روش‌های لاغری شکم و پهلو + ویدئوی آموزشی آب کردن چربی شکم

هر فرد، حتی اگر اندام مناسبی داشته باشد، حداقل یک بار در عمرش به دنبال بهترین روش برای لاغری شکم بوده است. چرا که داشتن کمر باریک و لاغری پهلو بیشتر از اینکه شما را زیبا جلوه دهد، به سلامتی شما کمک می‌کند.

در واقع عدم وجود چربی زیاد اطراف شکم می‌تواند به روش‌های مختلفی به شما کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید. 

دورکمر بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و حتی سرطان مرتبط است. کاهش ‌وزن، به ‌خصوص چربی شکمی و پهلوها، عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود.

ساده‌ترین راه از بین بردن چربی شکم پایبندی به یک رژیم غذایی سالم و متعادل و برنامه ورزشی مناسب بدن است که آهسته و پیوسته چربی اطراف شکم و پهلوها را آب کرده و وزن را ثابت نگه دارد. در این مطلب به بررسی بهترین روش لاغری شکم می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

قبل از اینکه راه حل‌های آب کردن چربی شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است. کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید.

مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند. 

علل ایجاد چربی شکمی

عوامل مختلفی مانند سبک زندگی بی‌تحرک، اختلال در هورمون‌های بدن و غذاهایی که می‌خورید ممکن است چربی شکم شما را افزایش دهند. همچنین عوامل زیر نیز بی‌تاثیر نیستند:

  • ژنتیک
  • یائسگی زودرس
  • کیست تخمدان
  • استرس زیاد
  • بی خوابی
  • حرکات ورزشی نامناسب

چند مورد نیز وجود دارد که نمی‌توانید کار زیادی در مورد آنها انجام دهید، مانند ژن‌ها و تغییرات هورمونی طبیعی در دوران یائسگی. اما عوامل بسیاری نیز وجود دارد که شما توانایی مدیریت آنها را دارید.

انتخاب‌های تقویت‌کننده سلامتی در مورد اینکه چه چیزی بخورید و از چه چیزی اجتناب کنید، چقدر ورزش کنید و چگونه استرس را مدیریت کنید، همگی می‌توانند به کاهش چربی شکم و مدیریت خطرات سلامتی مرتبط کمک کنند.

رژیم غذایی سرشار از قندهای افزوده، به ویژه از نوشیدنی‌های شیرین شده با قند، چربی شکم را افزایش می‌دهد. سعی کنید بیشتر اوقات، از آب، قهوه/چای شیرین نشده و رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل و کم فرآوری شده استفاده کنید.

چه روش‌هایی برای لاغری شکم وجود دارد؟

ورزش برای لاغری شکم و پهلو یکی از ضروری‌ترین عواملیست که باید به صورت روزانه به آن عمل کنید؛ حتی با پیاده‌روی و دویدن. برای کاهش سایز دور کمر روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آنها را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

این روش‌ها عبارتند از: لاغری شکم با ورزش، آب کردن چربی شکم بدون ورزش، آب کردن چربی شکم با رژیم غذایی گیاهی، لاغری شکم با رژیم معمولی و … در ادامه هریک از این روش‌ها را به طور مفصل توضیح خواهیم داد:

آب کردن چربی شکم با ورزش

بسیاری از افراد زمانی که دچار چاقی شکمی می‌شوند، سعی می‌کنند با ورزش‌هایی مانند دراز و نشست و یا دویدن روی تردمیل سریعا چربی‌های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببرند.

ورزش برای خوش اندام شدن فوق العاده است، اما مشکل اصلی اینجاست که دراز و نشست و دوچرخه و یا اکثر ورزش‌هایی که اسم‌شان را در کنار لاغری و چربی سوزی شکم شنیده‌اید، بیشتر ماهیچه‌های شکم را تقویت می‌کنند تا اینکه آنها را آب کنند.

زمانی می‌توانید با ورزش، شکم‌تان را آب کنید که در کنار آن رژیم بگیرید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید. 

صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد لاغری شکم را از دست ندهید:

ورزش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به سفت شدن ماهیچه‌های شکم کمک می‌کنند:

  • حرکت کرانچ
  • حرکت پل معکوس
  • لگد به عقب
  • حرکت پیلاتس
  •  اسکات وزن بدن
  • حالت قایق

لاغری شکم و پهلو با رژیم غذایی گیاهی

یکی از نکات مهم برای آب کردن چربی شکم، مصرف غذاهای گیاهی با پروتئین بالاست. پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی موردنیاز بدن است، به‌خصوص زمانی که در تلاش برای کاهش‌وزن هستید.

گفته می‌شود پروتئین به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و ایجاد تغییر در ترشح چندین هورمون تنظیم‌کننده وزن کمک می‌کند. از طرفی بعضی از خوراکی‌ها (مثل سبزیجات و میوه‌ها) فیبر و آب زیادی دارند. بعد از مصرف این میوه‌ها مدت زمان طولانی‌تری سیر می‌مانید.

بعضی از خوراکی‌ها مانند فلفل و دارچین نیز خاصیت چربی سوزی دارند یعنی  سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند.

البته تاثیر چربی سوزی این خوراکی‌ها آنقدر بالا نیست که به تنهایی باعث کوچک کردن شکم بشوند. در ادامه غذاهای گیاهی با پروتئین یا فیبر بالا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

در ادامه چند روش آب کردن چربی شکم با مواد غذایی گیاهی را می‌خوانید:

عدس

حدود یک فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئین دارد. عدس را نه تنها می‌توان به شکل دال کاری (یک نوع غذای هندی مقوی) خورد، بلکه می‌توان آن را در سالاد و سوپ هم ریخت.

گفته می‌شود عدس حاوی مقادیر خوبی کربوهیدرات دیر هضم است و همچنین، منبع خوبی از فیبر است که برای کاهش‌وزن شما مهم هستند. علاوه‌ براین، عدس حاوی فولات، منگنز و آهن نیز می‌باشد که همگی برای حفظ سلامتی مهم هستند.

بهترین روش لاغری شکم رعایت یک رژیم غذایی متعادل است که هیچ گروه غذایی و وعده عذایی مهمی را حذف نکند و همراه با ورزش و تحرک روزانه به سوزاندن چربی‌ها و لاغری پهلو کمک کند.

نخود

نخود در دسته حبوبات قرار می‌گیرد و محتوای پروتئین بالایی دارد. مشخص است یک فنجان نخود پخته یا آب‌پز حدود 15 گرم پروتئین دارد.

علاوه‌ براین، آنها منبع عالی از آهن، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، فولات، فسفر، پتاسیم، منگنز و چندین ترکیب گیاهی دیگر هستند که برای سلامتی مفید می‌باشند.

دانه‌ تاج‌خروس و کینوا 

این دانه‌های بدون گلوتن، پروتئین کافی برای کل روز شما را تامین می‌کنند. آمارانت و کینوا منبع کاملی از پروتئین هستند و گفته می‌شود شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند و در نتیجه از پرخوری شما جلوگیری می‌کنند.

روش‌های لاغری شکم و پهلو + ویدئوی آموزشی آب کردن چربی شکم - 5 - لاغری شکم -

آمارانت و کینوا منبع کاملی از پروتئین هستند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند.

اسفناج

از دیگر نکات مهم برای کوچک کردن شکم با رژیم گیاهی باید به اسفناج اشاره کرد. آیا می‌دانستید اسفناج به اندازه یک تخم‌مرغ آب‌پز پروتئین دارد، درحالی که کالری آن فقط نصف تخم‌مرغ می‌باشد؟

همچنین شما می‌توانید ارزش غذایی اسفناج را با بخارپز‌کردن به جای خام‌خوردن به حداکثر مقدار ممکن برسانید. اسفناج بخارپز به حفظ ویتامین‌ها، تسهیل جذب کلسیم و جلوگیری از نفخ کمک می‌کند.

بادام

بادام یک قرص کاهش وزن طبیعی است و حیف است جای آن در مطلب نکات مهم برای لاغری شکم خالی بماند. مصرف روزانه فقط چند عدد بادام می‌تواند به کاهش وزن و آب کردن چربی شکم کمک کند.

طبق مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده است، شما می‌توانید بادام را درست قبل از رفتن به باشگاه بخورید، زیرا سرشار از اسیدآمینه ال آرژنین است که به سوزاندن چربی‌ها و کربوهیدرات‌های بیشتری درطول تمرین کمک می‌کند.

پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ یک نوع پنیر بسیار کم‌کالری و کم‌چربی است و محتوای پروتئین بالایی دارد. علاوه‌براین، منبع غنی از کلسیم، فسفر، ویتامین B12، ریبوفلاوین و سایر موادمغذی است که برای کاهش‌وزن به روشی سالم موردنیاز هستند.

کلم‌بروکلی

کلم‌بروکلی یک سبزی فوق‌العاده سالم است که سرشار از ویتامین C، پروتئین، ویتامین K و فیبر می‌باشد که همگی از موادمغذی مهم برای کاهش وزن هستند.

شما می‌توانید این سبزی مقوی را بجوشانید، بخارپز کنید یا بپزید. به هر حال، کلم‌بروکلی یک سبزی شگفت‌انگیز است که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش‌وزن کمک کند.

جودوسر

جو دوسر یکی از خوراکی‌های فوق العاده برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن است. اگر جو دو سر را در وعده صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی کافی خواهید داشت و دیگر سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت.

کاهو

کاهو مملو از فیبر و آب است و مصرف آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می‌شود. وقتی احساس سیری می‌کنید، مشخص است که کمتر سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم خواهید رفت؛ در نتیجه وزن‌تان پایین می‌آید و چربی‌های شکمی نیز آب می‌شوند.

لوبیا

لوبیا نیز جزء آن دسته خوراکی‌هایی است که فیبر و پروتئین بالایی دارد و باعث می شود برای مدت طولانی‌تری سیر باشید.

دارچین

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. وقتی سوخت و ساز بدن بالا برود، مسلما وزن‌تان پایین‌تر می‌آید. می‌توانید از دارچین به عنوان چاشنی برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنید.

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

آب

شاید عجیب باشد که آب چطور می‌تواند به آب شدن چربی شکم کمک کند. آب سرعت سوخت و ساز را بالا می‌برد و بدن را سم زدایی می‌کند؛ بنابراین اشتها را کاهش می‌دهد. برای اینکه تاثیر آب روی چربی‌های شکم و لاغری را زیاد کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • 2 ساعت قبل از غذا آب بخورید. این کار باعث می‌شود در هر وعده ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید. اگر هر روز این کار را انجام دهید سالی ۲۷۰۰ کالری کمتر مصرف خواهید کرد.
  • آب طعم‌دار مصرف کنید. می‌توانید یک تکه لیمو، نعناع یا نارنج به آب اضافه کنید تا هم میل‌تان به آب بیشتر شود و هم سوخت و ساز بدن‌تان بالا برود.
  • آب خنک (نه سرد و یخ) بنوشید. آب خنک سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. چون بدن برای گرم کردن این آب کالری بیشتری می‌سوزاند.
  • نوشیدنی‌های خود را تغییر دهید. به جای نوشابه‌های گازدار از آب و به جای قهوه شیرین شده با خامه و شکر از قهوه تلخ استفاده کنید.
  • چای سبز بنوشید. چای سبز نوعی آنتی اکسیدان دارد که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث چربی سوزی می‌شود.
  • الکل مصرف نکنید. الکل سطح استروژن بدن را بالا می‌برد و چربی‌ها را در ناحیه شکم جمع می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه یک آچار فرانسه‌ی به تمام معناست. از کاهش التهاب بدن تا افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، همه و همه از خواص همین ادویه‌ی زرد رنگ است.

شکلات

شکلات منبع فیبر است. کافیست یک تکه شکلات بخورید تا چند ساعت سیر بمانید و اشتهایتان نسبت به غذاهای شور و چرب کم شود. علاوه بر این، شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کاهش وزن می‌شود.

برگه سیب

منظور از برگه سیب همان سیب خشک شده است. این ماده‌ی غذایی خیلی راحت هضم و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌شود. از خاصیت‌های دیگر این خوراکی خوشمزه فیبر، انواع ویتامین‌های B کلسیم و آهن را می‌توان نام برد.

برگه سیب، خیلی راحت هضم است و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌شود.

برگه سیب، خیلی راحت هضم است و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می‌شود.

سرکه سیب

حتما اگر تاکنون به دنبال یافتن نکات مهم برای لاغری شکم بوده‌اید، نام سرکه سیب (ACV) بارها به گوشتان خورده است. در اینجا برخی از فواید سرکه سیب برای کاهش‌وزن آورده شده است:

  • یک نوشیدنی کم‌کالری است
  • تجمع چربی در اطراف شکم را مهار می‌کند
  • به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی سیر‌تر بمانید
  • سطح قندخون را مدیریت می‌کند

چگونه از سرکه سیب برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

  • هرگز سرکه سیب را همان‌طور که هست مصرف نکنید. در عوض، آن را در آب رقیق کنید تا مطمئن شوید مقدار زیادی اسید مصرف نمی‌کنید.
  • می‌توانید از آن به عنوان سس سالاد با روغن زیتون برای کاهش‌وزن استفاده کنید.
  • بهتر است مصرف در دو تا سه نوبت درطول روز پخش شود و بهتر است ACV قبل از غذا مصرف شود.
  • در حالی که استفاده گه‌گاهی از سرکه سیب ممکن است بی‌خطر باشد، استفاده بیش‌ازحد ممکن است اثرات خوب آن را معکوس کند، زیرا ACV بسیار اسیدی است. اگر آن را اغلب یا به مقدار زیاد بنوشید، ممکن است گلوی شما را تحریک کند.

لاغری شکم با ماساژ

ماساژ یک روش فوق‌العاده برای انرژی بخشیدن به بدن، کاهش استرس و افزایش آرامش شما است. یک ماساژ خوب می‌تواند اثر محرکی بر اندام‌های گوارشی شما داشته باشد و در نتیجه می‌تواند یبوست و حالت تهوع را کاهش دهد و به بدن شما اجازه دهد از مواد غذایی که دریافت می‌کند، بیشترین استفاده را ببرد.

ماساژ می‌تواند متابولیسم و گردش خون شما را افزایش دهد و به شل‌شدن عضلات پس از تمرین کمک کند. پس قطعا ماساژ یکی از نکات جالب برای آب کردن چربی شکم می‌باشد.

ماساژ چگونه باعث کاهش چربی شکم می‌شود؟

یک مطالعه، اثر سه نوع ماساژ مختلف (ماساژ مکانیکی، تخلیه لنفاوی و بافت همبند) را روی قسمت‌های مختلف بدن مقایسه کرد.

نتایج این بود که کاهش چربی در تمام ماساژها با کاهش ضخامت چربی شکم و دور ران همراه بود، اما تفاوت آنقدر زیاد نبود که نشان‌دهنده کاهش وزن باشد. اما این ماساژها قطعاً می‌تواند کاهش وزن را برای شما خوشایندتر کنند، چرا؟ به همان دلایلی که در پاراگراف قبلی گفتیم.

ماساژ موضعی زیر نظر ماساژور حرفه‌ای برای لاغری پهلو و شکم موثر است.

ماساژ موضعی زیر نظر ماساژور حرفه‌ای برای لاغری پهلو و شکم موثر است.

یک ماساژ خوب بعد از یک تمرین سخت می‌تواند بهترین کمک برای کاهش‌وزن باشد. به همین دلیل است که مربیان تناسب‌اندام شما اغلب به ماساژ می‌پردازند.

طبق گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا، ماساژ با ورزش همراه است. ماساژ به کاهش تنش عضلات، افزایش دامنه حرکتی، کاهش تورم، کاهش سفتی عضلات و حتی جلوگیری از آسیب عضلانی کمک می‌کند.

همه اینها نسخه قوی‌تری از بدن شما ایجاد می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا سخت‌تر تمرین کنید.

لاغری شکم با دمنوش

یک روش خانگی از بین بردن چربی شکم استفاده مداوم و البته به اندازه دمنوش‌های لاغری است. بسیاری از مردم چای و دمنوش‌ها را صرفاً به دلیل کیفیت تسکین‌دهنده و طعم لذیذ آن می‌نوشند اما هر فنجان فواید زیادی برای سلامتی دارد.

جایگزینی نوشیدنی‌های پرکالری مانند آبمیوه یا نوشابه با چای و دمنوش می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کلی کمک کند و منجر به کاهش وزن شود.

بسیاری از انواع چای و دمنوش به خصوص دارای ترکیبات مفیدی مانند فلاون‌ها و کاتچین‌ها هستند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، یک یا دو فنجان چای یا دمنوش در روز می‌تواند به کاهش وزن و جلوگیری از چربی مضر شکم کمک کند.

یکی از بهترین روش‌ها برای  لاغری شکم مصرف برخی از دمنوش‌های گیاهی است.

یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری شکم مصرف برخی از دمنوش‌های گیاهی است.

لاغری شکم با چای سبز

وقتی صحبت از نکات مهم برای لاغری موضعی شکم می‌شود، چای سبز قطعا جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع چای سبز یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است که با مجموعه‌ای از فواید سلامتی مرتبط می‌باشد.

چای، به ویژه چای سبز، به عنوان یک محصول کاهش وزن طبیعی توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند نوشیدن چای سبز می‌تواند به کاهش وزن و آب‌کردن چربی‌های ناسالم شکم کمک کند.

چای سبز مملو از موادمغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند، به کاهش وزن کمک می‌کنند و سلامت را از طرق مختلف بهبود می‌بخشند.

اما این بدان معنا نیست که شما باید از چای سبز به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی خود استفاده کنید.

واقعیت این است که ترکیبی از رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی می‌تواند به شما در ایجاد و دستیابی به سبک زندگی سالم و تناسب‌اندام پایدار کمک کند. برای بهترین نتیجه، می‌توانید چای سبز را به عنوان مکمل رژیم کاهش‌وزن خود بنوشید.

به گفته محققان، برای بهره‌مندی از مزایای چای سبز برای کاهش‌وزن، باید روزانه 2 تا 3 فنجان از آن را بنوشید. تخمین زده می‌شود یک فنجان چای سبز حدود 120 تا 320 میلی‌گرم کاتچین و 10 تا 60 میلی‌گرم کافئین دارد؛ اگرچه این مقادیر به نحوه دم‌کردن آن هم بستگی دارند.

چای سبز مملو از موادمغذی و انتی‌اکسیدان‌هایی است که چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند.

چای سبز مملو از موادمغذی و انتی‌اکسیدان‌هایی است که چربی‌سوزی را افزایش می‌دهند.

چای پوئر

چای پوئر که با نام های pu’er یا puerh نیز شناخته می‌شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است. اغلب بعد از غذا از آن میل می‌شود و عطر خاکی دارد که هر چه مدت طولانی تری نگهداری شود بیشتر می‌شود.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که چای پوره قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و موجب کاهش وزن می‌شود.

در یک مطالعه، به 70 مرد یک کپسول عصاره چای پوره یا دارونما داده شد. پس از سه ماه، کسانی که از کپسول چای پوره استفاده کردند، تقریباً 1 کیلوگرم بیشتر از گروه دارونما وزن از دست دادند.

چای اولانگ

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که تا حدی اکسید شده و آن را از نظر اکسیداسیون و رنگ در جایی بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌دهد.

این چای برای از بین بردن چربی شکم مفید است و اغلب به عنوان داشتن رایحه میوه‌ای، معطر و طعمی منحصر به فرد توصیف می‌شود که می‌تواند با بهبود چربی‌سوزی و سرعت بخشیدن به متابولیسم، به کاهش وزن کمک کند.

چای سفید

چای سفید در میان انواع دیگر چای متمایز است، زیرا در زمانی که گیاه چای هنوز جوان است برداشت می‌شود. چای سفید دارای طعمی متمایز با سایر انواع چای است. طعمی لطیف، لطیف و کمی شیرین دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که چای سفید مانند چای سبز دارای مقادیر قابل توجهی کاتچین است که به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین عصاره چای سفید باعث افزایش تجزیه سلول‌های چربی می‌شود.

چای سفید مانند چای سبز دارای کاتچین است که به کاهش وزن و لاغری شکم کمک می‌کند.

چای سفید مانند چای سبز دارای کاتچین است که به کاهش وزن و لاغری شکم کمک می‌کند.

لاغری شکم با دستگاه‌های لاغری

دستگاه‌هایی که برای کاهش سایز و لاغری شکم استفاده می‌شود، کم نیستند. اگر بخواهیم بهترین و کم خطرترین نوع این دستگاه‌ها را معرفی کنیم، باید به کویتیشن و آر اف اشاره کنیم.

این دو روشِ غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی، مورد تایید سازمان FDA  آمریکا هستند که هم‌زمان با آب کردن چربی شکم، افتادگی پوست را نیز درمان می‌کنند. کویتیشن و آر اف فقط روی سلول‌های چربی اثر می‌گذارند و به اندام‌های دیگر بدن آسیبی نمی‌رسانند.

لاغری شکم با کویتیشن 

کویتیشن یک روش بدون درد و خطر برای آب کردن چربی‌های پهلو و شکم است. در این روش امواجی به اسم اولتراسوند وارد بدن می‌شوند و دور سلول‌های چربی حباب درست می‌کنند. این حباب‌ها باعث می‌شوند که سلول‌های چربی پاره شوند و محتویات آنها از طریق ادرار و عرق دفع شوند. 

جالب اینجاست که امواج این دستگاه فقط روی سلول‌های چربی تاثیر دارند و به سلول‌های دیگر آسیبی نمی‌زنند. آب کردن چربی شکم با کویتیشن یکی از بهترین روش‌های لاغری موضعی است. 

البته به شرطی می‌توانید از آن استفاده کنید که بالای 18 سال سن داشته باشید، بیماری خاصی مثل دیابت، چربی خون یا کبد چرب نداشته و در دوران بارداری و شیردهی نیز نباشید.

کویتیشن یک روش بدون درد و خطر برای آب کردن چربی‌های پهلو و شکم است.

کویتیشن یک روش بدون درد و خطر برای آب کردن چربی‌های پهلو و شکم است.

درمان چاقی شکم و پهلو با آر اف

آر اف بیشتر یک روش تکمیلی برای کویتیشن است که باعث سفت شدن پوست بعد از لاغری موضعی می‌شود. البته به تنهایی هم می‌تواند به عنوان یک دستگاه لاغری موضعی استفاده شود.

فرق این روش با کویتیشن این است که به جای امواج اولتراسوند از امواج رادیوفرکانسی استفاده می‌کند. این روش نیز بدون خطر و درد است. فقط این امکان وجود دارد که قسمت‌هایی از پوست که دستگاه روی آن کشیده شده، کمی قرمز شود و یا ورم کند.

به شرطی از این روش می‌توانید استفاده کنید که باردار و شیرده نباشید. وزن‌تان بیش از حد سنگین نباشد، بیماری قلبی، سرطان و اختلال انعقاد خون نداشته باشید.

لاغری شکم با تغذیه مناسب

اگر می‌خواهید شکم تختی داشته باشید و از دست چاقی شکم و پهلو خلاص شوید، سعی کنید مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید.

نان سفید

نان سفید قند بالایی دارد؛ در نتیجه بعد از مصرف آن قند خون به شدت بالا می‌رود و یک دفعه هم افت می‌کند. این افت ناگهانی قند خون باعث می‌‍شود به سرعت گرسنه شوید.

بهتر است به جای نان سفید از نان بربری، سنگک یا نان‌های سبوس دار استفاده کنید.

آب‌میوه

آب‌میوه‌های طبیعی به اندازه نوشابه قند دارند. کافیست یک لیوان آب‌میوه بخورید تا ۱۰۰ کالری بی‌مصرف در بدنتان ذخیره شود. به جای آب‌میوه، میوه‌های تازه نوش جان کنید.

درست است که میوه‌ها نیز قند دارند اما میوه‌ها در کنار قند، حاوی فیبر نیز هستند. فیبر باعث می‌شود میوه‌ها دیرتر هضم شوند و دچار افزایش و افت ناگهانی قند خون نشوید.

سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و انواع فست فود

با توجه به اینکه سیب‌زمینی و فست‌‌فودها در روغن‌های ناسالم سرخ می‌شوند و مواد مغذی خود را موقع سرخ شدن از دست می‌دهند، بهتر است تا جای ممکن این غذاها را نخورید. به جای فست‌فود و غذاهای سرخ شده از غذاهای بخارپز، آب پز یا کبابی استفاده کنید.

روش‌های لاغری شکم و پهلو + ویدئوی آموزشی آب کردن چربی شکم - 14 - لاغری شکم -

سیب‌زمینی و فست‌‌فودها، مواد مغذی خود را موقع سرخ شدن از دست می‌دهند.

چربی‌های اشباع

چربی اشباع نوعی چربی است که خیلی راحت با اکسیژن ترکیب می‌شود و عملکرد بدن را ضعیف می‌کند. خوراکی‌هایی مثل خامه، روغن، کره، پیه و روغن هسته‌ی پالم منبع چربی‌های اشباع هستد.

لبنیات کم‌چرب

حتما برایتان جای سوال است که لبنیات کم چرب چگونه باعث افزایش وزن می‌شوند. باید بگوییم که در کارخانه‌ها برای اینکه طعم بهتری به این لبنیات بدهند و چربی از دسته آن را جبران کنند به آنها طعم دهنده و قند اضافه می‌کنند.

این قند‌ها به مرور باعث افزایش وزن می‌شوند. برعکس، لبنیات پرچرب چون غذای کامل محسوب می‌شوند، احساس سیری بیشتری به شما می‌دهند.

لاغری شکم بدون ورزش

در ادامه‌ی بررسی نکات مهم برای آب کردن چربی شکم خبر خوبی هم برای تنبل‌ترها و آنهایی که وقت کافی برای ورزش‌کردن ندارند داریم: بدون ورزش هم می‌شود چربی شکم را آب کرد، اما چگونه؟ موارد زیر همه راه‌های کم‌هزینه یا بدون هزینه برای از بین‌بردن چربی‌های شکمی است که شامل ورزش‌کردن نمی‌شوند.

البته بسیاری از گزینه‌های بدون ورزش، همیشه شامل تغییر در رژیم غذایی می‌شوند، زیرا غذا موثرترین عامل برای کاهش‌وزن در هر نقطه از بدن است. هرچه تعداد بیشتری از این کارها را همزمان انجام دهید، احتمالاً نتایج بیشتر و سریع‌تری در کاهش چربی شکم خود خواهید دید.

مسلماً بهترین و مؤثرترین رویکرد این است که تا جایی که می‌توانید تعداد بیشتری از این اقدامات را در روال زندگی خود بگنجانید و آنها را به عادت تبدیل کنید.

به این ترتیب، شما یک سبک زندگی سالم ایجاد می‌کنید که نه تنها باعث از دست‌دادن چربی شکم می‌شود، بلکه کاهش‌وزن را به صورت پایدار حفظ می‌کند. این اقدامات عبارتند از:

  • خواب کافی داشته باشید
  • همیشه آب کافی بنوشید
  • شکر را در غذای خود محدود کنید
  • فیبر بیشتری بخورید
  • پروتئین بیشتری مصرف کنید
  • غذا را کاملا بجوید
  • قبل از ریختن روغن در غذا مقدار آن را اندازه بگیرید،
  • سالاد خود را بدون سس یا با سس‌های کم چرب بخورید،
  • موقع غذا خوردن از بشقاب کوچک استفاده کنید،
  • اگر در رستوران غذا می‌خورید نصف غذای خود را به منزل ببرید،
  • جلوی تلویزیون غذا نخورید چرا که حواس‌تان پرت شده، پرخوری می‌کنید
  • و در آخر کالری غذاها را محاسبه کنید.

طبق نظر متخصصان تغذیه و کاهش وزن، بهترین روش لاغری شکم در خانه تغییر سبک زندگی و محدودیت غذاهای فست فود و پرچرب است.

یک سبک زندگی سالم نه تنها باعث از کاهش چربی شکم می‌شود، بلکه کاهش‌ وزن را به صورت پایدار حفظ می‌کند.

یک سبک زندگی سالم نه تنها باعث از کاهش چربی شکم می‌شود، بلکه کاهش‌ وزن را به صورت پایدار حفظ می‌کند.

کالری بیشتری بسوزانید

برای اینکه کالری بیشتری بسوزانید می‌توانید ترفندهای زیر را هر روز انجام بدهید:

  • وقتی بیرون هستید، ماشین را دورتر از جایی که کار دارید پارک کنید تا کمی بیشتر پیاده‌روی داشته باشید.
  • به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید.
  • به جای آسانسور یا پله برقی از پله‌ها استفاده کنید.
  • بعد از وعده‌های غذایی فورا نخوابید.
  • اگر به دلیل کار دائما پشت میز می‌نشینید، سعی کنید هریک ساعت برای پیاده‌روی یا کشش بدن از جا بلند شوید.
  • اگه ورزش کردن را دوست ندارید، به جای آن فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام بدهید. تحرک از هر نوعش چه پیاده روی در طبیعت، چه رقص و چه بازی با بچه‌ها می‌تواند کالری سوزی بدن را بالا ببرد.

استرس را سرکوب کنید

استرس باعث می‌شود هورمونی به اسم کورتیزول در بدن ترشح شود که برای بدن مفید و ضروری است. اما وقتی بیش از حد استرس دارید، ترشح کورتیزول بیش از اندازه می‌شود و عادت‌های غذایی را مختل می‌کند.

در این مواقع میل‌تان به غذاهای شیرین یا شور بالا می‌رود. این میل شدید به خوراکی‌های شور باعث می‌شود تا سراغ غذاهای ناسالم بروید.

به اندازه بخوابید

کم خوابی هورمون‌های مربوط به استرس را در بدن بالا می‌برد و باعث ایجاد چربی‌های شکمی می‌شود. علاوه بر آن هورمون لپتین (کنترل اشتها) را نیز در بدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سراغ خوراکی‌های ناسالمی مثل کیک، شیرینی و چیپس برویم.

خوابیدن به مدت 5 ساعت یا کمتر در طول شب باعث افزایش چربی های شکمی می شود. 8 ساعت خواب در طول شب ایده آل است و در آب شدن چربی‌ها اثر دارد.

خواب ناکافی گرسنگی را تقویت می کند و باعث افزایش اشتها می شود که منجر به انتخاب غذای ناسالم در برخی از افراد می شود.

خواب کافی یکی از عوامل موثر در لاغری پهلو و شکم است.

خواب کافی یکی از عوامل موثر در لاغری پهلو و شکم است.

پروتئین را درست مصرف کنید

 پروتئین، برای لاغر شدن و آب کردن چربی شکم ضروری است. زمانی که سن بالا می رود، بدن شروع به تولید انسولین بیشتری می‌کند چون عضلات و سلول‌های چربی دیگر پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند.

انسولین، ذخیره چربی را در قسمت شکم افزایش می‌دهد. بنابراین، برنامه غذایی سرشار از پروتئین شما را در برابر انسولین محافظت می‌کند. بهترین راه این است که به تمام وعده‌های غذایی خود مقداری پروتئین اضافه کنید.

آرام غذا بخورید

فقط رژیم غذایی برای آب کردن چربی شکم مهم نیست بلکه نحوه غذا خوردن شما نیز در کاهش وزن‌تان موثر است.

موقع غذا خوردن اصلا عجله نکنید. گیرنده‌هایی که پیام سیری را به مغز می‌رسانند ۲۰ دقیقه تاخیر دارند. یعنی اینکه شما ۲۰ دقیقه قبل از اینکه سیر شوید باید دست از غذا خوردن بکشید. 

به سبک هندی‌ها غذا بخورید

تا حالا فکر کرده‌اید که چرا هندی‌ها اکثرا اندام خوبی دارند؟ دلیل این امر غذاهای تندی است که می‌خورند.

غذاهای تند، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند و باعث می‌شوند چربی و کالری بیشتری بسوزانید. در حقیقت فلفل یکی از غذاهای چربی سوز شکم و پهلو است. به همبن دلیل به رژیم لاغری شکم حتما این نوع غذاها را اضافه کنید!

غذاهای تند، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند و باعث می‌شوند چربی و کالری بیشتری بسوزانید.

غذاهای تند، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند و باعث می‌شوند چربی و کالری بیشتری بسوزانید.

برای آب کردن چربی شکم یوگا را امتحان کنید

 یوگا علاوه بر تحرک برایتان آرامش ذهنی نیز به همراه دارد. کاهش استرس و ذهنی آرام در انتخاب غذای سالم کمک می‌کند.

اگر در طول برنامه اشتباهی شد (غذایی را زیاد خوردید) به شدت خود را مورد انتقاد قرار ندهید. ورزش یوگا، شما را دوباره به هدف‌تان باز می‌گرداند.

آخر هفته‌ها تا دیر وقت نخوابید

شاید به نظرتان عجیب باشد که برای آب كردن شكم پهلو نباید تا دیروقت بیدار بمانید! بی‌نظمی در عادات خواب باعث می‌شود ساعت داخلی بدن بهم بریزد و ترشح هورمون‌های ذخیره‌کننده چربی، منجر به چاقی شکمی می‌شوند.

به همین دلیل باید در مدت زمان خواب و ساعت خوابیدن خود دقت کنید به ویژه کسانی که شب کار هستند یا کمتر از 8 ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند.

چگونه بفهمیم تلاش‌مان برای لاغری شکم نتیجه داده یا نه؟

بهترین راهکار برای اینکه ببینید چقدر تلاش‌تان برای لاغری شکم نتیجه داده، این است که هفته‌ای یک بار در زمانی مشخص و با شرایط یکسان دور کمر را با متر اندازه بگیرید.

ترازو وسیله‌ی مناسبی برای اندازه گیری موفقیت شما در آب کردن چربی شکم نیست. مثلا اگر ورزشکار باشید و پروتئین زیاد مصرف کنید، بدن شما بیشتر ماهیچه می‌سازد. از آنجا که وزن ماهیچه بیشتر از چربی است، مشخصا عدد روی ترازو هم بالا می‌رود.

برای اینکه ببینید واقعا چربی شکم و پهلو را سوزانده‌اید، از متر نواری استفاده کنید. همیشه از یک نقطه‌ی بدن اندازه‌گیری را شروع کنید. کمر را صاف نگه دارید و شکم را به سمت داخل نکشید. از قسمت ناف دور شکم را اندازه بگیرید.

چگونه شکم خود را کوچک کنیم؟ از زبان دکتر کرمانی بشنوید: 

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

داشتن رژیم غذایی مناسب، قطعا از نکات مهم برای لاغری سریع شکم و چه بسا، مهم‌ترین آنهاست. در این امر، اصلی‌ترین راهکار، مراجعه به یک متخصص لاغری برای تعریف بهترین رژیم غذایی برای شخص شما است.

با این‌ حال‌خوردن غذاهای زیر و گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه، برای کاهش وزن و آب‌کردن چربی شکمی مفید است:

  • رسوراترول: این ترکیب شیمیایی به وفور در میوه‌ها، کره بادام زمینی و شکلات تلخ یافت می‌شود و تجمع چربی در بدن را کند می‌کند.
  • میوه‌های قرمز: هرچه رنگ آنها قرمزتر باشد، در از بین‌بردن سلول‌های چربی موثرتر هستند. میوه‌های قرمز رنگ مانند سیب، می‌توانند از سالم‌ترین غذاها برای‌خوردن باشند.
  • کولین: محققان بر این باورند که کولین، ژن‌های افزایش چربی احشایی را غیرفعال می‌کند. این ماده مغذی معمولا در تخم‌مرغ یافت می‌شود.
  • ادویه‌ها: دارچین و زنجبیل در رژیم لاغری می‌توانند به کاهش تجمع چربی در شکم کمک کنند.
  • بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر راهی عالی برای شروع روز شما است. لوبیا، برنج، جو و سایر فیبرها نیز می‌توانند با باکتری‌های روده برای از بین‌بردن ژن‌های دیابت همکاری و به آب كردن شكم پهلو کمک کنند.
  • گوشت بدون چربی: می‌تواند به بالا نگه‌داشتن متابولیسم کمک کند. گوشت‌های بدون چربی شامل سینه مرغ بدون پوست، قسمت گوشت سفید بوقلمون یا تکه‌های بدون چربی گوشت گاو هستند.

البته به یاد داشته باشید که سریعترین راه لاغری شکم و پهلو ترکیب رژیم غذایی و ورزش در کنار هم است. همچنین کاهش استرس و خواب کافی!

مصرف گوشت کم چرب یک راه برای لاغری شکم و پهلو است.

مصرف گوشت کم چرب یک راه برای لاغری شکم و پهلو است.

  • سبزی‌های برگ‌دار، چای سبز و سبزیجات روشن می‌توانند به کاهش تورم و از بین‌بردن ژن‌های ذخیره‌کننده چربی کمک کنند.
  • پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات به معنای مصرف بیشتر پروتئین باعث کاهش تجمع چربی شکمی، سیری بیشتر و افزایش عملکرد متابولیک می‌شوند.
  • افزودن غذاهای غنی از فیبر به وعده‌های غذایی نیز کلیدی برای جلوگیری از تجمع چربی در بدن و لاغری سریع شکم است. منابع خوب فیبر، غذاهایی مانند حبوبات، جو دوسر، پوسته پسیلیوم، دانه‌های چیا و همچنین سبزیجات و میوه‌ها هستند.
  • ماهی‌های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3: به کاهش چربی احشایی کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف دو تا سه وعده ماهی سالمون، شاه‌ماهی، ساردین، ماهی خال‌مخالی و آنچوی در هفته می‌تواند به میزان قابل توجهی چربی کبد و شکم را کاهش دهد.

بسیاری از متخصصان تغذیه در رژیم لاغری شکم، صبحانه را مهمترین وعده غذایی در طول روز می‌دانند. پس صبحانه را با پروتئین و فیبر شروع کنید.

سیب یکی از گزینه‌های مناسب برای اضافه شدن به برنامه صبحگاهی است چون سیب سرشار از کربوهیدرات هایی است که به عنوان انرژی مصرف می‌شوند و به صورت چربی ذخیره نمی‌شوند؛ بنابراین سرعت سوخت و ساز افزایش می‌یابد.

غذاهای دیگری مانند بلغور جو دو سر، گردو و عسل دارای پروتئین و فیبر هستند. فیبر محلول خوراکی و غذاهای سرشار از پروتئین برای از بین بردن چربی شکمی موثر هستند.

توصیه می‌شود چای یا قهوه صبحگاهی‌تان را با یک لیوان آب و لیمو گرم جایگزین کنید. این نوشیدنی بدن را با ویتامین C تغذیه می‌کند که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

همان‌طور که می‌بینید ساده ترین راه از بین بردن چربی شکم رعایت برنامه غذایی سالم و متعادل است که در درازمدت می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی در سلامت قلب و کبد شما نیز داشته باشد.

سوالات متداول لاغری شکم

بهترین روش لاغری شکم چیست؟

مصرف نان، برنج، قند و شکر را کم کنید. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم داشته باشید. همچنین می‌توانید از روش غیر تهاجمی کویتیشن و آر اف هم استفاده کنید.

سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

برای لاغری سریع شکم باید ورزش‌های شکمی مانند کرانچ و دراز و نشست را امتحان کنید.

بهترین برنامه غذایی برای لاغری شکم چیست؟

بهترین رژیم برای لاغری شکم، رژیمی است که در آن مصرف نان، برنج و قندها کم باشد. به خاطر بسپارید منظور ما از کم بودن این مواد در برنامه غذایی، این نیست که باید کاملا آن‌ها را حذف کنید. بلکه در مصرف این غذاها، حد تعادل را رعایت کنید.

4.2 از 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/12/25

سلام من ۲۱سالمه قدم۱۵۴ وزنم ۵۳ پهلو دارم خیلی اذیتم می کنه باید چیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/12/26

سلام عزیزم باید وزن وکاهش بدین وکنار رژیم ورزش وفعالیت بدنی داشته باشید برای رژیم مناسب کافیه روی لینک بزنید وثبت نام کنید

- 1402/12/05

سلام من ۱۶ سالم هست قدم ۱۶۹و وزن من ۶۷ و سایز شکمم ۹۰هست پهلو دارم چطور پهلو مو آب کنم یک راه حل بدین لطفاً

کارشناس به اندام 1402/12/06

سلام عزیزم رژیم کنار ورزش وباید داشته باشید برای برنامه هم میتونید روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

- 1402/11/27

سلام من ۱۴ سالمه ۸۹ کیلو وزن دارم ۱۶۸ قدم هست میخوام تا عید لاغر کنم میشه یه راه حلی بگین لطفا کمکم کنید ، ممنونم

کارشناس به اندام 1402/11/28

سلام عزیزم برای لاغر شدن باید رژیم غذایی داشته باشید وزن مناسب هم 50 52 هست کافیه روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-ابوالفضل هاشم خاني 1402/11/22

با سلام ببخشيد رژيم غذايي گرفتم و جواب داده فوق العاده الان بايد چكار كنم ك بدون رژيم ديه شكم پهلوم بر نگرده ممنونم .

کارشناس به اندام 1402/11/23

سلام خداقوت عزیزم برنامه والگوی تثبیت غذایی وباید داشته باشید کنارش ورزش منظمی هم انجام بدین برنامه به اندام و دارین ؟

-رویا شعبانی 1402/11/02

شکم وپهلو دلرم چه کار کنم آب بشود

کارشناس به اندام 1402/11/03

عزیزم برای تناسب اندام باید رژیم کنار ورزش و داشته باشید که میتونین ازطریق لینک ثبت نام برنامه رو انجام بدن

-