چهل مانع لاغر شدن(قسمت دوم)

21. طلاق گرفتن یا ازدواج کردن! نتایج مطالعه روی بیش از 10 هزار نفر اثبات کرده است ازدواج و طلاق یکی از بزرگ‌ترین شوک‌ها را به وزن بدن وارد می‌کند. پروفسور دمیتری تومین از دانشگاه اوهایو در این‌باره می‌گوید: ازدواج و طلاق افراد بالای 30 سال باعث می‌شود آنها به دلیل استرس یا ناامیدی حجم […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 12 دقیقه

تعداد بازدید 2916

تاریخ انتشار

21. طلاق گرفتن یا ازدواج کردن!

نتایج مطالعه روی بیش از 10 هزار نفر اثبات کرده است ازدواج و طلاق یکی از بزرگ‌ترین شوک‌ها را به وزن بدن وارد می‌کند. پروفسور دمیتری تومین از دانشگاه اوهایو در این‌باره می‌گوید: ازدواج و طلاق افراد بالای 30 سال باعث می‌شود آنها به دلیل استرس یا ناامیدی حجم زیادی غذا خورده و به سرعت چاق شوند.

22. گوش دادن به موسيقی حین غذا خوردن

محققان دانشگاه جورجیا استیت معتقدند، این کار میزان غذا خوردن شما را بیشتر می‌کند. حداقل اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت نباشد، سعی کنید از موسیقی های بسیار ملایم استفاده کنید. هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریع‌تر باشد به همان اندازه میزان و سرعت غذا خوردن هم افزایش پیدا می‌کند. چهل مانع لاغر شدن(قسمت دوم) - 2 - - برنامه ریزی رژیم

23. تنها ورزش کردن

زمانی که شما به تنهایی ورزش می‌کنید با احتمال بیشتری آن را رها می‌کنید یا حرکات خود را به درستی انجام نمی‌دهید. اما در عوض ورزش گروهی باعث ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های شاد کننده در مغز شده و تعهد شما را به انجام کامل حرکات ورزشی بیشتر می‌کند. ورزش گروهی هم‌چنین توانایی تحمل فشار و درد تمرین را بیشتر کرده و باعث تقویت انگیزه می‌شود.

24. حركات كششي ذهن و جسم (يوگا)

50 دقیقه انجام حرکات کششی ذهن و جسم فقط 144 کالری می‌سوزاند که تقریبا به اندازه راه رفتن آرام است. حتی شدیدترین و سخت‌ترین حرکات فقط 237 کالری انرژی می‌سوزاند و تعداد ضربان قلب را فقط 62 درصد افزایش می‌دهد.

25. کار با وزنه‌های سنگین

تمرین کردن با وزنه‌های سبک همراه با افزایش تعداد دفعات، درست به اندازه بلند کردن وزنه‌های سنگین در ساخت عضلات موثر است. استفاده از وزنه‌های سبک به شما کمک می‌کند چربی‌های اضافه را آب کنید، در حالی که وزنه‌های سنگین بیشتر به افزایش حجم کمک می‌کنند.

26. ورزش کردن به صورت اشتباه

اگر شما چند ساعت با سرعت یکنواخت ورزش می‌کنید، بدانید که روش اشتباهی را در پیش گرفته‌اید. متخصصان ورزش می‌گویند، به جای این کار بهتر است ورزش‌های پرفشار و سریع را در مدت زمان کوتاه انجام دهید. انجام این کار نه‌تنها تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد، بلکه زمان کمتری هم از شما می‌گیرد.

27. غذا خوردن بلافاصله بعد از پایان ورزش

زنان و مردانی که بلافاصله بعد از ورزش شروع به غذا خوردن می‌کنند، تقریبا به همان اندازه که چربی سوزانده‌اند، کالری وارد بدن خود می‌کنند و به این ترتیب نتیجه کمتری در کاهش وزن می‌گیرند.

28. انتخاب رشته ورزشی اشتباه

بدن بعضی از مردم طوری برنامه‌ریزی شده که به ورزش‌های ايروبيك پاسخ نمی‌دهد. در حقیقت این ورزش‌ها کمک زیادی به تناسب‌اندام و حساسیت بدن این افراد نسبت به انسولین نمی‌کند و آنها نمی‌توانند با این نوع ورزش‌ها خود را از خطر ابتلا به بیماری دیابت در امان نگه دارند. بهترین ورزش برای این گروه کار با وزنه‌ها با شدت بالا و زمان کوتاه است.

29. ورزش کردن در محیط بسته

تحقیقات بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، ورزش کردن در فضاهای سبز و محیط‌های باز تاثیر بسیار بیشتری روی بهبود روحیه و کاهش ناامیدی داشته و احتمال استمرار ورزش را بیشتر می‌کند.

30. ورزش نامناسب با سن

از 30 سالگی به بعد، ما به ازای هر سال افزایش سن، 90 گرم از ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم. اما با انجام حرکات ورزشی به‌خصوص کار با وزنه‌ها می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. در عوض حرکات ايروبیک دیگر نمی‌تواند چندان به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند و بهتر است از یک سن خاص به بعد، شکل حرکات ورزشی تغییر کند. اما اهمیت ماهیچه‌ها چیست؟ پاسخ روشن است، ماهیچه‌ها اهمیت بسیار زیادی در سوخت کالری دارند.

31. ترکیب نکردن حرکات ورزشی

برای آنکه تناسب اندام داشته باشید، باید ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن، کار با وزنه‌ها، ورزش‌های استقامتی و پیلاتس را با هم ترکیب کنید.

32. ورزش بدون موسیقی

موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های تند نه تنها توجه شما را از درد و خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند بلکه برای بدن طوری برنامه‌ریزی می‌کند که زمان طولانی‌تری تحرک داشته باشد. به گفته دکتر «کاستاس کاراگوریگز» موسیقی مانند داروهای نیروزای مجاز و بی‌ضرر است که می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا 15درصد بیشتر کند.

33. نداشتن چربی‌های قهوه‌ای

افراد لاغر بیشتر از چاق‌ها چربی‌های مفید قهوه‌ای رنگ دارند. این چربی‌ها کالری‌ها را سریع‌تر می‌سوزانند و کمک زیادی به حفظ سلامت بدن می‌کنند. یک نوع از چربی‌های قهوه‌ای وجود دارند که همراه با کاهش دمای بدن شروع به سوختن می‌کنند تا بدن را گرم کنند.

34. داشتن حس بویایی قوی

افراد چاق به این دلیل دچار اضافه وزن شده‌اند که بویایی قوی دارند و حساسیت‌شان نسبت به بوی غذا بیشتر از افراد لاغر است.

35. معضل سن

میزان سوخت و ساز بدن به ازای هر 10 سال افزایش عمر بین یک تا 2درصد کاهش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، بعد از20 سالگی به ازای هر 10 سال، بدن 150 کالری کمتر می‌سوزاند. به همین دلیل شما باید همراه با افزایش سن، میزان غذای خود را کاهش دهید.

36. داشتن ژن‌های گرسنه کننده

بسیاری از ژن‌ها در بدن وجود دارند که باعث چاق شدن ما می‌شوند. چندی پیش محققان متوجه شدند، بعضی از جهش‌های ژنتیک می‌تواند پاسخ مغز به هورمون‌های اشتها را مختل کرده و به این ترتیب مانع رسیدن پیام‌های مناسب هنگام سیر شدن به مغز می‌شود. در این هنگام شما بعد از سیر شدن، به موقع متوجه این موضوع نمی‌شوید و به این ترتیب بیشتر از انسان‌های دیگر غذا می‌خورید.

37. زن بودن!

با استفاده از اسکن‌های مغزی، دانشمندان متوجه شدند مردان چاق توانایی بیشتری در کنترل اشتها و تمایل به غذا خوردن در مقایسه با زنان دارند. مهم‌ترین دلیل هم وجود هورمون‌های متفاوت در بدن مردان و زنان است.

38. داشتن مغز متفاوت

هورمون «لپتین» کمک زیادی به کنترل اشتها می‌کند، اما محققان متوجه شدند میزان حساسیت مغز افراد چاق به این هورمون زیاد نیست و به همین دلیل آنها توانایی کمتری در کنترل اشتهای خود دارند.

39. معضل بدن

دانشمندان به تازگی متوجه شدند زمانی که افراد چاق وزن خود را از دست می‌دهند، میزان سوخت‌وساز بدن آنها کاهش پیدا کرده و تغییرات هورمونی در بدن آنها به وجود می‌آید که منجر به افزایش اشتها می‌شود. سال گذشته محققان استرالیایی متوجه شدند، این تغییرات طولانی‌مدت هستند. به همین دلیل افرادی که لاغر شده‌اند باید باهوش باشند و بدانند با رسیدن به وزن ایده‌آل جنگ با چربی‌ها تمام نشده است.

40. داشتن والدین چاق

همه می‌دانیم که چاقی و لاغری ارثی است. در سال 2009 محققان انگلیسی اثبات کردند، فقط 4درصد از دخترانی که مادرشان وزن نرمال دارند چاق می‌شوند، اما در میان دخترانی که مادر چاق دارند این آمار به 41 درصد می‌رسد. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد از لحاظ وزنی دختران بیشتر به مادر خود و پسران بیشتر به پدر خود می‌روند.

منبع: برترینها

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*