چگونه انعطاف پذیری بدنمان را بالا ببریم؟

انعطاف پذیری یکی از اجزاء ضروری تناسب اندام است که معمولا نادیده گرفته می شود. اما تثبیت انعطاف پذیری مناسب فعالیت ها و حرکات روزمره بسیار مهم است. انعطاف پذیری به پیشگیری از آسیب دیدگی هایی نظیر کمر درد کمک می کند و اجازه می دهد مفاصل، بالاترین دامنه حرکات ممکن را داشته باشند. راه […]

چگونه انعطاف پذیری بدنمان را بالا ببریم؟ ورزش پیلاتس رژیم لاغری دکتر کرمانی
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 21676

تاریخ انتشار

چگونه انعطاف پذیری بدنمان را بالا ببریم؟ ورزش رژیم لاغری دکتر کرمانی

انعطاف پذیری یکی از اجزاء ضروری تناسب اندام است که معمولا نادیده گرفته می شود. اما تثبیت انعطاف پذیری مناسب فعالیت ها و حرکات روزمره بسیار مهم است. انعطاف پذیری به پیشگیری از آسیب دیدگی هایی نظیر کمر درد کمک می کند و اجازه می دهد مفاصل، بالاترین دامنه حرکات ممکن را داشته باشند.

راه های زیادی برای بهبود انعطاف پذیری وجود دارد، از حرکات کششی موثر گرفته که می توانید به عنوان بخشی از ورزش های ساده در خانه انجامشان دهید تا ورزش های دارای ساختار پیچیده تر که می توانید در کلاس های یوگا بیاموزید و انجام دهید. در ادامه می خواهیم بهترین روش ها را برای انعطاف پذیری بدن به شما معرفی کنیم.

1- یوگا

چگونه انعطاف پذیری بدنمان را بالا ببریم؟ ورزش یوگا رژیم لاغری دکتر کرمانی

وقتی به دنبال انعطاف پذیری هستید، یوگا در صدر اولویت ها قرار می گیرد. یوگا برای تمام اهداف برنامه ای دارد و می توانید با استفاده از آن، روی انعطاف خود نیز کار کنید. استایل هایی مانند یین ( Yin ) یا هاتا (Hatha ) در یوگا بهترین روش ها برای افزایش انعطاف پذیری هستند. اگر با هدف افزایش انعطاف به کلاس یوگا می روید، این استایل ها را فراموش نکنید.

2- گرم کردن خود را پویا نگه دارید.

وقتی می خواهید بدنتان انعطاف پذیر باشد، جا انداختن گرم کردن در ابتدای ورزش اشتباهی بزرگ است. با این کار نه تنها خطر بالقوه مصدومیت را در خود افزایش می دهید، بلکه فرصت طلایی برای بهبود انعطاف پذیری را هم از دست می دهید. قبل از ورزش، در طول آن و بعد از ورزش حرکاتی را انجام دهید که چندین عضله را با هم درگیر کند. این روش به شما کمک خواهد کرد انعطاف بیشتری داشته باشید.

3- حرکات کششی متنوع انجام دهید.

کشش ایستا و پویا، هر دو برای انعطاف بخشیدن به بدن جایگاه خود را دارند. کشش ایستا زمانی است که یک حرکت کششی را نگه می دارید و می تواند به بهبود دامنه حرکت یک مفصل کمک کند، اما بهتر است برای بعد از ورزش و زمانی که عضلات گرم هستند گذاشته شود. برای قبل از ورزش بهتر است که به همراه کشش، حرکت داشته باشید. لانج چرخشی، درآغوش گرفتن زانوها جلوی قفسه سینه و چرخش دست ها همگی برای بهبود انعطاف پذیری خوب کار می کنند.

4- رقص

رقص نه تنها گرم کردنی فوق العاده است، بلکه می تواند باعث تقویت انعطاف پذیری هم بشود. استفاده از عضلات و مفاصل به روش های مختلف توسط رقص می تواند به کشیدنشان نیز کمک کند. زومبا یکی از محبوب ترین کلاس های ورزشی همراه با رقص است.

5- پیلاتس

چگونه انعطاف پذیری بدنمان را بالا ببریم؟ ورزش پیلاتس رژیم لاغری دکتر کرمانی

با اینکه تمرکز اصلی پیلاتس روی هسته بدن است، اما حرکاتی نیز دارد که انعطاف پذیری را از همه نظر افزایش می دهد، از داخل ران ها و باسن گرفته تا بالای کمر و گردن. در پیلاتس همچنین روی وضعیت بدن نیز تمرکز می شود که از زیادی کار کردن عضلات و سفت شدنشان جلوگیری می کند.

6- تای چی

میخواهید در حال حرکت، مدیتیشن کار کنید پس به سراغ تای چی بروید. این ورزش نه تنها راهی عالی برای آرامش گرفتن است، بلکه انجام حرکات آن و گذر از یک حرکت به حرکتی دیگر، راهی عالی برای گرم کردن است و تای چی را به یکی از بهترین روش های افزایش انعطاف پذیری بدل کرده است.

نویسنده: لائورا ویلیامز


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
آنیتا 1402/05/26

منم.خیلی دوست دارم

- 1402/05/26

منم.خیلی دوست دارم

استی ارمی 1401/09/17

من دلم میخاد یوگا کار کنم

ستایش 1400/03/04

عالیه

Fatima 1399/04/20

خیلی خوب بود

فاطمه 1397/05/24

من تازه می خوام شروع کنم این تمرینا برام سخته