چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟

می دانید بدتر از نرسیدن به یک هدف چیست؟ این است که برای خود هدف گذاری کنید و به خاطر عدم تمرکز روی روند کار، به اهدافتان نرسید چون تلاش کردن را متوقف کردید. اجازه ندهید یک چیز بسیار احمقانه و قابل تصحیح، باعث نرسیدنتان به هدف شود. کاهش وزن از آنچه فکرش را می […]

چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟ - 8 - اهداف - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 13 دقیقه

تعداد بازدید 3500

تاریخ انتشار

می دانید بدتر از نرسیدن به یک هدف چیست؟ این است که برای خود هدف گذاری کنید و به خاطر عدم تمرکز روی روند کار، به اهدافتان نرسید چون تلاش کردن را متوقف کردید. اجازه ندهید یک چیز بسیار احمقانه و قابل تصحیح، باعث نرسیدنتان به هدف شود.

کاهش وزن از آنچه فکرش را می کنید، با اهمیت تر است چون مستقیما روی سلامت تاثیر دارد. اضافه وزن مشکلات بسیاری را از جمله دیابت و بیماری های قلبی برای سلامتتان به همراه می آورد. سلامت مستقیما روی همه کارهایی که در زندگی انجام می دهید، تاثیر دارد. ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی منجر به از دست دادن چیزهایی مانند بازی کردن با فرزندتان، رفتن به گردش و خیلی چیزهای دیگر می شود که دوست دارید.

من می دانم اگر نمی توانستم چنین کارهایی را انجام دهم، نسبت به امروز رضایتم از زندگی بسیار کمتر بود. به عنوان کسی که توانسته وزن خود را تغییر دهد، همیشه روی اهدافم متمرکز بودم. باشگاه می رفتم و به صورت مرتب غذاهای سالم می خوردم. به همین خاطر امروز از هر زمان دیگری شادتر هستم. اجازه ندهید زندگی تمرکزتان را از روی اهداف کاهش وزنتان منحرف کند و تاثیر منفی بگذارد.

به جای تحت تاثیر قرار گرفتن، اهداف کاهش وزنتان را یکی پس از دیگری بدست بیاورید و نشان دهید رئیس کیست. به تمام کسانی که در موفقیتتان شک داشتند نشان دهید اشتباه می کردند و به شادترین ورژن خودتان تبدیل شوید. اما در ادامه می خواهم به شما بگویم چگونه می توانید روی اهداف خود متمرکز بمانید.


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی

 

پیشرفتتان را دنبال کنید

دنبال کردن روند پیش رفت، شاید یکی از مهم ترین کارهایی باشد که برای متمرکز ماندن روی روند کاهش وزنتان انجام می دهید. برای پیگیری مقدار پیشرفت خود، خلاقیت زیادی به خرج دهید اما ممکن است بیشتر ما میل داشته باشیم این کار را با عکس گرفتن انجام دهیم. وقتی به عکس های قدیمی که از خودم گرفتم نگاه می کنم، خنده ام می گیرد. در آن عکس های زنی را می بینم که از بدنش راضی نیست.

دلیل خنده ام این است که به حال حاضر نگاه می کنم و می بینم که چقدر پیش رفته ام. وقتی به عکس هایی که تازگی از خود گرفته ام نگاه می کنم، زنی را می بینم که کمتر چربی دارد، عضلاتش بیشتر شده و از بدنش خیلی راضی تر است. نگاه کردن به تفاوت بین عکس های قدیم و جدید، باعث انگیزه فوق العاده ای می شود. این کار کمکتان می کند به یاد بیاورید چه مسیری را آمده اید و تلاش هایتان نتیجه بخش بوده است. بنابراین دوباره این تلاش ها را ادامه می دهید تا بهتر و بهتر شوید.

چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟ - 10 - اهداف - برنامه ریزی رژیم

قرار دادن اهداف

هدف گذاری برای خود، یکی از بهترین موارد انگیزه بخش است. به قرار دادن اهدافی فکر کنید که می دانید به آنها خواهید رسید تا اعتماد بنفستان تقویت شود اما بیشتر آنها باید طوری باشند که واقعا چالش برانگیزند ( تا وقتی به آن ها می رسید بیشتر به خود افتخار کنید ). این اهداف را جایی یادداشت کنید تا محسوس شوند، زمانی که به آن ها دست یافتید، لیست را چک کنید و جلوی آنچه بدست آورده اید تیک بزنید. وقتی چنین لیستی را چک می کنید و می بینید به برخی از اهداف رسیده اید احساس قدرت می کنید.

من خودم دوست دارم این اهداف را روی یک کاغذ بنویسم و هرجا می روم همراه خودم ببرم، مثلا آن ها را درون کیف پولم می گذارم. با این کار پیوسته به یاد اهدافم خواهم افتاد و در نتیجه تلاشم را ادامه می دهم تا به آن ها برسم. وقتی به باشگاه می روم، قبل از اینکه حتی هدفونم را بگذارم و شروع به ورزش کنم، آن کاغذ را بیرون می آورم و اهدافی که برای ورزش قرار داده ام را می خوانم. این کار کمک می کند سخت تر تلاش کنم.

وقتی به خرید می روم و زمانی که می خواهم غذا بخورم نیز، دقیقا همین کار را تکرار می کنم. قبل از رفتن به فروشگاه، اهدافی که درباره مواد مغذی دارم را می خوانم. این کار کمک می کند مواد غذایی را بخرم که در رسیدن به هدفم کمک می کنند. وقتی برای غذا خوردن بیرون می روم نیز، این اهداف را می خوانم چون باعث می شوند چیزی را سفارش دهم که از اهدافم دورم نکند.

چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟ - 12 - اهداف - برنامه ریزی رژیم

روی سلامتتان تمرکز کنید، نه ترازو

افراد معمولا در مسیر کاهش وزن خود روی اعداد ترازو تمرکز می کنند. این کار نه تنها روشی غلط برای دنبال کردن پیشرفت است، بلکه پیشرفت را کند نیز می کند. همین طور که به ورزش کردن ادامه می دهید، ساخت و افزایش عضلات نیز ادامه پیدا می کند. از آنجا که عضله سنگین است، اضافه کردن آن باعث افزایش وزن می شود. این نوع افزایش وزن بسیار خوب است، چون به تناسب اندامتان کمک می کند.

اگر عضله به دست بیاورید چربی از دست خواهید داد که باعث می شود احساس و ظاهری بهتر داشته باشید. ترازو راهی برای اندازه گیری وزن، نه سلامت است، بنابراین نباید زیاد به آن توجه کنید به جای یک سری اعداد روی ترازو ببینید چه حسی دارید. اگر سبک تر، پر انرژی تر و شادتر از گذشته اید راه را درست آمده اید.

چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟ - 14 - اهداف - برنامه ریزی رژیم

ورزش خود را دنبال کنید

دنبال کردن ورزشی که انجام می دهید مهم است – در یک دفترچه یادداشتش کنید یا در یک برنامه روی گوشی تان این کار را بکنید. مهم نیست چگونه دنبالش می کنید، چیزی که اهمیت دارد دنبال کردن است. انجام این کار نه تنها باعث می شود دستاوردهای خود را تشخیص دهید، بلکه متوجه ضعف ها نیز می شوید. بنابراین اهداف خود را روی بهبود بخشیدن به ضعف ها متمرکز کنید.

برای من هم موفقیت ها و هم ضعف ها با ارزش هستند. وقتی به موفقیت هایم نگاه می کنم هیجان زده می شوم و به خود افتخار می کنم. این کار کمک می کند در طول تمام تمرینات، تلاشم را بیشتر کنم. وقتی به نقاط ضعفم نگاه می کنم ( شاید نتوانم 5 کیلومتر بدوم و یا نتوانم ست آخر جلو بازو هالتر را انجام دهم ) و گاهی ابتدا عصبانی می شوم. عصبانی می شوم که چرا کمی بیشتر به خودم فشار نیاوردم. سپس متوجه می شوم عصبانیت هیچ کمکی به من و مسیر کاهش وزنم نمی کند.

پس آن خشم را تبدیل به انگیزه می کنم و از آن در طول ورزش بعدیم استفاده می کنم و همینطور بعدی و بعدی. قبل از اینکه متوجه شوم نه تنها آن پنج کیلومتر را دویده ام، بلکه بیشتر از آن نیز پیش رفته ام. یکی دیگر از مزایای دنبال کردن ورزش این است که متوجه می شوید چه مقدار کالری سوزانده اید و می توانید آن را با برنامه غذایی تان تنظیم کنید.

این کار باز هم تمرکزتان را روی رسیدن به آن هدف نهایی بیشتر می کند. نباید خود را از غذاهایی که بدنتان به آن ها نیاز دارد محروم کنید. فقط مطمئن شوید کالری هایی که دریافت می کنید، از نوع سالم باشند.

چگونه روی اهداف کاهش وزن خود متمرکز بمانید؟ - 16 - اهداف - برنامه ریزی رژیم

نویسنده: تیلور گلینان

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*