چگونه توانستم نگاهی ساده به سلامتی داشته باشم

فردی کلی گرا هستم و وقتی با جزئیات گیج نشوم می توانم عملکردی بهتر داشته باشم. دوست دارم به هسته چیزی که گفته می شود بروم و بی جهت خود را با جزئیات مشغول نکنم. اگر بخواهم صادق باشم، گاهی سیل اطلاعات را کمی غیر قابل تحمل می دانم مخصوصا زمانی که مربوط به سلامت […]

چگونه ساده گرایی رویکردم به سلامت را تغییر داد؟
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 2470

تاریخ انتشار

چگونه ساده گرایی رویکردم به سلامت را تغییر داد؟

فردی کلی گرا هستم و وقتی با جزئیات گیج نشوم می توانم عملکردی بهتر داشته باشم. دوست دارم به هسته چیزی که گفته می شود بروم و بی جهت خود را با جزئیات مشغول نکنم. اگر بخواهم صادق باشم، گاهی سیل اطلاعات را کمی غیر قابل تحمل می دانم مخصوصا زمانی که مربوط به سلامت باشد و آنلاین هم باشد!

رشد توقف ناپذیر شبکه های اجتماعی آزادی زیادی به ما داده و این اجازه را داریم که همه چیز را به اشتراک بگذاریم. اطلاعات بسیاری زیادی در این فضا وجود دارد – که توسط افراد بسیاری در حیطه های مختلف سلامت ارسال می شود – به همین خاطر دانستن اینکه به چه چیز گوش دهیم، اعتماد کنیم و یا چه چیزی را نادیده بگیریم دشوار است.

اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد؛ چگونه بفهمیم چه چیزی را می توان باور کرد؟

اگر به موضوع سلامت علاقه دارید، دقیقا می دانید منظور من چیست. شرکت ها محصولات سلامتی که ما نیاز داریم را در پیجی که استفاده می کنیم تبلیغ می کنند و به ما وعده جواب به هرگونه مشکل و شرایطی را می دهند. هر هفته یک رژیم جدید، برنامه ورزشی و راه حلی سریع. با این همه اطلاعاتی که وجود دارد، دقیقا باید از کجا شروع کنیم؟

فکر می کنم با این شروع کنیم که چقدر برای خود پیچیده اش کرده ایم.

در طول چند سال اخیر، رویکردم به سلامت را اساسا ساده کردم. اگر داستانم را بشنوید می فهمید قبل از اینکه تغییری اساسی ایجاد کنم چه ناامیدی ای را تجربه کردم. رویکردم به سلامت که زندگیم را تغییر داد می توان به پنج موضوع دسته بندی کرد و من می خواهم آنها را با شما به اشتراک بگذارم:

1- غذای واقعی

غذایی را بخورید که تا جای ممکن حالت طبیعی خودش را داشته باشد. برنامه غذایی من در حال حاضر بیشتر حاوی میوه، سبزیجات، آجیل و دانه ها است. دیگر لبنیات استفاده نمی کنم چون به صورت مستمر باعث می شود سینوزیت را تجربه کنم. بسیاری از برنامه های غذایی مدرن حاوی مواد نگهدارنده هستند تا دوامشان را افزایش دهد. سعی کنید غذای خود را از میان این گونه موارد انتخاب نکنید.

2- مایعات

من تمام نوشیدنی های فرآوری شده و قندی را از برنامه غذایی ام حذف کردم. حالا وقتی تشنه هستم آب، چای، قهوه سیاه یا نوشیدنی های سبز سرشار از کلم، بروکلی، هویج، لیمو، سیب، زنجبیل، زردچوبه و سیر می نوشم. هیچ چیزی مانند این نوشیدنی های سالم نمی تواند تاثیری مثبت روی بدنتان داشته باشد.

3- ورزش

موضوع یک برنامه مشخص نیست، بلکه داشتن ثبات و پیگیری برنامه است. پیاده روی، دو و یوگا ورزش های مورد علاقه من هستند. اگر دوست ندارید به باشگاه بروید می توانید این ورزش های ساده را هر جایی انجام دهید. ورزش نباید خیلی پیچیده باشد.

4- استراحت

دنیا طوری شده که افراد می خواهند در مدت زمانی کوتاه بیشترین نتیجه را بگیرند و بیشترین کار را بکنند، استراحت تبدیل به عبارتی برابر با تنبلی شده است. من یک روز در هفته را به خودم استراحت می دهم و در آن روز ورزش نمی کنم و بیشتر به کارهای مورد علاقه ام می پردازم. با این کار روز بعد بدن و ذهنم تازه شده اند و دوباره می توانم کارهایم را از سر بگیرم.

5- طرز فکر

باید افکار خود را با دقت انتخاب کنیم. بیشترین استرسی که در طول روز حس می کنیم زاییده تمرکز روی افکار اشتباه است. به جای اینکه اجازه دهید ذهن مشغولتان زندگی را بچرخاند آهنگشان را تغییر دهید و قدرتمندترشان کنید.

قبل از اینکه خود را گیج کنیم و به خاطر حجم اطلاعاتی که در مورد سلامت هست احساس درماندگی کنیم، این پنج مورد را در زندگی خود به اجرا در آوریم.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی ) چگونه توانستم نگاهی ساده به سلامتی داشته باشم - 3 - - برنامه ریزی رژیمورزش در خانه
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*