چگونه سراسر بدن خود را بکشیم?

وسیله ای که نیاز دارید: صندلی نشستن در یک حالت به مدت چند ساعت برای عضلات دردناک است. چند لحظه کوتاه از ساعت کاری خود را در طول روز به انجام این حرکات کششی اختصاص دهید تا این نشستن طولانی مدت به بدنتان آسیب نرساند. 1- گردن خود را بکشید بایستید و یا صاف روی […]

چگونه سراسر بدن خود را بکشیم? - 2 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 2795

تاریخ انتشار

چگونه سراسر بدن خود را بکشیم? - 4 - - ورزش و سلامتیوسیله ای که نیاز دارید: صندلی

نشستن در یک حالت به مدت چند ساعت برای عضلات دردناک است. چند لحظه کوتاه از ساعت کاری خود را در طول روز به انجام این حرکات کششی اختصاص دهید تا این نشستن طولانی مدت به بدنتان آسیب نرساند.

1- گردن خود را بکشید

بایستید و یا صاف روی صندلی خود بنشینید. گوش سمت راست خود را به طرف شانه ی سمت راست بکشید با این کار احساس کششی متوسط در سمت چپ گردن خود میکنید. آرام باشید و بگذارید شانه ی سمت چپ بیوفتد، سپس دست راست خود را روی سر بگذارید و به آرامی رو به پایین فشار دهید. به مدت 30 ثانیه این حالت را نگه دارید، سپس همین کار را برای سمت چپ انجام دهید.

نکته: حتی کارهای ساده مانند تایپ کردن نیز باعث فشار روی بدن میشود. سعی کنید حداقل یکبار صبح، یک بار عصر و یکبار بعد از پایان کار خود را بکشید.

2- کشیدن چانه به طرف قفسه سینه

سر خود را پایین بیاورید و چانه را روی قفسه سینه قرار دهید. به آرامی چانه خود را به طرف شانه سمت چپ و سپس به طرف شانه سمت راست بچرخوانید. این حرکت را حدود 10 بار انجام دهید.

نکته: برای کامل کردن هر حرکت سر خود را به سمت عقب برنگردانید، با این کار روی ستون فقرات فشار می آید.

3- شانه های خود را بکشید

بایستید و یا صاف روی صندلی خود بنشینید. شانه های خود را پایین بیاورید. سر و گردن خود را ثابت نگه دارید، به آرامی شانه های خود را جلو و بالا دهید، سپس به عقب بکشید تا یک دایره کامل درست شود. توجه داشته باشید که تا میتوانید دایره بزرگ تری ایجاد کنید البته بدون برخورد شانه با گوشها. حرکت را 10 بار در یک جهت و 10 بار نیز در جهت مخالف انجام دهید.

4- پای خود را بکشید

راحت روی صندلی خود بنشینید، و قوزک پای سمت راست خود را روی زانوی سمت چپ قرار دهید، به آرامی پای راست خود را 20 مرتبه در جهت عقربه های ساعت بچرخوانید. و سپس 20 مرتبه در خلاف جهت ساعت. سپس با پای چپ خود تکرار کنید.

5- پشت و قفسه سینه خود را بکشید

بنشینید و یا تمام قد بایستید و دستها را به دو طرف بدن باز کنید، زانو ها را خم کنید، کف دستها رو به جلو، و سر انگشتان رو به بالا باشد. ستون فقرات خود را صاف نگه دارید، دستهای خود را به طرف عقب ببرید تا زمانی که احساس خفیف کشیدگی در قفسه سینه و شانه ها کنید. این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید سپس کمی استراحت کنید، 10 مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

6- ساعد و دست خود را بکشید

دست راست خود را به طرف جلو باز کنید، کف دست رو به جلو باشد و انگشتان رو به بالا. از دست چپ خود برای کشیدن انگشتان و کف دست راست به طرف خود استفاده کنید، این کار را تا جایی که دردتان نگیرد ادامه دهید. سپس حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید، استراحت کنید و روی دست چپ خود حرکت را تکرار کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*