چگونه کاهش وزن برای دیابت نوع 2 مفید واقع می شود؟

مزایای کاهش وزن برای دیابت همیشه از مهمترین راه های غلبه بر دیابت بوده است به خصوص برای افرادی که اضافه وزن داشتند یا چاق بودند. وزن اضافه التهاب را افزایش می دهد و با مقاوم ساختن انسولین کاهش وزن را دشوار می کند. انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده است مدارک قوی و استواری وجود […]

چگونه کاهش وزن برای دیابت نوع 2 مفید واقع می شود؟ - 1 - کاهش وزن برای دیابت - بیماری
5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 4760

تاریخ انتشار

مزایای کاهش وزن برای دیابت نوع 2

مزایای کاهش وزن برای دیابت همیشه از مهمترین راه های غلبه بر دیابت بوده است به خصوص برای افرادی که اضافه وزن داشتند یا چاق بودند. وزن اضافه التهاب را افزایش می دهد و با مقاوم ساختن انسولین کاهش وزن را دشوار می کند. انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده است مدارک قوی و استواری وجود دارد که کوچکترین کاهش وزن پیشرفت پیش دیابت به دیابت نوع 2 را به تاخیر می اندازد اما اگر کاهش وزن با از بین رفتن و درمان کلی دیابت نوع 2 همراه باشد چه؟

بررسی ها نشان دادند افرادی که طی یک دوره 12 ماهه وزن خود را کاهش دادند 46 درصد وضعیت دیابت نوع 2 خود را بهبود بخشیدند در حالی که گروه دیگر با کنترل توانستند 4 درصد به بهبودی بیماری کمک کند. آنها همچنین فهمیدند هرچه وزن کم شده بیشتر باشد بهبودی نیز سریعتر است. درمان دیابت نوع 2 با تغییر در سبک زندگی و عادات بسیار ساده تر از درمان های سنگین است. پژوهش ها نشان دادند کاهش وزن حتی در افرادی که به مدت 6 سال مبتلا به دیابت بودند باعث بهبود شده است.


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی

 

برای دیدن تاثیرات کاهش وزن برای دیابت چقدر باید وزن کم کرد؟

اگر کاهش وزن ساده بود سازمان های بهداشتی در دنیا هر سال بیلیون ها دلار خرج نمی کردند. کاهش وزن و تثبیت آن می تواند دشوار باشد. گام مهم برای موفقیت این است که برنامه ای مناسب پیدا کنیم و مرتب ادامه اش دهیم. همچنین وجود کارشناس و راهنمای تغذیه نیز برای گام برداشتن در مسیر درست لازم است. وقتی بدانید یک نفر مواظبتان است هم پایبندی تان بالا می رود و هم در خصوص انتخاب های غذایی از او کمک می گیرید.

 

برای بهبودی از دیابت چه مقدار وزن باید کم کرد؟

در بررسی های صورت گرفته مقدار وزن کم شده هر چقدر افزایش یاید درصد بهبودی نیز بیشتر می شود. کاهش وزن افرادی که مورد پژوهش قرار گرفته بودند از 5 تا 15 کیلوگرم متفاوت بود و دقیقا نمی توان گفت این مقدار چند درصد وزن بدنشان است. متخصصان معتقدند که کاهش تنها 5 درصد از وزن بدن تاثیرات مثبتی از جمله بهبود کنترل گلیسمی و کاهش نیاز به داروهای پایین آورنده گلوکز به همراه دارد. به علاوه کاهش 5 درصد از وزن بدن برای بهبود کنترل گلیسمی، لیپیدها و فشار خون لازم است.

 

کاهش وزن تنها برای کنترل سطح قند خون مناسب نیست

پژوهشگران به وجود رابطه بین افسردگی، چاقی و دیابت پی بردند. کاهش وزن و بهبود کنترل گلیسمی با افزایش سطح انرژی، خواب بهتر و افزایش سلامت کلی بدن همراه است. بنابراین روی هم رفته نه تنها مشکل دیابتتان بهبود پیدا می کند بلکه کیفیت زندگی نیز بالاتر می رود.

 

چگونه می توانیم کاهش وزن را شروع کنیم؟

ابتدا باید با پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید تا با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و سلامتتان برنامه غذایی به شما بدهد. اگر می خواهید از همین الان شروع کنید بهترین کار این است که در یک یا دو وعده روز تغییراتی ایجاد کنید. غذاهای ناسالم و فرآوری شده را در برنامه غذایی خود شناسایی کنید. سعی کنید از غذاهایی مانند فیبر و پروتئین استفاده کنید که به کنترل قند خون کمک می کنند. سبزیجات را تبدیل به پای ثابت تمام وعده ها کنید. در نهایت با کمک مشاور تغذیه عادات بد غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*