کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم

مدیریت خشم بحث کردن و عصبانی شدن نه تنها خلق و خوی یک روزمان را بهم میریزد بلکه توانایی ما در انجام کارهای روزانه مثل رانندگی را نیز پایین می آورد و میتواند هم برای خودمان و هم برای دیگران خطرناک باشد. در این مقاله با استفاده از تجربیات متخصصان به شما آموزش میدهیم هنگامی […]

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 22 - - رژیم لاغری
5 از 5

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 8235

تاریخ انتشار

مدیریت خشم

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 24 - - رژیم لاغری بحث کردن و عصبانی شدن نه تنها خلق و خوی یک روزمان را بهم میریزد بلکه توانایی ما در انجام کارهای روزانه مثل رانندگی را نیز پایین می آورد و میتواند هم برای خودمان و هم برای دیگران خطرناک باشد. در این مقاله با استفاده از تجربیات متخصصان به شما آموزش میدهیم هنگامی که تحت تاثیر خشم خود هستید چه کارهایی انجام ندهید و چطور به حالت عادی بازگردید.

با خشم نخوابید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 26 - - رژیم لاغری اینکه میگویند هیچ وقت با خشم به رخت خواب نرو نصیحتی بجاست. به خواب رفتن با خشم ممکن است احساسات منفی را در فرد نگه دارد. خواب کمک میکند اطلاعاتی که هنگام بیداری جمع آوری کرده ایم را پردازش و تحکیم کنیم. پس با خشم بخواب رفتن باعث میشود این خشم و ناراحتی بیشتر در ذهن قوت بگیرد.

نباید رانندگی کنید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 28 - - رژیم لاغری راندن ماشین هنگام عصبانیت خطرناک است. تحقیقات نشان داده راننده های خشمگین بیشتر خطر میکنند و آمار تصادفاتشان بیشتر است. وقتی خشمگین هستید آماده ی حمله اید در این مواقع اصلا نباید پشت فرمان بنشینید. خشم باعث میشود نگاه مستقیم رو به جلو باشد و متوجه عابران و دیگر ماشین هایی که از اطراف نزدیک میشوند نشویم.اما اگر هنگام عصبانیت مجبور به رانندگی بودید به یاد داشته باشید چشمانتان را کاملا باز کنید و به اطراف نگاه کنید تا دچار مشکل نشوید.

بیرون نریزید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 30 - - رژیم لاغری بیرون ریختن عصبانیت شاید ایده ی خوبی باشد اما ممکن است اوضاع را بدتر کند. معمولا افرادی که میخواهند خود را از عصبانیت خالی کنند با این کار نتنها بیشتر عصبانی میشوند بلکه این خشم در رفتارهای آینده ی آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود. معمولا هدف این است که خشم فروکش کند اما نتیجه برعکس است.

نباید بخورید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 32 - - رژیم لاغری تسکین درد با خوردن میتواند نتیجه ای معکوس داشته باشد. وقتی عصبانی هستیم غذاهای ناسالمی را برای خوردن انتخاب میکنیم مثلا تا بحال هیچ کس برای فروکش کردن خشمش بروکلی نخورده!. در این مواقع میرویم سراغ غذاهای پر از قند ، چربی و با کربوهیدرات بالا. وقتی عصبانی هستیم بدن احساس میکند در خطر است پس انرژی را در دستان متمرکز میکند تا از خود دفاع کند در چنین حالتی هضم غذا طول میکشد و مشکلات جدی برای معده بوجود می آید مانند اسهال یا یبوست.

نباید به بحث کردن ادامه داد

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 34 - - رژیم لاغری ادامه دادن جرو بحث در حالی که به سختی خشم خود را کنترل میکنید ممکن است منجر به زدن حرفهایی شود که بعدا باعث پشیمانی شود. مسلما حرف هایی زده میشود که برای هر دو طرف دردناک است و متاسفانه حرفی که گفته میشود دیگر نمیتوان پس گرفت. در چنین شرایطی باید بحث را زود تمام کرد و ادامه ی بحث را به وقتی دیگر موکول کرد این مدت میتواند 10 دقیقه باشد می تواند 10 روز باشد!. در این مدت باید ذهن و بدن خود را آرام کنید تا ناگهان حرفی که باعث پشیمانی شود نزنید.

مشکل خود را در شبکه های اجتماعی ننویسید

رژیم لاغری" title="کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 37 - - رژیم لاغری"> وقتی عصبانی هستید پخش احساسات خود در شبکه های اجتماعی بین دوستان و فامیل ممکن است به مشکلی که دارید بیشتر دامن بزند و نتیجه ای جز خشم بیشتر نداشته باشد. عمومی کردن مشکلات راه بازگشتی ندارد. پس به کاری که میکنید خوب فکر کنید کمی به خودتان فرصت دهید خود را با خواندن دیگر پستها مشغول کنید.

ایمیل نفرستید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 38 - - رژیم لاغری ایمیلی پر از خشم نوشتید تنها کافیست دکمه ی فرستادن ایمیل را بزنید دیگر همه چیز تمام است راه بازگشتی نیست. اگر نمیتوانید جلوی خشم خود را بگیرید و باید حتما چیزی بنویسید این کار را در فایل یاداشتی انجام دهید که امکان ارسال نداشته باشد. مطمئن باشید همین که احساسات خود را مینویسید کمی آرامتان میکند و البته بعدا با خواندن چیزهایی که نوشتید خدا را شکر میکنید که آن را برای کسی ارسال نکردید!.

نباید الکل مصرف کنید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 40 - - رژیم لاغری نوشیدن یک لیوان نوشیدنی الکلی برای آرام کردن اعصاب جز تاثیر منفی چیزی در پی نخواهد داشت. الکل باعث میشود خطر انجام آنچه در ذهن دارید بیشتر شود و در مواقعی که عصبی هستید در ذهنتان آنچنان اوضاع رو به راه نیست. با خوردن الکل نمیتوانیم جلوی انگیزه های خود را بگیریم و ممکن است به دیگران یا خود آسیب برسانیم. پس در چنین مواقعی اصلا به این نوشیدنی ها اعتماد نکنید.

فشار خون را نادیده نگیرید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 42 - - رژیم لاغری در پی طغیان خشم تا دوساعت خطر بروز سکته قلبی یا مغزی وجود دارد بخصوص در کسانی که از بیماری قلبی رنج میبرند. خطر بروز سکته قلبی 5 برابر و سکته مغزی 3 برابر میشود. اگر مشکل فشار خون دارید زمانی که عصبی میشوید بهترین کار این است که فشار خون خود را چک کنید. فردی که عصبی میشود باید بداند فشار خونش چه تغییری خواهد کرد. اگر بالا میرود باید با ورزش ، خواب خوب و تکنیک های آرامش بخش خشم خود را مدیریت کنند.

نباید به فکر فروبروید

کارهایی که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم - 44 - - رژیم لاغری فکر کردن وسواسی به اینکه شخصی دیگر به شما صدمه زده یا رفتاری غیر منصفانه داشته هیچ چیز را حل نمیکند. اگر خود را مورد خشم شخصی دیگر یافتید برای آرام کردن او اول باید قادر به آرام کردن خود باشید. ابتدا با فرد خشمگین در همان سطح احساساتش صحبت کنید و کم کم صحبت خود با او را آرام کنید. با این کار میتوانید آن فرد را کنترل کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)
منبع:
Health Magazine

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*