کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید

یک پزشک عمومی بااشاره به عوارض کم‌آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم‎آبی بدنتان را جبران کنید. دکتر مهرداد ویس‎کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اینکه بین 60 تا 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‎دهد، افزود: در روزهای گرم و آفتابی سال، هنگام انجام فعالیت‎های سخت، ورزش کردن و […]

کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1192

تاریخ انتشار

کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید - 4 - - اخبار یک پزشک عمومی بااشاره به عوارض کم‌آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم‎آبی بدنتان را جبران کنید.
دکتر مهرداد ویس‎کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اینکه بین 60 تا 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‎دهد، افزود: در روزهای گرم و آفتابی سال، هنگام انجام فعالیت‎های سخت، ورزش کردن و در کل آب نخوردن به اندازه کافی سبب از دست دادن درصدی از آب بدنتان خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه عامل سن در کاهش یا افزایش آب بدن مؤثر است، بیان کرد: با افزایش سن، احساس تشنگی نیز کمتر می‎شود بنابراین احتمال کم‎آبی بدن بیشتر می‎شود؛ بهتر است یک بطری آب همواره همراه داشته باشید.
ویس‎کرمی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آب در بدن، دفع مواد زاید بدن است، اظهار کرد: البته این کمبود آب در طول شبانه‎روز باید جبران شود. این مقام دانشگاهی تصریح کرد: نباید کم‎آبی بدن در طول روز را به یک باره جبران کرد چراکه این اقدام سبب دفع یکی دو ساعته شده و در نهایت باز آب بدن‎مان از دست خواهد رفت.

وی یادآور شد: اگر در طول روز میوه و سبزی نخورید، بدن دچار کم‎آبی خواهد شد و برای رفع کم‎آبی بدن نیاز است که هدفمند و به صورت تدریجی بخوریم؛ خوردن شربت، میوه، سبزی و… آب بدن را تأمین می‎کند.
وی اثرات کم‎آبی در بدن را برشمرد و ادامه داد: به هم خوردن تعادل املاح بدن، مشکل شدن عمل دفع سموم اضافی بدن مانند اوره، کارکرد ناصحیح بدن، کاهش رطوبت و… از عمده پیامدهای کاهش آب بدن به شمار می‎روند.
این پزشک عمومی گفت: شغل و فعالیت افراد در بالا و پایین بودن آب بدن بسیار مؤثر است، بعضی از شغل‎ها نیاز به میزان آب بیشتری داشته و فرد باید به فکر تنظیم آب بدن خود باشد.
ویس‎کرمی تصریح کرد: میوه‎های تازه و آب‎دار، سبزیجات دارای برگ‎های پهن و سوپ‎های آبکی برای جبران کم‎آبی بدن سودمند هستند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*