گام های ساده برای زنان در سنین 20 تا 30 سالگی به بالا

وقتی در دهه بیستم و سی ام زندگی خود هستید سبک زندگی سالم و تست های غربالگری می توانند تاثیر بسیار زیادی روی حفظ سلامتتان داشته باشند. فهرست مطالب (کلیک کنید) 1- یک برنامه غذایی و ورزشی سالم برای قلبتان را شروع کنید2- ارتباط با پزشک را بیشتر کنید3- سابقه خانوادگی سلامت خود را بدانید4- […]

گام های ساده برای زنان در سنین 20 تا 30 سالگی به بالا
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3265

تاریخ انتشار

گام های ساده برای زنان در سنین 20 تا 30 سالگی به بالا

وقتی در دهه بیستم و سی ام زندگی خود هستید سبک زندگی سالم و تست های غربالگری می توانند تاثیر بسیار زیادی روی حفظ سلامتتان داشته باشند.

1- یک برنامه غذایی و ورزشی سالم برای قلبتان را شروع کنید

غذاهای چرب و سرخ کرده را کم کنید و سعی کنید در طول هفته هر روز حداقل نیم ساعت ورزش داشته باشید. درست غذا خوردن و فعال ماندن هدایایی هستند که سلامت را بهبود می بخشند.

اگر این عادات را همین حالا وارد زندگی خود کنید مزایای آن یک عمر برایتان باقی خواهد ماند. اگر برنامه دارید روزی بچه دار شوید فکر خوبی است که مولتی ویتامینی استفاده کنید سرشار از فولیک اسید – روزانه حدود 400 تا 800 میکروگرم. یک ماه قبل از اینکه بخواهید باردار شوید مصرف فولیک اسید را شروع کنید و در سه ماه ابتدایی بارداری نیز استفاده اش را ادامه دهید.

2- ارتباط با پزشک را بیشتر کنید

پزشکی خوب و مورد اعتماد پیدا کنید. قبل از اینکه ویزیتتان کند لیستی از سوالاتی که دارید تهیه کنید مانند: کدام روش پیشگیری از بارداری برای من مناسب است؟ بهترین راه برای جلوگیری از عفونت های مقاربتی چیست؟ به چه واکسن هایی نیاز دارم؟

3- سابقه خانوادگی سلامت خود را بدانید

خواهر، مادر، یا مادربزرگتان قبلا از رسیدن به 50 سالگی سرطان پستان یا بیماری قلبی داشته؟ آیا در خانواده تان دیابت شایع است؟ اینها سوالات مهم است که باید جوابش را از خانواده خود بگیرید تا به پزشکتان کمک کند سطح سلامتتان را بسنجد.

4- تست های غربالگری مهم را فراموش نکنید

مطمئن شوید هر سه سال یکبار آزمایش پاپ اسمیر را برای پی بردن به وجود سرطان دهانه رحم که از 21 سالگی شروع می شود انجام دهید. اگر 30 تا 65 سالتان است می توانید آزمایش پاپ اسمیر را هر سه سال یکبار انجام دهید و یا می توانید هر 5 سال یکبار به همراه آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) دریافتش کنید. آزمایش دومی که گفته شد بسیار مفید است چون بیشتر سرطان های دهانه رحمی بر اثر عفونت HPV اتفاق می افتد.

اگر از نظر جنسی فعال هستید و بیشتر در خطر بیماری های مقاربتی قرار دارید هر سال آزمایش کلامیدیا و سوزاک را انجام دهید. اگر حس کردید در خطر HIV قرار دارید باید مرتب تست های مربوط به آن را انجام دهید. همچنین دیگر آزمایش های مربوط به بیماری های مقاربتی مانند تریکومونا، سیفلیس و هپاتیت ب را نیز باید در نظر داشته باشید.

فشار خونتان را اگر طبیعی ( پایین تر از 120/80 ) است هر دو سال یکبار چک کنید. اگر فشار خونتان بالا است و یا در خطر فشار خون بالا قرار دارید، آزمایش هایتان باید با فاصله های کمتری انجام بگیرد و آزمایش تشخیص دیابت هم بدهید. آزمایش کلسترول نیز باید انجام شود، پس از این آزمایش از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یکبار به انجامش نیاز دارید.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

منابع:

JoAnn Manson, chief, division of preventive medicine, Brigham and Women’s Hospital, Boston.

American Cancer Society: ”Can Breast Cancer Be Found Early?”

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*