گوش پاک کن را کنار بگذار، گوشت را اشتباه تمیز می کنی

گوش پاک کن را کنار بگذار، گوشت را اشتباه تمیز می کنی جرم گوش یکی از آزار دهنده ترین حقایق زندگی است. و برای بسیاری از ما گوش پاک کن رضایت بخش ترین راه خارج کردن این جرم ها است. اما اخیرا همین گوش پاک کن برای دختری به نام هانا هورواز حادثه آفرید. پس […]

گوش پاک کن را کنار بگذار، گوشت را اشتباه تمیز می کنی - 1 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 3156

تاریخ انتشار

گوش پاک کن را کنار بگذار، گوشت را اشتباه تمیز می کنی

جرم گوش یکی از آزار دهنده ترین حقایق زندگی است. و برای بسیاری از ما گوش پاک کن رضایت بخش ترین راه خارج کردن این جرم ها است. اما اخیرا همین گوش پاک کن برای دختری به نام هانا هورواز حادثه آفرید.
پس ما به متخصصین گوش، حلق و بینی مراجعه کردیم تا بفهمیم بهترین روش برای خارج کردن جرم های گوش بدون آسیب دیدگی چیست. نتیجه چه بود؟
می دانم که تمیز کردن گوش با این توپ های پنبه ای چه لذت بی اندازه ای دارد، اما! اگر ارده ای در وجودتان هست آن را صرف ترک گوش پاک کن کنید. لئون چن، متخصص گوش، حلق و بینی در منهتن می گوید: ضرر گوش پاک کن ها بیشتر از منفعتشان است، تمیز کردن بیش از حد گوش به طور قطع شما را راهی مطب پزشک خواهد کرد.
با اینکه مقداری جرم زرد رنگ به نوک پنبه ای گوش پاک کن می چسبد اما ممکن است بیشترش را به داخل گوش هل داده باشید.

گوش پاک کن

دیل تیلور، متخصص گوش اطفال در واشنگتن می گوید: جرم گوش خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچی دارد، و تمیز کردن بیش از حد باعث ایجاد مشکلات گوشی و پوستی از جمله عفونت گوش و اگزمای گوش بیرونی می شود.
حتی استفاده ی شدید از گوش پاک کن در برخی بیماران باعث سوراخ شدن پرده گوششان شده است. اگر نمی توانید این عادت را ترک کنید حداقل به سه بار در ماه کاهش دهید.
اگر می خواهید آسیبی به گوشتان نرسد تمیز کردن گوش را زمانی که از حمام آب گرم بیرون آمدید انجام دهید، چون در این زمان جرم های گوش ذوب شده اند و راحت تر بیرون می آیند. گوش پاک کن را تنها تا جایی که پنبه دارد داخل گوش کنید و زیاد به عمق نروید، به آرامی داخل گوش را تمیز کنید و سعی نکنید با چرخاندن بیش از حد گوش پاک کن مطمئن شوید چیزی باقی مانده یا خیر.
بهترین کار این است که گوش پاک کن را کاملا کنار بگذارید، و به جایش سراغ روغن و پراکسید هیدروژن بروید. هفته ای یکبار، قبل از اینکه بخوابید، یک قطره چشم را با روغن زیتون یا روغن بچه پر کنید.
داخل هر گوش سه قطره بچکانید، و مثلث غضروفی که گوش را پوشانده است ماساژ دهید تا کانال گوش چرب شود. روی گوش ها توپ پنبه ای قرار دهید تا روغن روی بالشتان نچکد.
روز بعد هنگامی که در حمام هستید، پراکسید هیدروژن را کف دست خود بریزید، و به گوش ها بمالید. وقتی پراکسید از گوش بیرون می آید با خود جرم های گوش را نیز تمیز می کند.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*