گیاهخواری" برای بدن خوب است یا نه؟

یک کارشناس تغذیه معتقد است، افرادی که به رژیم گیاهخواری مطلق روی می‌آورند، تنها مدت کمی می‌توانند این رژیم را حفظ کنند و به زودی بدن آنها با کمبود بسیاری از مواد مواجه می‌شود. مریم شیرمستی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انواع و طبقات مختلف رژیم گیاهخواری، اظهار کرد: برخی از […]

گیاهخواری" برای بدن خوب است یا نه؟ - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 5703

تاریخ انتشار

گیاهخواری" برای بدن خوب است یا نه؟ - 4 - - اخبار

یک کارشناس تغذیه معتقد است، افرادی که به رژیم گیاهخواری مطلق روی می‌آورند، تنها مدت کمی می‌توانند این رژیم را حفظ کنند و به زودی بدن آنها با کمبود بسیاری از مواد مواجه می‌شود.

مریم شیرمستی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انواع و طبقات مختلف رژیم گیاهخواری، اظهار کرد: برخی از افراد به گیاهخواری صرف روی می‌آورند و تمام مواد گیاهی را نیز خام مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد معتقدند مصرف گیاهان پخته از ارزش غذایی آنها می‌کاهد، یادآوری کرد: این افراد از مصرف گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حتی حبوبات هم پرهیز می‌کنند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: اگر افراد گیاهخوار مصرف حبوبات را در برنامه خود قرار دهند، حداقل بخش کمی از پروتئین مورد نیاز بدن آنها تامین می‌شود.

شیرمستی رژیم گیاهخواری صرف را برای بدن و سلامتی مضر دانست و تاکید کرد: افرادی که روی این رژیم هستند، نمی‌توانند رژیم خود را برای مدت طولانی نگه دارند، زیرا با کمبود موادی از جمله آهن، کلسیم، روی، پروتئین و … مواجه خواهند شد.

وی گفت: رژیم گیاهخواری باید تحت نظر کارشناس و مشاور تغذیه باشد و به هیچ وجه برای زنان باردار و کودکان در سن رشد توصیه نمی‌ شود. به گفته این کارشناس تغذیه، رژیم گیاهخواری می‌تواند تنها برای یک روز در هفته مفید باشد و به سم‌زدایی از بدن کمک کند.

شیرمستی خاطرنشان کرد: این رژیم باید شامل سبزیجات از جمله سبزی خوردن، کلم بروکلی، گوجه، هویج، کرفس، اسفاج و … باشد. وی با تاکید بر لزوم استفاده از جوانه‌ها از جمله جوانه گندم و ماش، افزود: جوانه می‌تواند مقداری پروتئین برای بدن تامین کند.

شیرمستی، مصرف میوه، آب میوه های طبیعی و روغن زیتون را نیز در این نوع رژیم ضروری خواند.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*