یک مقدار اندک اضافه وزن منجر به زندگی طولانی تر میشود

 به طور کلی تحقیقات جدید نشان می دهند افرادی که چند کیلو اضافی دارند نسبت به کسانی که وزن طبیعی دارند و یا بسیار چاق هستند زندگی طولانی تری دارند. بازبینی 92 مطالعه که شامل 2.88 میلیون نفر میشوند این تصور را که افراد با وزن طبیعی طولانی ترین زندگی را دارند مورد پرسش قرار […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 1540

تاریخ انتشار

یک مقدار اندک اضافه وزن منجر به زندگی طولانی تر میشود - 2 - - رژیم لاغری به طور کلی تحقیقات جدید نشان می دهند افرادی که چند کیلو اضافی دارند نسبت به کسانی که وزن طبیعی دارند و یا بسیار چاق هستند زندگی طولانی تری دارند.
بازبینی 92 مطالعه که شامل 2.88 میلیون نفر میشوند این تصور را که افراد با وزن طبیعی طولانی ترین زندگی را دارند مورد پرسش قرار می دهد.
استیون هیمس فیلد، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات پزشکی پنینگتون در باتون روژ می گوید: “این امکان وجود دارد که تحت شرایط خاص، داشتن مقدار کمی اضافه وزن مفید باشد.” هیمس فیلد در این بررسی نوشتن سرمقاله را به عهده داشت اما در خود تحقیق نقشی نداشت.حدود 30٪ از زنان و 40٪ از مردان در ایالات متحده بر اساس شاخص توده بدنشان (BMI) – معیاری که بر اساس قد و وزن شخص بدست می آید- اضافه وزن دارند.
هیمس فیلد می گوید اگرچه ممکن است این افراد قادر به پوشیدن لباس های مورد علاقه خود نباشند، اما این موضوع لزوما به این معنی نیست که آنها نسبت به افرادی که به اصطلاح BMI عادی دارند، بیمارترهستند. وی می گوید: “شما باید بخش زیبایی را از بخش سلامت جدا کنید.”

جزئیات مطالعه

این بررسی، که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، نگاهی تازه به تحقیقات دو دهه اخیر در مورد ارتباط بین وزن بدن و خطر مرگ دارد.
کاترین فلگال محقق و مشاور برجسته مرکز ملی CDC برای آمار بهداشت در بتسدا میگوید :”از آنجا که حدود 100مطالعه جمع آوری شده است ، حجم زیادی داده در دسترس است.” در مطالعات نشان داده شده افرادی با BMI کمتر از 30 اما بالاتر از حالت عادی، نسبت به افرادی که BMI طبیعی دارند، احتمال مرگشان کمتر است.
` فلگال می گوید در افرادی که اضافه وزن دارند کاهش خطر مرگ به هر دلیلی 6 درصد کمتر است و این مقدار کاهش به طور قابل ملاحظه ای از مطاله ای به مطالعه دیگر ثابت است.
با این حال، آن دسته از افرادی که بر اساس BMI چاق در نظر گرفته می شوند وضعیت بدتری دارند. احتمال مرگ این افراد به هر علتی در مقایسه با کسانی که وزن طبیعی دارند حدود 18 درصد بیشتر است.

هشدارهای مربوط به تحقیقات

اگرچه یافته های بدست آمده اغوا کننده به نظر می رسند ، اما هشدار های مهمی در رابطه با این تحقیقات وجود دارد. این مطالعات تنها ارتباط بین مرگ و اندازه بدن را مد نظر قرار داده اند، در حالیکه سایر معیار های سلامتی که ممکن است با وزن مرتبط باشند را شامل نمی شوند.
هیمس فیلد می گوید مرگ ومیر بصورت کلی (مرگ به هر دلیلی) مهم است اما چیز زیادی در رابطه با کیفیت زندگی به ما نمی گوید. به عنوان مثال در رابطه با اینکه آیا فرد در معرض ابتلا به دیابت یا افزایش مشکلات مفصلی قرار دارد یا خیر اطلاعاتی به ما نمی دهد.
همچنین این مطالعات فقط یک رابطه را نشان می دهند، بنابراین اینکه وزن بدن به عنوان دلیلی است برای تمایل بیشتر افراد با جثه بزرگتر به زندگی طولانی تر( در مقایسه با افراد با وزن طبیعی) ثابت نمی شود.
فلگال می گوید به همین دلیل مردم نباید از حق خود در تغذیه درست و ورزش کردن چشم پوشی کنند. ما سعی نمی کنیم که هیچ توصیه ای بکنیم، اما این یافته ها میتواند برای افرادی که مقدار کمی اضافه وزن دارند ولی در عین حال سالم هستند اطمینانی دوباره باشد.
هیمس فیلد می گوید مقدار کمی اضافه وزن به آن اندازه که در افکار عمومی شایع شده نمی تواند کشنده باشد.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*