۲۰ دقیقه ورزش باعث افزایش حافظه می‌شود

به گفته دانشمندان مؤسسه فناوری جُرجیا، ۲۰ دقیقه ورزش روزانه، ۱۰ درصد حافظه را افزایش می‌دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مؤسسه فناوری جرجیا در آمریکا با انجام مطالعاتی ثابت کرد 20 دقیقه ورزش روزانه، 10 درصد حافظه را افزایش می‌دهد. تمام سنین قادر به انجام این ورزش حتی در خانه هستند […]

۲۰ دقیقه ورزش باعث افزایش حافظه می‌شود - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1057

تاریخ انتشار

۲۰ دقیقه ورزش باعث افزایش حافظه می‌شود - 4 - - اخبار

به گفته دانشمندان مؤسسه فناوری جُرجیا، ۲۰ دقیقه ورزش روزانه، ۱۰ درصد حافظه را افزایش می‌دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مؤسسه فناوری جرجیا در آمریکا با انجام مطالعاتی ثابت کرد 20 دقیقه ورزش روزانه، 10 درصد حافظه را افزایش می‌دهد.
تمام سنین قادر به انجام این ورزش حتی در خانه هستند و نیازی به باشگاه رفتن نیست؛ مخصوصاً افرادی که قادر به دویدن یا دوچرخه سواری نیستند می‌توانند این ورزش را در خانه انجام دهند.
آنها شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند و فواید این آزمایش پس از یک جلسه تمرین فیزیکی یعنی بین مرحله آموزش و آزمایش مشخص شد؛ قبلاً این آزمایش بر روی حیوانات جونده نیز آزمایش شده بود و نتایج آن بعد از آموزش نشان داد ورزش در تقویت حافظه اثر دارد.
در آزمایش اول، 90 عکس به داوطلبان نشان داده شد که آنها تصاویر را به سه دسته خنثی، مثبت و منفی تقسیم کردند؛ سپس داوطلبان به سالن ورزش رفتند، نیمی از آنها 50 حرکت هر دو پا و با حداکثر فشار بر روی پا به ترتیب انجام دادند؛ گروه دوم همان حرکات را بدون فشار انجام دادند.
در مرحله دومین آزمایش 180 تصویر به شرکت کنندگان نشان داده شد که 90 تصویر تکراری بود و این بار نتایج در دو گروه متفاوت بود.
به گفته دانشمندان در این پدیده، هورمون نقش مهمی دارد که دلیل آن می‌تواند استرس و یا آزادسازی هورمون مانند نورآدرنالین در اثر ورزش باشد؛ آنها بزاق افراد را مورد آزمایش قرار دادند و سطح آمیلازآلفای آنان بالاتر بود که این نشانگر نورآدرنالین است.
«اودری دوآرت» پروفسور روانشناسی در این تحقیق گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که این ورزش اثرات مفیدی بر روی قسمت‌هایی از مغز دارد؛ در واقع نتایج مطالعه ما نشان داد تمرینات ساده کششی اثرات مفیدی در بهبود حافظه دارد و این می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند یا دوچرخه سواری و دویدن را دوست ندارند یا قادر به انجام آن نیستند.
منبع: مجله Acta Psychologica
 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*