چگونه سیستمی بسازیم که برای رسیدن به هدف کمکمان کند؟

همه ما رهبر زندگی خود هستیم. رهبری با در نظر گرفتن یک هدف شروع می شود و برای رسیدن به آن هدف، باید یک برنامه عملی ساخته شود. من شخصا هر 6 ماه یک بار، اهدافم را مجدد تنظیم می کنم. آنها در ذهنم سنجاق شده اند و هر روز برای حرکت به سمتشان تلاش […]

چگونه سیستمی بسازیم که برای رسیدن به هدف کمکمان کند؟ رسیدن به هدف کاهش وزن
4.5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 4161

تاریخ انتشار

چگونه سیستمی بسازیم که برای رسیدن به هدف کمکمان کند؟ رسیدن به هدف کاهش وزن

همه ما رهبر زندگی خود هستیم. رهبری با در نظر گرفتن یک هدف شروع می شود و برای رسیدن به آن هدف، باید یک برنامه عملی ساخته شود. من شخصا هر 6 ماه یک بار، اهدافم را مجدد تنظیم می کنم. آنها در ذهنم سنجاق شده اند و هر روز برای حرکت به سمتشان تلاش می کنم.

اما هدف به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. شما برای رسیدن به آن، به یک سیستم نیاز دارید. سیستم می تواند مسیر روبرو را روشن و کمک کند از آن منحرف نشوید.

در کتاب پرفروش اسکات آدامز، درباره موفقیت این چنین آمده است: هدف یک مقصود خاص است که در آینده به آن می رسید و یا ممکن است نرسید. سیستم چیزی است که به صورت مرتب انجامش می دهید و شانس موفق شدنتان را در بلند مدت افزایش می دهد. اگر چیزی را هر روز انجام دهید، یک سیستم است. اگر منتظر بمانید که آن را روزی در آینده به دست بیاورید یک هدف است.

این تفکیک به خاطر چیست؟ چون سیستم پیروزی را محتمل می کند. این سیستم است که اهمیت دارد، نه فکر و خیال درباره ی یک هدف. سیستم باعث می شود به طرف موفقیت گام بردارید، نه اینکه فقط رویا پردازی و درباره اش صحبت کنید.

برای مثال بیایید بگوییم هدفتان پیدا کردن یک شغل است. سیستمتان باید چیزی شبیه این باشد:

  • جستجوی وب سایت های مختلف برای پیدا کردن کار.
  • ایجاد شبکه ای از افراد مختلف و آشنایی با آنها.
  • هر روز ساعتی را اختصاص دهید و با چند جا برای کار تماس بگیرید.
  • پیوسته روی رزومه و نحوه ارائه آن کار کنید.

سیستم، هدفتان را واقعی و به هم پیوسته می کند و باعث می شود حرکت کنید. وقتی سیستمتان را وارد عمل می کنید احتمال اینکه به هدف برسید بسیار بالا است، چون برای رسیدن به آن نقشه دارید. برای بالا رفتن از تمام قله هایی که در زندگی دارید سیستم تنها چیزی است که باید نگرانش باشید.

یکی از سیستم هایی که خودم به کار بسته ام را برایتان مثال می زنم: وقتی شغل جانبیم را شروع کردم، هدفم این بود که 5 مراجع برای مشاوره داشته باشم. یکی از راه های جذب مراجع این بود که توصیه هایی را در رابطه با زندگی در بلاگم منتشر کنم و امیدوار باشم دیگران هم آن را ببیند و برای مشاوره ی بیشتر به من مراجعه کنند. به همین خاطر تصمیم گرفتم هفته ای یک مطلب جدید در بلاگم قرار دهم.

تصمیم گرفتم هر روز بنویسم، حتی اگر حال آن کار را نداشتم. گاهی فقط 15 دقیقه وقت داشتم اما به سیستم عمل می کردم. برخی نوشته هایم هیچ بازخوردی از جانب خوانندگان دریافت نمی کرد اما من باز هم به کارم ادامه می دادم.

ادامه دادن این سیستم باعث شد بتوانم اولین کتابم را منتشر کنم و پس از آن توانستم مراجع نیز داشته باشم.

در حال حاضر چه کاری دارید که می توانید آن را با یک سیستم جایگزین کنید؟

  • می توانید هدف ذخیره کردن پول را با سیستم کنار گذاشتن نوشابه از رژیم، جایگزین کنید؟
  • می توانید هدف درآمد خود برای کسب و کارتان را با گذاشتن روزی 20 دقیقه برای مارکتینگ جایگزین کنید؟
  • می توانید هدف گذراندن زمان بیشتر با خانواده را جایگزین خاموش کردن گوشی و تلویزیون در هنگام شب کنید؟
  • می توانید هدف کاهش 5 کیلو از وزنتان را با روزی 30 دقیقه پیاده روی جایگزین کنید؟

سیستم خستگی تصمیم گیری را کم می کند، برایتان سیستم راهنمای درونی فراهم می کند و شما را به قدرت عادت مجهز می کند. این هفته چه سیستمی را می توانید شروع کنید؟

نویسنده: سوزی مور

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*