جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن

لاغری صورت در رژیم یک امر اجتناب‌ناپذیر است اما در برخی افراد این لاغری صورت بیشتر اتفاق می‌افتد. بسیاری از مردان و زنان به دلیل سبک زندگی، برنامه کاری، عدم تعادل هورمونی، ژنتیک، افسردگی، عوارض برخی داروها، بارداری، بیماری‌هایی مانند دیابت، تیروئید و غیره دچار اضافه وزن اضافه هستند. معمولا افرادی که پوست نازک‌تری دارند […]

مشکل لاغری صورت در رژیم کاهش وزن به چند عامل مهم بستگی دارد.
5 از 5

زمان مطالعه 16 دقیقه

تعداد بازدید 31199

تاریخ انتشار

لاغری صورت در رژیم یک امر اجتناب‌ناپذیر است اما در برخی افراد این لاغری صورت بیشتر اتفاق می‌افتد. بسیاری از مردان و زنان به دلیل سبک زندگی، برنامه کاری، عدم تعادل هورمونی، ژنتیک، افسردگی، عوارض برخی داروها، بارداری، بیماری‌هایی مانند دیابت، تیروئید و غیره دچار اضافه وزن اضافه هستند. معمولا افرادی که پوست نازک‌تری دارند بیشتر در معرض خطر افتادگی پوست بعد از رژیم هستند. در این مقاله به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که بتوانید از افتادگی و شل شدن پوست‌ صورت‌تان حین کاهش وزن جلوگیری کنید. با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید:

علت افتادگی پوست در رژیم لاغری چیست؟

افتادگی پوست دلایل مختلفی دارد؛ از جمله:

سالخوردگی

با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده در درم یعنی الاستین و کلاژن را از دست می‌دهد. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد و توانایی برگشت به عقب را برای پوست فراهم می‌کند. وقتی پوست کشیده و سفت است، باید از کلاژن تشکر کرد. کلاژن از فیبرهای محکم تشکیل شده است که به پوست کمک می‌کند ساختار و استحکام خود را حفظ کند. تولید الاستین و کلاژن هر دو با افزایش سن کاهش می‌یابد. این دو پروتئین می‌توانند در اثر عوامل خارجی در طول زمان کمتر شوند، مانند:

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 1 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
یکی از دلایل افتادگی پوست بالا رفتن سن و از دست دادن الاستین و کلاژن است.
  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش
  • آلاینده های موجود در محیط از جمله دود سیگار
  • برخی از عوامل سبک زندگی، مانند تغذیه نامناسب و نوشیدن بیش از حد الکل

کاهش وزن

حمل وزن اضافی برای مدت طولانی می‌تواند باعث آسیب به رشته‌های کلاژن و الاستین در پوست شما شود. این امر باعث می‌شود که در هنگام کاهش وزن، برگشتن پوست سخت‌تر شود. اگر مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست بدهید، ممکن است مقدار قابل توجهی پوست صورت و بدن شما شل شود. افتادگی پوست زمانی که کاهش وزن سریع است مانند بعد از جراحی چاقی یا در رژیم لاغری بسیار محدودکننده، بیشتر اتفاق می‌افتد.

نکته دیگر آنکه پوست جوان‌تر، سریع‌تر برمی‌گردد، بنابراین سن شما در زمان کاهش وزن نیز می‌تواند در افتادگی پوست صورت و بدن شما نقش داشته باشد.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 3 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
لاغری صورت در رژیم کاهش وزن غیراصولی بیشتر اتفاق می‌افتد.

بیماری

چند بیماری وجود دارد که با افتادگی پوست مشخص می‌شود. یکی از اینها یک زیرگروه بسیار نادر از لنفوم سلول T پوستی است که به نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود. افراد مبتلا به این عارضه شاهد شل شدن بسیار تدریجی پوست در آرنج و زانو هستند. افتادگی پوست ناشی از شلی پوست گرانولوماتوز معمولاً به خوبی به درمان‌ها پاسخ نمی‌دهد.

بیماری دیگری که باعث افتادگی پوست می‌شود، سندرم اهلرز دانلوس (EDS) است، یک اختلال نادر بافت همبند که ارثی است. افراد مبتلا به EDS نقصی در تولید کلاژن دارند که منجر به افتادگی و خمیر شدن پوست اغلب روی صورت می‌شود.

بارداری

ایجاد درجاتی از افتادگی و شلی پوست پس از بارداری رایج است. زنانی که دارای چند قلو هستند، مانند دوقلو یا سه قلو، ممکن است نسبت به زنانی که یک نوزاد دارند، پوست آویزان بیشتری در اطراف شکم ببینند. سن مادر نیز ممکن است در این مساله نقش داشته باشد.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 5 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
یکی دیگر از دلایل افتادگی پوست، بارداری است.

چگونه از لاغر شدن صورت در رژیم کاهش وزن جلوگیری کنیم؟

کاهش وزن می‌تواند موفقیت بزرگی برای افرادی باشد که اضافه وزن دارند و سعی می‌کنند چند کیلوگرم از وزن خود را کم کنند، اما کاهش وزن همیشه جذاب نیست. یکی از بزرگ‌ترین خطرات کاهش وزن این است که ممکن است روی پوست شما تأثیر بگذارد. اگر هنگام کاهش وزن از پوست خود مراقبت نکنید، عواقب جدی می‌تواند به همراه داشته باشد، از جمله شل شدن پوست که می‌تواند چین و چروک  ایجاد و ظاهر پوست شما را پیر کند. خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک انجام دهید.

رژیم لاغری استاندارد

پیروی از رژیم‌های غذایی که به شما وعده کاهش وزن سریع می‌دهند، یک عامل اساسی در کاهش وزن بیش از اندازه صورت و افتادگی پوست است. این رژیم‌های لاغری محدودیت غذایی بالایی دارند و در برخی موارد تنها دو تا سه ماده غذایی را در یک مدت زمان محدود، به کاربر پیشنهاد می‌دهند. به همین دلیل بهتر است برای لاغر شدن از برنامه غذایی معقولی پیروی کنید که به بدن شما فرصت می‌دهد آهسته و پیوسته، وزن کم کند.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

آبرسانی پوست

حداقل دو بار در روز پوست خود را مرطوب کنید. مرطوب‌کننده‌ای را در نظر بگیرید که حاوی ویتامین‌های C و E باشد که آنتی‌اکسیدان‌های پوست را تامین و از رشد کلاژن و الاستین در پوست حمایت کند. یکبار صبح و یکبار شب قبل از خواب از کرم مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی

در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید – حداقل هشت لیوان. نوشیدن آب برای داشتن پوستی سالم و انعطاف‌پذیر ضروری است. در حالی که مرطوب‌کننده کمک بزرگی است، مصرف آب مهم‌ترین جنبه حفظ رطوبت و سلامت پوست است.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 11 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
برای جلوگیری از لاغری صورت در رژیم، آب بیشتری بنوشید.

ترک سیگار

اگر در حال حاضر سیگار می‌کشید، سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن – حتی قرار گرفتن در اطراف دود آن قرار می‌گیرید– پوست شما را خشک می‌کند که می‌تواند چین و چروک پوست را تشدید کند.

مصرف فیبر بیشتر

در طول روز میوه و سبزیجات فراوان بخورید. این غذاها مواد مغذی ارزشمندی را برای سلامت پوست شما فراهم می‌کنند و همچنین به آبرسانی بدن و پوست کمک می‌کنند، زیرا محتوای آب بالایی دارند. سعی کنید هر روز سه تا پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 13 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
برای جلوگیری از لاغری صورت در رژیم غذایی، میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید.

ورزش

چند بار در هفته ورزش کنید. در حالی که ورزش می‌تواند کاهش وزن را افزایش دهد، همچنین به سنتز فیبرهای عضلانی جدیدی که به پوست می‌چسبند و آن را به بدن شما محکم می‌کند، کمک می‌کند. ساختن ماهیچه جدید – حتی در مقادیر کم – می‌تواند پوست را کشیده و سالم نگه دارد.

ماساژ صورت

بسیاری از انواع ماساژ صورت می‌توانند ظاهر صورت شما را کمی تغییر دهند. هم می‌تواند چربی‌های اضافی را که باعث می‌شود گونه‌های شما چاق به نظر برسد را از بین ببرد و همچنین می‌تواند با سفت کردن پوست و ماهیچه‌های گردن، مانع افتادگی پوست شما شود.

ماساژ صورت به تجزیه چربی، سفت شدن ماهیچه‌ها و افزایش گردش خون کمک می‌کند. افزایش گردش خون در گونه‌ها و گردن می تواند به پاکسازی آب و سموم از آنها کمک کند.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 15 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
برای پیشگیری از لاغری صورت در رژیم حتما ورزش را در کنار برنامه غذایی خود داشته باشید.

احتمالاً بعد از یک یا دو جلسه نتیجه نخواهید دید. اگر با آن پیش بروید، ممکن است تغییراتی را در چانه، فک، گردن و گونه های خود مشاهده کنید.

رژیم لاغری استاندارد

پیروی از رژیم‌های غذایی که به شما وعده کاهش وزن سریع می‌دهند، یک عامل اساسی در کاهش وزن بیش از اندازه صورت و افتادگی پوست است. این رژیم‌های لاغری محدودیت غذایی بالایی دارند و در برخی موارد تنها دو تا سه ماده غذایی را در یک مدت زمان محدود، به کاربر پیشنهاد می‌دهند. به همین دلیل بهتر است برای لاغر شدن از برنامه غذایی معقولی پیروی کنید که به بدن شما فرصت می‌دهد آهسته و پیوسته، وزن کم کند.

استفاده از روغن گیاهی برای سفت کردن پوست

به دنبال روغن‌هایی باشید که دارای آنتی اکسیدان و ویتامین بالایی هستند، زیرا این روغن‌ها می‌توانند به محافظت و تغذیه پوست کمک کنند. دوم، بافت و سرعت جذب روغن را در نظر بگیرید – شما چیزی می‌خواهید که عمیقاً در پوست نفوذ کند بدون اینکه اثری از چربی روی پوست باقی بماند. مانند روغن رزماری، روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای، روغن چوب صندل و روغن مریم گلی.

جلوگیری از لاغری صورت در رژیم کاهش وزن - 17 - لاغری صورت در رژیم - ورزش و سلامتی
برای درمان و جلوگیری از افتادگی پوست از روغن گیاهی و ماساژ صورت استفاده کنید.

سفت کردن پوست با لیزر

سفت کردن پوست با لیزر یک روش زیبایی است که از گرما برای تقویت تولید طبیعی کلاژن و الاستین، دو پروتئینی که پوست را سفت و حجیم می‌کنند، استفاده می کند. با مراقبت مناسب، نتایج می‌تواند تا 3 سال طول بکشد و پوستی محکم تر و سفت‌تر ایجاد کند.

جراحی

برخی افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن زیادی را از دست می‌دهند، افتادگی پوست بالایی دارند و از بین بردن این افتادگی زمان زیادی می‌برد. اگر پزشک صلاح بداند، می‌توانید با کمک جراحی شل شدن و افتادگی پوست را از بین ببرید.

آنچه از مقاله لاغری صورت در رژیم آموختیم:

برای بسیاری از افراد ممکن است لاغری صورت در رژیم اتفاق بیفتد و این اتفاق کاملا طبیعی است. اما زمانی موجب افتادگی و شل شدن و پیری پوست می‌شود که رژیم لاغری بسیار محدودکننده‌ای داشته باشید یا رژیم اصولی را به درستی پیروی نکنید. در این مقاله دانستیم باید چند نکته مهم را رعایت کنید مانند بدن خود را هیدراته نگه دارید، ورزش کنید و صورت خود را ماساژ دهید تا دچار افتادگی پوست نشوید.

منابع:

5 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
عباسی 1402/11/24

-سلام من رژیم اینا ندارم ولی هم بدنم لاغره و دراز هم صورتم چجوره صورتمو‌چاغ کنم یکم

کارشناس به اندام 1402/11/25

سلام عزیزم برای چاق شدن باید رژیم بگیرید همه بدن هم چاق میشه فقط یک قسمت نیست برای رژیم میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام انجام بدین

-فاطمه 1402/11/17

سلام من مشگل کبد چرب دارم و دکترم دارویی چربی سوزی بهم داده و گفته پیاده روی برو اندامک خوبه فقط شکم دارم می‌خوام شکمم آب بشه و لی صورتم نه شما یه راه کار بهم بگید چون حالا هم صورتم خیلی چاق نیست می‌خوام پر تر بشه باید چی کار کنم

کارشناس به اندام 1402/11/18

سلام عزیزم دوسوم اضافه وزن همیشه درناحیه شکم هست وقتی وزن تغییری نکنه صورت هم لاغرنمیشه امادر رژیمهای لاغری نمیشه مانعش شد

- 1402/10/29

سلام میشه ی راهکار بدید من رژیم گرفتم صورتم لاغر شده دیگ نمیخام لاغر تر بشه چیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/10/30

سلام عزیزم فقط صورتتون رو ماساژ بدین براش وقت بگذارید چون نتیجه عالیه

‌‌‌‌‌ 1402/09/23

خیلی قیمت رژیم زیاده حداقل کمتر از ۲۰۰ تومن باشه

کارشناس به اندام 1402/09/24

عزیزم پرداختی نسبت به هزینه های درمان وحتی تهیه مواد اولیه اصلا بالانیست

-سیمین تنها 1402/08/07

سلام آقای دکتر ببخشید من خانمی هستم با سن ۳۰ سال قدم ۱۶۰ وزنم ۸۳ کیلو یعنی چیزی حدود ۲۳ کیلو اضافه وزن بد مشکل اصلی من سینه هامه که خیلی بزرگن سایتشون ۹۵ یعنی بالا تنه ام از پایین تنه ام خیلی چاق تره حالا نمیدونم چکار کنم هر چی هم ورزش انجام میدم فایده نداره رژیم میگیرم فایده نداره کل بدنم لاغر میشه ولی سینه هام سر جاشون می‌مونن حالا اگه یه کم راهنماییم کنید ممنون میشم

کارشناس به اندام 1402/08/08

سلام عزیزم بافت سینه چربی هست واخرین قسمتی که در رژیم لاغر میشه به وزن رسیدین تغییر مشهودی نداشتین تنهاراه جراحی هست حدود 58 60 کیلو باید باشید که میتونین از لینک برای رژیم ثبت نام کنید

ابراهیمی 1401/08/13

رژیم دکتر کرمانی فوق العاده س مرسی که هستی دکتر

کارشناس به اندام 1401/08/14

خوشحالیم که راضی هستین .ممنون از حسن نظر و مهربونیتون

بهار بانو 1400/04/06

عالیه اگه هزار هزار رای خوب بدن کمشه😍😍