چای اولانگ چیست | با خواص چای اولانگ برای لاغری آشنا شوید

سابقه استفاده از چای اولانگ به عنوان نوشیدنی در چین از 2000 سال قبل از میلاد وجود دارد. چای پس از آب، بیش از هر نوشیدنی دیگری در سراسر جهان مصرف می‌شود. چهار نوع اصلی چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چهار گونه از گیاه Camellia sinensis بوجود […]

چای اولانگ یا چای چینی خواص متعددی برای سلامتی و افزایش متابولیسم بدن و لاغری دارد.
4 از 5

زمان مطالعه 31 دقیقه

تعداد بازدید 5475

تاریخ انتشار

سابقه استفاده از چای اولانگ به عنوان نوشیدنی در چین از 2000 سال قبل از میلاد وجود دارد. چای پس از آب، بیش از هر نوشیدنی دیگری در سراسر جهان مصرف می‌شود. چهار نوع اصلی چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر چهار گونه از گیاه Camellia sinensis بوجود می‌آیند. چای‌های گیاهی همگی به عنوان چای واقعی در نظر گرفته نمی‌شوند زیرا از گیاه کاملیا سیننسیس به دست نمی‌آیند.

چای اولانگ تنها 2 درصد از مصرف چای در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. در صورتی که این چای دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی می‌باشد. در این مقاله به بررسی خواص چای اولانگ برای لاغری و دیگر خواص سلامتی آن می‌پردازیم. با مجله سلاکتی دکتر کرمانی همراه شوید:

چای اولانگ چیست؟

چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که از برگ‌های نیمه اکسید شده گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) تهیه می‌شود. مواد مغذی موجود در این چای مانند چای سیاه و سبز، حاوی چندین ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مفید است. این گیاه برای تهیه چای سبز و چای سیاه نیز استفاده می‌شود.

چای دم کرده شیرین نشده اولانگ، یک نوشیدنی با کالری صفر در نظر گرفته می‌شود. این چای همچنین فاقد چربی، کربوهیدرات و پروتئین است.

چای اولانگ فاقد چربی، کربوهیدرات و پروتئین است و به همین دلیل در کاهش وزن موثر است.

چای اولانگ فاقد چربی، کربوهیدرات و پروتئین است و به همین دلیل در کاهش وزن موثر است.

تفاوت چای سبز، سیاه و اولانگ چیست؟

در حقیقت هر سه یکی هستند. تفاوت در نحوه فرآوری و پردازش متفاوت برگ‌های چای است. زمانی که برگ‌ها در معرض هوا قرار می‌گیرند، واکنش شیمیایی شروع می‌شود و باعث ایجاد رنگ و طعم انواع مختلف چای می‌شود.

قرار دادن برگ‌های چای در معرض هوا باعث تخمیر آن‌ها می‌شود و مدت زمانی که سازنده چای به برگ‌ها اجازه اکسید شدن می‌دهد بر رنگ، طعم و تا حدی بر محتوای غذایی چای تأثیر می‌گذارد:

  • چای سبز از برگ‌های تازه چای تولید می‌شود که تحت اکسیداسیون قرار نگرفته‌اند.
  • چای سیاه زمانی تولید می‌شود که برگ‌ها به طور کامل خرد می‌شوند تا اکسیداسیون افزایش یابد.
  • و اولانگ زمانی تشکیل می‌شود که برگ‌ها در آفتاب پژمرده شده و کمی کبود رنگ می‌شوند تا اکسیداسیون جزئی در آن ایجاد شود.

چای اولانگ بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد:

  • چای اولانگ تا حدودی تخمیر می‌شود، در حالی که در چای سیاه تخمیر به صورت کامل انجام می‌شود.

چای‌ها همچنین می‌توانند از نظر مقدار و نوع آنتی‌اکسیدان‌ها متفاوت باشند:

  • چای سبز دارای دسته‌ای از آنتی اکسیدان‌ها به نام کاتچین است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه عبارتند از تافلاوین و تیاروبیگین.
  • چای اولانگ از نظر مقدار آنتی اکسیدان بین این دو چای قرار می‌گیرد. برخی از آنتی اکسیدان‌های اصلی موجود در این چای که به پلی فنول‌های چای معروف هستند عبارتند از تافلاوین، تآروبیگین و EGCG.
  • چای اولانگ و چای سبز هر دو حاوی مقادیر مشابهی کافئین (تقریباً 10 تا 60 میلی گرم در هر فنجان) هستند.

نکته: کارشناسان توصیه می‌کنند که با مصرف چای اولانگ، میزان کافئین از 400 میلی‌گرم در روز تجاوز نکند.

ارزش غذایی چای اولانگ

چای اولانگ منبع عالی از منگنز، پتاسیم، منیزیم، نیاسین و سدیم می‌باشد. یک فنجان دم کرده از این چای حاوی مواد زیر می‌باشد:

  • کالری: 2.4
  • پروتئین: 0 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات: 0.36 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
چای اولانگ برای لاغری توصیه می‌شود، چرا که میزان کالری آن بسیار کم است.

چای اولانگ برای لاغری توصیه می‌شود، چرا که میزان کالری آن بسیار کم است.

خواص چای اولانگ برای لاغری

برای کسانی که با مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال راه‌های سالم و طبیعی برای کاهش وزن بدن هستند، مصرف چای اولانگ در کنار یک رژیم غذایی اصولی می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که عصاره این چای حتی در حیواناتی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند، منجر به لاغری شکم ‌شد. اعتقاد بر این است که اولانگ می‌تواند به اکسیداسیون چربی کمک کند، زیرا آنزیم‌های لازم  برای شکستن چربی‌ها را تحریک می‌کند.

همچنین اولانگ، باعث متابولیسم سریع‌تر مواد غذایی شده و در نتیجه می‌تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این چای ممکن است چربی بدن را کاهش داده و متابولیسم را تقویت کند. این چای، خطر چاقی را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین چای اولانگ سوزاندن چربی را تحریک کرده و میزان کالری‌هایی را که بدن شما می‌سوزاند تا 3.4 درصد افزایش می‌دهد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

بهترین زمان مصرف چای اولانگ برای لاغری

در چین، این چای معمولاً قبل از ناهار سرو می‌شود زیرا به هضم غذا کمک می‌کند، اما این موضوع، لزوماً به این معنا نیست که تنها مدت زمان محدودی برای نوشیدن این چای وجود دارد.

زمان‌های مختلفی در روز بهترین زمان برای لذت بردن از این چای در نظر گرفته می‌شود، اما بهتر است از مصرف آن در طول وعده غذایی یا با معده خالی اجتناب کنید.

سه زمان مختلف در روز وجود دارد که می‌توانید از خواص چای اولانگ برای لاغری بهره‌مند شوید. چای اولانگ را می‌توانید همراه با صبحانه، نیم ساعت قبل از ناهار و در نهایت با یک عصرانه سبک میل کنید. این‌ها بهترین زمان‌، برای استفاده مفید از این چای است.

شما همچنین می‌توانید این چای را همراه با صبحانه مصرف کنید، زیرا انرژی و طراوت کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه شما را فراهم می‌کند. اما اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، می‌توانید آن را 30 تا 40 دقیقه قبل از ناهار و همچنین هنگام عصر نیز میل کنید.

به یاد داشته باشید، همه چیز در حد اعتدال بهترین نتیجه را دارد، بنابراین سعی کنید از مقدار توصیه شده (3 فنجان در روز) تجاوز نکنید.

طرز تهیه چای اولانگ برای لاغری

اکنون که با تمام فواید درمانی این چای آشنا شدید، ما شما را به دم کردن آن تشویق می‌کنیم. تهیه یک فنجان چای اولانگ  بسیار آسان است و می‌توانید با دم کردن برگ‌های اولانگ به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی یا عصرانه خود از آن لذت ببرید. برای دم کردن یک فنجان چای اولانگ 2 قاشق غذاخوری برگ خشک شده مورد نیاز است.

آب کتری را گرم کرده و وقتی به جوش آمد، آن را در قوری محتوی چای خشک اولانگ  بریزید.

1 تا 5 دقیقه صبر کنید تا  چای شما دم بکشد. برای اطمینان از طعم و مزه چای، می‌توانید هر دقیقه جرعه جرعه آن را بنوشید تا به طعم مورد نظر برسید.

وقتی که چای دم کشید، آن را در صافی بریزید یا با قاشق برگ‌ها را جدا کنید. اگر می‌خواهید چای خود را طعم‌دار کنید، می‌توانید آن با لیمو سرو کنید.

1 تا 5 دقیقه زمان دم کشیدن چای اولانگ یا چای چینی است.

1 تا 5 دقیقه زمان دم کشیدن چای اولانگ یا چای چینی است.

دیگر خواص چای اولانگ برای سلامتی چیست؟

چای اولانگ به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. این چای برای تقویت مهارت‌های تفکر و بهبود هوشیاری ذهنی استفاده می‌شود. همچنین برای پیشگیری از سرطان، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی نیز مفید است.

برخی از افراد از این چای برای درمان چاقی، دیابت، سخت شدن عروق (آترواسکلروز)، کلسترول بالا و آلرژی‌های پوستی مانند اگزما  و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند.

محافظت در برابر سرطان

تحقیقات نشان می‌دهد، زنانی که بیشتر چای اولانگ می‌نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان هستند. مطالعه دیگری ارتباط بین مصرف این چای و پیشگیری از سرطان گردن و گلو را ثابت کرده است.

طبق تحقیقات انجام شده، چای اولانگ ممکن است به محافظت در برابر سرطان‌های خاص کمک کند.

دانشمندان معتقدند آنتی اکسیدان‌های موجود در چای اولانگ به جلوگیری از جهش سلولی که ممکن است منجر به سرطان در بدن ‌شود کمک کند. پلی فنول‌های چای اولانگ همچنین می‌توانند میزان تقسیم سلول‌های سرطانی را کاهش دهند.

در طول سال‌ها، مطالعات زیادی در مورد ارتباط بین مصرف این چای و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، از جمله سرطان ریه، مری، پانکراس، کبد و کولورکتال انجام شده و شواهدی مبنی بر کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان

چای اولانگ دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند تیاروبیگین‌ها و تافلاوین‌ها و همچنین کاتچین هستند. یک مطالعه در چین نشان داد که هنگام مطالعه 30 چای مختلف، اولانگ دارای آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به چای‌های دیگر از جمله چای سبز است.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

نوشیدن این چای ممکن است تاثیری بر سطح قند خون نداشته باشد، اما در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تاثیر مثبتی دارد. تحقیقات نشان داده که نوشیدن این چای به مدت 30 روز پیاپی سطح گلوکز را در شرکت کنندگان تا 30 درصد کاهش داد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

فلاونوئیدهای موجود در چای اولانگ برای سیستم ایمنی بدن بسیار عالی هستند و حتی می‌توانند به جلوگیری از آسیب سلولی، همراه با افزایش پروتئین‌های ضد باکتری کمک کنند.

وقتی نوبت به فصل سرماخوردگی و آنفولانزا می‌رسد، چای اولانگ مطمئناً می‌تواند گزینه خوبی برای مبارزه با ویروس‌ها باشد.

کاهش خطر سکته مغزی از خواص چای اولانگ

مطالعات مختلف در مورد تاثیر این چای بر سکته مغزی انجام گرفت. این تحقیقات نشان داد کسانی که یک فنجان در روز چای اولانگ می‌نوشند نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند کمتر در معرض خطر سکته هستند.

افرادی که سه فنجان در روز این چای را می‌نوشیدند نیز متوجه شدند که احتمال سکته مغزی تا 21 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر خواص چای اولانگ برای لاغری، این چای خطر ابتلا به سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

علاوه بر خواص چای اولانگ برای لاغری، این چای خطر ابتلا به سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

افزایش کیفیت خلق و خو

کافئین موجود در اولانگ، می‌تواند ترشح نوراپی نفرین و دوپامین را افزایش دهد. این دو پیام رسان مغزی برای خلق و خو، توجه و عملکرد مغز مفید هستند. تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که اسید آمینه تیانین موجود در چای اولانگ، به افزایش توجه و تسکین اضطراب کمک می‌کند.

همچنین  کافئین و تیانین موجود در چای اولانگ، هوشیاری و توجه را در 1 تا 2 ساعت اول پس از مصرف افزایش می‌دهد.

کاهش خطر بیماری قلبی

طبق بررسی‌های انجام شده، این چای، به تقویت سلامت قلب و کاهش بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند. به لطف فراوانی کاتچین‌ها و پلی فنول‌ها، چای اولانگ می‌تواند سطح کلسترول و فشار خون را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده کسانی که چای اولانگ می نوشند سطح کلسترول کمتری نسبت به افرادی که این چای را مصرف نمی‌کنند دارند.

مفید برای اگزما

در حالی که چای اولانگ می‌تواند به برطرف شدن چین و چروک پوست کمک کند، برای درمان اگزما نیز بسیار مفید است.

توانایی آن در از بین بردن رادیکال‌های آزاد نه تنها حساسیت و واکنش‌های آلرژیک را در پوست کاهش می‌دهد، بلکه سطوح آنتی اکسیدانی آن می‌تواند به کاهش علائم فیزیکی پیری کمک کرده و چهره‌ای جوان و شاداب به شما هدیه کند.

بهبود سلامت پوست

مشکلات پوستی نظیر اگزما و دراماتیت می‌توانند دردناک و ناراحت کننده باشد اما چای اولانگ باعث التیام آنها می‌شود. چای اولانگ در کنار چای سبز می‌تواند منجر به کاهش واکنش های درماتیت آلرژیک شود. برخی افراد بعد از اینکه یک هفته روزانه یک فنجان از این چای نوشیدند نتایج آن را روی پوست خود مشاهده کردند.

همچنین نوشیدن مرتب چای‌هایی که حاوی ترکیبات ضد سرطانی هستند می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

از خواص جای اولانگ می‌توان به ضدسرطان بودن آن اشاره کرد؛ به ویژه سرطان پوست.

از خواص جای اولانگ می‌توان به ضدسرطان بودن آن اشاره کرد؛ به ویژه سرطان پوست.

بهبود کیفیت خواب

ترکیب L-theanine موجود در این چای به خواب عمیق‌تر، رویایی‌تر و طولانی‌تر کمک می‌کند. در حالی که چای اولانگ بدون کافئین نیست، اما این دم کرده عالی به طور طبیعی می‌تواند روند خواب را بهبود بخشد.

L-theanine یک اسید آمینه مرتبط با استراحت و آرامش است، زیرا امواج آلفا را در مغز تحریک کرده و به بدن کمک می‌کند تا در حالت آرامش بیشتری قرار گرفته و همچنین سطح استرس را کاهش دهد.

اگرچه ممکن است به عنوان یک نوشیدنی قبل از خواب انتخاب خوبی نباشد، ولی مصرف آن در بعد از ظهر به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

 تقویت دندان و تراکم استخوان‌ها

از دیگر مزایای نوشیدن این چای، افزودن طبیعی فلوراید موجود در برگ اولانگ به دندان‌ها و مبارزه با پوسیدگی دندان و تقویت مینای دندان است.

با افزایش مصرف چای اولانگ، احتمال کاهش تراکم مواد معدنی موجود دراستخوان خود را کاهش می‌دهید. همچنین اولانگ به طور طبیعی حاوی کلسیم و منیزیم است که هر دو به دلیل خواص فراوان برای سلامت استخوان‌ها مفید شناخته شده‌اند.

افزایش سطح انرژی با چای سبز اولانگ

در حالی که اولانگ ممکن است نیمی از کافئین چای معمولی را داشته باشد، اما همچنان برای تقویت بدن و ذهن شما بسیار مفید است.

اسید آمینه L-theanine موجود در چای اولانگ، همچنین افزایش سطح هوشیاری را برای مغز به ارمغان می‌آورد. پلی فنول‌ها با کمک به بدن برای افزایش سرعت متابولیسم، شما را از سستی خارج کرده و با مبارزه با رادیکال‌های آزاد و سموم، سلامت کلی بدن را افزایش می‌دهند.

کمک به سلامت روده‌ها

تحقیقات زیادی در مورد این‌که چگونه یک روده سالم می‌تواند به سلامت عمومی بدن کمک کند، انجام شده است. اگر می‌خواهید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، آلرژی‌ها را کاهش دهید، سلامت کبد را تضمین کنید و خطرات IBS و سایر مشکلات گوارشی را کاهش دهید، ایجاد یک محیط سالم برای روده بسیار ضروری است.

این چای می‌تواند به شما کمک کند تا یک محیط سالم برای رشد میکرو فلور روده ایجاد کنید. مطالعاتی که ارتباط بین چای و میکروبیوم روده را بررسی کردند، نشان دادند که اولانگ یکی از گزینه‌های مطلوب برای سلامت روده است.

یکی از خواص چای اولانگ پاکسازی روده و دستگاه گوارش است.

یکی از خواص چای اولانگ پاکسازی روده و دستگاه گوارش است.

کمک به پیشگیری از آلزایمر

در حالی که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند شما را دچار استرس فراوان کند، اولانگ حاوی مقدار مناسبی از کافئین است که مغز شما را با دوز هوشیاری تحریک می‌کند.

به لطف پلی فنول‌های موجود در چای اولانگ، نه تنها باعث کاهش سطح استرس می‌شوند، بلکه به طور بالقوه به پیشگیری از آلزایمر نیز کمک می‌کنند.

همچنین پلی‌ فنول‌های موجود در اولانگ از حمله پروتئین‌های پلاک به سلول‌های مغز جلوگیری می‌کنند. تحقیقات انجام شده نشان داده‌اند که این چای، مغز را در برابر زوال مرتبط با افزایش سن محافظت می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون

یکی دیگر از خواص نوشیدن این چای آن است که می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون نیز کمک کند. چای اولانگ به دلیل افزایش فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی، سلامت مغز را تقویت می‌کند.

کافئین، ال تیانین، پلی فنول‌ها و EGCG موجود در اولانگ، می‌توانند مغز شما را در حالت آرامش و هوشیاری شناختی نگه دارند.

تقویت حافظه

نوشیدن مرتب این چای علاوه بر بهبود عملکرد ذهنی می‌تواند در طولانی مدت باعث بهبود حافظه نیز بشود. چای اولانگ چون فعالیت استیل کولین استراز (آنزیمی است که باعث از بین رفتن انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود) را مهار می‌کند دارای این خاصیت است. افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند با کمبود این انتقال دهنده‌ها مواجه شده‌اند.

عوارض جانبی چای اولانگ چیست؟

چای اولانگ (مانند اکثر چای‌ها) فلاونوئیدهایی دارد که گاهی اوقات می‌تواند سطح جذب آهن از دستگاه گوارش را کاهش دهد.

چای اولانگ همچنین حاوی کافئین است و کسانی که به کافئین حساس هستند ممکن است بخواهند از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنند یا آن را با احتیاط بیشتری مصرف کنند.

از آنجایی که چای اولانگ حاوی کافئین است، نوشیدن آن در مقادیر زیاد می‌تواند عوارض جانبی نامطلوبی مانند سردرد، تحریک پذیری، افزایش ضربان قلب و بی خوابی داشته باشد.

چای اولانگ برای چه افرادی مضر است؟

اگرچه چای اولانگ کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد، اما افرادی که به کافئین حساس هستند باید مصرف خود را محدود کنند.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می‌برید، چای اولانگ در مقادیر کم احتمالاً مضر نیست. با این حال، بیش از 2 فنجان در روز از این چای ننوشید.

این مقدار چای حاوی حدود 200 میلی گرم کافئین است. مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری ممکن است باعث زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و آسیب به جنین شود. کافئین بیش از حد در دوران شیردهی نیز ممکن است باعث تحریک پذیری و افزایش حرکات روده در نوزادان شیرخوار شود.

این چای می‌تواند میزان جذب آهن از غذاهای گیاهی را کاهش دهد. همچنین، کودکان خردسالی که این چای را می‌نوشند احتمال بیشتری دارد که سطح آهن کمتری داشته باشند. این نکته را نیز فراموش نکنید که چای اولانگ را با شکم خالی ننوشید.

خطرات اصلی چای اولانگ، خطرات مرتبط با نوشیدن بیش از حد آن و  مصرف بیش از حد کافئین است. این عوارض عبارتند از:

  • تپش قلب
  • بی‌خوابی
  • عصبی شدن
  • لرزش
  • سردرد
  • درد شکم
  • حالت تهوع، استفراغ و اسهال
  • افزایش جریان ادرار
تپش قلب و بی‌خوابی از عوارض مصرف بیش از اندازه چای اولانگ است.

تپش قلب و بی‌خوابی از عوارض مصرف بیش از اندازه چای اولانگ است.

تداخلات دارویی با چای اولانگ

طبق تحقیقات انجام شده از مصرف هم‌زمان دارو‌های حاوی آمفتامین با این چای باید خودداری کرد. زیرا این دارو‌ها به دلیل تداخل با اسید آمینه نسبتا منحصر به فرد این چای به نام L-theanine مشکلات عصبی در فرد ایجاد می‌کنند.

آن‌چه از مقاله چای اولانگ آموختیم:

چای اولانگ به عنوان یک چای نیمه اکسیده حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌ها است که بسیاری از آن‌ها در چای سبز و سیاه یافت می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها مواد مغذی هستند، که از سلول‌های ما در برابر آسیب‌های ناشی از افزایش سن، سبک زندگی و محیط محافظت می‌کنند. با گذشت زمان، این آسیب به بسیاری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مواد مغذی موجود در این چای دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد جهش زایی قوی‌تری نسبت به انواع سبز یا سیاه هستند. به همین دلیل یکی از خواص چای اولانگ تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین چای اولانگ برای لاغری نیز مفید است و به دلیل افزایش سرعت متابولیسم موجب کاهش وزن می‌شود.

منابع:

4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
مریم کاظمی 1402/04/28

من ترکیه زندگی میکنم و رژیم می خواستم هرقدر تلاش کردم نتونستم با تلفن اینجا ثبت نام کنم میشه راهنمایی بفرمایید

کارشناس به اندام 1402/04/29

عزیزم شما میتونین از طریق واتس اپ به شماره زیرپیام بدین برای مشاوره وثبت نام در خدمت شما هستیم 09944192254