آموزش پخت پیتزا مارگاریتا در 4 مرحله آسان

حتی اگر آشپزی تازه کار نیز باشید با آموزش گام به گامی که در این پست خواهید خواند استاد پخت پیتزا مارگاریتا خواهید شد. پیتزا مارگاریتا یکی از انواع سالم پیتزا است که می توانید به سادگی در خانه بپزید. مواد به کار رفته در این دستور پخت کمک می کند پس از خوردن یک […]

آموزش پخت پیتزا مارگاریتا در 4 مرحله آسان آشپزی رژیمی دکتر کرمانی
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 9043

تاریخ انتشار

آموزش پخت پیتزا مارگاریتا در 4 مرحله آسان آشپزی رژیمی دکتر کرمانی

حتی اگر آشپزی تازه کار نیز باشید با آموزش گام به گامی که در این پست خواهید خواند استاد پخت پیتزا مارگاریتا خواهید شد. پیتزا مارگاریتا یکی از انواع سالم پیتزا است که می توانید به سادگی در خانه بپزید. مواد به کار رفته در این دستور پخت کمک می کند پس از خوردن یک وعده، احساس سیری بلند مدتی داشته باشید. دلیلش استفاده از فیبر و پروتئین به میزان بالا است. در انتخاب غذاها همیشه درشت مغذی های به کار رفته را در نظر بگیرید و غذایی را انتخاب کنید که میزان متعادلی از هر کدام را داشته باشد.

مواد لازم:

برای پایه پیتزا

300 گرم آرد نان قوی

یک قاشق چای خوری مخمّر فوری

یک قاشق چای خوری نمک

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، بعلاوه کمی بیشتر برای ریختن روی پیتزا

برای سس گوجه فرنگی100 میلی لیتر پوره گوجه فرنگی یا رب

به اندازه یک مشت ریحان تازه یا یک قاشق چای خوری ریحان خشک

یک حبه سیر، له شده

برای بالای پیتزا

125 گرم پنیر موزارلا برش خورده

به اندازه یک مشت پنیر پارمسان رنده شده

به اندازه یک مشت گوجه فرنگی گیلاسی نصف شده

برای پایان

به اندازه یک مشت برگ ریحان ( اختیاری )

 

روش پخت:

1- ساخت پایه پیتزا: آرد را در یک کاسه بزرگ قرار دهید، سپس مخمّر و نمک را به آن اضافه کنید. در وسط کاسه، یک گودی درست کنید و 200 میلی گرم آب گرم و روغن زیتون را داخلش بریزید. با یک قاشق چوبی به خوبی آن را هم بزنید تا خمیری نرم و مرطوب به دست بیاید. خمیر را به سطحی که کمی آرد زده شده باشد منتقل کنید و به مدت 5 دقیقه، ورز دهید تا صاف شود. با یک پارچه تمیز آن را بپوشانید و کنار بگذارید. اگر دوست داشته باشید می توانید اجازه دهید خمیر بالا بیاید اما این کار برای خمیر نازک ضروری نیست.

2- درست کردن سس: پوره گوجه فرنگی، ریحان و سیر خرد شده را با یکدیگر ترکیب کنید، سپس برای طعم گرفتن چاشنی بزنید. اجازه دهید در دمای اتاق بماند و در همان حال شروع به شکل دادن پایه کنید.

3- خمیر را پهن کنید: اگر گذاشته اید خمیر بالا بیاید و ضخیم شود خیلی سریع آن را ورز دهید، سپس به دو توپ تقسیمش کنید. روی سطح آرد زده شده خمیرها را به صورت دایره های بزرگ پهن کنید. از یک ورزنه استفاده کنید و دایره های 25 سانتی متری بسازید. خمیر باید خیلی نازک باشد، چون در فر بالا می آید. خمیرهای دایره ای شکلی که درست کردید را داخل سینی های پخت آرد زده شده قرار دهید.

4- چیدن مواد و پخت: فر را روی 220 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. یک سینی پخت دیگر را داخل طبقه بالای فر قرار دهید. با پشت یک قاشق غذاخوری، سس را روی پایه پیتزاها پخش کنید. روی آنها پنیر و گوجه فرنگی پخش کنید، سپس روغن زیتون و چاشنی بزنید. یک پیتزا را که هنوز داخل سینی پختش است، به بالای سینی پختی که از قبل داخل فر گذاشته اید انتقال دهید. به مدت 8 تا 10 دقیقه و تا زمانی که ترد شود بپزید. با مقدار بیشتری روغن زیتون و اگر دوست دارید با برگ های ریحان آن را سرو کنید. همین مرحله را برای پیتزای بعدی نیز تکرار کنید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای درست کردن دو عدد پیتزا بود، اما میزان وعده ها 4 وعده است، یعنی هر وعده شامل نصف پیتزا می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 431

چربی در یک وعده: 15 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 7 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 59 گرم

قند در یک وعده: 2 گرم

فیبر در یک وعده: 3 گرم

پروتئین: 19 گرم

نمک در یک وعده: 1.87 گرم

 

منبع: Good Food magazine

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*