بهترین میوه هایی که قند پایینی دارند

مراقبت از میزان قند دریافتی ایده خوبی است اما کنترل هوسمان به قند می تواند کار دشواری باشد. ممکن است همین حالا هم قندهای فرآوری شده را کنار گذاشته باشید اما ندانید چه مقدار قند در میوه ها نهفته است. شاید هم به دیابت مبتلا هستید و دوست دارید بدانید کدام میوه ها کمترین تاثیر […]

بهترین میوه هایی که قندشان کم است میوه کاهش وزن دکتر کرمانی
4.3 از 5

زمان مطالعه 9 دقیقه

تعداد بازدید 74365

تاریخ انتشار

بهترین میوه هایی که قندشان کم است میوه کاهش وزن دکتر کرمانی

مراقبت از میزان قند دریافتی ایده خوبی است اما کنترل هوسمان به قند می تواند کار دشواری باشد. ممکن است همین حالا هم قندهای فرآوری شده را کنار گذاشته باشید اما ندانید چه مقدار قند در میوه ها نهفته است. شاید هم به دیابت مبتلا هستید و دوست دارید بدانید کدام میوه ها کمترین تاثیر را روی قند خونتان دارند.

با وجود اینکه میوه حاوی مقدار زیادی از دیگر مواد مغذی است اما برخی از انواع آن نسبت به دیگر میوه ها، قند بیشتری در خود دارند.
در ادامه می خواهیم بهترین میوه هایی را که قند کمی دارند  به شما معرفی کنیم.

1- لیمو ها

لیموها سرشار  از ویتامین C هستند و طعمشان ترش است. این میوه ها قند زیادی در خود ندارند ( هر لیمو تقریبا یک یا دو گرم ) و می توانید با اضافه کردن یکی از آنها به لیوان آبتان به کاهش اشتها کمک کنید.

2- تمشک

تمشک با تنها 5 گرم قند در هر فنجان و مقدار زیادی فیبر برای کمک به احساس سیری،  یکی از چندین توتی است که در این لیست گنجانده شده اند.

3- توت فرنگی

توت فرنگی قند بسیاری پایینی دارد اما طعم آن به شکل عجیبی  شیرین و دلچسب است. یک فنجان توت فرنگی خام حاوی هفت گرم قند است که این مقدار توت فرنگی بیش از 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

4- توت سیاه

توت سیاه نیز تنها در هر فنجان هفت گرم قند دارد. بنابراین با خیال راحت از این توت های سیاه رنگ برای میان وعده میل کنید. توت سیاه سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر نیز هست.

5- کیوی

این میوه با شکل و شمایل عجیب و گوشت ترشی که دارد، از نظر فنی یک توت به حساب می آید. کیوی ها سرشار  از ویتامین C هستند و قند پایینی نیز دارند . هر کیوی تنها 6 گرم قند دارد. کیوی را می توانید در بیشتر طول سال از میوه فروشی ها تهیه کنید.

6- گریپ فروت

یکی دیگر از مرکبات که در این لیست وجود دارد، گریپ فروت است. با اینکه شیرینی گریپ فروت به اندازه انگور نیست اما می تواند انتخاب مناسبی برای صبحانه باشد. نیمی از یک گریپ فروت متوسط، 9 گرم قند در خود دارد.

7- آووکادو

وقتی به میوه فکر می کنید مسلما اولین چیزی که به ذهنتان می آید آو.کادو نیست. اما آنها هم میوه هستند و قند بسیار پایینی نیز دارند. یک آووکادو کامل و خام، تنها یک گرم قند در خود دارد. آووکادو سرشار  از چربی های سالمی است که کمک می کند احساس سیری پایداری داشته باشید.

8- هندوانه

هندوانه یکی از میوه های شاخص تابستان است،  قند بسیار پایینی دارد و سرشار از آهن است. یک فنجان کامل هندوانه، تنها 10 گرم قند دارد. تنها اشتباه ما در خوردن هندوانه این است که به یک فنجان راضی نمی شویم!

9- طالبی

طالبی رنگ نارنجی خود را مدیون ویتامین A بالای خود است. یک فنجان از این ملون خوش طعم حاوی 13 گرم قند است. این مقدار ممکن است کمی بیشتر از دیگر میوه ها باشد اما این را به خاطر داشته باشید که یک قوطی نوشابه، نزدیک به 40 گرم قند در خود دارد و مواد مغذی خاصی نیز در آن یافت نمی شود.

10- پرتقال

پرتقال یکی دیگر از راه های عالی است که می توانید بدون قند و کالری بالا، یک میان وعده مغذی میل کنید. این میوه خانواده مرکبات نیز سرشار از ویتامین C است. یک پرتقال معمولی حدود 12 گرم قند در خود دارد و کالری آن نیز حدود 70 است.

11- هلو

هلو فوق العاده شیرین است، اما یک هلوی متوسط تنها 13 گرم قند دارد و به همین دلیل همچنان میوه ای با قند پایین به حساب می آید.


سخن پایانی

11 میوه ای که از آن ها نام برده شد، همگی از 1 تا 13 گرم قند داشتند اما فراموش نکنید که میزان وعده بسیار مهم است. برای مثال یک وعده هندوانه را یک فنجان تشکیل
می دهد، اما اگر بیش از حد پیش برویم یک وعده، چهار وعده و یا چیزی معادل همان یک قوطی نوشابه قند می شود که وارد بدنمان کرده ایم.

البته تمام میوه ها در مقایسه با میان وعده های قندی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. غذاهای سرشار از فیبر گوارش را کند می کنند، این یعنی بعد از خوردن میوه به صورت ناگهانی قند خونتان افزایش پیدا نمی کند. با این حال مانند بسیاری از دیگر چیزها در زندگی، اینجا نیز باید همیشه تعادل را رعایت کنید.

جمع آوری از گروه رژیم غذایی کاهش و افزایش وزن به اندام ( دکتر کرمانی )

منابع:

 

    Cantaloupe. (n.d.). http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=17

    Mayo Clinic Staff. (2015). Dietary fiber: Essential for a healthy diet. http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/fiber/art-20043983

    USDA food composition databases. (n.d.). https://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list

    Vitamin C. (n.d.). http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=109

4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
مامان زینب 1401/10/18

سلام . خدا قوت . من باردارم ماه آخر هستم دو هفته دیگه زایمان میکنم دیابت بارداری دارم می خوام تا زمان زایمان دیابتم کنترل بشه انسولینی هستم اما گاهی کنترل هست گاهی کمی بالا میره . لطفا بفرمایید در روز چند وعده می تونم میوه بخورم که قندم بالا نره هر وعده چند عدد ؟ متشکرم

کارشناس به اندام 1401/10/19

سلام سلامت باشید عزیزم به طورکلی در یک روز سه واحد میوه میتونین میل کنید هر واحد هم معادل 75 کالری هست مثل یک سیب متوسط

میترا.... 1401/01/28

سلام عالی بود واقعا خیلی خیلی ممنون 🙏

ناشناس 1400/10/05

سلام ممنون خیلی خوب بود واقعا تاثیردا داشت

کارشناس به اندام 1400/10/07

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما