آیا لاغری با میوه امکان پذیر است؟

بسیاری از مردم دوست دارند چربی های خاصی از بدن خود را آب کنند. برای مثال افراد دوست دارند چربی کمتری در قسمت میان تنه خود داشتند. تلاش برای کاهش وزن از یک نقطه مشخص در بدن را کاهش وزن نقطه ای می گویند. با اینکه کاهش وزن تنها از یک نقطه در بدن بسیار […]

لاغری با میوه
4.3 از 5

زمان مطالعه 17 دقیقه

تعداد بازدید 39726

تاریخ انتشار

بسیاری از مردم دوست دارند چربی های خاصی از بدن خود را آب کنند. برای مثال افراد دوست دارند چربی کمتری در قسمت میان تنه خود داشتند. تلاش برای کاهش وزن از یک نقطه مشخص در بدن را کاهش وزن نقطه ای می گویند. با اینکه کاهش وزن تنها از یک نقطه در بدن بسیار عالی به نظر می آید اما متاسفانه غیر ممکن است.

روش کاهش وزن نقطه ای این چنین است که وقتی عضلات خاصی در بدن را ورزش می دهید چربی نیز در آن نقطه کاهش پیدا می کند. برای مثال اگر ورزش های شکمی انجام دهید، چربی شکمی آب می کنید. با اینکه تئوری کاهش وزن نقطه ای ساده به نظر می رسد اما واقعیت متفاوت است.

یک مثال حرکت کرانچ است که  از ورزش های محبوب شکمی است. وقتی حرکت کرانچ را انجام می دهید، عضلات شکمتان را به کار می گیرید. اگر به انجام مرتب کرانچ ادامه دهید عضله شکمتان بزرگتر و قوی تر می شود.  وقتی غذا دریافت می شود کالری اضافی به قسمت ذخیره منتقل می شود. این فرآیند در ورزش برعکس است و در آن چربی برای انرژی رساندن به عضلات تبدیل به سوخت می شود. از آنجا که ورزش کردن سبب می شود بدنتان از کالری استفاده کند، بنابراین هر نوع ورزشی سبب کاهش وزنتان خواهد شد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

لاغری با میوه ؛ آیا میوه لاغر کننده شکم وجود دارد؟

مواردی که گفته شد در مورد ورزش بود اما برخی ادعا می کنند غذاهای خاص به لاغری کمک می کنند. این موضوع را نمی توان کاملا تکذیب کرد اما نوع بیان آن سبب می شود افراد فکر کنند با خوردن میوه، چربی های شکم خود را تحت تاثیر قرار می دهند و بی تلاش لاغر می شوند. متاسفانه چنین چیزی امکان ندارد. مسلما خوردن غذاهای کم کالری با مواد مغذی بالا به کاهش وزن کمک می کنند اما این کاهش به یک نقطه خاص از بدن منتهی نمی شود، مثلا هلو آنقدر باهوش نیست که بعد از خورده شدن مستقیم به آدرس شکم رفته و از چربی ها بخواهد آب شوند.

در مورد افزایش وزن نیز همینطور است نمی توان گفت کالری های اضافی یک همبرگر بزرگ مستقیم به قسمت شکم می روند چون این موضوع به شکل بدنی فرد و آرایش ژنتیکی او بستگی دارد. برخی از ما مستعد افزایش وزن در شکم و برخی دیگر در پایین تنه هستیم.

متاسفانه حجم بالای اطلاعات غلط موجب شده وقتی شما لاغری با میوه را جستجو می کنید، مقالات بسیاری را پیدا کنید که این موضوع را تایید می کنند و پیشنهادهای مختلفی نیز ارائه کردند. با این حال ما هم نمی خواهیم دلتان را بشکنیم و در ادامه میوه هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند در کاهش وزن کمک تان کنند.

نکته: بهترین راه کاهش چربی شکم پیروی از رژیم متعادل به همراه ورزش روزانه است. در این مسیر مصرف میوه ها بسیار کمک کننده است چون آنها علاوه بر مواد مغذی فراوان و کالری کم، دارای مقدار زیادی فیبر نیز هستند که به کاهش وزن کمک می کند.

با این میوه ها احساس گرسنگی را به تعویق بیاندازید

توصیه می شود زنان روزانه 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کنند تا خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان از جمله سرطان پستان را در خود کاهش دهند. فیبر کمک می کند گوارش روند طبیعی خود را طی کند، جلوی نفخ را می گیرد و سبب احساس سیری در طولانی مدت می شود یعنی می توانید راحت تر وزن خود را کاهش دهید. اضافه کردن میوه تازه از موارد ضروری برای هر برنامه غذایی است. ما به شما کمک می کنیم میوه هایی انتخاب کنید که سرشار از فیبر هستند و به کاهش وزنتان کمک می کنند.

میوه اندازه وعده کالری

فیبر ( گرم )

سیب یک عدد متوسط 93 4.3
پوره سیب یک فنجان 102 2.7
زردآلو

3 عدد

50 2.1
موز یک عدد متوسط 105 3.1
تمشک یک فنجان 62 7.6

زغال اخته ( خشک )

یک چهارم فنجان 130 2
گرمک یک فنجان 53 1.4
گیلاس

15 عدد

77 2.6
خرما

2 عدد

133 3.2
انجیر

2 عدد متوسط

74 2.9
انگور 20 دانه 68 0.9
گریپ فروت یک عدد متوسط 41 1.4
طالبی یک فنجان 61 2.1
کیوی یک عدد 42 3.3
انبه یک عدد 124 2.4
هلو یک عدد متوسط 62 3.1
پرتقال یک عدد متوسط 62 5.5
گلابی یک عدد متوسط 103 2.3
آناناس یک فنجان 93 0.9
آلو یک عدد 30 1.3
کشمش یک چهارم فنجان 108 3.3
توت فرنگی یک فنجان 53 3.3
نارنگی یک عدد متوسط 47 1.6
هندوانه یک فنجان 46 0.6

میوه هایی که به تناسب اندام کمک می کنند

1- لاغری با میوه ؛ هلو

هلو سرشار از فیبر خوراکی است.  یک وعده 100 گرمی هلو 1.6 گرم فیبر دارد. فیبر به حجم مدفوع اضافه می کند در نتیجه حرکت روده و گوارش ساده تر می شود. گوارش سالم برای بالا بردن سوخت و ساز مفید است بنابراین کاهش وزن نیز تسریع می شود. فیبر بدن را برای طولانی مدت سیر نگه می دارد. یک هلو 100 گرمی، 39 کالری دارد. بنابراین از بهترین انتخاب ها برای اضافه شدن به رژیم غذایی است.

لاغری با میوه

2- لاغری با میوه ؛ سیب

خوردن سیب نیز به بالا رفتن تاثیر رژیم کمک می کند. سیب ها سرشار از فیبر خوراکی، فلاونوئیدها و بتا کاروتن ها هستند. تمام این موارد کمک می کنند شکمتان سیر بماند و دچار هوس غذایی و پرخوری نشوید. سیب سرشار از فیبر پکتین است؛ فیبر محلول که آب را از مسیر گوارشی تان می کشد و چیزی شبیه ژل تشکیل می دهد. این کار به آهسته شدن گوارش و عبور نرم و بی دردسر مدفوع از روده کمک می کند. بنابراین به گوارش  و کاهش وزن کمک شده است.

در رژیم غذایی به افراد توصیه می شود پیش از نهار میوه مصرف کنند، اما چرا؟ پاسخ این سوال را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

3- لاغری با میوه ؛ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به افزایش تولید آمینو اسیدی به نام کارنیتین کمک می کند. کارنیتین مولکولی ارگانیک است که در تنظیم اسید چرب و سوخت و ساز انرژی نقش مهمی دارد. گوجه فرنگی دارای ماده ای است که به کاهش لیپیدها در خون کمک می کند. در نتیجه روی پیشگیری از اضافه وزن تاثیر دارد.

4- لاغری با میوه ؛ آناناس

آناناس نیز سرشار از فیبرهای مناسب برای کاهش وزن است. این میوه آنزیمی به نام بروملین دارد که دارای خواص ضدالتهابی است.

لاغری با میوه

5- لاغری با میوه ؛ توت فرنگی

یک کاسه پُر توت فرنگی برای کاهش وزنتان مفید است. فیبر با کیفیت موجود در توت فرنگی نه تنها گوارش را تنظیم بلکه به کنترل دیابت نوع 2 نیز کمک می کند چون فیبر از بالارفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. در نتیجه برای کاهش وزن مفید است. از توت فرنگی به روش های مختلفی استفاده کنید.

6- لاغری با میوه ؛ هندوانه

آیا می دانستید 94 درصد هندوانه را آب تشکیل داده است؟ هندوانه کالری بالایی ندارد اما باید در مقدار مصرف آن دقت کنید. متاسفانه بسیاری از ما عادت داریم هندوانه را در حجم بالا استفاده کنیم که همین سبب می شود از غذای کم کالری یک غول کالری بسازیم.

7- لاغری با میوه ؛ آووکادو

آووکادو نیز دارای فیبر بالایی است که برای طولانی مدت سیر نگهتان می دارد و از هوس های غذایی پیشگیری می کند. آووکادو از بهترین منابع اسید چرب های غیر اشباع است که برای قلبتان نیز مفید است. این میوه کربوهیدرات پایین و چربی بالایی دارد. در نتیجه برای افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند نیز کارآمد است. چربی دیر هضم است و قند خون را به مرور افزایش می دهد بنابراین زمان سیری را افزایش می دهد.

لاغری با میوه

8- لاغری با میوه ؛ پرتقال

چربی پرتقال صفر است، همچنین کالری پایینی دارد و منبعی غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین از بهترین میوه ها برای استفاده در رژیم غذایی به حساب می آید. توصیه می شود به جای آب پرتقال از میوه کامل آن استفاده کنید تا بیشترین فیبر را دریافت کرده باشید.

9- لاغری با میوه ؛ کیوی

کیوی برای گوارش معجزه می کند. این میوه دارای آنزیمی به نام آتیینیدین است که با خاصیت حل کنندگی پروتئین شناخته می شود. آتیینیدین به هضم پروتئین های درون بدن کمک می کند و همچنین برای بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر مفید است. سلامت گوارش با کاهش وزن رابطه تنگاتنگی دارد. گوارش ضعیف یعنی هضم و تجزیه غذاها برای بدن دشوار است. همچنین ضعف در گوارش بدان معناست که مواد مغذی غذاها کاملا مورد استفاده قرار نگرفتند و روی سوخت و ساز نیز تاثیر منفی دارند.

لاغری با میوه

سخن پایانی

خوردن بعضی غذاها و نخوردن برخی دیگر هر دو به کاهش وزن بدن کمک می کنند. وقتی از غذاهای سالم به مقدار متعادل استفاده می کنید دیر یا زود متوجه کاهش وزن خواهید شد اما این کاهش وزن کلی است و ممکن است مقداری از آن نیز سهم چربی های شکمتان باشد. در نتیجه می توان گفت فلان غذا به کاهش وزن کمک می کند اما امکان دسته بندی آنها نیست!!

4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*