رژیم کالری شماری چیست؟

اگر دچار اضافه وزن باشید، کالری شماری موضوعیست که بارها و بارها در اینترنت سرچ کرده‌اید. اکثر افرادی که هدف‌شان کاهش وزن است به دنبال روشی ساده و سریع برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان می‌گردند. باید به این دسته از عزیزان گفت که روش‌های سریع لاغری آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد می‌کنند. ممکن است […]

کالری شماری
5 از 5

زمان مطالعه 18 دقیقه

تعداد بازدید 535118

تاریخ انتشار

اگر دچار اضافه وزن باشید، کالری شماری موضوعیست که بارها و بارها در اینترنت سرچ کرده‌اید. اکثر افرادی که هدف‌شان کاهش وزن است به دنبال روشی ساده و سریع برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان می‌گردند. باید به این دسته از عزیزان گفت که روش‌های سریع لاغری آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن وارد می‌کنند. ممکن است فرد با این روش‌ها به سرعت وزن کم کند، اما بعد از مدتی به وزنی بیشتر از قبل باز می‌گردد؛ چرا که در یک دوره دچار سوء‌تغذیه و کمبود ویتامین‌ها می‌شود و دیگر غذاها پاسخگوی نیازهای بدن او نیستند. یکی از روش‌های کاهش وزن، رژیم کالری شماری است. در این مقاله رژیم کالری شمار و به صورت کلی کالری شماری را بررسی می‌کنیم. می‌خواهیم بدانیم که آیا کالری شمار در کاهش وزن تاثیری دارد یا خیر؟

کالری شماری به چه معناست؟

هنگامی که سعی در کاهش وزن دارید به سادگی اسیر کالری شماری می‌شوید. بسیاری از افراد معتقدند که کاهش وزن یعنی کالری شماری. تا حدودی این موضوع درست است. مثلا اگر روزانه ۲۵۰۰ کالری دریافت می‌کردید، سپس این مقدار را به ۱۶۰۰ کالری کاهش داده باشید، به دلیل کمبود آن ۹۰۰ کالری، وزن کم خواهید کرد. حتی اگر این مقدار را فقط چیپس سیب زمینی خورده باشید. اما این راه سالمی نخواهد بود و نمی‌توانید این مقدار وزن کاهش یافته را نگه دارید.

دریافت مقدار متعادل کالری در کاهش وزن نقش بسیار مهمی دارد، چون اگر مقدار کالری دریافتی کم یا زیاد باشد حتما احساس گرسنگی می‌کنید و بعدها دچار پرخوری می‌شوید. برای مثال چیپس سیب زمینی، ۱۶۰ کالری دارد. اگر چیپس بخورید این مقدار کالری سبب نمی‌شود برای مدت زیادی سیر بمانید. بعد از یک ساعت باز هم گرسنه خواهید شد و به دنبال ۱۶۰ کالری دیگر و یا شاید دو برابر آن باشید. به این دلیل که وعده شما دارای پروتئین و فیبر نبوده است. مصرف غذاهای سرشار از فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین مانند تخم مرغ، مرغ گریل شده، میوه و سبزیجات، آجیل‌ها، دانه‌ها و روغن زیتون گرسنگی را کنترل و برای طولانی مدت سیر نگه‌تان می‌دارد.
کالری شماری

میزان کالری‌های دریافتی بر اساس نیاز افراد

بدن، تمام انرژی‌های موجود برای انجام نیازهای فوری مثل راه رفتن را از طریق کالری دریافتی از مواد غذایی به دست می‌آورد. در حقیقت مقدار انرژی‌های بدست آمده به کیفیت غذاها بستگی دارد، چون همه‌ی کالری‌ها برابر نیستند. همچنین میزان کالری دریافتی هر فرد به سن، جنسیت و سطح فعالیت بدنی او بستگی دارد که عبارتند از:

  • کودکان ۲ تا ۸ سال: ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری
  • دختران ۹ تا ۱۳ ساله: ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰
  • پسران ۹ تا ۱۳ ساله: ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰
  • خانم فعال در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۴۰۰ کالری
  • خانم یکجا نشین در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰
  • آقای فعال در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری
  • آقای یکجا نشین در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری
  • خانم و آقای فعال بالای ۳۰ سال: ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری
  • خانم و آقای یکجا نشین بالای ۳۰ سال: ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری

بهترین روش برای پیروی از رژیم کالری شمار

اگر به شمارش مقدار کالری‌های دریافتی‌تان علاقه‌مند هستید، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آنها استفاده از برنامه‌های کالری شمار است که می‌توانید تمام کالری‌های مواد غذایی و فعالیت‌های لازم برای کالری سوزی را از طریق آن‌ها دریافت کنید. حواس‌تان باشد موثرترین روش را انتخاب کنید. مطمئن باشید که بر اساس بهترین برنامه کالری شماری رژیم را شروع می‌کنید. هنگام انتخاب مواد غذایی مراقب ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشید.

اگه دوست دارید کالری غذاهاتونو محاسبه کنید، این ویدئوی دکتر کرمانی رو تا آخر تماشا کنید:

مزایای کاهش وزن با رژیم کالری شمار چیست؟

کاهش وزن با کالری شماری می‌تواند فواید زیر را به دنبال داشته باشد:

1- مزایای رژیم کالری شمار؛ کاهش وزن

وقتی کالری شماری می‌کنید ناخودآگاه بیشتر حواس‌تان به غذایی که در دهان می‌گذارید، است. در نتیجه‌ی مصرف کمتر غذاها، کالری دریافتی شما نیز کمتر شده و وزن‌تان کاهش پیدا می‌کند.

2- مزایای رژیم کالری شمار؛ حفظ وزن ایده‌آل

مصرف بیش از اندازه‌ی غذا باعث می‌شود کالری‌های اضافه تبدیل به چربی شوند. توجه به کالری غذاهایی که می‌خورید موجب می‌شود تا اسیر پرخوری نشوید و وزن ایده‌آل یا کم شده‌ی خود را حفظ کنید.

معایب کاهش وزن با رژیم کالری شماری چیست؟

درست است که باید برای کاهش وزن میزان کالری کمتری دریافت کنید، اما می‌دانید میزان متابولیسم پایه بدن شما چقدر است؟ در بیشتر مقالات و مطالب اینترنتی می‌خوانید که میزان کالری دریافتی مناسب برای افراد در حالت سخت‌گیرانه 2000 کالری است.

بسته به وزن و تراکم استخوان‌های بدن، سطح فعالیت و میزان غذایی که در روز می‌خوریم، کالری سوزی بدن ما تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد.

حدود ده درصد از کالری که بدن ما روزانه می‌سوزاند، صرف هضم و گوارش غذا می‌شود. آیا می‌دانستید با خوردن غذای سالم و کامل (غذایی که شامل اکثر گروه‌های غذایی باشد) حدودا پنجاه درصد کالری بیشتری نسبت به زمانی که غذای ناسالم می‌خوریم، می‌سوزانیم؟ پس اگر تمرکز زیادی روی کالری شماری، میزان کالری که هر روز استفاده می‌کنید و میزان کالری که روزانه می‌سوزانید دارید، باید بگوییم به احتمال زیاد کالری شماری شما دقیق نیست.
کالری شماری

1- معایب رژیم کالری شمار؛ رو آوردن به غذاهای ناسالم

به نظر می‌رسد بسیاری از مردم کالری مواد غذایی را می‌دانند. اما آنها صرفا برچسب اطلاعات تغذیه‌ای خوراکی‌هایی که می‌خورند را می‌خوانند. این موضوع شما را به فکر فرو نمی‌برد؟ اگر دقیقا می‌دانید که کالری خوراکی شما چه میزان است و آن را از روی برچسب اطلاعات تغذیه‌ای می‌خوانید، به این معناست که به جای خوردن غذاها و میوه‌های تازه، سراغ خوراکی‌های بسته بندی شده و آماده می‌روید. غذاهای بسته بندی عموما فرآوری شده هستند.

درست است که شمردن میزان کالری غذاهای تازه سخت است، اما در عین حال می‌دانیم که این غذاها در کجا و چگونه آماده شده‌اند. اغلب این غذاها طبیعی‌اند. غذای تازه و طبیعی گزینه بهتری نسبت به غذای فرآوری شده می‌باشد حتی اگر ندانیم میزان کالری آنها چقدر است.

2- رژیم کالری شمار؛ بی‌توجهی به مواد مغذی

کالری غذاها چیز زیادی به ما نمی‌گویند. میزان کالری بعضی از نوشیدنی‌ها با ماهی سالمون یکی است. اما تفاوت اصلی کجاست؟ مواد مغذی که ماهی سالمون به بدن ما می‌رساند با مواد مغذی نوشیدنی‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد.

اکثر غذاهای بسته بندی و فرآوری شده کالری دارند که به آن کالری تهی یا خالی می‌گوییم. به این معنا که صرفا کالری دارند و هیچ ماده مغذی‌ را به بدن‌تان نمی‌رسانند. به عبارت دیگر این غذاها صرفا انرژی بدن ما را تامین می‌کنند. به یاد داشته باشید که کالری‌ها را برای دریافت انرژی و انجام کارهای روزانه می‌سوزانیم. این دست خوراکی‌ها مواد مغذی زیادی ندارند که بدن ما بتواند آن را برای بعد ذخیره کند.

در عوض غذاهای کامل که کربوهیدرات پیچیده، پروتئین و چربی خوبی دارند انرژی بیشتری برای بدن ما تامین می‌کنند. حتی می‌توان میزانی از این انرژی را در بدن ذخیره کرد. به علاوه این امکان را به شما می‌دهند که برای مدت طولانی‌تری سیر بمانیم. غذاهای کامل ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کنند.

3- معایب رژیم کالری شمار؛ از دست دادن چربی‌های خوب و سالم

زمانی که ذهن‌تان صرفا درگیر کالری شماری باشد قطعا به دنبال غذاهای کم‌کالری می‌گردید. به همین خاطر بسیاری از غذاهایی که چربی خوب و سالم دارند را از دست می‌دهید. تصورات اشتباه از چربی باعث شده که مردم به سمت خوراکی‌های کم‌چرب بروند. اما مشکل اصلی اینجاست که کارخانه‌ها برای جبران طعم چربی از دست رفته در غذاها، از قند و کربوهیدرات‌ استفاده می‌کنند. به همین خاطر در سال‌های اخیر تعداد مبتلایان به دیابت به شدت بالا رفته است.

چربی‌ها در واقع برای بدن ما بسیار مهم هستند. آنها متابولیسم بدن و عملکرد هورمون‌های بدن را تنطیم می‌کنند و بهبود می‌بخشند. شاید باورتان نشود اما چربی‌ها برای داشتن بدنی سالم بسیار مهم هستند.
کالری شماری

4- معایب رژیم کالری شمار؛ گرفتن نتیجه معکوس

درست است که اگر می‌خواهید وزن‌تان را پایین بیاورید، باید نسبت به گذشته کالری کمتری دریافت کنید و انرژی بیشتری بسوزانید؛ اما ناخودآگاه مرتکب یک اشتباه بزرگ می‌شوید.

اگر بیش از اندازه از میزان کالری دریافتی کم کنید بدن به طور اتوماتیک بدن شما در حالت بقا قرار می‌گیرد. یعنی بدن فکر می‌کند قحطی آمده و برای زنده ماندن باید انرژی ذخیره کند. در نتیجه متابولیسم بدن کم می‌شود و انرژی بیشتری ذخیره می‌کنید. حتی ممکن است وزن‌تان بالا برود.

مشکل اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که مانند دوره قبل از رژیم شروع به خوردن غذا می‌کنید. بدن میزان متابولیسم را پایین آورده است؛ پس از انرژی کمتر استفاده و انرژی اضافی دریافتی از غذاها را ذخیره می‌کند؛ در نتیجه وزن‌تان دوباره بالا می‌رود.

5- معایب رژیم کالری شمار؛ دچار شدن به رفتار‌های وسواس‌گونه

به زبان ساده باید بگوییم که ذهن ما برای شمردن کالری‌ها ساخته نشده است. ما باید غذای مورد نیاز بدن‌مان را به آن برسانیم. زمانی که گرسنه‌ایم غذا بخوریم و زمانی که سیر هستیم، دست از غذا خوردن بکشیم. هر رفتاری خارج از این قانون طبیعی نیست. به علاوه با کالری شماری لذت غذا خوردن را از خود می‌گیرید.

اگر بیش از اندازه ذهن‌تان را درگیر میزان حجم غذا، کالری دریافتی و یا مواد مغذی آن کنید، لذت غذا خوردن را از بین می‌برید. به خاطر بسپارید که هنگام غذا خوردن باید اوقات خوشی داشته باشید و از طعم دلچسب آن لذت تمام را ببرید.

حرف آخر

انجام حرکات ورزشی همراه با رژیم غذایی صحیح و آداب درست غذا خوردن مهمترین راه حل برای رسیدن به کاهش وزن است. رژیم کالری شمار کمک می‌کند تا راحت‌تر به وزن ایده‌آل‌تان برسید، اما نباید بگذارید به رفتار وسواسی و خطرناک تبدیل شود. یادتان باشد رژیم غذایی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی داشته باشید و از غذاهای سفره خانواده محروم نباشید تا سهم هر گروه غذایی مشخص باشد. مطمئناً محدود کردن آنچه می‌خورید منجر به کاهش وزن می‌شود؛ اما مهمتر از کالری، کیفیت مواد غذایی است که انتخاب می‌کنید.

تناسب اندامتو به ما بسپار!
اگه دنبال رژیمی هستی که باهاش هم وزنتو کم کنی، هم بدنت دچار سوء‌تغذیه نشه، توصیه می‌کنم رژیم دکتر کرمانی رو انتخاب کن.
درسته که انتخاب غذاها تو رژیم دکتر کرمانی بر اساس کالری شماریه، اما ارزش غذایی اون‌ها به شدت اهمیت داره.

اولین قدم تناسب اندامتو همین حالا بردار
رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی
call-to-action

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات
نظرات شما
نازگل 1399/03/18

سلام من نازگل هستم ۴۲ سالمه .. هیچ اراده ای در رژیم ندارم وزنم خیلی بالاست البتهیکبار ۴۵ کیلو کم کردم بعد از ۵سال دوباره وزنم بالا رفت در حال حاضر ۱۱۴ کیلو وزنمه و ۱۷۱ قدم .. هر چقدر هم که فکرشو کنید برای دمنوش و رژیم هزینه کردم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم چون تو خونه تنهام و فکر وخیال یا حرصرمنو بیشتر وادار به خوردن میکنه دیگه خسته شدم .. از ترس شوهرم دبگه جرات گفتن رژیم رو ندارم چون حق با اون بنده خداستد.. لطفا اگه میشه کمکم کنید

کارشناس به اندام 1399/04/31

نازگل عزیز، اولین کار برای گرفتن رژیم، آمادگی ذهنه. برای همین باید ببینید علت شکست شما در رژیم‌های قبلی چی بوده. اگر احساس می‌کنید پرخوری شما دلایل عصبی و روانی داره، می‌تونید با تیم روانشناسی مجموعه دکتر کرمانی در تماس باشید تا به شما در رفع این مشکل کمک کنند. برای ارتباط با این بخش، به این لینک مراجعه کنید.

ثنا 1399/03/14

سلام من از سال 95 تا 96 یعنی در عرض یکسال زیر نظر پزشک حدود 30 کیلو وزن کم کردم و حالا دوباره وزنم دوباره برگشته به همون حالت قبل از رژیم نمیدونم چیکار کنم هرچقدر هم دکتر رفتم و ورزش های مختلف امتحان کردم فایده نداشته لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم . 35 سالمه قدم 160 هست و وزنم 96

کارشناس به اندام 1399/03/17

ثنای عزیز، هر فردی برای کاهش وزن نیاز به رژیمی منحصر به فرد خودش داره، رژیمی که بر اساس سن، وزن، قد، جنسیت، سطح فعالیت و بیماری هاش تعریف شده باشه. خوشبختانه در رژیم دکتر کرمانی این فاکتورها در نظر گرفته شده و رژیمی مختص به هر فرد بهش داده می شه. به علاوه پیگیری پشتیبان ها و دادن انگیزه به افراد در طول رژیم، باعث پایبندی بیشترشون به روند کاهش وزن می شه. برای ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.

سوگند 1399/03/04

سلام من ٨٥ كيلو بودم با قد ١٧٢ بعد از ٢ ماه رژيم گرفتن با كالري روزانه ميانگين ٧٠٠ ، ١٠ كيلو كم كردم ولي الان ديگه خسته شدم و بدنم كشش نداره كالري نرمالي كه بايد مصرف كنم ١٢٠٠ ولي ميترسم اگه اين مقدار كالري رو مصرف كنم چاق شم بنظرتون چيكاركنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا جواب بدين🙏🏻

کارشناس به اندام 1399/03/06

سوگند عزیز، کالری روزانه ای که هر فرد مصرف می کنه به قد، اندازه، سن، جنسیت و میزان فعالیت هاش بستگی داره. به طور کلی کالری زیر 1000 برای هر فردی خطرناکه و موجب آسیب به بدن می شه. علاوه بر این باعث می شه بعد از مدتی دچار استپ وزن بشید. اگر 1200 کالری از نظر متخصص تغذیه برای شما مناسبه و نباید بیشتر از این مقدار مصرف کنید، به هیچ وجه نگران اضافه وزنتون نباشید. چون این کارِ شما بدنتون رو در حالت قحطی قرار می ده. یعنی وضعیتی که بدن به طور هوشمندانه برای ادامه حیات به ذخیره ی کالری می پردازه و به جای اینکه لاغرتر بشید، چاق تر می شید.

زهرا قلی زاده 1399/02/28

با سلام و خسته نباشید . کمکم کنید خوااااهشا .. من کالری شمار زیره رو نصب کردم قبل از اون هم کالری هامو دستی حساب میکردم اما الان این برنامه کارمو راحت کرده ولی مشکل اصلیم اینه که از 68 اومدم 60 ولی الان با اینکه روزانه 680 کالری میخورم فقط ولی دیگه روند تغییر وزن سریع ندارم چیکار کنم ؟ باید خیلی صبر کنم؟ هدفم 49 کیلو هستش .. خواهشا کمک کنید علت چیه؟ هرروز هفته یک ساعت و نیم ورزش هم دارم

کارشناس به اندام 1399/02/31

زهرای عزیز، لطفا سوالات مربوط به نرم‌افزار زیره رو از طریق صفحات اجتماعی مربوط به این برنامه ارسال کنید تا پاسخ دقیق سوالتون رو دریافت کنید.

شایسته 1399/02/23

سلام و عرض خسته نباشید بابت برنامه بسیار خوبتون خواستم بپرسم برای رژیم تثبیت وزن وقتی کالریمونو افزایش میدیم مثلا از ۱۱۰۰ به ۱۹۰۰ میرسه تا تثبیت وزن داشته باشیم ایا این باعث نمیشه وزن اضافه کنیم؟

کارشناس به اندام 1399/05/13

دوست عزیز، کالری مصرفی شما در رژیم لاغری، در حدی بوده که شما وزن کم کنید. در رژیم تثبیت، شما نیازی به کاهش وزن ندارید و فقط باید وزن نرمال خودتون رو تثبیت کنید. بنابراین طبیعی هست که کالری رژیم تثبیت بیشتر از رژیم لاغری باشه و این مورد باعث افزایش وزن نمی‌شه. در عین حال، اگر احساس کردید که دچار افزایش وزن شدید، این مورد رو با همکاران ما در تیم پشتیبانی مطرح کنید تا کالری روزانه شما رو اصلاح کنند.

مریم 1399/02/23

سلام خسته نباشید من مدتیه از برنامه زیره استفاده میکنم و خیلی هم راضی ام اما دوتا مساله برام پیش اومده اینکه من در طول یکماه ۶ کیلو کم کردم و حس بدی دارم چون احساس میکنم به بدنم اسیب زدم میخواستم کم کم وزنمو بیارم پایین.مساله دوم اینکه من الان برای تثبیت وزن توی برنامم ۱۹۰۰ کالری دارم در صورتی که قبلا حدود ۱۲۰۰ بود سوالم اینه من اگه ۱۹۰۰ بخورم وزنم بالا نمیره؟چون میترسم

کارشناس به اندام 1399/02/24

مریم عزیز، 1. درصورتی‌که دوست دارید سرعت کاهش وزنتون رو کم کنید، می‌تونید 200 کالری در روز بیشتر مصرف کنید. 2. اگر کالری رژیم تثبیت وزن رو کاهش بدید، کاهش وزن بیشتری خواهید داشت. بنابراین توصیه می‌کنیم طبق برنامه‌ای که به شما اعلام شده عمل کنید.

زهرا 1399/02/20

من گانادا هستم شماره خارج از کشور راوارد کردم ولی تلگرام شما را پیدا نمیکنم چگونه میتوانم رژیم دریافت کنم

کارشناس به اندام 1399/02/25

سلام و وقتتون بخیر دوست عزیز به این شماره 09372681576 تو واتساپ یا تلگرام پیام بدین تا راهنماییتون کنن

عزتی.K 1399/02/13

عالی مطالبتون واقعا درسته.ممنونم.مرو با چیزایی اشنا کردید که اثلا نمی دونستم به سلامتی ضرر داره. ممنونم.سلامتی دوباره دارم.😊☺☺

آتی 1399/02/05

سلام آقای دکتر . من خانم ۳۹ ساله با قد ۱۵۰ وزنم ۷۵ کیلو ، از کالری شمار زیره استفاده کردم برام تعیین کرده روزی ۱۳۱۰ کالری مصرف کنم من قبلا روزی بالای ۲۰۰۰ کالری مصرف میکردم . الان رژیم کم کربوهیدرات گرفتم پروتیین و چربی سالم مثل روغن زیتون و سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده میکنم طبق کالری شمار زیره ۱۳۱۰ کالری در روز . سوالم اینه اگه من تا مدت یک ماه روزی ۱۳۱۰ کالری مصرف کنم وزنم کم میشه ؟ یا باید کمتر از این مقدار تعیین شده کالری مصرف کنم ؟ یه سوال دیگه مدت یک ماه روزی ۱۳۱۰ کالری مصرف کنم وزنم ثابت نمی مونه ؟ البته فعالیتم متوسط هستش هدفم لاغری .

کارشناس به اندام 1399/05/27

دوست عزیز،لطفا موارد اپلیکیشن زیره از طریق شبکه های اجتماعی خود اپلیکشین با تیم پشتیبانی در میون بزارین

....... 1399/01/08

سلام من 13 سالم و میخام از وزن 58 برسم به 52 روزی چند کالری مصرف کنم؟ ورزش هم نمیتونم بکنم میخام بدون ورزش لاغر بشم

کارشناس به اندام 1399/05/15

دوست عزیز، هر فردی برای کاهش وزن نیاز به رژیمی منحصر به فرد خودش داره، رژیمی که بر اساس سن، وزن، قد، جنسیت، سطح فعالیت و بیماری هاش تعریف شده باشه. خوشبختانه در رژیم دکتر کرمانی این فاکتورها در نظر گرفته شده و رژیمی مختص به هر فرد بهش داده می شه. به علاوه پیگیری پشتیبان ها و دادن انگیزه به افراد در طول رژیم، باعث پایبندی بیشترشون به روند کاهش وزن می شه. برای ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.

پیام 1399/01/06

سلام تو برنامه زیره قسمت فعالیت ها چیزهایی مثل خوابیدن و فیلم دیدن همیشگیمون هم هست اونا رو هم باید وارد کنیم ؟ یا اینکه اون مقدار کالری ک مشخص کرده با توجه ب همیناس و نباید وارد کنیم

کارشناس به اندام 1399/01/12

سلام و روزتون بخیر خیر دوست عزیز منظور از فعالیت ها در کالری شمار زیره فعالیت هایی هست که علاوه بر کارهای روزانه انجام می دین مثل ورزش، پیاده روی، شنا و ... بنابراین لازم نیست فعالیت هایی مثل تماشای تلویزیون، فیلم دیدن و خوابیدن رو وارد کنید

اُرکیده 1398/12/05

با سلام من یک ماه هست از کالری شمار زیره استفاده میکنم واز این برنامه کاملا راضی هستم ولی یک چیزی که برای من مبهم هست این هست که آیا کالری های آزاد رو باید بنویسیم تا حساب شود یا نیازی به ثبت کالری های ازاد نیست? ممنون میشم زود جواب بدید.

کارشناس به اندام 1398/12/06

سلام و روز بخیر. خیر کالری های آزاد چون کالری بسیار کمی دارن معمولا جزء شمارش کالری ها به حساب نمی یان

Mehdi 1398/11/29

سلام من ۱۵ سالمه و تو این سن کم ۸۰ کیلو وزن دارم لطفا راهنمایی کنید باید ورزش خاصی انجام بدم یا رژیم مخصوصی بگیرم

کارشناس به اندام 1398/11/30

سلام و روزتون بخیر. دوست عزیزم ورزش زمانی می تونه به کاهش وزن کمک کنه که با رژیم همراه باشه. ورزش به تنهایی نمی تونه به لاغر شدن کمک کنه البته ورزش های هوازی یا ایروبیک تاثیر خوبی بر افزایش سوخت و ساز بدن دارن. هر فردی برای کاهش وزن نیاز به رژیمی منحصر به فرد خودش داره، رژیمی که بر اساس سن، وزن، قد، جنسیت، سطح فعالیت و بیماری هاش تعریف شده باشه. خوشبختانه در رژیم دکتر کرمانی این فاکتورها در نظر گرفته شده و رژیمی مختص به هر فرد بهش داده می شه. به علاوه پیگیری پشتیبان ها و دادن انگیزه به افراد در طول رژیم، باعث پایبندی بیشترشون به روند کاهش وزن می شه. برای دریافت رژیم می تونید به این لینک مراجعه کنید.

مژده رحیمی 1398/11/27

سلام خسته نباشید..طبق برنامه زیره..من برای اینکه وزنم ثابت بمونه باید ۱۸۰۰ کالری مصرف کنم..سوالم اینه که من ورزش میکنم روزی حدود ۷۰۰ کالری میسوزونم با ورزش..حالا این مقدار کم بشه میشه ۱۱۰۰..حالا باید ۷۰۰ تا باز مصرف کنم یا ورزشمو ندیده بگیرم؟اگه کالریم با ورزش که شده ۱۱۰۰ کالری..به ۱۸۰۰ نرسه وزنم میاد پایین؟این مورد چجوری در نظر گرفته میشه؟!

کارشناس به اندام 1398/11/30

دوست عزیز این موضوع بستگی به این داره که در ابتدا چه میزان فعالیتی رو برای خودتون در برنامه ی زیره تعریف کردین. چون ما به طور فرضی فعالیت همه رو متوسط تعریف کردیم، اما اگر شما ورزش رو به صورت حرفه ای انجام می دین باید در ابتدای صفحه از قسمت بالای سمت راست برنامه جایی که سه خط داره و سپس از قسمت پروفایل و فعال کردن فعالیت، سطح فعالیتتون رو تعیین کنید و سپس از قسمت تعیین هدف، تثبیت وزن رو بزنید تا میزان کالری مورد نیاز شما رو بر اساس میزان فعالیت و سطح هدفتون مشخص کنه.

مصطفی 1398/11/15

سلام خسته نباشید طبق برنامه زیره من ۳۰۱۰ کالری زده بنده ۱۸۱ قد و ۹۷ وزنم هست میخام به ۸۰ کیلو برسم چقدر باید از کالری که در برنامه گفته کمتر کنم؟، تشکر

کارشناس به اندام 1398/11/17

دوست عزیز شما ابتدا باید وزن هدفتون رو در کالری شمار زیره مشخص کنید. برای این کار روی قسمت بالای سمت راست گوشی که سه خط هست رو لمس کنید تا صفحه ی قرمزی براتون باز بشه. در قسمت تعیین هدف شما باید کاهش، افزایش یا تثبیت وزن رو مشخص کنید و عقربه رو به سمت وزنی که دوست دارید بکشید تا کالری مورد نیاز بدن برای کاهش وزن رو به شما نشون بده. این میزان کالری، کالری ای هست که برای کاهش وزن باید مصرف کنید.

لیلا نظری پور 1398/11/14

سلام من۲۸سالمه قد۱۷۳,وزن۹۹جنسیت مونث,میخوام یک ماهه اضافه وزنمو کم کنم اما برنامه غذای درست ندارم لطفا راهنمای کنید

کارشناس به اندام 1399/02/03

برای کاهش وزن نکته ی مهم این هست که کالری هایی که می سوزونید از میزان کالری هایی که دریافت می کنید بیشتر باشه. اما این تنها میزان کالری ها نیست که اهمیت داره، بلکه کیفیتشون هم مهمه و حتی اهمیت بیشتری داره مثلا برای وعده ی اصلی مصرف پروتئین هایی مثل ماهی، گوشت و سینه مرغ اصلا برابر با کربوهیدرات هایی مثل ماکارونی، برنج و نان نیست یا برای میان وعده به هیچ وجه آجیل با شیرینی از نظر ارزش غذایی برابری نمی کنه، چون در این مثال ها پروتئین و آجیل ها شما رو خیلی زود سیر می کنه و حتی موجب می شه دیرتر گرسنه بشید. البته این به معنی حذف کربوهیدرات ها نیست، چون بدن ما به همه ی گروه های غذایی نیاز داره بلکه منظور نسبت اونها به هم هست. به این معنا که برای کاهش وزن باید میزان مصرف پروتئین های شما نسبت به کربوهیدرات ها بیشتر باشه. این رو هم در نظر بگیرید که هر فردی برای کاهش وزن نیاز به رژیمی منحصر به فرد خودش داره، رژیمی که بر اساس سن، وزن، قد، جنسیت، سطح فعالیت و بیماری هاش تعریف شده باشه. خوشبختانه در رژیم دکتر کرمانی این فاکتورها در نظر گرفته شده و رژیمی مختص به هر فرد بهش داده می شه. به علاوه پیگیری پشتیبان ها و دادن انگیزه به افراد در طول رژیم، باعث پایبندی بیشترشون به روند کاهش وزن می شه. برای ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.

فرشادمحمدی 1398/11/09

سلام خسته نباشید من ۲۶سالمه قدم ۱۷۶وزنم ۶۷کیلو می خوام وزنم بره بالا بدنسازی کار میکنم چقدر باید کالری مصرف کنم تا وزنم بالا بره ...ممنون.....

کارشناس به اندام 1398/11/12

سلام و روزتون بخیر. دوست عزیز برای تعیین میزان مصرف کالری بدنتون اگر می خواید به روش کالری شماری پیش برید از نرم افزار زیره دکتر کرمانی می تونید استفاده کنید. به این صورت که وزن هدفتون رو مشخص می کنید، سپس میزان فعالیتتون رو مشخص کنید تا میزان کالری مورد نیاز بدنتون رو به شما بده. برای دریافت کالری شمار زیره می تونید به این لینک مراجعه کنید.

مژگان 1398/11/05

سلام من وقتی از کالری شمارزیره استفاده میکنم هر روز مقدار مصرف کربوهیدراتم بیشتر میشه لطفا ی توضیحی بدین ک برای کاهش وزن مصرف پروتئین بهتره یاکربوهیدرات

کارشناس به اندام 1398/11/08

دوست عزیز پروتئین مطمئنا منبع مناسب تری برای کاهش وزن هست چرا که هم زود سیرتون می کنه، هم باعث می شه مدت بیشتری سیر بمونید و هم ارزش غذایی بالاتری نسبت به کربوهیدرات داره.

مژگان 1398/11/05

سلام و وقت بخیر خدمت شما.ممنون از پاسخگویی تون.اگرطبق برنامه کالری شمارزیره پیش برم برای کاهش وزن درطول یک ماه چندکیلومیشه کم کرد.وزنم ۷۳وقدم۱۶۳

کارشناس به اندام 1398/11/08

سلام دوست عزیز این کاملا به هدفی بستگی داره که در برنامه ی زیره برای خودتون تعریف کردید. بعد از تعیین هدف، زمان رسیدن به هدف هم براتون مشخص می شه. اما مشروط بر اینکه طبق همون میزان کالری ای که بهتون اجازه داده شده مصرف کنید.

مژگان 1398/11/04

سلام خسته نباشید من چندروزه از کالری شمار زیره استفاده میکنم کالری روزانم ۱۱۸۰ هست.ولی من کمترازاین مقدار مصرف میکنم.اصلااحساس گرسنگی نمیکنم .یعنی نمیتونم تا۱۱۸۰بخورم چون واقعاسیرهستم .حالابه نظر شما بایدچیکارکرد میتونم وزن کم کنم.قدم۱۶۳ووزنم۷۳.فقط میخوام ۶کیلوکم کنم

کارشناس به اندام 1398/11/05

سلام و روز بخیر. دوست خوبم مصرف کالری زیر 1000 می تونه خطرناک باشه و به بدنتون آسیب می رسونه. اگر در برنامه ی زیره هدفتون رو کاهش وزن مشخص کردین و به شما کالری ای برابر با 1180 داده باید به همین میزان غذا مصرف کنید، چرا که این میزان بر اساس ویژگی های جسمیتون طراحی شده.