بهترین میان وعده های شب

وقتی می خواهیم وزن کم کنیم، ابتدا نگاه می کنیم که غذا خوردنمان چگونه روی وزن تاثیر داشته و سپس شروع به ایجاد تغییرات می کنیم. بیشتر افراد هنگام کاهش کالری از برنامه غذایی فقط به دنبال حذف کردن هستند و اصلا به جایگزینی فکر نمی کنند. یکی از عوامل چاقی خوردن میان وعده های […]

بهترین میان وعده های شب
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 13064

تاریخ انتشار

وقتی می خواهیم وزن کم کنیم، ابتدا نگاه می کنیم که غذا خوردنمان چگونه روی وزن تاثیر داشته و سپس شروع به ایجاد تغییرات می کنیم. بیشتر افراد هنگام کاهش کالری از برنامه غذایی فقط به دنبال حذف کردن هستند و اصلا به جایگزینی فکر نمی کنند. یکی از عوامل چاقی خوردن میان وعده های پر کالری قبل از خواب است، جایگزین کردن این میان وعده ها با یک غذای سالمتر می تواند به کاهش وزن کمک زیادی بکند. وقتی قبل از خواب پرخوری می کنیم بدن تمایل بیشتری برای ذخیره کردن کالری ها به عنوان چربی پیدا می کند. اینجاست که باید هوشمندانه انتخاب کنیم که چه غذایی را چه مقدار بخوریم. اگر از کسانی هستید که دوست دارند آخر شب هم یک میان وعده میل کنند پس این میان وعده های سالم را از دست ندهید.

1- ذرت بو داده

بهترین میان وعده های شب

به ذرت بو داده خود کره اضافه نکنید، طعم آن را با لیمو، نمک، و دیگر ادویه جات تقویت کنید. یک فنجان ذرت بو داده ای که خودتان در خانه درست می کنید 30 کالری بیشتر ندارد و سرشار از فیبر نیز هست که احساس سیری را افزایش می دهد.

2- شکلات تلخ

بهترین میان وعده های شب

شکلات حتی زمانی هم که می خواهید وزن کم کنید مورد استفاده است. فقط مطمئن شوید شکلات تلخی که استفاده می کنید دارای 72 درصد یا بیشتر کاکائو باشد. چنین شکلاتی می تواند بیشترین مقدار آنتی اکسیدان و همچنین فیبر را به بدن برساند.

3- انجیر خشک

بهترین میان وعده های شب

هر زمان هوس چیزی شیرین کردید، میوه های خشک می توانند به کمکتان بیایند. غذاهای شیرین طبیعی هرگز بد نیستند، فقط حواستان باشد که تنها سه تا چهار عدد از این میوه های خشک خوش طعم را میل کنید. میوه های خشک سرشار از فیبر هستند و چربی کمی نیز دارند.

4- ماست یونانی ( یا چکیده )

بهترین میان وعده های شب

حالت این ماست ما را به یاد بستنی می اندازد، اما ماست یونانی ( یا چکیده ) انتخابی بسیار سالم تر است. پروتئین بالا و قند پایینی دارد. این میان وعده به خوبی احساس گرسنگی را از بین می برد و قند خونتان هم بی جهت بالا نمی رود. توصیه می کنیم نوع ساده را تهیه کنید تا از نبود قند و چربی اضافی مطمئن شوید.

5- سیب و کره بادام زمینی

بهترین میان وعده های شب

علاوه بر شیرینی و تردی، سیب ها سرشار از فیبر هستند. پروتئین موجود در کره بادام زمینی سیر نگهتان می دارد. البته در مورد کره بادام زمینی نباید زیاده روی کنید.

6- موز

بهترین میان وعده های شب

یک موز متوسط حدود 100 کالری دارد، و سرشار است از فیبر برای سیر کردنتان، و تریپتوفان اسیدهای آمینه که بدن برای تولید سروتونین و ملاتونین از آنها استفاده می کند – هر دوی اینها برای تنظیم انتقال دهنده های عصبی خلق و خو و خواب مفید هستند.

7- سبزیجات خام

بهترین میان وعده های شب

سرشار از آب و فیبر، سبزیجات خامی مانند هویج، کرفس، فلفل دلمه ای، نخود فرنگی و خیار تقریبا در هر فنجان 25 تا 50 کالری دارند و کمکتان می کنند احساس سیری کنید. دوست ندارید سبزیجات را خالی میل کنید؟ می توانید با ماست میل کنید.

8- میکس آجیل ها

بهترین میان وعده های شب

میان وعده های سرشار از پروتئین مانند آجیل ها حرکتشان در مسیر گوارش آهسته است، بنابرین مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید. فقط حواستان باشد که یک یا دو مشت آجیل میل کنید، چون آنها سرشار از کالری هستند.

9- گیلاس

بهترین میان وعده های شب

طعمی شیرین و البته کم کالری، گیلاس می تواند هم هوس خوردن غذاهای شیرین را فروبنشاند و هم می تواند به داشتن خوابی راحت تر کمک کند. گیلاس به صورت طبیعی سرشار از ملاتونین است، بنابراین وقتی شب به عنوان میان وعده مصرف می شود کمکتان می کند راحت بخوابید.

10- بلغور جو دوسر

بهترین میان وعده های شب

غلات کامل مانند بلغور جو دوسر سرشار از پروتئین و فیبر هستند و کالری کمی هم دارند. کربوهیدرات های موجود در بلغور جو دوسر باعث آزاد شدن هورمون های احساس خوب یعنی سروتونین در بدن می شوند. این هورمون ها استرس را کاهش می دهند و ذهن را در شرایطی آرام قرار می دهند.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*