۹ ماده غذایی که هرگز نباید با شیر ترکیب کنید!

ترکیب شیر با برخی مواد غذایی ممنوع است و باید حتما به این نکته در برنامه غذایی خود توجه کنید! معمولا نوشیدن شیر بدون هیچ گونه تقویت‌کننده و تغییردهنده طعم، ممکن است برای اکثر ما ایده‌ای ناخوشایند به نظر برسد، این به دلیل طعم ملایم و خاص شیر است. ترکیب شیر با شکلات، آجیل، ادویه‌جات […]

شیر با با چند ماده غذایی مانند ماهی و گوشت نباید میل کنید.
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 333

تاریخ انتشار

ترکیب شیر با برخی مواد غذایی ممنوع است و باید حتما به این نکته در برنامه غذایی خود توجه کنید! معمولا نوشیدن شیر بدون هیچ گونه تقویت‌کننده و تغییردهنده طعم، ممکن است برای اکثر ما ایده‌ای ناخوشایند به نظر برسد، این به دلیل طعم ملایم و خاص شیر است.

ترکیب شیر با شکلات، آجیل، ادویه‌جات یا گیاهان رایج‌ترین راه برای دلچسب کردن مصرف یک لیوان شیر در روز بوده است. اما آیا می‌دانستید غذاهای خاصی وجود دارد که هرگز نباید آنها را با شیر ترکیب کنید؟ اگر به شیر و نوشیدنی‌های مبتنی بر شیر علاقه دارید، در اینجا لیستی وجود دارد که باید درباره مصرف شیر در نظر داشته باشید.

خوردن شیر با این خوراکی‌ها ممنوع!

به گزارش بهداشت نیوز شیر یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای سلامت بدن است اما عادت‌های غلطی در میان مردم و برخی فروشندگان آبمیوه و شیک رایج است که شیر را با هر مواد غذایی مصرف می‌کنند، در صورتی که مصرف برخی مواد غذایی با شیر به هیچ وجه خوب نیست.

به عنوان مثال مواد غذایی زیر را هرگز نباید به همراه شیر یا نزدیک زمان مصرف شیر میل کنید:

  • مرکبات: مشکل برای هضم و گوارش

  • گوشت: سنگینی معده، کندی گوارش و هضم غذا و رفلاکس معده

  • تخم مرغ: مشکل برای قلب و مغز

  • آناناس: بروز معده درد و سردرد

  • ترشیجات: بروز مشکل در معده

  • شکر: احتمال بروز سم لیزین و مشکل در بدن

همچنین مواد غذایی زیر نیز جزو ممنوعیات مصرف با شیر هستند:

شیر و موز

این ترکیب خوشمزه ممکن است برای بسیاری از علاقه‌مندان به تناسب اندام که برای افزایش سطح پروتئین به طور طبیعی به شیک شیر موز روی می‌آورند تکان‌دهنده باشد، اما این ترکیب می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می‌شود در طول روز احساس سنگینی و نفخ کنید.

هضم ترکیب موز با شیر زمان زیادی می برد. بنابراین، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی، بهتر است از این دو غذای غنی از پروتئین به طور جداگانه استفاده کنید.

شیر و موز به دلیل اینکه هر دو ماده غذایی سنگین است موجب نفخ و حتی اسهال می‌شود.

شیر و ماهی

ترکیب دو نوع پروتئین، ترکیب بسیار بدی است و به سیستم گوارشی آسیب می‌رساند. ماهی پروتئین حیوانی است، هنگامی که با پروتئین شیر ترکیب شود، عدم تعادل ایجاد می‌کند. جدای از آن، ماهی دارای اثر گرمایی است که اگر با شیر مخلوط  شود باعث ناراحتی معده و نفخ می‌شود و به علاوه می‌تواند منجر به حساسیت‌های پوستی شود.

ترکیب شیر و ماهی یک ترکیب بسیار بد برای دستگاه گوارش است و ممکن است دچار مشکلات پوستی شوید.

شیر و طالبی

اگر از شیک های طالبی یا گرمک لذت می‌برید اما در عین حال به این فکر می‌کنید که چه مشکلی برای سیستم گوارش شما رخ داده است، ترکیب این دو را مقصر بدانید. مخلوط کردن میوه‌های تازه ایده بدی است زیرا طالبی و میوه‌های مشابه آن دارای خواص ادرارآور هستند که وقتی با ملین‌ها و چربی‌های موجود در شیر ترکیب می‌شود می‌تواند سمومی را در سیستم گوارش بدن ایجاد کنند و منجر به آلرژی غذایی و همچنین اسهال شوند.

تا جایی که می‌توانید شیر را به تنهایی یا با خرما، عسل یا کشمش میل کنید.

تنها میوه‌هایی که با شیر سازگار هستند و به تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کنند به این سه مورد می‌توان اشاره کرد:

  • کشمش – خون را بهبود می‌بخشد و خاصیت ملین دارد.
  • انجیر – کلسیم و آهن را افزایش می‌‌دهد و روده بزرگ را پاکسازی می‌کند. (سم زدایی)
  • خرما – مغذی برای تمام بافت‌ها – برای افزایش وزن بدن مفید است.

همان‌طور که علم پزشکی می‌گوید شیر را با هر ماده غذایی دیگری نمی‌توانید ترکیب کنید زیرا خود شیر ماده غذایی سنگینی است و مخلوط کردن آن با برخی میوه‌ها یا مواد غذایی پروتئینی دیگر به دستگاه گوارش شما به شدت آسیب می‌رساند.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*