روش‌های چاق شدن صورت و خوراکی‌های جادویی برای پر کردن گونه‌ها در یک هفته

افراد زیادی هستند که دوست دارند صورت چاق و پری داشته باشند، چون معتقدند گونه‌های چاق و صورت گرد می‌تواند به زیبایی و جوانی ظاهر چهره کمک زیادی بکند. به‌همین دلیل ممکن است تبلیغاتی مانند چاق شدن صورت در یک هفته یا یک‌ماه بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز به‌نظر برسد. فهرست مطالب (کلیک کنید) چاق شدن […]

گونه‌های چاق و صورت گرد می‌تواند به زیبایی و جوانی ظاهر چهره کمک زیادی بکند.
4.2 از 5

زمان مطالعه 35 دقیقه

تعداد بازدید 689712

تاریخ انتشار

افراد زیادی هستند که دوست دارند صورت چاق و پری داشته باشند، چون معتقدند گونه‌های چاق و صورت گرد می‌تواند به زیبایی و جوانی ظاهر چهره کمک زیادی بکند. به‌همین دلیل ممکن است تبلیغاتی مانند چاق شدن صورت در یک هفته یا یک‌ماه بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز به‌نظر برسد.

چاق شدن صورت در یک هفته

از میان انواع مختلف روش‌های چاقی صورت، می‌توان به روش‌های طبیعی مانند ورزش یا استفاده از موادغذایی خاص اشاره کرد یا می‌توان به سمت عمل‌های زیبایی مانند جراحی انتقال چربی یا تزریق فیلر پوستی رفت. درهرحال، هنوز هیچ روش اثبات شده‌ای برای‌داشتن گونه‌های چاق درعرض یک‌هفته وجود ندارد. ازاین‌رو، این مقاله به بررسی تمام راهکارهای موجود، از جمله اثرات ورزش، نوشیدن آب، مصرف ویتامین‌ها، یوگا، تغذیه و ایمپلنت برای چاقی صورت خواهد پرداخت.

چه روش‌هایی برای چاق شدن صورت وجود دارد؟

روش‌های گوناگونی برای چاق شدن صورت و پر شدن گونه‌ها وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاق شدن صورت با ورزش صورت

محققان می‌گویند تمرینات منظم ورزشی روی صورت، باعث می‌شود ماهیچه‌های زیرپوست تقویت شده و پوست صورت بعد از 20 هفته، سه سال جوان‌تر به‌نظر برسد. تمرینات صورت تقریباً مانند تمریناتی هستند که عضله دوسر یا چهارسر را تقویت می‌کنند.

با قوی‌تر‌شدن عضلات، ماهیچه‌ها فضای بیشتری زیر پوست صورت اشغال می‌کنند و سفت‌تر می‌شوند. این موضوع از افتادگی پوست جلوگیری کرده و به جوان‌ماندن و چاقی پوست کمک می‌کند. بادکردن بادکنک نیز یکی از بهترین تمرینات صورت برای چاقی گونه‌هاست، چون به عضلات صورت فشار وارد می‌کند.

البته باید درمورد ورزش، واقع‌بین بود و انتظارات صحیح و روشنی از نتایج داشت. یعنی افراد نباید انتظار داشته باشند با ورزش‌دادن پوست، تغییرات زیاد و عجیبی ببینند. درواقع، ترکیبی از ورزش‌ها و گزینه‌های دیگر احتمالا نتایج بهتری را در این رابطه خواهد داشت. همراه با ورزش‌های صورت، می‌توان از ماساژ کامل صورت با آووکادو، زیتون یا روغن نارگیل نیز استفاده کرد تا جریان خون در صورت افزایش یابد. این کار باعث می‌شود صورت چاق به‌نظر برسد.

ورزش صورت که به آن یوگای صورت نیز گفته می‌شود به عضلات صورت فرم می‌دهد و چهره را جوان‌تر می‌کند. در تحقیقی که سال ۲۰۱۸ انجام شد، تعدادی از افراد به مدت ۸ هفته روزانه ۳۰ دقیقه ورزش صورت انجام دادند که در نتیجه‌ی آن صورت پرتر و چهره جوان‌تری داشتند.

چند نمونه از تمرین‌های یوگای صورت

  • در حالی که لب‌ها را روی هم نگه داشته‌اید لبخند بزنید و عضلات گونه را بالا ببرید. سپس انگشت‌های هر دو دست را در دو طرف دهان قرار بدهید و با کشیدن انگشت‌ها به سمت بالا گونه را بالا ببرید. این حالت را به مدت ۲۰ ثانیه نگه دارید.
  • دهان را ببندید و لپ‌ها را تا جایی که ممکن است از هوا پُر کنید، ۴۵ ثانیه نگه دارید و به آرامی خالی کنید.
  • دهان را به شکل (O) باز کنید به طوری که لب‌ها روی دندان‌ها قرار بگیرد. حالا لبخند بزنید. سپس انگشت‌ها را روی گونه‌ها بگذارید و به مدت ۳۰ ثانیه گونه‌ها را بالا و پایین ببرید.

چاق شدن صورت با ماساژ دادن گونه‌ها

  • گونه‌های خود را ماساژ دهید تا پوست شما برجسته و روشن شود. هنگام ماساژ دادن صورت‌، نوک انگشتان خود را با حرکات نرم و دورانی در اطراف گونه بچرخانید. مطمئن شوید که پوست را به سمت بالا و خارج حرکت می‌دهید. از فشار دادن آن به پایین خودداری کنید، زیرا ممکن است افتادگی را بیشتر تحریک کند. روی استخوان‌های گونه، حفره‌های گونه و ناحیه‌ی نزدیک سوراخ بینی و همچنین پایین گونه‌ها در نزدیکی خط فک خود تمرکز کنید.
  • گونه‌های خود را به آرامی فشار دهید تا به طور طبیعی قرمز شود. با انگشت شست و اشاره قسمت گوشتی گونه‌های‌تان را به آرامی فشار دهید. به آرامی اما سریع کار کنید، هر یک از گونه‌ها را حدود 10 بار فشار دهید. این فشار، خون بیشتری را به گونه‌های‌تان می‌کشد تا قرمزی طبیعی به پوست شما ببخشد.
گونه‌های خود را ماساژ دهید تا پوست شما برجسته و روشن شود.

گونه‌های خود را ماساژ دهید تا پوست شما برجسته و روشن شود.

چاق شدن صورت با استفاده از روغن

ماساژ گونه‌ و پوست با برخی از روغن‌ها، باعث مرطوب و سالم نگه داشتن آن می‌شود و گونه‌ها را نیز پُرتر نشان می‌دهد. روغن‌ها دارای خواص متفاوتی هستند مثلا:

  • روغن بادام: دارای خاصیت نرم کننده و اسکلروزانت است و رنگ پوست را بهبود می‌دهد.
  • روغن آووکادو: برای پوست‌های خشک مفید است.
  • روغن نارگیل: پوست را از اشعه‌های خورشید در امان نگه می‌دارد.
  • روغن درخت قلم: این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد زیرا دارای درصد بالایی از تری‌ترپن‌ها، توکوفرول، فنل‌ها و استرول‌هاست. 2 فنجان روغن را با یک و نیم فنجان شکر دانه ریز مخلوط و بعد از استحمام استفاده کنید. خمیر را به مدت 5 دقیقه روی گونه‌ها ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بیشتر بماند و سپس به آرامی با آب گرم بشویید.

چاق شدن صورت با گلیسیرین و گلاب

قبل از خواب ترکیب گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی به گونه‌ها بمالید تا پوست را تمیز و مرطوب نگه دارد. این ترکیب پوست را شاداب‌تر می‌کند.

چاق شدن صورت با نوشیدن آب

بسیاری از مردم قدرت نوشیدن آب و تاثیرات مثبتی را که می‌تواند بر پوست داشته باشد، دست کم می‌گیرند. نوشیدن آب، طبیعی‌ترین راه برای‌داشتن پوستی درخشان و سالم است. البته اثر نوشیدن آب بر چاقی صورت در یک هفته هنوز به اثبات نرسیده است، اما بدون تردید می‌تواند در درازمدت آثار فراوانی از جمله اثرات زیر را داشته باشد:

جلوگیری از افتادگی پوست

ریزش سریع چربی یا کاهش وزن شدید ممکن است باعث افتادگی پوست شود، اما روزانه با نوشیدن مقدار زیادی آب می‌توان جوانی و شادابی را دوباره به پوست برگرداند و شاهد پر‌شدن صورت بود.

حفظ تعادل pH پوست

حفظ تعادل pH خوب در پوست مهم است. pH=7 به معنی اسیدیته خنثی است و برابر با مقدار pH آب خالص است. نوشیدن آب باعث رسیدن pH پوست به حد تعادل می‌شود.

دفع سموم پوست

نوشیدن آب سموم بدن را دفع می‌کند، به‌خصوص سموم مضری که می‌توانند بر سلامت پوست، کلیه و کبد تأثیر بگذارند. بسیاری از مردم برای دفع سموم بدن، رژیم غذایی آب‌میوه می‌گیرند، اما حفظ یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب، بیشتر به سلامت پوست کمک می‌کند.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب، بیشتر به سلامت پوست کمک می‌کند.

حفظ یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب به سلامت پوست کمک می‌کند.

کاهش چین‌وچروک پوست

نوشیدن آب به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. افرادی که مقادیر زیادی آب می‌نوشند کمتر دچار اسکار، چین‌وچروک و خطوط پنجه کلاغی می‌شوند. با افزایش سن، حفظ آب برای بدن سخت‌تر شده و پوست ممکن است شل شود. نوشیدن آب به سفتی و چاقی پوست صورت کمک می‌کند.

پیشگیری از ایجاد آکنه و جوش

انواع خاصی از سموم می‌توانند منافذ اپیدرم پوست صورت را مسدود کرده و باعث ایجاد مشکلاتی مانند آکنه و جوش شوند. نوشیدن آب به دفع سموم و رفع این مشکل کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست قبراق‌تر و شاداب‌تر دیده شود.

کمک به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست

برای بررسی خاصیت ارتجاعی پوست، به آرامی پوست خود را نیشگون بگیرید و ببینید پوستتان به‌سرعت به جای اول برمی‌گردد یا خیر. اگر برنمی‌گردد، باید آب بیشتری بنوشید تا پوست هیدراته شده و صورت پرتر به‌نظر برسد.

چه غذاهایی به پر کردن گونه‌ها کمک می‌کند؟

به غیر از ماسک‌های صورت در غذای روزمره خود گزینه‌های غذایی سالم را بگنجانید. رژیم‌های فاقد چربی، پروتئین و مواد مغذی ضروری باعث می‌شود پوست شما شل شود. از این رو برای داشتن گونه‌های نرم و برجسته به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارید.

غذاهایی مانند سیب، هویج، جو دوسر‌، عسل‌، شیر‌، آجیل و چربی‌های سالم مانند شکلات تلخ‌، تخم مرغ و آووکادو را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا بدون افزایش وزن، گونه‌های برجسته و پری داشته باشید. غذاهای زیر به پر شدن گونه‌ها کمک می‌کنند:

آلوئه‌ورا

آلوئه ورا حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و C است. به همین دلیل افراد زیادی اعتقاد دارند که مصرف آلوئه ورا، تاثیر ضد پیری برای صورت دارد. در یک تحقیق، زنانی که به مدت ۹۰ روز، ۱ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا مصرف می‌کردند، قابلیت ارتجاعی پوست بهتری نسبت به دیگران داشتند. البته این روش ممکن است گونه‌ها را پُر نکند. مهم‌تر اینکه برخی به آلوئه ورا حساسیت دارند و پوست‌شان خراب می‌شود.

مصرف آلوئه ورا، تاثیر ضد پیری برای صورت دارد.

مصرف آلوئه ورا، تاثیر ضد پیری برای صورت دارد.

آووکادو

آووکادو از دیگر میوه‌های سالمی است که به چاق شدن صورت کمک می‌کند. آووکادو حاوی مقدار زیادی کالری، چربی و فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ نیز هست. می‌توانید آووکادو را به ساندویچ‌ یا املت‌های خود اضافه کنید.

سیب

سیب به علت دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین‌های B وC و A برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، گزینه‌ی مناسبی است. کلاژن، الاستین و آنتی‌اکسیدان موجود در سیب، پوست را نرم و پُرتر نشان می‌دهد و موجب جوان‌سازی آن می‌شود. یکی از روش‌های استفاده از سیب برای پُر کردن گونه‌ها، تهیه ماسک سیب است. یک عدد سیب را رنده کنید و روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه، صورت را با آب بشویید.

عسل

عسل به دلیل خاصیت آنتی‌ باکتریایی و آبرسانی، به جوان‌سازی صورت و گونه‌ها کمک می‌کند. عسل و میوه پاپایا را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و روی گونه‌ها بمالید. سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب شست و شو دهید. برخی از افراد معتقدند که مصرف روزانه ۹ الی ۱۰ قاشق غذاخوری عسل به علت دارا بودن آنتی اکسیدان برای پوست مفید است.

شیر

برای پاکسازی و آبرسانی پوست از شیر استفاده کنید؛ چرا که به علت داشتن آب، مواد مغذی، چربی و پروتئین برای سلامت پوست بسیار مفید است. برخی پیشنهاد می‌دهند برای داشتن پوست سالم باید روزانه ۳ لیوان شیر بنوشید. موادغذایی موجود در شیر عبارتند از:

  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • ویتامین B12
  • پروتئین
  • ویتامین A و D
شیر دارای چربی و پروتئین است و مصرف مداوم آن می تواند باعث پر شدن و چاق شدن گونه ها شود.

شیر دارای چربی و پروتئین است و مصرف مداوم آن می تواند باعث پر شدن و چاق شدن گونه ها شود.

تخمه و آجیل

طرفداران تخمه و آجیل معتقدند که چربی‌های سالم آجیل‌ برای پوست مفید هستند. آجیل‌ها و مغزها حاوی ویتامین‌، پروتئین‌ و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به چاقی صورت و پر شدن گونه‌ها کمک می‌کنند. خوردن آجیل یکی از بهترین راه‌ها برای چاق کردن صورت است، اما باید توجه کنید که از نوع خام و بدون نمک آن استفاده کنید تا دچار احتباس آب نشوید. بادام کوهی، بادام زمینی، پسته و بادام هندی از جمله آجیل‌هایی هستند که برای چاقی صورت مفیدند.

شیرینی و کربوهیدرات

اگر می‌خواهید گونه‌های پر داشته باشید، باید مصرف کربوهیدرات‌ها را افزایش دهید. این مواد، کالری و انرژی بدن را تأمین می‌کنند. یک شیرینی کوچک حدود 180 کالری دارد در حالی که اندازه بزرگتر آن می‌تواند حاوی 300 کالری باشد. اما مراقب باشید؛ چرا که مصرف مداوم آن باعث افزایش وزن می‌شود. پس باید حواستان باشد در مصرف شیرینی‌جات زیاده‌روی نکنید. برای نتایج موثرتر می‌توانید نان شیرینی را با میوه و انواع کره مانند کره‌ی مغزیجات یا بادام هندی بخورید.

اسموتی‌های پروتئینی

قرار دادن نوشیدنی پروتئینی در برنامه غذایی به صورت مرتب و منظم راهی سالم برای ایجاد چربی در صورت است. می‌توانید مکمل‌های پروتئین را خودتان تهیه کنید. مکمل‌های پروتئینی حدود 600 کالری دارند و موجب افزایش وزن نیز می‌شوند.

ماکارونی به علت وجود کربوهیدرات می تواند به پر شدن صورت و گونه ها کمک کند.

ماکارونی به علت وجود کربوهیدرات می‌تواند به پر شدن صورت و گونه‌ها کمک کند.

ماکارونی

ماکارونی و پاستا سرشار از کربوهیدرات هستند و در صورت مصرف منظم می‌توانند صورت شما را پر و چاق کنند. یک فنجان ماکارونی پخته شده حاوی 200 کالری است. می‌توانید ماکارونی را با پنیر بپزید و کالری بیشتری به بدن‌تان برسانید.

میوه‌ی خشک

اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی صورت پری داشته باشید، خوردن میوه خشک راه‌حل بسیار خوبی است. میوه‌های خشک در مقایسه با میوه‌های تازه حجم زیادی دارند. با مصرف میوه‌های خشک می‌توانید مقدار زیادی کالری دریافت کنید و این باعث پر و چاق شدن چهره شما می‌شود.

برنج

پخت برنج راحت است و در عین حال کالری زیادی دارد. برنج به افزایش وزن و پر کردن و چاق شدن صورت کمک بسیاری می‌کند. یک فنجان برنج حدود 190 کالری به بدن می‌رساند. خوردن برنج با سایر وعده‌های غذایی پروتئینی یک روش مطمئن برای افزایش وزن و پر شدن گونه‌ها است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از بهترین غذاها در ساخت و تقویت عضلات بدن است. گوشت، کالری زیادی دارد و به افزایش وزن و چاق شدن صورت کمک می‌کند. اگر قصد افزایش وزن ندارید در مصرف گوشت احتیاط کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از نشاسته است و به عنوان راهی موثر در افزایش وزن معرفی می‌شود. کربوهیدرات و نشاسته‌ موجود در سیب زمینی به پر کردن گونه‌ها نیز کمک می‌کند. می‌توانید از غذاهای نشاسته‌ای دیگر مانند جو دوسر، ذرت و غیره نیز برای چاق کردن صورت استفاده کنید.

دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند به سفت‌شدن گونه‌ها و سلامت پوست کمک کنند. می‌توانید از دانه‌های خیس‌شده شنبلیله خمیری درست کنید و هر روز به‌مدت 10 دقیقه روی گونه‌هایتان بمالید. افزودن دانه شنبلیله به رژیم غذایی روزانه نیز گزینه خوبی است.

دانه‌های شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به سفت‌شدن گونه‌ها و سلامت پوست کمک می‌کنند.

دانه‌های شنبلیله سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به سفت‌شدن گونه‌ها و سلامت پوست کمک می‌کنند.

شی باتر

شی باتر حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است که باعث سلامت پوست می‌شود. برای تهیه ماسک صورت با شی باتر می‌توانید 2 فنجان کره شی را با 1 و نیم فنجان شکر گرانول مخلوط کنید. خمیر را به‌مدت 5 دقیقه روی گونه‌ها ماساژ دهید. اجازه دهید 10 دقیقه دیگر روی پوست بماند و سپس به آرامی با آب گرم بشویید.

رژیم غذایی سالم

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی برای‌داشتن پوستی سالم و درخشان مهم است و می‌تواند به افزایش شاخص توده بدنی که ممکن است باعث چاق شدن گونه‌ها شود نیز کمک کند. البته کاملا مشخص است که یک رژیم غذایی سالم، به معنای یک برنامه مادام‌العمر در تغییر سبک زندگی است که با روش‌های سرعتی و کم‌بازده، مانند روش‌هایی که چاق شدن صورت در یک هفته را تبلیغ می‌کنند، منافات دارد.

به‌طورکلی، میوه‌ها و سبزیجات انتخاب‌های خوبی برای شادابی پوست هستند. برخی از غذاها مانند غذاهای زیر نیز حاوی بیش از یک ماده مغذی برای پوست‌ هستند که به آن‌ها کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشند.

  • ماهی‌های چرب (سالمون، ساردین، تن): پروتئین، امگا 3، سلنیوم
  • سبزیجات برگ سبز (کلم‌پیچ، اسفناج، بروکلی): ویتامین‌های A، C و E، امگا 3، پروتئین، سلنیوم
  • تخم‌مرغ: پروتئین، ویتامین A و E، سلنیوم، روی
  • دانه کتان: امگا 3، سلنیوم
  • حبوبات (عدس، نخود): پروتئین، روی
  • آووکادو: چربی‌های سالم، ویتامین‌های C و E
  • روغن زیتون فوق بکر: چربی‌های سالم، ویتامین E
هر چقدر غذا می‌خوری به وزن دلخواهت نمی‌رسی؟
برای افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل لازم نیست سراغ غذاهای چرب و فست‌فود برید. این کار فقط باعث تجمع چربی تو بدنتون می‌شه و اصلا روش سالمی برای افزایش وزن نیست.
اگه به دنبال یه راهکار سالم برای افزایش وزنی، ما تا آخر راه همراهت هستیم
برای دریافت رژیم افزایش وزن دکتر کرمانی کلیک کن
call-to-action

ویتامین‌ها برای چاقی صورت

پوست برای انجام وظیفه اصلی خود به تعادل مناسب مواد مغذی نیاز دارد. اگرچه چاق شدن صورت در یک هفته تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما وقتی موادمغذی و ویتامین‌های مناسب به اندازه کافی به بدن برسند، پوست نیز سلامت و شادابی خاصی پیدا کرده و جوان‌تر دیده می‌شود.

یکی از موادمغذی کمک‌کننده به چاقی صورت، چربی‌های سالم هستند که باعث می‌شوند پوست پرتر و درخشان‌تر شود. چربی‌های تک و چندگانه غیراشباع از گیاهانی مانند آجیل‌ها، مغز‌ها، آووکادو و ماهی به‌دست آمده و به پوست کمک می‌کنند مرطوب، محکم و انعطاف‌پذیر باقی بماند. بدن قادر به ساختن اسیدهای چرب امگا 3 نیست، اما برای ساختن دیواره‌های سلولی به آن‌ها نیاز دارد.

پروتئین‌های پوست ازجمله کلاژن و کراتین که ساختار پوست را تشکیل می‌دهند نیز در چاق و باطراوت دیده‌شدن پوست صورت نقش اساسی دارند. برخی از اسیدهای آمینه پروتئینی، آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از سلول‌های پوست دربرابر اشعه ماوراءبنفش و رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کنند. بعضی دیگر از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مهم برای چاقی صورت، عبارتند از:

ویتامین A برای چاقی صورت

هر دو لایه فوقانی و تحتانی پوست به ویتامین A نیاز دارند. این ویتامین با قطع فرآیند تجزیه کلاژن در اثر آسیب نور خورشید، از افتادگی و پیری پوست جلوگیری می‌کند. بدون ویتامین A کافی، پوست ممکن است خشک و دچار خارش یا برآمدگی شود.

ویتامین C برای چاقی صورت

این ویتامین به شبکه پیچ‌خورده پروتئین پوست کمک می‌کند شکل خود را حفظ کند. همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید.

ویتامین E برای چاقی صورت

این آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب می‌تواند با جذب انرژی نور ماوراءبنفش خورشید از ایجاد چین‌وچروک، افتادگی و سرطان پوست جلوگیری کرده و درکنار ویتامین C به تقویت دیواره‌های سلولی و چاقی صورت کمک کند.

ویتامین E، درکنار ویتامین C به تقویت دیواره‌های سلولی و چاقی صورت کمک کند.

ویتامین E، درکنار ویتامین C به تقویت دیواره‌های سلولی و چاقی صورت کمک کند.

ویتامین‌های B برای چاقی صورت

ویتامین‌های گروه B به بهبود سوخت‌وساز درون سلولی و استفاده از انرژی غذاها کمک کرده و از این طریق باعث افزایش اشتها و چاقی صورت می‌شوند. باید توجه داشت برای چاقی صورت در یک هفته شاید نتوان بدون کمک‌گرفتن از تجهیزات پزشکی کار زیادی انجام داد، اما در مدتی طولانی‌تر مصرف غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند پروتئین‌ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب، سبزیجات تازه و مواد نشاسته‌ای پرکالری، میوه‌ها، مغزها و آجیل‌ها می‌تواند به چاقی صورت کمک کند.

روی برای چاقی صورت

لایه بیرونی پوست پنج برابر بیشتر از لایه زیرین آن، ماده معدنی دارد. روی به پایدار نگه‌داشتن دیواره‌های سلولی کمک نموده و برای تقسیم و تخصصی‌شدن سلول‌ها حین رشد لازم است.

سلنیوم برای چاقی صورت

سلنیوم یک ماده معدنی است که به آنتی‌اکسیدان‌های خاصی روی پوست کمک می‌کند تا از پوست صورت در برابر اشعه ماوراءبنفش و شل‌شدن پوست بعد از لاغری محافظت کنند.

نکات دیگر برای چاق‌تر و جوان‌تر ماندن شدن صورت

برای پر شدن گونه ها و چاق کردن صورت نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید.

  • زدن ضد آفتاب را فراموش نکنید. کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه‌ خورشید محافظت می‌کند.
  • از لوازم آرایشی زیاد استفاده نکنید و فرصت بدهید تا پوست‌تان نفس بکشد و جوان‌تر بماند.
  • همیشه قبل از خواب صورت را خوب شست و شو دهید.
  • سیگار نکشید و نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. این عادت‌های بد باعث پیری و کاهش حالت ارتجاعی پوست می‌شوند.
  • آب بنوشید. هر چه آبرسانی به بدن بیشتر باشد، پوست جوان‌تر و شاداب‌تر می‌ماند.

برای پر کردن و حجیم‌تر کردن صورت، نگران جمع شدن چربی اضافی روی بدن نباشید. یک رژیم غذایی متعادل و مناسب  و به دنبال آن یوگای صورت، تمرینات و برخی ماسک‌های خانگی آسان، مشکل پوست چروکیده و شل را برطرف می‌کند. همه ما معتقدیم که داشتن صورت پُر و گونه‌های برجسته، ظاهر را جوان‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد.

می‌توان با جراحی‌های زیبایی متفاوت نیز پوست و گونه‌ها را شاداب‌تر نشان داد اما چه چیزی بهتر از روش طبیعی بدون عوارض جانبی است؟ استفاده از روش‌های طبیعی برای چاق شدن صورت و پر کردن گونه ها بهترین راه حل است. با رعایت روش‌های چاق شدن صورت که در مقاله گفته شد، خوردن غذاهای مقوی و سالم و ورزش کردن نه تنها می‌توانید پوست‌تان را شاداب و جوان نگه‌دارید، بلکه به تناسب اندام هم برسید.

استفاده از ایمپلنت برای چاقی صورت

درمان‌های طبیعی ممکن است گونه‌ها را در طولانی مدت چاق کنند ،اما برای چاق شدن صورت در یک هفته استفاده از درمان‌های پزشکی یا زیبایی مانند پرکننده‌های گونه یا جراحی صورت مناسب است. متخصصان زیبایی از تزریق فیلر پوستی یا استفاده از ایمپلنت برای پرتر نشان‌دادن گونه‌ها استفاده می‌کنند. مایع موجود در این تزریق‌ها در گونه‌ها رسوب کرده و صورت را حجم می‌دهد. بااین‌حال، پرکننده‌ها نیز راه‌حلی دائمی برای چاقی گونه‌ها نیستند و نتایج ممکن است برای حدود 15-18 ماه باقی بماند.

آنچه در مقاله چاق شدن صورت آموختیم:

صورت پرتر با گونه‌های چاق می‌تواند پوست را جوان و سالم نشان دهد. راه چاق شدن صورت در یک هفته معمولا از مسیر جراحی، تزریق یا استفاده از ایمپلنت می‌گذرد. ولی استفاده از روش‌های طبیعی مانند ورزش، یوگا، نوشیدن آب زیاد، مصرف ویتامین‌های مختلف، استفاده از ماسک‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی روی پوست، مصرف آجیل‌ها و اسیدهای چرب مفید مانند ماهی‌های چرب و آووکادو و تغییر سبک زندگی و تغذیه نیز ازجمله روش‌های چاقی صورت در طولانی مدت هستند.

منبع: +++++++++

4.2 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-آبتین 1402/12/21

سلام من صورتم لاغره میخوام چاق بشه این روش ها جواب میده؟ من‌قدم ۱۶۷ هستش و وزنم ۴۷ چقد باید وزن اضافه کنم؟

کارشناس به اندام 1402/12/22

سلام عزیزم سن وجنسیت و اشاره نکردین امتحان کنید اما موضعی تاثیر پذیری کمه باید وزن هم بره بالا

-زی 1402/10/24

سلام من یه زن متاهلم ۲۴ سالمه خیلی لاغرم دوست دارم یکم افزایش وزن داشته باشم ولی هر کاری میکنم نمیشه میشه راهنمایی کنید ممنون

کارشناس به اندام 1402/10/25

سلام عزیزم مشکل خاصی نباشه شما با رژیم میتونین وزن واضافه کنید مشکل داخلی مثل کم خونی ناراحتی گوارش استرس زیاد و.. نباشه برای برنامه هم کافیه روی لینک کلیک کرده وثبت نام برنامه رو انجام بدین

-سلام من قدم ۱۳۵ هست وزنم۴۱ هست نیاز به راغر کردن دارم؟ 1402/10/03

عالی

کارشناس به اندام 1402/10/04

سپاس تشکر ازهمراهی شماعزیزم بله نیاز به لاغر کردن هست

محمد مهدي كريمي قهي 1402/07/13

سلام خداقوت

کارشناس به اندام 1402/07/14

سلام سلامت باشیدعزیز

-هیه 1402/06/14

سلام من الان قدم ۱۶۱هست وزنم تقریبا ۵۰چقد دیگه اضافه کنم صورتم از لاغری در میاد؟

کارشناس به اندام 1402/06/15

سلام وزنتون عالیه

1402/06/09

من میخوام لک صورتم ازبین بره هرماسکی گذاشتم یا کرمشوزدم فرقی نکرد

کارشناس به اندام 1402/06/10

عزیزم نوع لک ودرمانش تفاوت داره حتما بامشاوره ومتخصص پوست مشورت کنید

-جان محمد رضایی 1402/06/03

برای چاقی صورت در مان سری

-@ 1402/05/19

یعنی میشع

کارشناس به اندام 1402/05/20

عزیزم امتحان کنید هیچ روشی نمیتونه تنهایی معجزه کنه

انیتا 1402/05/15

فقط همین لپا و گونه های لامصب یکم‌چاق بشه باید دقیقا چیکار کنیم ؟

کارشناس به اندام 1402/05/16

عزیزم موضعی واقعا نمیشه قسمت خاصی رو پر و چاق کرد

- 1402/05/14

درست بود ومفید

کارشناس به اندام 1402/05/15

ممنون عزیزم

-فاطمه 1402/03/30

سلام ۱۹ سالمه و وزنم ۴۷ کیلو صورتم خیلی لاغره زیر چشمام هم گوده هم تیره اس چه دارویی بخورم که هم وزنم یکم بالا تر بره هم صورتم چاق بشه تا الان هیچ روش درمانی انجام ندادم

کارشناس به اندام 1402/03/31

سلام عزیزم دارویی توصیه نمیشه برای چاق شدن هم باید رژیم داشته باشید میتونین از طریق لینک ثبت نام برنامه رو انجام بدین

-سارا رحمانی 1402/03/28

سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید چگونه صورتم را چاق و پر کنم ؟ وهمچنان چگونه گودی چشم را میتوان ازبین برد؟ تشکر از شما

کارشناس به اندام 1402/03/29

سلام عزیزم موضعی نمیشه قسمت خاصی رو پرو جاق یالاغر کرد ماسک دورچشم استراحت نوشیدن اب کافی کارهای کلینیکی کنترل استرس به بهبود گودی چشم کمک میکنه

-سارا 1402/03/23

سلام من ۴۰سالمه وطی دوسال اخیر آر اف انجام دادم ولی متاسفانه امسال بدون اینکه وزنم کم بشه بشدت صورتم لاغر شده وهمه میگن که خیلی تغییر کردی ایا این میتونه از اثرات آراف باشه؟وآیا دوباره صورتم به حالت اولیه برمیگرده؟ویا راهکاری هست که دوباره صورتم پربشه؟ممنون‌میشم راهنمایی بفرمایید

کارشناس به اندام 1402/03/24

سلام عزیزم روی صورت انجام دادین؟ موضعی که صورت و نمیشه پر کرد مگر اینکه روش های موضعی کلینیکی باشه که موقت هست

-تمنا رمضانی 1402/03/22

سلام من اندامم روی فرم است ولی صورت ام خیلی لاغر و چشم هام هم خیلی گود است اطراف چشم ام چروک شده،صورتم هم کک و مک داشت داکتر به من قرص زینک سولفاید را داده ولی صورتم خوب نشده .آیا مصرف این قورص برای دیگر قسمت های بدن ضرر ندارد؟ و چه کار کنم تا صورتم چاق شود ؟ تشکر از شما

کارشناس به اندام 1402/03/23

سلام عزیزم این قرص شما رو چاق نمیکنه اشتها رو باز میکنه اگر پرخوری داشته هم در کنارش باشه وزن بالا میره موضعی نمیشه صورت و چاق کرد

-سوزان 1402/03/21

سلام دکتر ایا جوانه گندم واسه پر شدن صورت خوبه بعضیا میگن شیر خشک

کارشناس به اندام 1402/03/22

سلام عزیزم هیچ ماده غذایی موضعی باعث چاقی وپرشدن قسمت خاصی نمیشه

asma 1402/02/25

سلام من 13 سالمه نمیخوام بدنم چاق بشه فقط میخوام صورتم یکم پر شه. چیکار میتونم بکنم؟ لطفن راهنمایی کنین

کارشناس به اندام 1402/02/26

سلام عزیزم موضعی امکان چاقی وافزایش وزن وجود نداره

فاطمه 1402/02/15

سلام من 12 سالمه اما خیلی صورتم لاغره میشه بدون اینکه بقیه اندامم چاق بشه فقط صورتم رو چاق کنم؟؟ لطفا کمک کنید.

کارشناس به اندام 1402/02/16

سلام عزیزم موضعی چاق شدن خیلی دشواره وتاثیر خاصی هم نداره چون در هرصورت وزن هم بالا باید بره تا صورت پر بشه

-یلدا 1402/02/09

سلام من ۱۸ سالمه ولی خیلی لاغرم دلم میخاد گونه های پری داشته باشم همه این کارارو انجام دادم ولی نتیجه ای نداشت میخاستم ببینم چیکار کنم .

کارشناس به اندام 1402/02/10

سلام عزیزم اگر کمبود وزن داشته باشید میتونین برای افزایش وزن با برنامه نتیجه مطلوبی بگیرید روی لینک بزنید و ثبت نام رژیم چاقی وانجام بدین

-.... 1401/12/27

سلام من میخوام بدون اینکه بدنم چاق شه ،صورتم چاق بشه؟با این روشا میشه؟یا اصلا امکان نداره بدون چاقی بدن صورت چاق بشه؟

کارشناس به اندام 1401/12/28

سلام عزیزم موضعی امکان چاق شدن قسمت خاصی وجود نداره تتثیر این مواردهم برای همه نمیتونه یکسان باشه

-هانا 1401/12/04

سلام من صورتم صاف و بدون اکنه س ولی فقط یه طرف صورتم لاغر تره با این روشات درس میشه؟؟

کارشناس به اندام 1401/12/05

سلام عزیزم موضعی نمیشه قسمت حاصی رو پر وچاق کزد این روش ها تاثیرهم داشته باشه روی همه صورت موثره