سه حرکت برای کاهش درد پاشنه پا

  یکی از شایع ترین دلایل درد پاشنه پا التهاب پلانتار است. التهاب شناخته شده ی گروهی از بافت های فیبروزی که در طول کف پا قرار دارند. با این سه حرکت درد این ناحیه را سریعتر التیام دهید.   فهرست مطالب (کلیک کنید) کشش دیواریفریز و غلتاندندرد پاشنه پا را بمالیدکشش دیواری همانطور که […]

سه حرکت برای کاهش درد پاشنه پا - 6 - درد پاشنه پا - بیماری
5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 9253

تاریخ انتشار

 

درد پاشنه پا

یکی از شایع ترین دلایل درد پاشنه پا التهاب پلانتار است. التهاب شناخته شده ی گروهی از بافت های فیبروزی که در طول کف پا قرار دارند. با این سه حرکت درد این ناحیه را سریعتر التیام دهید.

 

کشش دیواری

درد پاشنه پا

همانطور که در تصویر می بینید، پای برهنه روبروی دیوار بایستید. با دو دست به دیوار فشار بیاورید و به طرف جلو متمایل شوید. پشت پاشنه و پای سمت چپ احساس کشش می کنید. 30 ثانیه این حالت را نگه دارید، جای پاها را عوض کنید و حرکت را تکرار کنید.

 

فریز و غلتاندن

درد پاشنه پا

یک بطری کوچک آب را فریز کنید، با یک حوله بپوشانیدش و جلوی پای خود را روی بالای آن قرار دهید. بطری را 5 دقیقه زیر پای خود بغلتانید. پای دیگر را روی بطری قرار دهید و حرکت را تکرار کنید.

 

درد پاشنه پا را بمالید

درد پاشنه پا

از دو انگشت شست خود استفاده کنید تا عمیقا روی قوس، پاشنه، و مچ پا فشار بیاورید. دو شست را آهسته و مساوی با هم حرکت دهید. یک دقیقه این کار را ادامه دهید.

سپس همین کار را برای پای دیگر انجام دهید. اگر درد پا بعد از دو هفته خوب نشد و یا بدتر شد، یک ارتوپد باید معاینه تان کند تا اگر لازم بود دیگر درمان ها را تجویز کند.

 

بیشتر بخوانید: 6 حقیقت مهم درباره پاها

 

حمایت شده توسط: سه حرکت برای کاهش درد پاشنه پا - 12 - درد پاشنه پا - بیماری


ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*