چگونه می توان جای کبودی را سریع خوب کرد؟

فهرست مطالب (کلیک کنید) چگونه می توان جای کبودی را سریع خوب کرد؟چرا کبود می شویم؟چگونه سریعتر التیام پیدا کنیمچگونه می توان جای کبودی را سریع خوب کرد؟ اگر پوستتان خیلی راحت کبود می شود می خواهیم دلیل اصلی را نشانتان دهیم و همچنین از زبان متخصصین راه حل هایی را ارائه خواهیم داد تا […]

4.7 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 12149

تاریخ انتشار

چگونه می توان جای کبودی را سریع خوب کرد؟ - 2 - - بیماری

چگونه می توان جای کبودی را سریع خوب کرد؟

اگر پوستتان خیلی راحت کبود می شود می خواهیم دلیل اصلی را نشانتان دهیم و همچنین از زبان متخصصین راه حل هایی را ارائه خواهیم داد تا روند ترمیم کبودی را تسریع کنید.

چرا کبود می شویم؟

مویرگ ها رگ های خونی بسیار نازکی هستند که مواد مغذی را بین خون و بافت های اطراف منتقل می کنند، و هر تغییری در آنها باعث بروز کبودی می شود. ریچل نظریان، متخصص پوست در نیویورک می گوید: مویرگ های بسیار نازکی داریم که تنها با بافت و پوست محافظت می شوند.
هر چه باعث نازکی پوست، کاهش کلاژن، یا ضعیف شدن دیواره مویرگ ها شود، احتمال کبود شدنتان را نیز بالا می برد. بعضی از مناطق مانند ساق پا، لایه های کمتری دارند و کبودی در این نقاط مقداری دردناک تر است.
به دنبال مقصر دیگری هستید؟ کمبود ویتامین. دو ویتامینی که برای پیشگیری از کبودی نیاز دارید ویتامین های C و K هستند. اگر کمبود ویتامین داشته باشید، در واقع اختلال لخته شدن خون را نیز دارید. متاسفانه برخی افراد از دیگران بیشتر به کبودی حساس هستند.
وقتی پوست زیادی شفاف باشد خون زیر آن نیز بیشتر مشهود می شود. در این حالت اگر هم زیاد کبود نشوید، مدت زمان ماندن اثر کبودی روی پوستتان بیشتر است.

چگونه سریعتر التیام پیدا کنیم

اگر رنگ کبودی تان عوض می شود، نشانه ی خوبی است. چیزی که اوایل به رنگ قرمز و بنفش تیره است به مرور به زرد و سبز، و سپس قبل از اینکه کبودی کاملا از بین برود به قهوه ای طلایی تبدیل می شود. گاهی فکر می کنید این جای کبودی تا آخر سر جای خود می ماند اما در ادامه راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم تا روند التیام را سریعتر پیش ببرید.
می توانید از کرم های مرطوب کننده ای که حاوی فرمول برای کبودی هستند استفاده کنید. این شیوه یکی از شایع ترین روش های درمان کبودی است. اگر از کمبود ویتامین رنج می برید استفاده از ویتامین C و K در برنامه غذایی یا استفاده از مکمل ها می تواند روند التیام کبودی را تسریع و یا از کبودی آنی جلوگیری کند.
می توانید از کرم و پماد های حاوی ویتامین C و K نیز استفاده کنید، این موارد را روی محل هایی که معمولا کبود می شود بمالید تا از به وجود آمدن کبودی پیشگیری شود. خوردن آناناس نیز می تواند نتایج خوبی را در پیش داشته باشد. این میوه آنزیمی به نام بروملین دارد، که ورم را تسکین می دهد.
همچنین توصیه می شود در 24 ساعت اولیه روی کبودی یخ گذاشته شود تا از ورم کردن و درد احتمالی پیشگیری شود. از باند کشی هم استفاده کنید تا جریان خون به منطقه کاهش پیدا کند و خونریزی کنترل شود. این کار می تواند اندازه کبودی را کوچک کند. در حالی که به التیام کبودی کمک می کنید می توانید با لوازم آرایشی مانند کرم ها و حجم دهنده های پوست نیز محل آن را بپوشانید.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

4.7 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*