محاسبه کالری مورد نیاز بدن؛ زنان و مردان به چه میزان کالری نیاز دارند؟

کالری مورد نیاز بدن واحدی از انرژی است که سلول‌های بدن برای حرکت دادن خون، تنفس هوا و عضلات به آن نیاز دارند. این انرژی را می‌توان از سه منبع کربوهیدرات، پروتئین و چربی یا به عبارت دیگر درشت مغذی‌ها، دریافت کرد. هر گرم چربی ۹ کالری و هر گرم پروتئین ۴ کالری به بدن […]

کالری مورد نیاز
4.2 از 5

زمان مطالعه 19 دقیقه

تعداد بازدید 562237

تاریخ انتشار

کالری مورد نیاز بدن واحدی از انرژی است که سلول‌های بدن برای حرکت دادن خون، تنفس هوا و عضلات به آن نیاز دارند. این انرژی را می‌توان از سه منبع کربوهیدرات، پروتئین و چربی یا به عبارت دیگر درشت مغذی‌ها، دریافت کرد. هر گرم چربی ۹ کالری و هر گرم پروتئین ۴ کالری به بدن می‌رساند. کالری‌‎های بیشتر از نیاز بدن به صورت چربی ذخیره شده و سبب اضافه وزن می‌شوند. بنابراین بسیار مهم است که بین آنچه مصرف می‌کنید و آنچه دریافت می‌کنید تعادل برقرار نمایید. آیا می‌دانید محاسبه کالری مورد نیاز بدن چگونه انجام می‌شود و زنان و مردان هر کدام به چه میزان کالری در روز نیاز دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به برخی از سوالات متداول درباره کالری‌ها و نحوه محاسبه آنها پاسخ دهیم. قبل از آن باید با مفهومی با عنوان متابولیسم آشنا شویم.

متابولیسم چیست؟

منظور از متابولیسم مقدار انرژی پایه‌ای است که بدن‌تان برای انجام عملکردهای ضروری مانند تنفس، تفکر و یا پمپاژ خون می‌سوزاند. میزان متابولیسم پایه بر اساس قد، وزن و سن تعیین می‌شود و محدوده آن از ۱۴۰۰ کالری برای خانم‌ها تا ۲۰۰۰ کالری برای آقایان متفاوت است. فعالیت‌های عادی مثل خوردن، خوابیدن، تماشای تلویزیون، خواندن کتاب و … نیز مقداری کالری می‌سوزاند، اما این کالری مصرفی به حدی ناچیز است که تاثیری بر روی کاهش وزن ندارد.

کالری مورد نیاز

 

کالری مورد نیاز بدن ‌در روز چقدر است؟

برای افراد بالغ فعال مانند آقایان در سنین ۳۱ تا ۵۰، مقدار کالری مورد نیاز ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری است و برای خانم‌ها این نیاز حدودا ۲۲۰۰ کالری می‌باشد. البته، کلمه “فعال” از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به شاخص‌هایی مانند شدت و سلامت متابولیک دارد. این اعداد برای افرادی که ورزش می‌کنند نیز متغییر است. هرچقدر بیشتر فعال باشید، کالری بیشتری نیاز دارید.

یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید تا مقدار کالری روزانه دریافتی را در آن بنویسید. سپس بر اساس احساس سیری یا گرسنگی کالری روزانه خود را تنظیم کنید. اگر مقدار کالری دریافتی احساس گرسنگی‌تان را برطرف کرد و به هدف اصلی خود رسیدید اما روی عملکردتان تاثیری نداشت، سعی کنید زمان وعده‌ها را دست کاری کنید. گاهی اوقات زمان دریافت کالری‌ها در رسیدن به کاهش وزن بسیار مهم است.

 

آیا کالری شماری بهترین راه رسیدن به تناسب اندام است؟

اگر به دنبال روشی برای کاهش وزن هستید، محاسبه کالری یکی از بهترین روش‌هاست. تقریبا تمام محاسبه کننده‌های کالری مورد نیاز، علاوه بر وزن و سطح فعالیت‌های روزانه، جنسیت را نیز به حساب می‌آورند. بدن مردان به انرژی بیشتری نیاز دارد حتی اگر سایز بدن آنها با یک خانم برابر باشد. مردها نسبت به خانم‌ها بافت عضلانی بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتری دارند. آقایان معمولا نسبت به خانم‌ها قد بلندتر هستند و این موضوع سبب افزایش کالری مورد نیاز آنها می‌شود.

ریه آقایان معمولا گنجایش بیشتری دارد که به آنها اجازه می‌دهد در طول ورزش و فعالیت‌های فیزیکی سخت‌تر کار کنند در نتیجه برای تثبیت وزن به کالری بیشتری نیاز دارند.

محاسبه ی میزان کالری مورد نیاز بدن از زبان دکتر کرمانی

 

کالری مورد نیاز بدن مردان برای تثبیت وزن

برای تثبیت وزن خود باید به اندازه‌ای غذا دریافت کنید تا به مقدار کافی انرژی دریافت کرده باشید. در صورت عدم دریافت کالری مورد نیاز، چربی و بافت عضلانی خواهید سوزاند. اگر هم کالری بالایی دریافت کنید، بدن آن را به صورت چربی ذخیره می‌کند. کالری‌های زیر برای تثبیت وزن مردان با فعالیت بدنی متوسط، قد معمولی و وزن ۷۹ کیلوگرم محاسبه شده:

سن کالری مورد نیاز
۲۰ ساله حدود ۲۸۰۰ کالری
۳۰ ساله حدود ۲۷۲۸ کالری
۴۰ ساله حدود ۲۶۵۱ کالری
۵۰ ساله حدود ۲۵۷۳ کالری
۶۰ ساله حدود ۲۴۹۶ کالری
۷۰ ساله حدود ۲۴۱۸ کالری
۸۰ ساله حدود ۲۰۷۶ کالری

اگر فعالیت بدنی‌تان بسیار کم یا سبک است برای تثبیت وزن باید کالری کمتر و اگر بسیار فعال هستید (شغل‌تان طوری است که از نظر فیزیکی کاملا فعال هستید و یا به صورت مرتب ورزش با شدت بالا انجام می‌دهید) باید کالری بیشتری دریافت کنید. با بالارفتن سن، مقدار کالری مورد نیاز بدن برای تثبیت وزن کمتر می‌شود، چرا که مقدار بافت عضلانی و فعالیت انسان کمتر شده، در نتیجه سوخت و ساز بدن کند می‌شود و برای تامین انرژی بدن به غذای زیادی نیاز ندارید.

 

کالری مورد نیاز بدن برای مردان برای افزایش وزن

اگر قصد افزایش وزن دارید، میزان کالری شما باید بیشتر از میزانی باشد که هر روز مصرف می‌کنید. به عنوان نمونه یک مرد با وزن ۷۲٫۵ در سنین مختلف با چه مقدار کالری می‌تواند وزن خود را به ۸۱٫۵ برساند؟ در این محاسبه سرعت اضافه وزن حدود نیم کیلو در هفته محاسبه شده است:

سن کالری مورد نیاز
۲۰ ساله ۳۲۰۰ کالری
۳۰ ساله ۳۱۲۳ کالری
۴۰ ساله ۳۰۴۵ کالری
۵۰ ساله ۲۹۶۸ کالری

برای اینکه مطمئن شوید به جای اضافه کردن چربی عضله می‌سازید، باید رژیم خود را طوری تنظیم کنید که به ساخت بافت عضلانی کمک کند. مصرف پروتئین خود را افزایش دهید، غذاهای فرآوری شده و سرشار از قند نخورید و مقدار کربوهیدرات تصفیه شده در برنامه غذایی‌تان را محدود کنید. تمرکز روی منابع سالم چربی و پرهیز از مصرف چربی اشباع یا غذاهایی با چربی ترانس بالا نیز مفید است.

پروتئین مورد نیاز برای آقایان بر اساس سطح فعالیت متفاوت است. برای افزایش بافت عضلانی باید یک برنامه ورزشی قدرتی داشته باشید. به علاوه به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱٫۲ تا ۱٫۷ گرم پروتئین مصرف کنید. منابع سالم پروتئین کم چرب شامل گوشت کم چرب، مرغ، تخم مرغ، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی هستند.

 

کالری مورد نیاز بدن مردان برای کاهش وزن

اگر مردی هستید که قصد لاغر شدن دارید باید برای کاهش وزن، کالری کمتری دریافت کنید. به عنوان یک قانون اصلی باید حدودا ۵۰۰ کالری به صورت روزانه یا ۳۵۰۰ کالری در هفته کمتر غذا بخورید تا بتوانید نیم کیلو وزن کم کنید. برای افزایش سرعت کاهش وزن خود این اعداد را دوبرابر کنید. سن و فعالیت در کاهش وزن بسیار مهم است. بنابراین مقدار کالری مورد نیازی که در ادامه تعیین می‌شود بر اساس فعالیت و سن مردان است:

سن سطح فعالیت کالری مورد نیاز
۲۰ ساله کم ۱۸۰۸ کالری
۲۰ ساله متوسط ۲۴۸۱ کالری
۳۰ ساله کم ۱۷۴۸ کالری
۳۰ ساله متوسط ۲۴۰۴ کالری
۴۰ ساله کم ۱۶۸۸ کالری
۴۰ ساله متوسط ۲۳۲۶ کالری
۵۰ ساله کم ۱۶۲۸ کالری
۵۰ ساله متوسط ۲۲۴۹ کالری

تعادل درشت مغذی‌ها در کاهش وزن مهم است. وقتی کالری دریافتی را محدود می‌کنید در وعده‌های غذایی خود منابع سالم پروتئین کم چرب و کربوهیدرات‌های سالم مانند غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات را جای بدهید. پروتئین و فیبر کمک می‌کنند برای طولانی مدت احساس سیری کنید و در رژیم غذایی دچار لغزش نشوید. برای افزایش احساس سیری و سالم نگه داشتن بدن، منابع سالم چربی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

برای اینکه لاغر شم، چقدر غذا بخورم؟
این و می‌دونستی که هر کس برای اینکه وزنش و کم کنه باید یه رژیم مخصوص بر اساس سن، وزن، قد، جنسیت و سطح فعالیتش داشته باشه؟ برای اینکه به وزن دلخواهت برسی کافیه روی لینک ثبت نام بزنی.
تناسب اندامت و به ما بسپار
برای دریافت رژیم کلیک کن
call-to-action

 

کالری مورد نیاز بدن خانم‌ها برای تثبیت وزن

تا به حال فکر کرده‌اید کالری مورد نیاز خانم‌ها در طول روز چه مقدار است؟ هر چند عواملی مانند کروموزم تاثیر دارند اما فاکتورهایی مانند میزان فعالیت نیز بی‌تاثیر نیستند. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که پیاده روی‌های طولانی دارند، پس کالری مورد نیازتان بیشتر است. جدول زیر مشخص می‌کند هر خانم با رده سنی و میزان فعالیت به چه میزان کالری نیاز دارد.

سن بی تحرک فعالیت متوسط فعال
۴ تا ۸ ۱۲۰۰ ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰
۹ تا ۱۳ ۱۶۰۰ ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰
۱۴ تا ۱۸ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۲۴۰۰
۱۹ تا ۳۰ ۲۰۰۰ ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ ۲۴۰۰
۳۱ تا ۵۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۲۲۰۰
۵۱ سال به بالا ۱۶۰۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰
  • بی تحرک: یعنی سبک زندگی فرد شامل فعالیت‌های فیزیکی مانند کارهای روزمره یا پیاده رفتن تا ایستگاه اتوبوس است.
  • فعالیت متوسط: یعنی فعالیت فیزیکی این افراد برابر است با روزی ۴ تا ۶ کیلومتر پیاده‌روی با سرعتی متوسط و این جدای فعالیت‌های روزانه‌ای است که انجام می‌دهد.
  • فعال: این افراد فعالیت روزانه‌شان بیش از ۶ کیلومتر پیاده‌روی با سرعت بالاست.
دکتر کرمانی نیز دراین ویدئو محاسبه میزان کالری های مورد نیازتان را به شما آموزش می دهند تا همیشه سالم بمانید.

چگونه کالری مورد نیاز بدن را از روی BMR بدست بیاوریم؟

اکنون که کالری مورد نیاز روزانه‌تان یا همان BMR را حساب کردید، می‌توانید بر اساس میزان فعالیت، کالری سنجی را نیز انجام دهید.

  • اگر در گروه افراد بی تحرک هستید: BMR×1.1
  • اگر فعالیت‌تان سبک است و هفته‌ای یک تا سه مرتبه کمی ورزش می‌کنید: BMR×1.275
  • اگر فعالیت‌تان متوسط است (سه تا پنج روز در هفته ورزش با شدت متوسط‌): BMR×1.35
  • اگر خیلی فعال هستید (هفته‌ای شش مرتبه ورزش):BMR×525
 

سوالات متداول

 

1- کالری مورد نیاز بدن بعد و قبل از ورزش چقدر است؟

به طور کلی افرادی که کمتر از ۷۵ دقیقه ورزش می‌کنند به انرژی اضافه نیاز ندارند. استثناءهایی نیز مانند اینکه اگر ۶ ساعت غذا نخورده باشید وجود دارد. در غیر این صورت هیچ مزیتی در پر کردن معده قبل از انجام یک ورزش با شدت متوسط وجود ندارد. یک بدن معمولی 100 هزار کالری از چربی‌های ذخیره شده دارد، بنابراین هر زمان لازم باشد به این منابع سوخت دسترسی پیدا می‌کند. بسیار مهم است که در زمان مناسب و از منبعی درست غذا میل کنید. این مقدار بستگی به میزان مصرف کالری‌تان دارد، البته این مقدار به اندازه ایجاد تعادل بین درشت مغذی‌هایی که استفاده می‌کنید، مهم نیست.
محاسبه کالری مورد نیاز بدن؛ زنان و مردان به چه میزان کالری نیاز دارند؟ - 6 - کالری مورد نیاز بدن - برنامه ریزی رژیم

2- اگر بیش از آنچه می‌خورم، کالری بسوزانم چه اتفاقی ‌می‌افتد؟

وقتی دچار کمبود کالری ‌شوید، بدن برای بدست آوردن انرژی به سراغ گلیکوژن‌هایی که ذخیره کرده می‌رود. اگر کمبود کالری مدت زمان بیشتری طول بکشد، بدن شروع به چربی سوزی می‌کند؛ به همین دلیل است که ورزش‌های طولانی مدت با شدت کم برای کاهش وزن عالی هستند. اگر به اندازه سوخت نداشته باشید، بدن به سراغ سوزاندن پروتئین‌ها می‌رود (در واقع عضله را می‌سوزاند) که به عملکرد بدن آسیب می‌رساند. به همین دلیل است که اگر بیش از ۷۵ دقیقه ورزش می‌کنید باید روی دریافت کالری خود نظارت داشته باشید. به هر نحو ممکن باید جلوی پروتئین سوز شدن بدن‌تان را بگیرید.

 

3- بدن من تفاوت بین یک دونات و موز را می‌داند؟

بله، همه کالری‌ها یکسان نیستند. با اینکه یک دونات ممکن است به اندازه موز در طول ورزش انرژیتان را بالا ببرد، اما یکی سرشار از ویتامین و دیگری سرشار از قند و چربی‌های فرآوری شده است که در طولانی مدت به سلامتتان آسیب می‌رساند. هر زمان که توانستید کالری‌های مورد نیازتان را از غذاهایی دریافت کنید که بیشترین تشابه را به شکل واقعیشان داشته باشند.

 

حرف آخر

در آخر باید بگوییم برای داشتن وزن مناسب و ماندن در همان وزن بهتر است کالری مورد نیاز بدن خود را مشخص کنید. از راه‌کارهای گفته شده در مقاله استفاده کرده و یا با پزشک خود مشورت کنید تا کالری مورد نیاز شما را تعیین کند. به یاد داشته باشید دریافت کالری بیش از اندازه باعث اضافه وزن و کمتر از آن باعث کاهش وزن می‌شود.

 
campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

 

4.2 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-امیرمهدی پ 1403/01/24

سلام وقت بخیر بنده 16 سالم هست و وزنم تقریبا 90 است و قدم هم 186 اینا هستم چقدر باید وزن کم کنم ؟ چقدر باید روزانه کالری مصرف کنم خیلی ممنون از مشا

کارشناس به اندام 1403/01/25

سلام وقت بخیر حدود 10 کیلو وزن کم کنید میزان کالری هم برای هر فرد به شرایط جسمی وفردی بستگی داهر و برنامه تعیینش میکنه

-فاطمه 1403/01/22

سلام وقت بخیر من نوزده سالمه وزنم ۵۴ و قدم ۱۵۵ و تقریبا جز بعض وقتا که ورزش میکنم هیچ فعالیت بدنی ندارم چقد باید وزن کم کنم تا به وزن ایده آلم برسم؟

کارشناس به اندام 1403/01/23

سلام وقت بخیر عزیزم ۴۷ ۴۸ کیلو وزن مناسب شما هست میتونین برای رژیم و لاغری روی لینک بزنید وثبت نام کنید

سودا مالکی مقدم 1403/01/17

سلام من ۳۸ سالمه، وزنم احتمالا ۶۰ ،۶۲ هست قدم ۱۶۱، کالری مورد نیازم روزانه چقدر باید باشه برای کاهش وزن؟؟؟

کارشناس به اندام 1403/01/18

سلام عزیزم میزان کالری برای هرفرد باتوجه به شرایط ومشخصاتی که دارن توسط برنامه تعیین میشه

شیرعلیزاده 1403/01/14

سلام من ۲۱ سالمه قدم ۱۶۲ وزنم ۶۲ برای اینکه لاغر بشم و کل بدنم چربی سوزی شه چه باید کنم طبعمم سرد و خشکه

کارشناس به اندام 1403/01/15

سلام عزیزم باید رژیم غذایی مناسب کنار ورزش وداشته باشید وزن مناسبی که باید داشته باشید50 52 کیلو هست برای برنامه مناسب هم میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام رژیم وانجام بدین

-آروین 1403/01/09

سلام وقت بخیر من ۲۷ سال سن دارم،وزنم ۱۱۶ کیلو بود که با ۳ جلسه ورزش در هفته به مدت ۵ ماه و همچنین کنترل تغذیه به مدت دو ماه،حدود بیست کیلو وزن کم کردم و قد من هم ۱۷۰ هست. سوالم اینه که من باید طی روز،چقدر کالری،قند،پروتئین و نمک و چربی مصرف کنم برای کاهش وزن؟

کارشناس به اندام 1403/01/10

سلام عزیزم میزان کالری و برنامه طبق همه مشخصات فردی تعیین میکنه

-فاطمه 1403/01/08

سلام من دخترم وزنم حدود ۴۵ یا ۴۴ هست قدم هم ۱۵۵ سنم هم ۱۵ خیلی لاغرم هر کاری هم میکنم چاق نمیشم واقعا خسته شدم همه میگن خیلی لاغری یعنی ممکنه استخونام سنگین باشن

کارشناس به اندام 1403/01/09

سلام عزیزم وزنتون خوبه سنتون که بالاتر بره بخاظر بی تحرکی وزن هم بیشترمیشه

-فاطمه 1403/01/06

سلام من دخترم وزنم حدود ۴۵ یا ۴۴ هست قدم هم ۱۵۵ خیلی لاغرم هر کاری هم میکنم چاق نمیشم واقعا خسته شدم

کارشناس به اندام 1403/01/07

سلام عزیزم به سنتون اشاره ای نکردین ولی کمبود وزن زیادی هم ندارین نسبتا مناسبه

-ثنا 1402/12/27

سلام من وزنم ۴۷ قدم ۱۶۵ سنم هم ۱۴ قبلا ۱۶۳ ۵۳کیلو و ۱۳ سالم بود که رژیم گرفتم و الان ۶ کیلو کم کردم توی تقریبا ۵ ماه الان دیگه کم نمیشم حتی اگه هیچی نخورم چیکار کنم با هر چیزی وزنم میره بالا

کارشناس به اندام 1402/12/28

سلام عزیزم چون اضافه وزن زیادی نیست اگر نخوردن وبی برنامه بودن متابولیسم و کم میکنه

- 1402/12/12

سلام برای لاغر شدن یک کیلو در هفته چقدر باید کالری مصرف کنم و بسوزونم؟

کارشناس به اندام 1402/12/13

سلام عزیزم میزان کالری مصرفی هرفرد باتوجه به شرایطش متفاوته وبرنامه تعیین میکنه با ورزش 300 کالری هم بسوزه کافیه

-دینا 1402/12/06

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و با قد ۱۵۵ ۴۵ کیلو وزنمه خواستم بدونم با کالری شماری میتونم وزن کم کنم اما بدون ورزش؟

کارشناس به اندام 1402/12/07

سلام عزیزم رژیم و ورزش مکمل هم هستن شما باید یه ورزش سبک مثل رقص پیاده روی انجام بدین تا بدن فرم بگیره

محمد یاسین 1402/12/04

سلام وقت بخیر آیا هرچقدر کالری مصرف کنیم همش جذب بدن میشه؟ مثلا ۱۰۰۰۰ کالری رو جذب میکنه؟ یا فقط مقداری ازش رو

کارشناس به اندام 1402/12/05

سلام عزیزم بستگی به کیفیت موادغذایی و بدن وگوارش تون هم داره اما بیشترش جذب میشه

-محمدگل محمدی 1402/12/04

سلام وقت بخیر ۸۹کیلووزن دارم درهفته ۹ساعت ورزش بدنسازی انجام می‌دهم میخوام درصدچربی بدنم راپایین بیاورم چه مقدارنیاز به کالری دارم درضمن ۳۸سال و۱۸۳سانت قددارم

کارشناس به اندام 1402/12/05

سلام عزیزم میزان کالری طبق تمامی مشخصات توسط برنامه تعیین میشه فرمول ساده اینه که وزن ×۲۰ کنید ولی اصلا دقیق نیست

-مریم آزادی خواه 1402/11/22

سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز ببخشید اگر کسی قرار بوده x کالری مصرف کنه و کمتر از x کالری مصرف کنه ولی همشو کربوهیدرات و شیرینی جات مصرف کنه ، این فرد چاق میشود؟

کارشناس به اندام 1402/11/23

سلام سلامت باشید بله عزیزم

-ساحل 1402/10/24

آیا کم خونی باعث میشه.به هیچ وجه وزن اضافه نکنیم؟؟؟

کارشناس به اندام 1402/10/25

بله عزیزم مانع وزن گرفتن هست

- 1402/09/25

منظورم این بود که مثلا الان یه ما گفتن 2000، خب الان من باید فقط تا 2000 تا مصرف کنم؟ یا اینکه حواسم باشه 2000 تا رو نگه دارم؟ یعنی اگه از 2000 تا دارم 100 تاش مصرف بشه دوباره 100 تا مصرف کنم تا 2000 بمونه؟ یا اینکه فقط همون 2000 تا رو مصرف کنم با خیال راحت منظورم اینه 2000 تا باید جذب کامل بشه یا باید سوزونده بشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/26

اگر میزان کالری تثبیت هست که باید همش استفاده بشه

- 1402/09/24

سلام یک سوال دارم ببخشید این کالری 2000 که برای فرد بی تحرک زده یعنی باید جذب کامل بشه منظورم اینه اگه من 2000 تا رو بخورم اما هیچ تحرکی نکنم وزنم تعغییری نمیکنه؟

کارشناس به اندام 1402/09/25

سلام دوست عزیز سوالتون درست نیست شما بالاخره فعالیت وکارهایی رو درطول روز انجام میدین چاقی وتغییر وزن زمانی اتفاق میافتد که ما دریافتی بیشتر ازنیاز بدنمون داشته باشیم واین دریافتی در یک روز نیست مثلا در یک هفته یا یک ماه اتفاق میوفته که اروم اروم روی وزن تاثیر داره اگر دریافتی شما با نیازبدنیتون برابر باشه وزن شما تغییری نمیکنه

-محمد 1402/09/11

با سلام عرض ادب خدمت شما بزرگواران ببخشید من سنم۱۷ ،قدم ۱۷۰ و وزنم ۱۲۰ کیلو هستش واینکه می خوایم در مدت ۹۰ روز به وزن ۹۰ برسم و ورزش سنگین هم انجام می دم می خواسم بدونم که روزانه در کنار ورزش باید چند کیلو کالری باید مصرف کنم ؟ ممنون

کارشناس به اندام 1402/09/12

سلام عزیزم میزان‌کالری روبرنامه تعیین میکنه ونود روز سی کیلومیزان زیادی هست

-هانیه 1402/09/04

سلام ببخشید برای وزن 53,کیلو چند کالری نیاز دارم تا ثابت بمونم؟روزانه 45دقیقه صبح هوازی میرم و عصر حدود بیست دقیقه ورزش میکنم.خانم هستم 31ساله

کارشناس به اندام 1402/09/05

سلام عزیزم محاسبه کالری باتوجه به تمام مشخصات بدنی توسط برنامه تعیین میشه

مهدی 1402/09/01

سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۷۰ و وزنم ۴۸ کلوعه خیلی لاغرم لطفا کمک کنید عذاب میکشم

کارشناس به اندام 1402/09/02

سلام عزیزم مشکل کم خونی یا ناراحتی گوارش نداشته باشیدبا رژیم میتونین وزن اضافه کنید روی لینک زیرکلیک کرده وثبت نام کنید

- 1402/08/27

ممنون از پاسخگویی شما بله قدم ۱۶۵ و وزنم ۷۹ کیلو و دراین دو روز سنگ صفرا هم شروع به درد خفیف در سمت راست بدنم کرده. حتما باید عمل کنم ؟

کارشناس به اندام 1402/08/28

سلامت باشید عزیزم تازمانیکه دردزیاد والتهاب نداشته باشه عمل نمیکنن حتی چندین سال به همین صورت با سنگ باقی میمونه حدود 10 15 کیلو اضافه وزن دارین فقط رژیم سفره خانواده رو میتونین بگیرید برای رژیم هم روی لینک بزنید وثبت نام کنید