این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند

مهدی صالح دوست مصاحبه اختصاصی ما با مهدی صالح دوست جدیدترین رکورددار وب سایت دکتر کرمانی من در گذشته به فشار خون مبتلا شده بودم و با اینکه تقریبا همیشه ورزش می کردم اضافه وزن داشتم. یک روز موقع بازی فوتبال به دلیل فشار زیادی که به پای راستم وارد شد، ماهیچه پشت ساقم پاره […]

این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند
5 از 5

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 20940

تاریخ انتشار

مهدی صالح دوست

این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند - 9 - - رکوردداران قدیم

مصاحبه اختصاصی ما با مهدی صالح دوست جدیدترین رکورددار وب سایت دکتر کرمانی
این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند - 11 - - رکوردداران قدیم
من در گذشته به فشار خون مبتلا شده بودم و با اینکه تقریبا همیشه ورزش می کردم اضافه وزن داشتم. یک روز موقع بازی فوتبال به دلیل فشار زیادی که به پای راستم وارد شد، ماهیچه پشت ساقم پاره شد و این موضوع برای من که همیشه ورزش می کردم، تلنگر بزرگی بود. بعد از آن ماجرا تصمیم گرفتم هرچه سریع تر وزنم را کاهش دهم.
تا جایی که به یاد دارم همیشه با مشکل اضافه وزن، دست به گریبان بودم. ولی بعد از مصدومیت فوتبال تصمیم گرفتم تا اوضاع بدتر نشده و راه رفتنم به مشکل نخورده جلوی این قضیه را بگیرم.
قبل از این جسته و گریخته رژیم هایی گرفته بودم ولی زیاد نتیجه مثبتی برایم نداشت. وقتی که بخش رکوردداران سایت دکتر کرمانی را دیدم با خودم گفتم این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند، پس حتما می تواند به من هم کمک کند و می دانستم این بار با دفعات قبل تفاوت دارد.
به این ترتیب، تیرماه 95 با وزن 106 کیلوگرم وارد رژیم دکتر کرمانی شدم و پس از 6 ماه به وزن 81 کیلوگرم رسیدم.

وزن اولیه : 106 کیلوگرم

وزن فعلی: 81 کیلوگرم
میزان کاهش وزن (تاکنون): 25 کیلوگرم

مهم ترین هدفم این بود که به وزن ایده آلم برسم که خدا را شکر رسیدم، در ضمن دیگر فشار خون ندارم و دارو مصرف نمی کنم.
این کاهش وزن و تناسب اندام آن قدر برایم اهمیت پیدا کرد که بقیه اهداف زندگیم را بر اساس این موضوع گذاشتم. چون انگیزه کافی داشتم و از طرفی کاهش وزن برایم حس خوبی داشت، حاضر نشدم آن را با چیز دیگری عوض کنم.

این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند - 13 - - رکوردداران قدیم
حسی که الان از کاهش وزن خودم دارم و بازخورد مثبت اطرافیان باعث می شود من این سبک زندگی را همچنان ادامه دهم. تا الان 25 کیلوگرم کاهش وزن داشته ام و دوست دارم 6 کیلوگرم دیگر هم کم کنم تا وزنم به 75 کیلوگرم برسد.
همراهی همسر عزیزم باعث شد که به راحتی بتوانم الگوی غذا خوردنم را تغییر دهم. همسرم همان غذایی را می خورد که برای من تهیه می کرد و این باعث می شد از اینکه همسرم مجبور است چند نوع غذا درست کند، عذاب وجدان نگیرم. به مرور زمان بقیه افراد هم پذیرفتند که من پایبند به رژیمم هستم و رعایت می کردند.
همسرم همیشه در مسیر کاهش وزن تشویقم می کرد تا ناامید نشوم و خواندن مصاحبه کسانی که وزن کم کرده بودند، باعث می شد دوباره انگیزه بگیرم.
سخت ترین کار در طول رژیم، تغییر عادات نادرست بود که شاید همه ما به نوعی از ابتدای زندگی با آنها درگیر بوده ایم. کاهش وزنم روی روابطم نیز تاثیر مثبت داشت و باعث شد در تمام جنبه های زندگیم، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنم.سایت مورد علاقه من http://www.webmd.com/ است. کتاب موردعلاقه ام هم کتاب معجزه ای برای چاق های دکتر کرمانی است.
غذای مورد علاقه ام، نان و پنیر است… شاید برای بعضی ها تعجب آور باشد ولی من نان و پنیر و گردو با گوجه و خیار را از همه غذاها بیشتر دوست دارم. بعضی وقت ها هم اگر سبزی تازه در کنارش باشد عالی است. آخرین غذای سالم مورد علاقه ام، غذاهایی است که برنج داشته باشند و اگر بخواهم به خودم یک وعده دلخواه بدهم، پیتزا می خورم.
این رژیمی است که خیلی ها از آن نتیجه گرفته اند - 15 - - رکوردداران قدیم
3 توصیه اصلی ام درباره خوب غذا خوردن:
1-نوشابه و قندهای مصنوعی را از زندگی تان حذف کنید
2- خیلی خیلی کمتر برنج مصرف کنید
3- وعده های غذایی را بیشتر با غذاهای آزاد پر کنید مانند سالاد.
بهترین توصیه ام برای کسانی که به تازگی ورزش را شروع کرده اند این است که ورزشی را انجام دهند که واقعا به آن علاقه مند بوده و مطمئند که ادامه اش می دهند.
ورزش موردعلاقه ام بدنسازی است و من بیشتر اوقات به این ورزش مشغول بودم، همچنین فوتبال هم بازی می کنم. از بین ورزش های هوازی هم کوهنوردی را دوست دارم، چون رفتن به طبیعت بسیار آرامش بخش است و در آنجا همیشه هوای تمیز وجود دارد، ولی در مواقعی که نتوانم کوه بروم پیاده روی می کنم. در ضمن همیشه باشگاه را برای ورزش کردن ترجیح می دهم.
.
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*