چگونه لاغر شویم ؟ 17 ماده غذایی که موجب لاغری می شود

یکی از نقاط مشترک افراد مبتلا به چاقی، امتحان کردن انواع و اقسام رژیم هاست. ررژیم هایی که گاهی در آن موفق می شوند و گاهی هم شکست می خورند. اگر شما هم بارها و بارها تصمیم به رژیم گرفته اید، اما موفقیتی حاصل نشده باید به دنبال اشکال کارتان باشید. چه چیزی مانع از […]

لاغری
4 از 5

زمان مطالعه 19 دقیقه

تعداد بازدید 359343

تاریخ انتشار

یکی از نقاط مشترک افراد مبتلا به چاقی، امتحان کردن انواع و اقسام رژیم هاست. ررژیم هایی که گاهی در آن موفق می شوند و گاهی هم شکست می خورند. اگر شما هم بارها و بارها تصمیم به رژیم گرفته اید، اما موفقیتی حاصل نشده باید به دنبال اشکال کارتان باشید. چه چیزی مانع از موفقیت شما در کاهش وزن می شود؟ متاسفانه تصورات غلط درباره ی رژیم و مصرف غذاها از دلایل اصلی  شکست در کاهش وزن است. به عنوان مثال بسیاری از ما تصور می کنیم که اگر بعضی از مواد غذایی پرکالری را از برنامه خود حذف کنیم، می توانیم لاغر شویم. اما علم تغذیه نظر متفاوتی دارد.

برای لاغری چی بخوریم؟

غذاهایی با فیبر، پروتئین و چربی های گیاهی هر چند پرکالری هستند، اما به دلیل احساس سیری بیشتر به کاهش وزن کمک می کنند. غذاهای حاوی فیبر و پروتئین به آرامی در بدن هضم می شوند. در نتیجه، برای مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید داشت. در این مقاله می خواهیم غذاهایی کاملا طبیعی و سالم را به شما معرفی کنیم تا هم برای تناسب اندام و هم سلامت شما مفید باشد. سعی کنید این موادغذایی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا مصرف آنها برایتان به عادت تبدیل شود.

1- چگونه لاغر شویم؛ سیب زمینی

سیب زمینی،  به دلیل کربوهیدرات بالا تاثیر زیادی روی رژیم غذایی و کاهش وزن دارد و در بین غذاهای رژیمی رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.  یک سیب زمینی متوسط دارای 168 کالری، 5 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر است. سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم  (مولکولی است که ما نمی توانیم هضم کنیم) است، در نتیجه مصرف آن احساس سیری  بیشتری ایجاد می کند.

سیب زمینی

2- چگونه لاغر شویم؛ سیب و گلابی

یک عدد گلابی دارای 100 کالری،  4 تا 6 گرم فیبر به علاوه ی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. سیب یکی از سودمندترین خوراکی ها برای باکتری های روده شناخته شده، چون دارای مقادیر بالایی از  فیبر خوراکی است. مصرف سیب و گلابی با برقراری تعادل سالم باکتری ها در روده بزرگ سبب افزایش سیری و کاهش التهاب در بدن می شوند و به بهبود بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند.

3- چگونه لاغر شویم؛ بادام

اگر به دنبال میان وعده ای کامل برای استفاده در هنگام پیاده روی هستید تا به کاهش وزن تان کمک کند، بادام گزینه مناسبی است. استفاده از بادام به عنوان میان وعده منجر به احساس سیری در طولانی مدت و جلوگیری از پرخوری در وعده های اصلی می شود. یک مشت کوچکِ بادام (معادل  22 عدد) تقریبا 160 کالری دارد. با خوردن این مقدار بادام دوز سالمی از چربی های اشباع شده، 3 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین دریافت می کنید. بادام دارای ویتامین E است که برای سلامت مو، پوست و ناخن ها ضروری است.

خطرات چاقی را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

4- چگونه لاغر شویم؛ عدس

عدس نیز همانند سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم است و برای طولانی مدت باعث احساس سیری در رژیم گیرندگان می شود. هر وعده عدس به مقدار سه چهارم فنجان دارای 13 گرم پروتئین و 13 گرم فیبر است.

5- چگونه لاغر شویم؛ کاکائو

شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید و سرشار از آنتی اکسیدان است. شکلات دارای ماده شیمیایی به نام سروتونین است که موجب شادی افراد می شود. شکلات تلخ 70 درصد نیز انتخاب مناسبی است چون به صورت طبیعی انرژی را افزایش می دهد.

6- چگونه لاغر شویم؛ شاهدانه

شاهدانه بیشتر از دانه ی چیا و کتان پروتئین و فیبر دارد و مجموعه کاملی از آمینو اسیدها و اسیدچرب های امگا 3 است.  شاهدانه یک انتخاب عالی برای گیاه خوارانی است که می خواهند مقدار بیشتری انرژی پایدار به وعده ی خود اضافه کنند. این دانه های پر خاصیت را با ماست، سالاد و اسموتی مصرف کنید.

چگونه لاغر شویم

7- چگونه لاغر شویم؛ لیمو

لیمو  بدون افزودن حتی یک کالری به غذا با هوس گرسنگی مقابله می کند و به غذا طعمی لذیذ می بخشد. لیمو یک میوه ی قلیایی است که به تنظیم حرکات روده کمک می کند به همین دلیل از لیمو برای هضم غذا و کاهش وزن استفاده می شود.

8- چگونه لاغر شویم؛ ماست چکیده

لبنیاتِ سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی گزینه خوبی برای لاغر شدن است. پروتئین ماست سبب احساس سیری برای طولانی مدت در بدن می شود. همچنین اسید تشکیل شده به هنگام تخمیر ماست باعث ایجاد رضایت می شود.

برای کاهش وزن، غذاهای سیرکننده بخورید.
برای رسیدن به تناسب اندام به یه برنامه غذایی اصولی نیاز دارید که نسبت پروتئین و کربوهیدرات توش رعایت شده باشه. تو برنامه غذایی دکتر کرمانی همه این نسبت‌ها به دقت رعایت شده
با رژیم دکتر کرمانی به اندام دلخواهت برس
برای دریافت رژیم کلیک کن
call-to-action

9- چگونه لاغر شویم؛ تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ بزرگ آب پز دارای 140 کالری و 12 گرم پروتئین کامل است. پروتئین کامل یعنی دارای 9 آمینو اسید ضروری برای بدن است که بدن خودش آن را نمی سازد. پروتئین های حیوانی دارای پروتئین کامل هستند. خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه شما را به خوبی سیر می کند، قند خون را متعادل نگه می دارد و موجب می شود در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.

10- چگونه لاغر شویم؛ سوپ مرغ

سیرکننده ترین غذاها سرشار از پروتئین، فیبر و مقدار زیادی آب هستند. پیدا کردن یک خوراکی که این سه ماده غذایی را داشته باشد، بسیار مشکل است. اما مصرف سوپ مرغ در کنار سبزیجات و حبوباتی مانند عدس و لوبیا نمونه ای از این غذاست. سبزیجات دارای فیبر با کالری بسیار کم می توانند برای مدتی طولانی شما را سیر نگه دارند.

چگونه لاغر شویم

11- چگونه لاغر شویم؛ گوشت گاو کم چرب

قسمت های کم چرب گوشت گاو مانند گوشت راسته و فیله سرشار از پروتئین هستند. یک قطعه 114 گرمی گوشت راسته دارای 200 کالری و 32 گرم پروتئین است. فقط مواظب باشید که زیاده روی نکنید، حتی تکه های بدون چربی گوشت قرمز نیز مقادیر زیادی چربی اشباع دارد. خوردن بیش از حد آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 می شود. خود را به یک وعده مصرف گوشت در هفته محدود کنید.

12- چگونه لاغر شویم؛ بلغور جو دوسر گرم

بلغور جو دو سر پخته شده با شیر کم چرب باعث ایجاد حس سیری برای مدت بیشتری می شود و به داشتن اندام زیبایی کمک می کند. بلغورجو دوسر با وجود نشاسته ی مقاوم سبب تقویت باکتری های مفید روده می شود که حتی خوش خلقی را نیز برای شما به همراه دارد.

13- چگونه لاغر شویم؛ تره فرنگی

سلامت معده تحت تاثیر خلق و خو، سیری و سوخت و ساز بدن به باکتری های مفید روده( میکروبیوم ) نزدیک است. باکتری های روده باید با فیبر رژیمی تغذیه شوند تا رشد کنند اما بیشتر فیبری که ما مصرف می کنیم زنجیره ای کوتاه دارند. تنها فیبر های الیافی و سلولزی در مسیر سیستم گوارش دوام می آورند. تره فرنگی یکی از بهترین منابع فروکتان ( 10 گرم در هر تره فرنگی ) و سلولز است.

توصیه: پختن، زنجیره فیبر را کوتاه می کند،پس برای اینکه از مزایای تره فرنگی بهره کامل ببرید آن را به صورت خام یا کمی پخته میل کنید.

چگونه لاغر شویم

14- چگونه لاغر شویم؛ تمشک

تمشک رسیده آفتاب خورده دارای طعم شیرین اما قند کمی است. به طور کلی تمشک یک ماده مغذی، سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. با وجود تمام مواد مغذی یک فنجان تمشک 5 گرم  قند و  8 گرم فیبر دارد که موجب می شود میل به شیرینیجات را بدون بالا بردن قند در بدن تامین کند.

15- چگونه لاغر شویم؛ ماهی

ماهی یکی دیگر از منابع موثر پروتئین است. انواع ماهی های کم چرب مثل ماهی سفید و انواع چرب تر مانند قزل آلا سرشار از چربی های سالم امگا 3 هستند. پروتئین موجود در ماهی بیشتر از گوشت گاو رضایت بخش است.

16- چگونه لاغر شویم؛ ذرت بو داده

ذرت بو داده یکی از غلات کامل است. سه فنجان ذرت بو داده 3 گرم فیبر و پروتئین دارد. این مقدار ذرت بو داده فضای زیادی از معده را اشغال می کند و مدت زیادی طول می کشد تا این سه فنجان را میل کنید. حتی اگر این مقدار ذرت را با کمی نمک و روغن برای خود درست کنید کالری آن کمتر از 150 کالری خواهد بود. استفاده از ذرت بو داده به عنوان میان وعده برای رژیم گیرندگان باعث احساس سیری و پایبندی به رژیم خود باقی بمانند.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

17- چگونه لاغر شویم؛ دانه کتان

دانه ها در ایجاد احساس سیری فوق العاده هستند. یک قاشق غذا خوری دانه کتان آسیاب شده دارای 37 کالری، 2 گرم اسیدهای چرب اشباع نشده، امگا 3 و 2 گرم فیبر است. افزودن بذر کتان به یک وعده ی فاقد فیبر، احساس رضایت مندی و سیری را برای رژیم گیرنده بالا می برد.

توصیه: بذر کتان کامل ( آسیاب نشده ) بدون اینکه هضم شود از دستگاه گوارش عبور می کند. پس بهتر است خودتان آن را آسیاب کنید.

آیا می توانیم با غذا خوردن لاغر شویم؟

لاغر شدن غیر ممکن و سخت نیست بلکه بسیار راحت است. اگر تصمیم به لاغری و کاهش وزن گرفته اید، وعده های غذایی تان را به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تقسیم کنید اما این تنها شرط کافی نیست بلکه باید حواستان به کالری غذاهایی که می خورید باشد و مقدار کالری را در این 6 وعده افزایش و یا کاهش ندهید. با انجام این اصل که در رژیم غذایی دکتر کرمانی هم به آن توجه زیادی شده است به راحتی به تناسب اندام و کاهش وزن مدنظرتان می رسید. علاوه بر این، کمی تحرک و فعالیت سرعت لاغر شدن را بالا می برد.

شناسایی موانع لاغر شدن

با وجود رژیم غذایی و ورزش باز هم لاغر نمی شوید و حتی گاهی اوقات به دل سیر غذای مورد علاقه تان را نمی خورید.

مواردی که باعث می شوند به نتیجه مطلوب خود نرسید عبارتند از:

  • همراه با وعده غذایی خود نان زیادی مصرف می کنید.
  • مصرف برنج سفیدتان زیاد است.
  • در خوردن آب میوه های صنعتی زیاده روی می کنید.
  • به برچسب های غذایی دقت ندارید. گاهی اوقات ممکن است یک غذای کوچک کالری بسیار بالایی داشته باشد و بدون دقت مصرف کنید.
  • آهسته غذا نمی خورید.
  • خوابتان به اندازه کافی نیست.
  • هنگام غذا خوردن با تلفن همراه صحبت  می کنید.
4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-صداقت 1403/01/05

سلام من ۱۷سالمه وزنم۷۸قدم۱۵۲چقدر باید کم کنم وزنم؟؟؟؟

کارشناس به اندام 1403/01/06

سلام عزیزم حدود 30 کیلو باید وزن کم بشه که برای کم کردن این مقدار حتما رژیم بگیرید کافیه برای برنامه روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

-بتول بدرخانی 1402/12/22

سلام من دوست دارم خیلی راه ها رفتم وای نمیدونم چرا ایراد ندارم ۲روز رژیم میگرم دیگه نتونم

- 1402/12/19

وآله من 20 کیلو هستم ولی میخوام بشم 18

کارشناس به اندام 1402/12/20

عزیزم سن وقدتون رو نگفتین ؟

مریم احمدی 1402/12/19

سلام من ۴۰ سالمه قدم ۱۵۷ وزنم ۷۳ شیکن دارم

کارشناس به اندام 1402/12/20

سلام عزیزم وزن مناسب شما 58 60 کیلو هست دوسوم اضافه وزن درناحیه شکم وپهلو هست برای کاهش وزن وتناسب اندام باید رژیم کنار ورزش باشه میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

- امیرحسین 1402/12/06

سلام من 15 سالم هست و قدم 165 و وزنم 75. چند کیلو اضافه وزن دارم؟

کارشناس به اندام 1402/12/07

سلام عزیزم 20 کیلو اضافه وزن دارین برای لاغری میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-zahra 1402/11/20

سلام خوب هستین من ۱۷۵ قد دارگ ۸۴ وزن دارم میخواهم وزنم به ۶۰ بیاد باید چیکار کنم رژیم غذایی برام میگین من باید چیکار کنم توروخدا کمک کنید

کارشناس به اندام 1402/11/21

سلام سلامت باشید عزیزم برای دریافت رژیم غذایی مناسب شرایط جسمی خودتون کافیه روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید برای دریافت مشاوره هم عدد 32143 به شماره 90007025 پیامک کنید

- 1402/10/14

خیلی عالی بود

کارشناس به اندام 1402/10/15

لطف دارین عزیزم

حسین بیگی 1402/10/08

سلام من ۱۸ سالم هست قدم167وزنم 71 چقدر باید وزن کم کنم ؟

کارشناس به اندام 1402/10/09

سلام 5 تا6 کیلو باید وزن وکاهش بدین حتما هم با یک برنامه دقیق باشه کافیه روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-مهدی علی پور 1402/10/02

سلام من ۱۶۰ قدم است ۱۶ سالم وزنم ۸۱کیلو چقدر باید کم کنم وچی بخورم تا لاغر شوم

کارشناس به اندام 1402/10/03

سلام عزیزم حدود 20 کیلو باید وزن کم بشه وبرای لاغری هم باید رژیم داشته باشید بدون برنامه وزن تغییری نمیکنه

صدف علی پور 1402/10/01

میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟

کارشناس به اندام 1402/10/02

عزیزم متوجه پرسش شما نشدم به چه صورت منظورتون هست ؟

-ایلناز 1402/10/01

دلم می خواد از این دکتر مشاور بگیرم

کارشناس به اندام 1402/10/02

عزیزم برای دریافت مشاوره میتونین با دفتر مرکزی تماس بگیرید 02532143

HPV 1402/09/24

خیلی عالی بود

کارشناس به اندام 1402/09/25

ممنون عزیزم

متخصص 1402/09/23

هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

کارشناس به اندام 1402/09/24

عزیزم رپورتاژ آگهی رونداریم

-خانوم دوستی 1402/09/12

سلام خوبی من ۲۴ سالم هستش قدم ۱۳۰ وزنم هم ۸۵ کیلو هستش چیکار کنم لاغر شم شکمم خیلی بزرگ هستش بخاطر همین دوساله ازدواج کردم بچه گیرم نمیاد میشه بگین چیکار کنم لاغر شم

کارشناس به اندام 1402/09/13

سلام عزیزم برای لاغری باید رژیم غذایی مناسب درکنار ورزش وداشته باشید قدتون رو اشتباه نگفتین ؟ برای برنامه میتونین روی لینک بزنید وثبت نام خودتون رو انجام بدین و در گروه پشتیبانی تلگرام هم عضو خواهید شد البته مهلت محدودی برای ثبت نام دارین

-مرضیه احمدی هستم 1402/09/05

سلام من 130 قدم هست و 70 کیلو وزن دارم 22 سالمی چقدر باید کم کنم

کارشناس به اندام 1402/09/06

سلام عزیزم اندازه قدتون رو درست فرمودین ؟ حدود 30 کیلو وزن باید کم بشه که میتونین با جدیدترین رژیم دکتر کرمانی که کم کربوهیدرات هست وزن وکاهش بدین روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

-تیموری 1402/09/03

سلام من وزنم 100کیلو هست قدم 172 چقدر ازافه وزن دارن

کارشناس به اندام 1402/09/04

سلام عزیزم سنتون رونفرمودین حدود 30 کیلو اضافه وزن دارین با رژیم میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام انجام بدین

- 1402/08/27

سلام من قدم ۱۶۷ وزنم ۷۶ چقدر باید کم کنم

کارشناس به اندام 1402/08/28

سلام عزیزم سن وجنسیت ونگفتین حدود 60 کیلو وزن مناسب برای شما هست

-هستی 1402/08/18

سلام من 19سالمه وزنم 56و قدم175 چقد باید وزن کم کنم؟

کارشناس به اندام 1402/08/19

سلام عزیزم وزنتون خوب هست

-زهرا 1402/08/07

خیلی مفید است

کارشناس به اندام 1402/08/08

سپاس عزیزم

-سمانه رضایی 1402/08/06

سلام خیلی رژیمتون مفید ومختصربود ممنون

کارشناس به اندام 1402/08/07

سلام نظرلطف شماست عزیزم