مصــاحبه اختصاصی

با شیوا حقیقی

جدیدترین رکوردار وب سایت دکتر کرمانی

من شیوا حقیقی 45 ساله از تهران هستم. متاسفانه ۸۲ کیلو بودم و الان موفق شدم ۲۲ کیلو کاهش داشته باشم. به وزن 60 کیلو رسیدم و تصمیم دارم برنامه تثبیت وزن را نیز بگیرم. اعضای خانواده ام وزن ایده آل دارند و البته همگی مراقب خوراک و فعالیتشون هستن. من هرگز انقدر سنگین نبودم متاسفانه به دنبال فشار روحی و مشکلاتی که حدود ۳ سال درگیر شدم فعالیتم کم شد و دچار پرخوری های عصبی شدم. اگر نمیخوردم عصبی بودم و وقتی می خوردم عصبی تر بودم. دیگه مهمانی نمی رفتم چون هرکس من رو می دید بازخواست و سرزنش می کرد و بسیار عصبی تر می شدم اما تا وقتی به آرامش روحی نمیرسیدم امکان نداشت که بتونم تصمیم درستی برای سلامتیم بگیرم. درواقع سخت ترین کار دنیا نخوردنه، من به محض اینکه مشکل روحی ای که داشتم رفع شد در سایت آقای دکتر کرمانی ثبت نام و دوباره کوه و پیاده روی را شروع کردم. این دو مورد همیشه جزء ثابت زندگیم بوده . بزرگترین تغییر یک تجدید نظر کلی روی سبک زندگیم بود. اولین باری که دیدم وزنم کم شده، احساس پیروزی داشتم. البته پیش بینی آقای دکتر خیلی کمتر بود اما من خیلی هم پایبندی نداشتم چون کلا خوردن یکی از تفریحات منه. من ۲۲ کیلو را در مدت ۱۰ ماه کم کردم. کاهش وزن و نخوردن بسیار سخته، مخصوصا اینکه قنادی خونگی داشته باشین. این، خیلی کار رو سخت تر می کرد اما من موفق شدم پس شما هم میتونین فقط کافیه که تصمیم بگیرین. چیزی که به من انگیزه می داد لباس های تنگ قشنگی بود که در کمد نگه داشته بودم و گاهی نگاهشون می کردم. بسیار سخت بود اما فقط به تصویری که در ذهنم کشیده بودم نگاه می کردم.

وزن اولیه: 82 کیلوگرم

وزن پایانی: 60 کیلوگرم

میزان کاهش وزن: 22 کیلوگرم

من در زندگیم یاد گرفتم که اگر نگران چیزی باشم اون رو جذب میکنم. به هر چیزی که فکر کنید جذبش میکنید پس به برگشت وزنم فکر نمیکنم نگران نیستم و فقط به روزهای خوب فکر میکنم. در طول رژیم لاغری وسوسه برای خوردن های یواشکی زیاد داشتم اما من تصمیم به زیبایی و سلامتی داشتم و بسیار مصمم بودم و هستم و باید به هدف می رسیدم. چه هدفی زیباتر از زندگی شاد، زیبا و سالم؟! با قدرت پیش میرم و از زندگیم لذت میبرم .

یک زندگی با برنامه مدیریت کردم که عالیه و لذت میبرم از خوردنم و ورزش کردنم و همه ی جوانب دیگر. وقتی کار سختی را موفق میشین که انجام بدین حس قدرت و اعتماد به نفس عالیه. تمام غذاهای موردعلاقم در رژیم هستن و من عاشق خوردنم  ولی به دلیل سلامتی خودم و بچه هام سعی میکنم غذاهای سالم درست کنم. سبزیجات و سویا بیشترین مصرف را در خانه من دارند. همیشه در یخچال بادمجان و کدو و گوجه و قارچ پیدا میشه و من معمولا طبق اصول غذا نمی پزم و خودم اختراعات زیاد انجام میدم. کلا آشپزی خیلی دوست دارم. اگر بخوام به خودم یک وعده دلخواه بدم شاید پیتزا یا برگر با پنیر فراوان باشه. غذای خانواده معمولا از سبزیجات و سویا و گوشت سفید هست و چند سالی هست که به این مورد توجه می کنم. محدودیت های غذایی که برای خودم ایجاد کردم اصلا باعث نشده تا من در زندگیم احساس رضایت نداشته باشم، چون هیچ چیزی رو حذف نکردم و البته به لطف رژیم آقای دکتر در طول رژیم لاغری دارو به هیچ عنوان استفاده نکردم، هم خودم مخالف بودم و هم دلیل انتخاب رژیم دکتر کرمانی این بود که دارو نداشت. فقط روزی یک قرص مولتی ویتامین مصرف کردم. یکی از کارهایی که انجام دادم و عاشقش هستم این بود که ابتدای رژیم یک دیوار خونه را کامل آینه کردم و الان دائم لباس تنگ و قشنگ می پوشم و جلوی آینه راه میرم و می رقصم. من عاشق طبیعت و حیوانات هستم. به همین دلیل کنار کوه و طبیعت زندگی می کنم و هر روز کوه پیمایی دارم و کنار چشمه مدیتیشن و تمرکز می کنم و شکرگزاری بابت اراده قوی که برای رسیدن به کاهش وزن کمکم کرد. از راه پیمایی و کوه نوردی لذت می برم اگر روزی هم بی حوصله باشم با هندزفری موزیک های شاد گوش می کنم که سختی راه برام دلنشین بشه. در طول رژیم همه مشوق من بودن و هستن و اگر هم کسی مخالف باشه قطعا ازش دوری می کنم. کلا اجازه نمیدم کسی به من در زندگی انرژی منفی بده. سالها پیش برای بار اول با کمک آقای دکتر ۹ کیلو کاهش داشتم که متاسفانه به خودم مغرور شدم و فکر کردم دیگه بلدم چطور غذا بخورم و وارد برنامه تثبیت نشدم درنتیجه وزنم بیشتر از قبل برگشت. این بار این اشتباه رو تکرار نمی کنم شاید دیگه فرصت ها به دست نیاد. روزگار داره به سرعت میگذره و ما از فردای خودمون خبر نداریم. زندگی کوتاهه و من باید از این به بعد رو جوری زندگی کنم که از خودم راضی باشم و لذت ببرم. پیاده روی و کوهنوردی عالیه طبیعت و چشمه و رودخونه.. استخر هم هفته ای یکبار میرم، جدا از بحث کاهش وزن. این ها حالم رو خوب میکنه و وقتی حال خوب باشه آدم میتونه خودش و زندگی رو مدیریت کنه. عاشق پیاده رویم. در خانه حلقه می زنم اما کلا برای ورزش تنبل هستم برای همین، الان که وزن ایده ال رو دارم باشگاه بدن سازی ثبت نام کردم و خوشبختانه شاید مهم ترین دلیلش هم ساعت باشگاهه که ساعت ۷.۵ صبح شروع میشه و آسیبی به ساعت کارم نمی زنه. در مسیر کاهش وزنم به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی نشدم. البته به لطف برنامه کامل و جامع آقای دکتر و همچنین مشاورانشون که مثل کوه پشتم بودن.

پشتیبانی کارشناسان عالی بوده و من هرگز نگرانی نداشتم حتی روزهایی که حال روحیم خوب نبوده کنارم بودن و دلداری دادن. در طول رژیم لاغری وسوسه برای خوردن های یواشکی زیاد داشتم اما من تصمیم به زیبایی و سلامتی داشتم و بسیار مصمم بودم و هستم و باید به هدف می رسیدم. چه هدفی زیباتر از زندگی شاد و زیبا و سالم؟! با قدرت پیش میرم و از زندگیم لذت میبرم . در مواقع گرسنگی یک کاسه بزرگ سالاد میذاشتم روی پام و انقدر می خوردم که دیگه دهنم از جویدن خسته میشد. در مهمونی ها غیر از پلو همه چیز به مقدار کم می خورم حتی ژله که عاشقشم. بهترین مشوقین من، خانواده و پسرم هستن که بسیار مراقب خوراکش هستند. قطعا کاهش وزن روی روابط خانوادگی و اجتماعی من تاثیر گذاشت، چون اعتماد به نفسم بسیار بالا رفت و حالم خوب شد درنتیجه مهمانی ها را شرکت می کنم و بسیار خوشحالم و نگران روابط نیستم. در زمینه ی تصمیم و حرکت خودم در نت مطالعه می کنم. از تعریف آدم ها با سایت دکتر کرمانی آشنا شدم. شروع برنامه بسیار سخت بود و این فقط به خاطر تغییر عادات غذایی بود نه برنامه ی آقای دکتر. من از لیست دلخواه و بصورت روزمنو استفاده کردم و بسیار راضی بودم چون طبق موجودی و توان تهیه ام و زمان پخت و پز انتخاب می کردم و هیچ آسیبی به کار و زندگیم نمی زد. از طریق تماس مستقیم با کارشناسان برنامه در ارتباط بودم. توصیه من به کسانی که می خوان رژیم بگیرن اینه که 1. خوب غذا بخورید 2. خوب غذا بخورید 3. خوب غذا بخورید با این کار هم بدن سالم میمونه و هم لذت دنیا و آخرت نصیبتون میشه. کسانی که توانایی رژیم گرفتن در خودشون نمی بینند رو کاملا درک میکنم و بهشون حق میدم. باید حال خوب باشه تا بتونن همچین کار سختی رو شروع کنن و قطعا بدونن که اولین عددهای کاهش وزن رو که ببینن حالشون بهتر میشه. اگر بخوام رمز موفقیتم رو به بقیه هم بگم اینه که به دیوار خونشون آینه بزنن.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
مریم 1401/07/04
خیلی ممنون
بانو ماریا 1398/10/22
من جز کاربرا هستم ولی بسیار بی انگیزم ومیخورم متاسفانه .تو زندگیم هیچ کاری تا اخر انجام ندادم اینم میشه یکی دیگه از اون کارای ناتمام زندگیم هر روز جلو اینه .بجز دلواپسی بجز سرزنش خودم کاری بلد نیستم هر وقت غذا میخورم بعدش عذاب وجدان وخودخوری دارم این عذاب هروز تکرار میشه شده کابوس زندگیم که هیج تمومی نداره کاش میشد برا ماها کاری کنن .کمکی کنن.ماهایی که پول مشاوره نداریم گناه داریم بخدا .کاش مشاور رایگان داشتن این تیم.

کارشناس به اندام 1398/10/25

سلام روزتون بخیر، لطفا به تلگرام یا واتس آپ واحد پشتیبانی روانشناسی به شماره تماس 09123048918 پیام ارسال کنید. با آرزوی موفقیت و سربلندی برای شما.
نازلارنجفی۲۹مرداد 1397/06/01
من پادرد دارم نمیتونم ورزش کنم فقط رژیم جواب میده.
r 1397/05/30
سلام آقای دکتر.مشکل من برخلاف بقیه لاغری مفرط است. تاکنون آزمایش های زیادی دادم هیچ مشکلی نداشتم ودکتر گیاهی زیادی رفتم که تاثیری نداشته. مشکل وراثتی هم ندارم وبقیه خانواده خوبن. من پسری ام ۲۶ساله. ۱۸۴قد. ۵۳ وزن..واز بچگی همین جورلاغربودم. درمقابل . یه برادر کوچکتردارم(۱۷ساله) که۱۸۵قد و۷۴وزنشه. تا ۱۴سالگی یعنی تاقبل سن رشد جفتمون تقریباشبیه هم بودیم .(من ۳۸کیلوبودم و۱۵۰قد واون ۴۳کیلوو۱۵۵قد) نکته قابل توجه اینجاست که من تو۳ سال رشد (۱۵.۱۶.۱۷) ۲۵سانت قدو فقط ۱۰کیلو اضافه شدم ( در۱۵سالگی وزن۴۰.قد۱۵۵. در۱۶سالگی وزن ۴۷قد ۱۷۰.ودر۱۷سالگی وزن ۵۰وقد۱۸۰ ) فقط نکته ای که هست من تو۳سال قدم بلندتر میشدولی درعوض اندامم ریزترمیشد... ولی برادرم تو۳سال ۳۰سانت قدو ۲۶ کیلواضافه شد. (در۱۵سالگی وزن ۴۸.قد۱۶۲. دراول۱۶سالگی وزن۵۴. قد۱۷۰ .ودراواخر۱۶ وزن ۶۱ وقد۱۷۵. ودر ماه نهم ۱۷سالگی یعنی پایان خرداد۹۷. ۷۰وزن و۱۸۵ قد. ) ومن از۱۷سالگی تاالان فقط ۳کیلوو۴سانت اضاف شدم. ( ۵۳کیلو و۱۸۴قد) ونکته تاسف باربرای من اینه منی که تا۱۶سالگی برادرم هم وزنش بودم ، درعرض دوسال ۲۰ کیلو ازاو عقب افتادم. اینم بگم که برادرم اهل ورزش هم نیست وخودبه خود وزنش اضافه میشه. از خرداد تا الان که دقیقادوماه میگذره ۴ کیلوو۱سانت اضاف شده ( ۷۴ کیلو و۱۸۵قد) من تو۹سال ۳کیلواضاف شدم برادرم تو ۲ماه ۴کیلو. ومن نمیدونم این رشداو که برای من کابوس است کی تموم میشه.. تا ۲ سال پیش به قولی ازم حساب میبرد. ولی از اول ۱۶ سالگیش که ازمن قوی تر شد به ازای هرکیلو اضاف شدنش منو تحقیرمیکرد چون میدید که من هرراهی میرم اعم ازدکتر.باشگاه.عطاری و.... حتی نیم گرم اضاف نمیشم. من (مچ ۱۴.بازو۲۱.ساق پا۱۹ ران ۳۸) دارم ولی برادرم ( مچ۱۸ .بازو۳۰.ساق پا۲۳ ران۵۰) داره. اعضای بدن منومسخره میکنه. به خدا آبرو واسم نذاشته توفامیل. یه پسردایی دارم ۲۴سالشه. ۱۷۸قدو۷۹وزنش. (مچ ۱۹.بازو۳۲.ساق ۲۴ وران۵۸) مهمونی که میریم برادرم بااون برنامه میریزه منومسخره کنن. انگشترواز انگشت دومش درمیاره میگه بیا بکن توشصتت کوچولو. داداش جلو اون منونیم متربلندمیکنه ودورخونه میچرخونه وبعد میگه حالانوبت تویه ومن نمیتونم حتی ۱۰ سانت بلندش کنم . یامیگه باپسردایی مچ بنداز. میگم چه جوری زو۲تادست من به تونمیرسه چه برسه به این . میگه ها همین میخام بشنوم که اقرار کنی ازم ضعیف تری . توخونه میبره جلوآینه ومیگه نگاکن ران پای تو۳۸و بازوی دست من۳۰ . و ازبرنامه تاآخرسال۹۷ میگه که وزنمو میخام به ۸۵تا۹۰ کیلو برسونم.ورو۹۰ثابت نگهش دارم.که تواون وزن اندازه بازوی من ۳۸میشه یعنی ران پای تواندازه بازوی دست منه کوچولو. وتفاوت وزن توبامن از ۲۰کیلوی الان میرسه به ۳۷ .دلم برات میسوزه که من تو۹ ماه ۲۰کیلو اضاف میشم ولی تو ، توی ۹سال باتلاش ۳کیلواضاف شدی .من الان دارم ۹۰کیلوییم میبینم که تو کنارم ایستادی و نصف منی و من بایک دستم تورو نیم متربلندت میکنم ولی تو حتی ۱سانت نمیتونی. دستت توی دست من گم میشه وجفت دستات به اندازه یک دست من نیستن. مردنی بازوم شده۳۸ . اندازه ران تو. دکتراینایی که گفتم هرچند روز یه بار تو خونه باهام تکرار میکنه و به حساب خودش حرصم میده. خواهشم ازشما اینه که جون هرکی دوست دارین یه راه حلی برام پیدا کنید که تاثیر داشته باشه . به خدا ماهی نیم کیلو اضافه بشم دعاتون میکنم .

کارشناس به اندام 1398/03/07

مینا علیزاده 1397/05/26
وزنم 80 والان میخوام وزن کم کنم