اراده لاغری – روش‌های تقویت اراده در مسیر کاهش وزن

اراده لاغری  یعنی اینکه بتوانیم تا هدف نهایی که رسیدن به وزن مورد نظر و سلامتی است، پایبند به برنامه غذایی درست و اصولی باشیم و در کنار آن ورزش کنیم. اما چه اتفاقی می‌افتد که بیشتر ما تصمیم جدی برای رژیم لاغری می‌گیریم اما بعد از مدتی آن را رها می‌کنیم و از ادامه […]

زمانی می‌توانید تصمیم جدی برای رژیم بگیرید که توانایی گفتن نه را در خود تقویت کنید
4.5 از 5

زمان مطالعه 34 دقیقه

تعداد بازدید 58378

تاریخ انتشار

اراده لاغری  یعنی اینکه بتوانیم تا هدف نهایی که رسیدن به وزن مورد نظر و سلامتی است، پایبند به برنامه غذایی درست و اصولی باشیم و در کنار آن ورزش کنیم. اما چه اتفاقی می‌افتد که بیشتر ما تصمیم جدی برای رژیم لاغری می‌گیریم اما بعد از مدتی آن را رها می‌کنیم و از ادامه دادن خسته و ناامید می‌شویم؟

بیایید در مورد آن صریح باشیم: خوردن سالم همیشه آسان نیست. اما این کار غیرممکن هم نیست! در اینجا نکاتی در مورد تقویت اراده برای رژیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به شما کمک کند این بار به رژیم غذایی خود پایبند باشید و در طولانی مدت موفق‌تر عمل کنید.

چرا برای کاهش وزن اراده ندارم؟

این سؤالیست که همیشه افراد دارای اضافه وزن آن را تکرار می‌کنند. آنها در هر مکان و زمانی برای اضافه وزن خود بهانه پیدا کرده و می‌گویند اراده ندارم یا اراده من ضعیف است. این بزرگترین دلیلی است که آنها برای توجیه اندام نامناسب خود از آن استفاده می‌کنند.

 اراده چیست؟! 

آیا واقعاً بعضی‌ها اراده ندارند و بعضی دیگر با اراده قوی یا اراده ضعیف به دنیا می‌آیند؟؟؟؟ قبل از پاسخ به این سؤال، کتاب لغت را باز کنیم و ببینم معنی اراده چیست؟ لغت‌شناسان می‌گویند: اراده  توانایی گفتن نه در وقت مناسب است.

تقویت اراده از زبان دکتر کرمانی

چرا افراد چاق تصمیم جدی برای رژیم گرفتن ندارند؟

بگذارید رفتار یک فرد چاق را مورد بررسی قرار دهیم:

این فرد در آفتاب سوزان تابستان در خیابان‌های شهر برای انجام کاری قدم می‌زند، شدت تشنگی او را به اولین مغازه می‌کشاند تا یک بطری آب معدنی خنک بخرد. این یک تصمیم عاقلانه به حساب می‌آید. وارد سوپر مارکت می‌شود، درب یخچال را باز می‌کند تا یک بطری آب معدنی بردارد. نگاهش به نوشابه‌های خنک و انواع بستنی‌ها می‌افتد، آب را فراموش می‌کند، به جای آن یک نوشابه همراه با یک بستنی برمی‌دارد و مغازه را ترک می‌کند.

این یک پدیده تکراری نزد افراد مبتلا به اضافه وزن است. چرا آب تهیه نکرد و تصمیمش به خرید نوشابه و بستنی تبدیل شد؟

هر انسان عاقلی می‌داند که هنگام تشنگی باید آب بنوشد. شخص دچار اضافه وزن هم از این قاعده مستثنی نیست مانند دیگرانی که تصمیم به نوشیدن آب می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

منتها این شخص به همین قصد وارد مغازه شده و با باز کردن درب یخچال و مشاهده نوشابه و بستنی تحت تاثیر عوامل ارثی و ژن‌های رفتاری و فرمان فرستاده شده مبنی براین که ” دیدی بخور ” (نوشابه خوشمزه‌تر از آب است و بستنی در این هوای گرم می‌چسبد.) قصد خود را عوض می‌کند.

یک فرد چاق خوب می‌داند که هر قوطی نوشابه دوازده حبّه قند و 120 کالری دارد و چند دقیقه پس از مصرف نوشابه، قندهای موجود در آن، به پانزده گرم چربی تبدیل می‌شود. بستنی مصرفی او حداقل دارای 300 کالری می‌باشد که در عرض کمتر از یک ساعت تبدیل به 40 گرم چربی شده و به وزن شخص اضافه می‌شود.

این افراد باید بدانند که بدن‌شان مجهز به عظیم‌ترین کارخانه چربی‌سازی جهان می‌باشد. با یک تجدید نظر در تصمیم اولیه او انصراف از خرید آب معدنیِ صفر کالری و تهیه نوشابه و بستنی، 45 گرم چربی به وزنش اضافه می‌شود.

اراده لاغری چگونه شکست می‌خورد؟

در این قسمت اشتباهات پرتکرار افراد دارای اضافه وزن را ملاحظه می‌کنید که مانع ادامه رژیم گرفتن‌شان می‌شود و خیلی زود از مسیر رسیدن به تناسب وزن و سلامتی خسته می‌شوند:

انواع رژیم‌های تک بعدی

اگر جای خالی را با رژیم‌های تک بعدیپر کنید خود را محکوم به شکست کردید. لازمه این نوع رژیم‌ها حذف کردن یکی از گروه‌های غذایی اصلی مانند میوه‌ها، غلات یا گوشت‌ها است. ثابت شده این نوع رژیم کاملا ناسالم است.

خوردن سبزیجات و پروتئین‌های کم چرب در هر وعده باید شامل تنوع محصولات غذایی و انواع گوشت‌ها شود. مطمئن باشید با داشتن چنین برنامه‌ای برگ برنده کاهش وزن در دستان شماست.

رژیم های تک بعدی تقویت اراده برای رژیم را منحل می‌کنند

رژیم های تک بعدی تقویت اراده برای رژیم را منحل می‌کنند.

محدودیت بیش از حد

کنسل کردن یک شب رفتن به بیرون با دوستان آن هم فقط برای رژیم غذایی، خراب کردن زندگی است. این کار فقط باعث نا امیدی می‌شود و با ادامه پیدا کردن این روش دیر یا زود شکست را تجربه خواهید کرد.

بنابراین در رستوران هوشمندانه غذا انتخاب کنید:

  • قبل از اینکه بیرون بروید 10 عدد بادام یا یک عدد سیب بخورید تا گرسنه نباشید.
  • در رستوران غذای خود را با سالاد شروع کنید. در یک تحقیق جامع در سال 2004 که نتایج آن در ژورنال انجمن رژیم غذایی آمریکا چاپ شد محققان به این نتیجه رسیدند که خانم‌هایی که غذای خود را با سالاد شروع می‌کنند 12% کمتر از آنهایی که از خوردن سالاد صرف نظر می‌کنند کمتر کالری می‌گیرند.
  • یک غذای ساده انتخاب کنید و سعی کنید با آن نان نخورید!

کاهش شدید مصرف کالری

در تقویت اراده برای رژیم نباید میزان کالری زیادی را به یکباره کم کنید. مطمئناً با محدود کردن کالری دریافتی می‌توانید سریع وزن کم کنید اما وقتی غذا خوردن را به حالت معمول خود برمی‌گردانید به سرعت وزن کاهش یافته بازمی‌گردد (در ضمن گرسنگی شدید برای سلامت بدن بسیار مضر است).

به چنین رژیم گیرنده‌هایی لقب یو یو داده‌اند، چون از سایز بزرگ سریع به سایز کوچک می‌روند و سپس دوباره برمی‌گردند.

عمل به یک رژیم سالم زیر نظر متخصص تغذیه، اگر برای کم کردن وزن خود به مشکل برخوردید و نمی‌دانید چطور این کار را درست انجام دهید، بهترین انتخاب یک متخصص تغذیه است. البته این نکته را در نظر بگیرید که حتما از قبل درباره متخصص خود تحقیق کنید و چشم و گوش بسته عمل نکنید.

مصرف آب سبزیجات

خوردن آب سبزیجات بسیار خوب است اما وقتی به غذای اصلی در روز تبدیل شود ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد. به جای این کارها، متعادل باشید.

استفاده از آب سبزیجات به جای وعده‌های اصلی اصلا کار مناسبی نیست. وعده‌های اصلی بهتر است شامل غلات، سبزیجات و پروتئین‌های کم‌چرب باشد. در کنار چنین برنامه‌ای می‌توانید جایی هم برای آب سبزیجات نگه دارید.

رژیم‌های سخت گیرانه

کاهش وزن نیازمند این است که بیشتر از آنچه می‌خورید کالری بسوزانید. اما با حذف گوشت از برنامه غذایی نمی‌توان ادعا کرد که کالری دریافتی را نصف کرده‌ایم. گیاه خواران مبتدی گاهی اوقات به جای اینکه وزن کم کنند وزن اضافه می‌کنند چون از کالری پنهان در غذاهایی مانند پاستا بی‌خبرند.

با یک برنامه غذایی متعادل جایی برای گوشت بگذاریم زیرا یکی از مشکلات اساسی رژیم‌گیرنده‌ها تک قطبی کردن رژیم غذایی است. بدن برای سالم ماندن نیاز دارد تا در طول روز همه نوع غذایی استفاده کند. برای کاهش وزن بیشتر باید به فکر کنترل عادات غلط غذایی بود چون نقش این عادات به مراتب بیشتر است.

وزن کشی روزانه

برخی تصور می‌کنند اراده لاغری یعنی هر روز و مرتب روی ترازو بروند و وزن خود را چک کنند اما وزن کردن روزانه نمی‌تواند نتیجه قابل فهمی از روند رژیم ارائه کند.

سطح آب بدن و هورمون‌ها می‌تواند باعث نوسان وزن شود. همچنین اگر در رژیم خود ورزش قدرتی دارید (که باید داشته باشید.) ممکن است حجم عضله بدن‌تان بالا برود و به خاطر اینکه عضله سنگین است با اینکه چربی سوزانده‌اید، آنچنان که باید و شاید کاهش وزن خود را نشان نمی‌دهد.

به جای این کار به موقع وزن کنید و به جز وزن موارد دیگر را هم در نظر بگیرید، سعی کنید خود را هر دو هفته وزن کنید؛ با این کار نتیجه را بهتر می‌بینید. اگر کاهش وزن زیاد نبود اما متوجه شدید که سایز کم کردید بدانید برنامه خوب پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.

عدم مصرف تنقلات

قطع کردن ناگهانی یک نوع غذا شاید در ابتدا باعث شود وزن‌تان کاهش بیابد اما به مرور زمان احساس محرومیت می‌کنید و شاید شدیدتر از قبل شروع به خوردن بکنید.

به جای این کار سخت‌گیرانه،‌ قانون 20/80 را دنبال کنید: بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم گیرنده باید 80% از کالری برنامه روزانه خود را از غذاهای سالم و مفید برای رژیم خود انتخاب کند و 20% باقی مانده را می‌تواند از تنقلات استفاده کند (البته به همان اندازه که برایش تعیین شده است).

حتی اگر تصمیم جدی برای رژیم دارید لازم نیست تنقلات را به طور کامل از برنامه غذاییتان حذف کنید.

حتی اگر تصمیم جدی برای رژیم دارید لازم نیست تنقلات را به طور کامل از برنامه غذاییتان حذف کنید.

حذف صبحانه

یکی دیگر از مهمترین دلایلی که اراده لاغری شما نادیده گرفته می‌شود، حذف یک وعده غذایی مهم مانند صبحانه است. تحقیقات نشان داده که نادیده گرفتن صبحانه باعث می‌شود در مسیر اضافه وزن قرار بگیرید نه کم کردن آن!

در یک تحقیق جامع که نتایج آن در مجله علوم اعصاب اروپا چاپ شد، محققان به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه باعث می‌شود افراد بیشتر رو به خوردن غذاهای چاق‌کننده بیاورند و در طول روز چندین بار این عمل را تکرار کنند.

به جای حذف وعده‌های غذایی مفید، هر روز صبح یک صبحانه پروتئینی بخورید. خوردن صبحانه‌هایی که احساس سیری بدهد امکان اینکه در طول روز سراغ تنقلات و غذاهای پر کالری بروید را کم می‌کند.

سعی کنید صبحانه‌تان پروتئینی، کم چرب و همراه با فیبر بالا باشد و یا از کربوهیدرات‌های پیچیده باشد مثلا املت سبزیجات همراه با یک تکه نان تست گندم، آجیل و یا میوه.

ورزش شدید

جیم وایت مربی ورزش و متخصص در حرکات ورزشی می‌گوید: تصمیم ناگهانی برای بیشتر ورزش کردن آنقدر واقع بینانه نیست که بتواند به موفقیت برسد.

بنابراین برای ورزش کردن برنامه‌ریزی معین انجام دهید. کسانی که می‌خواهند به تازگی ورزش را شروع کنند باید با برنامه پیش بروند. برای خود برنامه ورزشی تنظیم کنید که شامل ورزش‌های هوازی و قدرتی باشد.

هر هفته سعی کنید مقداری به شدت یا زمان ورزش خود اضافه کنید. با این کار هم از آسیب‌های ناگهانی در امانید و هم به ورزش کردن عادت می‌کنید و ناگهان خسته نمی‌شوید.

اراده لاغری تنها به این نیست که به خودتان قول ورزش بیشتر بدهید.

اراده لاغری تنها به این نیست که به خودتان قول ورزش بیشتر بدهید.

فعالیت‌های ورزشی اشتباه

همان‌طور که گفتیم تصمیم جدی برای رژیم با افراط کردن، سست می‌شود و نمی‌توانید وزن کم کنید. به عنوان مثال برخی برای کاهش وزن روی ورزش و فعالیت اشتباه وقت می‌گذارند. با اینکه یوگا بخشی با ارزش از هر ورزش روزانه است اما نمی‌تواند زیاد در کاهش وزن کمک‌تان کند.

هر ساعت انجام تمرینات یوگا فقط 200 کالری می‌سوزاند. بنابراین ورزش‌های متنوع را امتحان کنید؛ مثلا ورزش‌هایی که باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شوند مانند پیاده روی، دوچرخه‌سواری و یا زومبا تا سرعت کاهش وزن زیاد شود. حتی می‌توانید در حال انجام تمرینات یوگا دمبل به دست بگیرید تا فشار بیشتری وارد شود.

چگونه اراده لاغری را در خود افزایش دهیم؟

روی بامایستر و جان تیرنی در کتاب خود به نام ” قدرت اراده: بدست آوردن مجدد بزرگ‌ترین قدرت انسان این ایده را مطرح می‌کنند که قدرت اراده مانند عضله‌ایست که باید قوی شود. روش آنها این گونه است:

با کم شروع کن، سپس پیشرفت کن، پیروزی‌های کوچک قدرت اراده در طول روز، هفته یا ماه می‌تواند در پایان، نتایج بزرگی را به همراه بیاورد.

اگر هدف‌تان رژیم گرفتن و وزن کم کردن است، می‌توانید قدرت اراده خود را با چیزهایی که ربطی به برنامه غذایی ندارد هم بالا ببرید، مانند هر شب تمیز کردن خانه و یا هر روز پیاده روی کردن.

در ادامه به مهترین روش‌هایی که به تقویت اراده شما در کاهش وزن و پایبندی به رژیم کمک می‌کند، می‌پردازیم:

با چرا شروع کنید

حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرید تغییری ایجاد کنید، در وهله اول به خودتان دلیل خوبی برای انجام آن بدهید. انگیزه قدرتمند است و زمانی که آن را پیدا کردید، در واقع فقط باید آن را نگه دارید. اما باید این انگیزه و تقویت اراده برای رژیم از خود شما سرچشمه بگیرد.

دیگران می‌توانند به شما انگیزه دهند که بخواهید تغییر کنید، اما در واقع هیچ کس واقعاً نمی‌تواند به شما ذوق و شوق روزانه برای تحقق آن را بدهد، به جز شما.

واقعاً از خود بپرسید، “چه چیزی مرا به انجام این کار سوق می‌دهد؟ و امید دارم از آن چه نتیجه‌ای بگیرم”. و سپس آن را یادداشت کنید یا از آن عکس بگیرید و آن را در جایی قرار دهید که باید هر روز آن را ببینید – مانند آینه یا یخچال.

انگیزه و تقویت اراده برای لاغری از خود شما سرچشمه بگیرد.

انگیزه و تقویت اراده لاغری از خود شما سرچشمه بگیرد.

تصمیمی بگیرید که عملی باشد

این را بدانید که بسیاری از تصمیماتی که برای کاهش وزن گرفته می‌شود به ماه دوم خود نرسیده شکست می‌خورد چون اهدافی غیر واقعی دارند. همچنین بسیاری از مردم زمانی که شکست می‌خورند کاملا تسلیم می‌شوند و به این فکر نمی‌کنند که تجدید نظری درباره تصمیم‌شان بگیرند و به خود فرصتی دوباره بدهند.

به عنوان مثال 20 کیلو وزن کم کردن یک هدف عالی اما بلند مدت است. اما بیشتر رژیم گیرنده‌ها وقتی چنین تصمیم بلند پروازانه‌ای می‌گیرند از مسیر منحرف می‌شوند و شکست می‌خورند.

راه حل: برای رفع این مشکل باید هدف‌گذاری ملموس و جزئی‌تر داشته باشید و به پیشرفت روزانه و هفتگی خود توجه کنید. هفته‌ای یک کیلو کاهش وزن به جای اینکه به 20 کیلو فکر کنید، عاقلانه‌تر است.

روی یک کیلو در هفته تمرکز کنید و برنامه و ورزش خود را برای کم کردن این یک کیلو تنظیم کنید. برای مثال در طول هفته‌ای که قرار است یک کیلو کم کنید تصمیم بگیرید هر روز آنچه برنامه به شما گفته مو به مو عمل کنید و حداقل روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنید. زمانی که نتیجه بزرگ این هدف‌های کوچک را می‌بینید شگفت زده خواهید شد.

رژیم گروهی بگیرید!

رژیم لاغری برای افراد بی اراده می‌تواند گروهی باشد. در این نوع رژیم شما همراه با کسانی که مانند شما درگیر اضافه وزن هستند، وزن خود را کم می‌کنید. فایده این کار این است که با افراد شبیه به خود نشست و برخاست دارید و رقابتی بین شما شکل خواهد گرفت. علاوه بر این از تجارب یکدیگر بهره‌مند می‌شوید و با انگیزه بیشتری در رژیم لاغری خود خواهید ماند.

به عنوان مثال رژیم لاغری گروهی دکتر کرمانی یکی از این نوع رژیم‌هاست که به شما این امکان را می‌دهد تیم خود را (خانواده یا دوستان شما که خواهان کاهش وزن هستند) تشکیل دهید و رژیم کاهش وزن را با هم بگیرید.

همچنین برای این کار کارشناسان به اندام دکتر کرمانی، شما را وارد یک گروه تلگرامی می‌کنند که در آنجا زیر نظر کارشناس تغذیه، سوالات و چالش‌های خود را در مدت این دو ماه رژیم، مطرح می‌کنید تا نهایتا حدود 10کیلوگرم وزن کم کنید.

از دیگر ویژگی‌های رژیم گروهی دکتر کرمانی این است که هیچ وعده غذایی یا گروه غذایی حذف نخواهد شد و حتی برنامه غذایی‌تان به صورت روزمنو خواهد بود تا بتوانید غذای خود را انتخاب کنید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

وسوسه را به تعویق بیندازید

چگونه اراده خود را برای لاغری قوی کنیم در حالیکه اطراف ما پر از خوراکی‌های وسوسه‌کننده است؟ می‌توانید به خاطر داشتن دنیایی بهتر، حواس خود را به عاداتی بهتر جلب کنید. تحقیقات نشان داده به تعویق انداختن مصرف یک میان وعده ناسالم به زمانی نامشخص در آینده، میزان مصرف میان وعده را کاهش می‌دهد.

به تعویق انداختن چیزی نباید به زمانی خاص منتقل شود. مثلا نباید بگویید یک ساعت دیگر این بستنی را می‌خورم، باید بگویید شاید وقتی دیگر این بستنی را بخورم.

تصور ذهنی استفاده کنید

تصور ذهنی، توسط تمام ورزشکاران در سراسر جهان استفاده می‌شود و یکی دیگر از ترفندهای قدرت اراده به حساب می‌آید. بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، افرادی که دست به عملی خوب می‌زنند و یا کسانی که به انجام عملی خوب فکر می‌کنند، در انجام کارهای استقامت جسمی موفق‌تر هستند.

برعکس این حالت هم وجود دارد، افرادی که خود را در حال انجام کاری بد تصور می‌کنند، تحمل کمتری از کسانی دارند که خود را در حال انجام کاری خوب تصور می‌کنند. در این مورد محققان به این نتیجه رسیدند که ذهن، بدن را تحریک می‌کند.

این یافته‌ها بر اساس دو تحقیق به دست آمد:

  • در یکی به شرکت‌کنندگان یک دلار داده شد و دو راه پیش رویشان قرار دادند، یکی اینکه پول را برای خود نگه دارند و دومی اینکه پول را به خیریه اهدا کنند. سپس از آنها خواستند یک وزنه را تا جایی که توان دارند نگه دارند، گروهی که پول را به خیریه داده بود مدت زمان بیشتری موفق به نگه داشتن وزنه شد.
  • در تحقیق دوم از شرکت‌کنندگان خواسته شد در حالی که داستانی درباره کمک‌شان به دیگران، آسیب رسیدن به دیگران یا انجام عملی که هیچ تاثیری روی دیگران نداشت می‌نویسند، یک وزنه را هم نگه دارند. آن دسته از افرادی که درباره کمک کردن می‌نوشتند تحمل‌شان از دیگر افراد بیشتر بود.

پس دفعه بعد که در حال دویدن احساس خستگی کردید به این فکر کنید که می‌خواهید یک عمل قهرمانانه انجام دهید و یا کسی که دوستش دارید را نجات دهید. این امر به اراده قوی برای لاغری کمک می‌کند.

دفعه بعد که در حال دویدن احساس خستگی کردید به این فکر کنید که می‌خواهید یک عمل قهرمانانه انجام دهید

دفعه بعد که در حال دویدن احساس خستگی کردید به این فکر کنید که می‌خواهید یک عمل قهرمانانه انجام دهید.

عضلات خود را منعطف کنید

چرا اراده لاغری ندارم؟ در صورتی که حس کردید قدرت اراده‌تان دیگر توان مقاومت ندارد، می‌توانید از یک ترفند دیگر استفاده کنید: عضلات خود را منعطف کنید!

در یک تحقیق به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد که چگونه عضلات خود را منقبض کنند، اینکه کدام عضلات منقبض شوند مهم نیست اما این کار نشان داد هنگام منعطف کردن عضلات، تحمل درد و یا خوردن دارویی تلخ، ساده‌تر است. این کار هنگام وسوسه‌های غذایی نیز جواب می‌دهد و بدن می‌تواند مغز را تحریک کند.

محیط خود را اصلاح کنید

با اصلاح فضای اطراف خود نیز می‌توانید ذهن را منحرف کنید. برای مثال محققان به این نتیجه رسیدند که مردم در ظروف بزرگ بیشتر می‌خورند و می‌نوشند.

در یک تحقیق افرادی که در ظرف کوچک سالاد به جای ظرف بزرگ غذا می‌خوردند موفق به کاهش وزن شدند.

غذاهای ناسالم را از دید خود دور کنید، در عوض غذاهای سالم را جلوی دید بگذارید. به جای غذا خوردن جلوی تلویزیون، در آشپزخانه و یا جایی که حواس‌تان فقط به بشقاب‌تان باشد، غذا میل کنید.

غذاهای ناسالم را از دید خود دور کنید، در عوض غذاهای سالم را جلوی دید بگذارید.

غذاهای ناسالم را از دید خود دور کنید، در عوض غذاهای سالم را جلوی دید بگذارید.

سوالات متداول اراده لاغری

چرا تصمیم جدی برای رژیم می‌گیرم اما ادامه نمی‌دهم؟

مهمترین دلیل این امر آن است که می‌خواهید سریع و یک شبه لاغر شوید و به همین علت در رژیم غذایی بسیار به خود سخت می‌گیرید. با قدم‌های کوچک و قابل انجام شروع کنید.

آیا رژیم‌های تک بعدی به اراده لاغری و کاهش وزن کمک می‌کنند؟

خیر؛ رژیم‌هایی مانند رژیم سیب زمینی یا خرما و شیر یا رژیم حذف ناهار چون بر پایه حذف مواد غذایی ضروری یا حذف وعده غذایی هستند، نه تنها شما را خسته و دلسرد می‌کنند بلکه به بدن‌تان آسب جدی می‌زنند.

چگونه اراده لاغری داشته باشیم؟

ابتدا تصمیمی بگیرید که عملی باشد. تغییرات کوچک خود را قدر بدانید و محیط پیرامون خود را در خانه و محل کار، از خوراکی‌های ناسالم وسوسه‌کننده دور نگه دارید.

آنچه از مقاله اراده لاغری آموختیم:

در مقاله اراده لاغری و دلایلی که تصمیم جدی برای رژیم را سست می‌کنند، بررسی کردیم و دانستیم که ابتدا باید این عوامل را شناسایی کنیم. سپس درباره تقویت اراده برای رژیم خواندیم که باید قدم‌های کوچک برداریم تا به اهداف بزرگ لاغری و سلامتی برسیم. قدم به قدم وزن کم کنیم همان‌طور که قدم به قدم دچار اضافه وزن شدیم و نه یک شبه! این ما هستیم که می‌خواهیم در برابر دنیایی که هر روز از نظر تبلیغات در حال پیشرفت است بایستیم. با این حال قدرت اراده چیزی است که می‌توانیم بیاموزیم، درک کنیم، استفاده کنیم و قدرتش را افزایش دهیم!

منبع: 

https://www.trifectanutrition.com

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-ماریا 1402/09/23

سلام من میخوام رژیم جدی بگیرم ولی نمیتونم غذای خودمو از غذای خانواده جدا بکنم.مثلا اگز غذا سرخ کردنی یا ماکارونی باشه،شما پیشنهاد میدی چقدر از اون غذا یا چند قاشق مصرف بشه که کالریش زیاد نشه؟

کارشناس به اندام 1402/09/24

سلام بله عزیزم وقتی رژیم سفره خانواده انتخاب میشه همون غذای سفره روبه مقدار مشخص میخورید برای شروع کافیه روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

1402/08/28

سلام برای جلوگیری از چاقی در مدرسه چه کاری باید انجام بدیم ؟

کارشناس به اندام 1402/08/29

سلام عزیزم میان وعده های سالم بخورید مثل نان پنیر گردو میوه اجیل حتما صبحانه هم میل کنید اگر امکانش هست بخشی از مسیر وپیاده روی کنید

Samin 1402/08/25

سلام ، من دخترم و ۱۴ سالم هست حدودا از تابستون پارسال تا تابستون امسال ۲۰ کیلو کم کردم یعنی از ۷۲ کیلو شدم ۵۲ کیلو مدارس ک باز شد حدود ۳ کیلو اضافه کردم و مدام گرسنه ام هست ، ورزش هم میکنم . بدنم از هر لحاظ عالیه فقط پهلو دارم و اینکه قدام به شدت کوتاهه ، ۱۵۲ عه😶 چه چاره ای هست ؟

کارشناس به اندام 1402/08/26

سلام چه کاهش وزن خوبی افرین عزیزم الان فقط ورزش کمکت میکنه البته چندکیلو دیگه میشه کم کنی حتما ازسبزیجات درطول روز بخور پروتئینی کاملی مثل تخم مرغ سیرنگهت میداره قبل غذا اب بخوربرای قدت هم ژنتیک تغذیت مهمه

-مریم 1402/06/24

من خیلی دوس دارم لاغر شم ولی اراده ندارم ک رژیم نگیرم انگار وقتی گشنمه عصبیم پرخاشگرم و تا چیزی نخورم اروم نمیشم چیکار کنم😔

کارشناس به اندام 1402/06/25

عزیزم با روانشناس تغذیه مشورت کنید این عادتها قابل کنترله ولی زمان بره

-سما 1402/04/26

سلام من ۱۸ سالمه ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم اصلا وزنم کم نمیشه انگار مقاومت داره میشه راهنمایی کنید چطور بتونم وزن کم کنم؟(ورزش میکنم قندو فشارم میوفته و زخم معده هم دارم)

کارشناس به اندام 1402/04/27

سلام سما جان اگر زخم معده تازه نباشه با رژیم اصولی میتونی وزن کم کنی اما روند لاغری هم کنده باید دریافتی بیشتر باشه کنار ورزشت رژیم و شروع کن بزنید روی لینک وثبت نام انجام بده

-دنیا 1402/04/09

سلام من 10 کیلو کم کردم ولی فقط بالا تنم خوب شده پایین تنم اصلا خوب نیست و ماهی حداقل500 گرم کم میکنمچیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/04/10

سلام عزیزم رژیم روی همه بدن تاثیر داره کنارش باید ورزش هم انجام بدین تا به تناسب اندام دلخواه برسید

-حدیث فلاحی 1402/04/06

سلام من رژیم گرفتم و۱۰کیلوکم کردم ولی وقتی یکی ازبستگان نزدیکم فوت کردولش کردم فکرکردم دیگه چاق نمیشه بعدازگذشت چندماه وزنم از۸۳الان شده ۱۰۱همه بهم میگن قدت بلنده بهت میادولی خودم دوست ندارم اذیت میشم یه مدته سست شدم توگرفتن رژیم بخاطرمشکلات ویکم گرونی بعضی ازغذاها مثلاامروزماماکارونی داریم من بایدبرم برای خودم گوشت بوقلمون تهیه کنم دوست دارم این غذاها غذاهای عادی روزانه باشه درنظرگرفته بشه مشکلات وگرونی هابه مردم حق داده بشه نتونن رژیم بگیرن لطفاراهنمایی کنیدممنونم

کارشناس به اندام 1402/04/07

سلام عزیزم شما میتونین روزمنو بگیرید تا ازسفره خانواده جدانشین هرغذایی که دوست دارین وبهش دسترسی دارین به قاعده میل کنید از این لینک میتونین ثبت نام رژیم انجام بدین

- 1402/02/26

با سلام عالی بود به من مقدا ری اعتماد به نفس داد

کارشناس به اندام 1402/02/27

سلام لطف دارین عزیزم

- 1402/02/24

عالی

کارشناس به اندام 1402/02/25

سپاس

-فاطمه 1402/02/19

سلام آقای دکتر میشه لطفا بگین خوردن چه چیزی برای کاهش اشتها تاثیر داره؟ واینکه تخم کتان چطوری برای لاغری بخورم؟

کارشناس به اندام 1402/02/20

سلام عزیزم تخم کتان لاغرنمیکنه اشتهارو کم میکنه یک قاشق روی غذا یا سالاد اضافه کنید سرکه سیب وزیره هم اشتهارو کم میکنه

-تارا 1402/02/19

سلام آقای دکتر وقت بخیر..... مشکل من اینجاست که ریزه خواری زیاد دارم گاهی حتی گرسنه نیستم ولی بازم میخورم.راه حلی برام دارین؟ میشه لطفا چندتاراه حل برای استپ وزنی هم لطف کنید ممنون میشم

کارشناس به اندام 1402/02/20

سلام عزیزم اب قبل وعده بخورید دروعده هاپروتئین وسبزیجات بیشتری استفاده کنید از تخم کتان زیره سرکه سیب به مقدار کم برای کنترل اشتها استفاده کنید

-m 1402/02/09

میشه بگین چطوری اصلا به غذا میل نداشته باشیم؟ (منظورم بی اشتهایی عصبی نیست)

کارشناس به اندام 1402/02/10

عزیزم بی اشتهایی که بحثش جداست یعنی شما در مواقع استرس هیچ میلی ندارین و کمبود وزن براتون ایجاد شده که باید این حالت عصبی درمان بشه قبل وعده ها اب بنوشید سبزیجات وپروتئین دربرنامتون بیشتر باشه سرکه سیب تخم کتان اشتها رو کم میکنه

-نسرین 1402/01/25

عالی عالی

کارشناس به اندام 1402/01/26

سپاس فراوان

طاها 1401/11/03

سلام من دلم میخواد لاغر شوم اما وقتی غذا میبینم یادم نمیره که چند ثانیه قبل آن به فکر رژیم بودم هعی اطرافیانم مسخره میکن اما من بازم نمی توانم لطفا کمک کنید ٫

کارشناس به اندام 1401/11/04

سلام اقاطاها حتما شماهم میتونید لاغربشید وبه اندام دلخواه برسید شماقرار نیست سرلاغری هیچی نخوری قراره با اندازه وروی اصول استفاده کنید پیشنهادما پکیج روانشناسی کنار رژیمه به همه این موارد اراده انگیزه و..میپردازه برای رژیم تراپی روی این لینک بزنید وثبت نام انجام بدین منتظرتون هستیم

0فاطمه 1401/09/18

سلام منم دوست دارم لاغر شم اما اصلا انکیزه ندارم یه بارم از اقای دکتر کرمانی رژیم گرفتم هم کم کاری تیرویید دارم هم یاعسه شدم حس میکنم دیگه اصلا لاغر نمیشم پنجاه سالمه ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس به اندام 1401/09/19

سلام فاطمه جان .عزیزم هرچقدر هدفتون از کاهش وزن براتون مهمتر باشه همونقدر هم برای رسیدن بهش تلاش میکنید .شرایطی که دارید روند کاهش وزنتون رو کند میکنه ولی غیر ممکن نمیکنه .میتونید برای تقویت اراده و انگیزه با مشاور های روانشناس مجموعه دکتر کرمانی بخش مایندفیت در ارتباط باشید برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید

نوشین 1401/08/05

من دوست دارم لاغر بشم ولی هر بار شکست خوردم دیگه خسته شدم

کارشناس به اندام 1401/08/07

سلام وقت بخیر .عزیزم اراده و انگیره بستگی داره به ارزش هدفتون از کاهش وزن .قطعا هرچقدر هدف برای شما مهم تر باشه همونقدر هم برای رسیدن بهش تلاش میکنید .برای راهنمایی بیشتر به این لینک مراجعه کنید

L 1401/07/26

سلام من خیلی دوست دارم لاغر بشم ولی ۵ ساله موفق نشدم برا لاغری یعنی خودم ارادم ضعیفه هرکاری میکنم نمیتونم لاغر شم کمکی هست کسی برام بکنه

کارشناس به اندام 1401/07/27

سلام وقت بخیر .عزیزم اراده و انگیره بستگی داره به ارزش هدفتون از کاهش وزن .قطعا هرچقدر هدف برای شما مهم تر باشه همونقدر هم برای رسیدن بهش تلاش میکنید .برای راهنمایی بیشتر به این لینک مراجعه کنید

فاطمه 1401/07/08

من تو 40 روز 15 کیلو کم کردم ولی انگیزه داشتم از دست ولی این نوشته هارو خوندم انرژی گرفتم ممنون از صحبت هاتون 🥰

بیتا 1401/06/29

سلام آقای دکتر من وقتی رژیم میگیرم معده درد میگیرم مجبور میشم رهاش کنم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

کارشناس به اندام 1401/06/30

سلام بیتای عزیزم .رژیم اگه اصولی باشه و زیر نظر پزشک تغذیه این اتفاق نمیفته.رژیم دکتر کرمانی پشتیبانی قوی داره و در طول دوره رژیم اگه کوچیکترین مسئله ای براتون پیش بیاد میتونید بهشون اطلاع بدین براتون حل میکنند و راهکار بهتون میدن .پس این رژیم میتونه بهترین انتخابتون باشه برای رسیدن به وزن دلخواهتون .برای ثبت نام و دریافت رژیم به این لینک مراجعه کنید

مریم 1401/04/11

من میخوام چاق شم نمیشه 😐😂

کارشناس به اندام 1401/06/31

سلام دوست عزیز مصرف غذاهای پرکالری و سالم مثل سیب زمینی و ماکارونی و حبوبات رو افزایش بده و از همه مهم‌تر از یه رژیم اصولی افزایش وزن استفاده کن برای دریافت رژیم افزایش وزن دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کن