رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

امروزه به دلیل آمار بالای چاقی، گرفتن رژیم و داشتن اندام زیبا بسیار مهم شده و به همین دلیل تنوع رژیم‌ها نیز به شدت بالا رفته است. رژیم‌هایی تک بعدی مانند رژیم سیب زمینی، رژیم ماست و صد البته رژیم آب یا آب درمانی لاغری این روزها خواهان زیادی دارند. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک […]

رژیم آب
4.5 از 5

زمان مطالعه 18 دقیقه

تعداد بازدید 126740

تاریخ انتشار

امروزه به دلیل آمار بالای چاقی، گرفتن رژیم و داشتن اندام زیبا بسیار مهم شده و به همین دلیل تنوع رژیم‌ها نیز به شدت بالا رفته است. رژیم‌هایی تک بعدی مانند رژیم سیب زمینی، رژیم ماست و صد البته رژیم آب یا آب درمانی لاغری این روزها خواهان زیادی دارند. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می‌کند تا سبک زندگی‌تان را بهبود دهید، فعال‌تر بمانید و غذاهای سالم دریافت کنید. بسیاری از روش‌های کاهش وزن از جمله لاغری با آب به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند؛ اما در این رژیم‌ها بدن با کمبود مواد مغذی مواجه می‌شود و پس از پایان رژیم، وزن دوباره افزایش می‌یابد. در این مقاله سعی داریم به بررسی رژیم آب، عوارض و مزایای آن پردازیم.

شکی نیست که نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می‌کند. جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی‌های پرکالری و مصرف آن قبل از هر وعده غذایی، به کم شدن اشتها منجر می‌شود. از طرف دیگر مصرف آب سرد بسیار موثر است و موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود؛ چراکه بدن باید این آب را گرم کند، بنابراین کالری می‌سوزاند و سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد.

 

رژیم آب یا آب درمانی لاغری چیست؟

رژیم آب یا آب درمانی لاغری درمانی، یکی از رژیم‌های معروف است که انواع مختلفی دارد. در این رژیم به جز آب چیز دیگری مصرف نمی‌کنید. البته در برخی از انواع این رژیم توصیه می‌شود به مدت چند روز آب بنوشید و با شروع کاهش وزن، مصرف میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی دیگر از انواع آن، خوردن سیب به همراه آب را مجاز می‌دانند. در واقع می‌توان گفت رژیم آب نوعی روزه گرفتن است.

اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی‌آورد و تاثیر مثبت دارد. اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی نیست. در این رژیم، دائم گرسنه هستید و به احتمال زیاد بعد از چند روز به همان الگوی قبلی غذا خوردن خود برمی‌گردید و وزنی را که کم کرده‌اید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می‌کنید.

رژیم آب

لاغری با آب سرد

در این رژیم هیچ محدودیتی برای مصرف مواد غذایی وجود ندارد. تنها قانون آن نوشیدن آب سرد است. همانطور که گفته شد اگر آب، سرد باشد بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری می‌سوزاند. هرچه آبی که می نوشید خنک‌تر، باشد میزان کالری‌سوزی بیشتر می‌شود. نوشیدن آب زیاد برای مدت طولانی‌ شما را سیر نگه‌ می‌دارد، در نتیجه کمتر به سراغ پرخوری می‌روید؛ به‌علاوه سبب دفع سموم جمع شده در بدن می‌­شود. بنابراین رژیم آب، رژیم سالم و درستی نیست اما نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

مزایای نوشیدن آب

با وجود مضراتی که رژیم آب برای بدن شما دارد، نمی‌­توان فواید بی‌­نظیر آن انکار کرد. برخی از فواید نوشیدن آب عبارتند از:

 

1- آب، ضداشتهای طبیعی است.

زمانی که معده پر است، به مغز پیام سیری ارسال می‌کند تا از غذاخوردن دست بردارید. آب حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند؛ در نتیجه زودتر احساس سیری می‌کنید و کمتر گرسنه می‌شوید. گاهی اوقات فردی که تشنه است به اشتباه احساس گرسنگی می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از خوردن غذا از پرخوری جلوگیری می‌کند. در یک مطالعه به ۵۰ خانم مبتلا به اضافه وزن گفته شد تا به مدت ۸ هفته هر روز قبل از وعده‌های اصلی ۵۰۰ میلی لیتر آب بنوشند. بعد از ۸ هفته شرکت کنندگان متوجه کاهش وزن، کاهش چربی بدن و بهبود BMI خود شدند. همچنین اشتهای آنها نیز کمتر شد.

 

2- آب، کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد.

برخی پژوهش­‌ها ادعا می­‌کنند که نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می‌کند. محققان در تحقیقی که روی ۱۲ نفر انجام شد دریافتند انرژی مصرفی آنها پس از نوشیدن آب سرد نسبت به آبی که دمای اتاق را دارد افزایش یافته است.

آنها ۹۰ دقیقه پس از نوشیدن آب ۲ تا ۳ درصد بیشتر از حد معمول کالری سوزاندند. آب مصرف انرژی بدن را به صورت موقت افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می‌برد؛ چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.

آب بخور تا لاغر شی
این جمله و جمله‌های مشابه این رو زیاد شنیدیم. خیلی از رژیم‌ها ادعا می‌کنن با برنامه منحصربه فردشون می‌تونن شما رو به وزن دلخواه برسونن و حتما هم می‌رسونن. اما بعدش چی؟
اتفاقی که برای بدن شما می‌افته اینه که دچار کمبود ویتامین می‌شید و خیلی سریع رژیم رو رها می‌کنید.
یادت باشه رژیم به معنی محدود کردن تنوع غذاها نیست، بلکه به معنی درست و به اندازه خوردن همه‌ی غذاهاست.

با رژیم دکتر کرمانی سالم لاغر شو
برای ثبت‌نام کلیک کن
call-to-action
 

3- به حذف سموم و مواد اضافی بدن کمک می‌کند.

زمانی که بدن دچار کم آبی است، مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع از بدن دفع نمی‌شوند. با کمک آب، زمانی که اعضای بدن در حال دریافت مواد مغذی ضروری و الکترولیت‌ها هستند،کلیه‌ها مواد اضافی و سمی را تصفیه می‌کند. وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را در بدن نگه می‌دارد.

 

4- کم آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می‌شود.

آب با شل کردن مدفوع  به حرکت دادن آن در طول روده کمک می‌کند. آب برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه مفید است. وقتی مواد اضافی در بدن جمع می‌شود فرد احساس نفخ معده، ورم و خستگی می‌کند؛ در نتیجه حجم میان ­تنه بزرگ‌تر می‌شود. هیدراته نگه داشتن بدن راهی مناسب برای پرهیز از تجمع مواد اضافی در بدن است. این مواد اضافی، عدد روی ترازو را بالا نشان می‌دهند.

 

5- آب، مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می‌دهد.

نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه، قهوه و چای شیرین شده موجب افزایش کالری دریافتی می­‌شود. بسیاری از مردم کالری بالای نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌­زا را نادیده می‌گیرند. نوشیدنی‌های پرکالری را با آب و یا نوشیدنی‌های بدون کالری مانند دمنوش‌ها جایگزین کنید.

پژوهشگران در سال ۲۰۱۲ دریافتند جایگزین کردن دو نوشیدنی پرکالری در طول روز با دو نوشیدنی بدون کالری به مدت ۶ ماه، سبب کاهش ۲ تا ۲٫۵ درصد از وزن می‌شود. در تحقیقی دیگر شرکت کنندگان خانم در حالی­که برنامه ۲۴ هفته‌ای کاهش وزن را دنبال می‌کردند، هر روز پس از نهار ۲۵۰ میلی لیتر آب می‌نوشیدند. این خانم‌ها ۱۳٫۶ درصد بیشتر از خانم‌هایی که همین برنامه را با نوشیدنی‌های رژیمی دنبال می‌کردند، کاهش وزن داشتند. در بررسی دیگر مشخص شد مردان و زنانی که طی ۴ سال هر روز یکی از نوشیدنی‌های پرکالری خود را با نوشیدنی بدون کالری یا کم کالری جایگزین می‌کنند، افزایش وزن کمتری داشته‌اند.

 

6- آب، برای سوزاندن چربی ضروری است.

بدون آب، بدن، چربی‌ها یا کربوهیدرات‌های ذخیره شده را نمی‌سوزاند. به فرآیند سوزاندن چربی لیپولیز می‌گویند. اولین گام فرآیند چربی سوزی، هیدرولیز است. هیدرولیز زمانی اتفاق می‌افتد که مولکول‌های آب با چربی‌ها هماهنگ شوند تا اسید چرب‌ها ( گلیسرول) را درست کنند. نوشیدن آب به اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی‌ها و چربی‌های ذخیره شده ضروری است.

 

7- یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر برنامه غذایی کاهش وزن آب است.

آب به حرکت درست سلول‌ها، بافت‌های هم‌بند و مفاصل کمک می‌کند. یکی دیگر از وظایف آب در بدن کمک به ریه‌ها، قلب و اعضای دیگر هنگام بالارفتن سرعت عملکرد است. آب به این اعضا کمک می‌کند تا در هنگام ورزش درست کار کنند. هیدراته نگه داشتن بدن خطر مواردی که بر سر راه ورزش کردن مانند گرفتگی عضلات یا خستگی قرار می‌گیرد را کم می‌کند. همیشه قبل، بعد و در طول ورزش کردن آب بنوشید. به خصوص اگر فضایی که در آن ورزش می­‌کنید گرم، مرطوب یا آفتابی است.

رژیم آب

8- آب، انرژی را افزایش می­‌دهد.

اگر احساس خستگی و بی­حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می‌­شود احساس خستگی کنید. اگر آب بدن اندازه باشد قلب، خون را به راحتی در بدن پمپاژ می‌کند. همچنین وجود آب کافی در بدن باعث می‌شود که خون، اکسیژن و مواد مغذی ضروری را راحت‌تر به سلول‌ها برساند.

 

9- آب، باعث کاهش استرس می‌شود.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل می‌دهد. کمبود آب در مغز باعث ایجاد استرس می‌شود. برای اینکه سطح استرس را پایین نگه دارید، همیشه روی میز خود یک لیوان آب قرار دهید و یا همراه خود یک بطری آب داشته باشید تا در هر فرصتی از آن بنوشید.

 

10- آب، موجب تقویت پوست می‌شود.

وقتی آب بدن کم است خطوط و چین و چروک‌های ریز عمیق‌تر می‌شوند. آب برای پوست مانند کرم زیبایی عمل می‌کند. نوشیدن آب سبب سیراب شدن سلول‌های پوست و جوان‌تر نشان دادن آن می‌شود. همچنین نوشیدن آب از گرگرفتگی جلوگیری می‌کند و جریان خون را بهبود می‌­بخشد.

 

11- آب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

در کنار فیبر، آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می‌کند. زمانی که بدن کم آب شود، روده بزرگ خشک شده و در نتیجه روند تصفیه مشکل می‌شود. یکی از دلایل بروز سنگ کلیه این است که افراد بزرگسال و کودکان آب مورد نیاز بدنشان را تامین نمی‌کنند. آب، ادرار، نمک و مواد معدنی بدن را رقیق کرده و موجب عدم تشکیل سنگ کلیه تشکیل می‌شود؛ پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.

 

آیا به اندازه آب می‌نوشید؟

بسیاری از افراد بعد از آن که احساس تشنگی کردند آب می‌نوشند. توجه داشته باشید مقدار آبی که باید در طول روز مصرف شود به اندازه سطح فعالیت، آب و هوا و همینطور میزان سلامت فرد بستگی دارد. مثلا اگر اهل ورزش کردن هستید و یا زیاد عرق می‌کنید باید بیشتر آب بخورید.

 

آیا می­‌توان از رژیم آب برای کاهش وزن استفاده کرد؟

وقتی تنها مواد غذایی دریافتی آب باشد، بدن مواد مغذی لازم را دریافت نمی‌کند. نتیجه­‌ی چنین چیزی این است که وزن زیادی کم می‌کنید اما بیشتر وزنی که از دست می‌دهید، آب بدن‌تان است. با رژیم آب، عضلات شما در مقایسه با افرادی که روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری کمتر مصرف می­‌کنند بیشتر از دست می‌رود. یعنی بعد از قطع رژیم آب و برای تثبیت وزن، باید خیلی کمتر‌غذا بخورید؛ چرا که با از دست رفتن بافت عضلانی، سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و با سرعت کمتری لاغر می‌شوید.

رژیم آب

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
ماهی- 1402/12/22

سلام من 18 سالمه قدم160 وزنم80 این رژیم مناسبه؟

کارشناس به اندام 1402/12/23

سلام نه عزیزم برنامه ای دریافت کنید که همه گروه غذایی و داشته باشه تا نیاز بدن هم تامین بشه میتونین برای رژیم روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

-.. 1402/12/10

سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۳ وزنم ۵۳ خیلی چاقم؟؟ می‌خوام به وزن ۴۵ برسم رژیم آب خوبه؟

کارشناس به اندام 1402/12/11

سلام بله وزن و کم کنید رژیم اب؟نه عزیزم باتوجه به سنتون برنامه غذایی باید کامل باشه روی لینک بزنید و برای رژیم اصولی ثبت نام کنید

- 1402/10/23

سلام من ۱۴ سالم قدم ۱۶۳ و وزنم ۸۵ کیلو می خوام تو یه دو ماه ۱۵ کیلو لاغر شم چون ضروری برای همین چند روز مصرف نهار و شام رو حذف کردم و فقط آب می خورم و ورزش زیادی هم می کنم می خواستم ببینم ضرری داره کمکم کنین ممنون میشم

کارشناس به اندام 1402/10/24

سلام عزیزم چنین رژیمی توصیه نمیشه واین کاهش وزن برای شما اصولی نیست که دوماهه 15 کیلو وزن کم کنید سن رشدو سایر موارد رو هم باید لحاظ کرد اب انرژی شمارو تامین میکنه؟پس رژیمتون همه نوع غذایی رو باید داشته باشه

-شهره 1402/10/10

ممنون‌از‌‌توضیحات‌مفید

کارشناس به اندام 1402/10/11

سپاس از شما

Asal 1402/09/10

من اخر هفته مسابقه دارم و الان وزنم ۵۲ کیلوعه و باید تا اخر هفته بیام رو ۴۹ کیلو میتونم با خوردن اب زیاد و چیزای مثل تخم مرغ و سیب زمینی ابپز به این وزن برسم تا اخر هفته؟

کارشناس به اندام 1402/09/11

عزیزم خیلی سخت ورن کم میشه بانظرمربیتون رژیم بگیرید

- 1402/05/10

سلام و با تشکر از مطالب عالی من با حدود ۷۳ کیلو وزن و ۱۵۵ قد بخاطر اصافه وزن زیاد با نوشیدن اب فروان حد اقل ده لیوان آب در روز و خوردن چند لیوان شیر کاکائو کم چرب در روز و خوردن دو عدد تخم مرغ جوشیده هنگام صبح و رعایت یک کف دست نان با مقداری گوشت و یا ۸ عدد قاشق برنج با مقداری گوشت و خوردن سبزیجات و میوه ها طبق رژیم فقط ظرف حدود ۴ هفته به زیر ۶۵ کیلو رسیدم فقط بخاطر نوشیدن اب زیاد در کنار رژیم عدایی

کارشناس به اندام 1402/05/11

سلام مرسی ازهمراهی شما عزیزم

Paria 1402/05/08

چجوری میتونم تو ی هفته لاغر کنم ۱۵ سالمه ۶۸کیلو هسم میخام ب وزن ۵۵ کیلو برسم

کارشناس به اندام 1402/05/09

عزیزم یک هفته ای غیرممکنه اینهمه وزن کم بشه به بدنتون ورشد قدی اسیب واردمیشه با رژیم مناسب پیش برید روی لینک بزنید وثبت نام کنید

زهرا 1402/04/13

سلام خسته نباشید من 18 سالمه و وزنم 62 بود و قدم 168 40 روز رژیم ابدرمانی گرفتم یعنی فقط اب خوردم امروز روز اخرش بود میخاستم ببینم از فردا چی و چجوری و چه مقدار بخورم که وزنم زیاد نشه یک نفر که تجربه داشت میگفت یک هفته ابمیوه و اب سبزیجات رقیق شده و هفته دوم سبزیجات ابپز و هفته سوم سوپ بخور و ترجیحا دو هفته اول شیر و ماست نخور ،اینجوری پیش برم بنظرتون خوبه ؟

کارشناس به اندام 1402/04/14

سلام سلامت باشید عزیزم رژیم های تک غذایی رو توصیه نمیکنیم شما باید همه گروه های غذایی رو استفاده کنید چون فقط چهل روز اب خوردین حجم غذا کم باشه تا معده اذیت نشه

آرین 1402/04/01

سلام خسته نباشید من 20 سالمه و قدم حدود 177 هستش وزنم هم بین 110 تا 120 هستش دقیق نمیدونم و العان چند روزه که پیاده روی روزانه رو شروع کردم صبح حدود ساعت 6 میرم پیاده روی و حدود 2 ساعت و خورده ای پیاده روی میکنم و غذا هم تا وقتی که گشنگی رو احساس کنم نمیخورم و خیلی خیلی کم تر میخورم و آب هم زیاد میخورم فعالیتم خیلی کم بود ولی العان شروع کردم بیشتر شده به نظرتون تا کی میتونم به وزن 80 برسم البته میخوام ورزش های دیگه هم اضافه کنم برای لاغری شکم میتونین راهنمایی کنین خیلی ممنون

کارشناس به اندام 1402/04/02

سلام سلامت باشید عزیزم مجموع ورزش یکساعت کافیه چون نیازبدنم بیشتر میشه همه وعده ها روبه قاعده بخورید مولتی ویتامین مصرف کردهبه هرقیمتی وزن کم نکنید

- 1402/03/30

سلام وقت بخیر بنده 20ساله هستم و وزنم 82هست وقدم 160 فعالیت ورزشی دارم و باشگاه میرم درکنارشم رژیم غذایی گرفتم وزنم الان استپ کرده روی 82چکار کنم??

کارشناس به اندام 1402/03/31

سلام عزیزم حتما روزانه مولتی ویتامین مصرف کنید شدت ونوع ورزش و تغییر بدین رژیمتون رو پرپروتئین کنید درهفته دو روز برنامتون رو به صورت فست اجرا کنید

-سحر 1402/03/06

آقای دکتر من روزانه زیاد آب میخورم خواسم ببینم زیاد مصرف کردن آب ضرری هم داره

کارشناس به اندام 1402/03/07

عزیزم نیاز بدن افراد به اب متفاوته شرایط محبطی و.. روی این نیاز تاثیر دارن زیاده روی در خوردن هرچیزی توصیه نمیشه

اشلی 1401/10/16

سلام من 12 سالمه قدم 167 وزنم 80 رژیم های زیادی رو امتحان کردن و پیش دکتر های تغذیه ی زیادی هم رفتم اما به چیزی نرسیدم لطفا در رژیم اب کمکم کنید چون رژیم های دیگه رو خیلی زیاد امتحان کردم ممنون میشم در رژیک اب کمکم کنید ....

کارشناس به اندام 1401/10/17

سلام عزیز برای لاغر شدن باید رژیم درست واصولی غذایی رو داشته باشید چون در سن رشد هستین هر رژیمی رو امتحان نکنید بدن با کمبود ویتامین و املاح روبرو میشه ورشد متوقف میشه رژیم های تک غذایی برنامه وسبک غذایی ما نمیتونن باشن برای کاهش وزن میتونین روی این لینک کلیک کرده ورژیم مناسب مشخصات جسمی خودتون رو دریافت کنید

.... 1401/10/15

سلا من 12 سالمه وزنم 80 و قدم 167 میخوام رژیم اب رو شروع کنم رژیم های زیادی رو امتحان کردم اما موفق نشدم پس لطفا در رژیم اب کمکم کنید ممنون

کارشناس به اندام 1401/10/16

سلام عزیزم رژیم های تک غذایی وتک ماده ای رونداریم وتوصیه هم نمیکنیم برنامه غذایی وقتی اصولی باشه شما حتما لاغرمیشید راه رفتن داخل اب هم فعالیت خوبی هست اما شما رو بدون رژیم لاغرنمیکنه برای اینکه رژیم اصولی رو شروع کنید روی این لینک کلیک کرده وثبتنام انجام بدین

0 1401/09/15

تشکر خیلی آموزنده باز هم تشکر

ناشناس 1401/04/16

سلام دکتر وقتتون بخیر ، من الان ۱۴ سالمه و قدمم ۱۵۵ هستش و از ۷ سالگی بخاطره خوردنه انواعه شیرینیجات مثلا نوشابه و .... خیلی چاق شدم ، وزنمو آبان ماه گرفتم ۸۲ کیلو بودم گفتن که ۲۰ کیلو اضافه وزن دارم و از قدمم نسبت به سنم راضی نیستم ، و خب خیلی هم بی تحرک هستم دیگه خسته شدم دیگه میترسم در آینده دچاره مشکلاتی از جمله پوکیه استخون یا خراب شدنه دوندونام یا دیابت و.... بشم ، حتی این چاقی باعث شده پوستمم تیره و چروک بشه و خط هایی روی پوستم بیوفته ، خواهش میکنم فقط بگین این ۲۰ کیلو رو چطوری کم کنم آیا پیاده روی خوبه یا باید بدوییم تا عرق کنیم ، و اینکه روزانه چند ساعت ورزش لازم هستش که تو پنج یا شش ماه یا تهش یک سال این ۲۰ کیلو رو کم کنم ، الان هم در دورانه بلوغ هستم و رو به رشد باید همین الان یه فکری بکنم ، خواهش میکنم کمک کنید منو با تشکر

کارشناس به اندام 1401/04/23

سلام عزیزم خوشحالم که انقد بفکر سلامتی خودت هستی و دنبال راه میگردی برای کاهش وزنت ...همه مشکلاتی که گفتین با این اضافه وزن و یا بیشتر شدنش احتمال به وجود اومدنش خیلی زیاده ...میتونی رژیم نوجوان دکتر کرمانی که مناسب با شرایط جسمی خودت سن و قد وزن و میزان فعالیت خودت برات تنظیم میشه بگیری اینجوری هم کاهش وزن خوبی خواهی داشت هم مطمئنی که به سلامت و رشدت آسیبی نمیرسه .برای ثبت نام و دریافت رژیم به این لینک مراجعه کن

mobin 1401/03/27

سلام جناب روزتون بخیر بنده 17 سالمه و قدم ۱۹۵ وزنم 81 میخاستم بدونم میتونم تو ۱ ماه با رژیم آب درمانی 8کیلو کم کنم؟

کارشناس به اندام 1401/03/28

سلام دوست عزیز رژیم‌های تک بعدی هم به بدنت آسیب می‌زنه و هم بعد از مدتی به وزن قبلی برمی‌گردی برای کاهش وزن: مصرف نان و برنج و قند و شکر و تنقلات ناسالم و شیرینی‌هارو کم کن ورزش منظم و پیاده روی روزانه داشته باش و از همه مهم‌تر از یه رژیم اصولی کاهش وزن استفاده کن برای دریافت رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کن

ناشناس 1401/02/09

سلام دکتر من میخوام در یک ماه ۵ کیلو کم کنم باید چیکار کنم

کارشناس به اندام 1401/02/26

سلام دوست خوبم مصرف نان و برنج و قند و شکر و تنقلات ناسالم و شیرینی‌هارو کم کن ورزش منظم و پیاده روی روزانه داشته باش و از همه مهم‌تر از یه رژیم اصولی کاهش وزن استفاده کن برای دریافت رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی هم به این لینک مراجعه کن

مریم مرادی 1400/12/15

جالب بود.سپاس

فروزان 1400/12/11

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر بنده ۱۶ ساله هستم قدم ۱۷۶ هست و وزنم ۹۵ اراده ام خوب هست رژیمی که مدتیه گرفتم به این صورت هست که روزه هستم و افطار و سحرهرررچیزی که دارای شکر و روغن باشه رو حذف کردم...وروزانه ۶تا ۸ لیوان آب میخورم و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیق ورزش در روز آیا جواب میده؟

کارشناس به اندام 1400/12/12

سلام دوست خوبم شما به هر حال تو سن رشد هستی و بدنت به تمام مواد مغذی نیاز داره پیشنهاد می‌کنیم از رژیم کاهش وزن کودک و نوجوان دکتر کرمانی استفاده کنی که مناسب سنت هم هست برای دریافت رژیم کودک و نوجوان دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کنید

Atra 1400/11/11

سلام وقتتون بخیر من 17 سالم هست،قدم 168 و وزنم ۷۵ هست و از نظر بدنی هم مشکل خاصی ندارم به نظرتون اشکالی نداره رژیم اب درمانی سه روزه بگیرم؟! و کلا از نظر شما چه رژیمی برای من مناسب هست چون من به شدت کم تحرک هستم

کارشناس به اندام 1400/12/16

سلام دوست عزیز این رژیم‌های تک بعدی ثابت کردن که آسیب زننده و برگشت پذیرن پس بهتره بخاطر کاهش وزنی که دوباره برمیگرده و ممکنه بهت آسیب بزنه خودتو و اذیت نکنی از یه رژیم اصولی استفاده کن که در اون بتونی از تمام مواد غذایی استفاده کنی و وزنت به طور سالم کاهش پیدا کنه پیشنهاد می‌کنیم از رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی استفاده کنی که تمام این مشخصات رو داره برای دریافت این رژیم به این لینک مراجعه کن