با غذا آبمیوه بخوریم یا نخوریم؟

شربت‌هاي آماده روي جذب مواد مغذي اثر سوء ندارند اما داراي فايده‌اي هم نيستند در حالي که مصرف آبميوه‌هاي طبيعي که حاوي ويتامين C هستند، به جذب مواد معدني نظير آهن کمک مي‌کند. دکتر نسرين اميدوار،متخصص تغذيه و استاد انستيتو تحقيقات تغذيه کشور و دانشگاه علوم‌پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت درباره شربت های […]

با غذا آبمیوه بخوریم یا نخوریم؟ - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1860

تاریخ انتشار

با غذا آبمیوه بخوریم یا نخوریم؟ - 4 - - اخبار شربت‌هاي آماده روي جذب مواد مغذي اثر سوء ندارند اما داراي فايده‌اي هم نيستند در حالي که مصرف آبميوه‌هاي طبيعي که حاوي ويتامين C هستند، به جذب مواد معدني نظير آهن کمک مي‌کند.
دکتر نسرين اميدوار،متخصص تغذيه و استاد انستيتو تحقيقات تغذيه کشور و دانشگاه علوم‌پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت درباره شربت های آماده گفت:نوشيدن شربت‌هاي آماده همراه غذا اگر گهگاهي، يعني يک يا دو بار در هفته، باشد اشکالي ندارد اما مصرف دائمي آن، در هر وعده اصلا توصيه نمي‌شود.

به اين دليل که اين نوشيدني‌ها مثل نوشيدني‌هاي شيرين و گازدار حاوي قند هستند و قند موجود باعث دريافت کالري مي‌شود و احتمال ابتلا به چاقي و ديابت را با افزايش سن بالا مي‌برد. از سوي ديگر، شيرين بودن اين نوع نوشيدني‌ها حس عطش را در فرد از بين نمي‌برد و باعث مي‌شود فرد در طول روز به نوشيدن آب بيشتري نياز پيدا کند.
بايد اين عادت را ترک کنید و به جاي نوشيدن شربت با هر وعده غذايي، آب که نوشيدني سالم‌تري است، استفاده کنید يا حداقل آبميوه‌هاي طبيعي بخورید. البته شربت‌هاي آماده روي جذب مواد مغذي اثر سوء ندارند اما داراي فايده‌اي هم نيستند در حالي که مصرف آبميوه‌هاي طبيعي که حاوي ويتامين C هستند، به جذب مواد معدني نظير آهن کمک مي‌کند.
نکته ديگري که بايد مدنظر داشت، اين است که معمولا شربت‌ها بسيار خنک و همراه با يخ فراوان ميل مي‌شوند که خوردنشان همراه با غذاي گرم توصيه نمي‌شود زيرا براي سلامت دندان‌ها و دستگاه گوارش مضر است و هميشه توصيه مي‌شود حتي اگر آب مي‌نوشيد، دماي آن خيلي کم نباشد و فقط تا حدي خنک باشد.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*