۲۳ روش افزایش انگیزه لاغری؛ انگیزه رژیم ندارم چه کنم؟

خیلی‌ها دوست دارند وزن کم کنند یا باید وزن کم کنند اما می‌گویند انگیزه لاغری و انگیزه رژیم ندارم چه کنم؟ اگر از این مرحله عبور کنید باقی راه کاهش وزن و رسیدن به سلامتی آسان‌تر خواهد بود! اولین گام حفظ انگیزه برای لاغری این است که خودتان را دوست داشته باشید. حتما با خودتان […]

افزایش انگیزه لاغری با رعایت چند ترفند ذهنی ساده به راحتی امکان‌پذیر است.
4.3 از 5

زمان مطالعه 36 دقیقه

تعداد بازدید 50294

تاریخ انتشار

خیلی‌ها دوست دارند وزن کم کنند یا باید وزن کم کنند اما می‌گویند انگیزه لاغری و انگیزه رژیم ندارم چه کنم؟ اگر از این مرحله عبور کنید باقی راه کاهش وزن و رسیدن به سلامتی آسان‌تر خواهد بود! اولین گام حفظ انگیزه برای لاغری این است که خودتان را دوست داشته باشید.

حتما با خودتان فکر می‌کنید “چطور زمانی که وزن‌مان بالاست می‌توانیم خودمان را دوست داشته باشیم؟” واقعا آخرین بار که اتفاق خوبی در زندگی‌تان افتاد و انگیزه‌ی آن ریشه در تنفر داشت را به یاد دارید؟

مطمئن باشید تنفر از بدن هیچ فایده‌ای ندارد؛ چون تا به حال نیز فایده نداشته است. به دست آوردن انگیزه برای لاغری کار چندان سختی نیست. فقط کافیست راه و چاه به دست آوردن انگیزه لاغری را بدانید. در این مقاله به معرفی چند راهکار مهم برای افزایش انگیزه لاغری می‌پردازیم:

فهرست مطالب (کلیک کنید)

چه چیزی انگیزه لاغری را از بین می‌برد؟

دلایل زیادی وجود دارد که موجب می‌شود خودمان را دوست نداشته باشیم. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

قضاوت‌های نادرست انگیزه لاغری را از بین می‌برد

به این فکر کنید که هیچ کس با نفرت از بدن خود به دنیا نیامده است. وقتی بچه بودید بدن ظریف و توپری داشتید، اینطور نیست؟! همه فکر می‌کردند چقدر با نمک هستید! اصلا فکر نمی‌کردید چند سال بعد بدن‌تان چه شکلی می‌شود. فقط می‌دانستید که چه بدن فوق‌العاده‌ای دارید و چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید، اما بعد مردم با صدای بلند شما را قضاوت کردند.

مردم درباره‌ی بدن دیگران نظر می‌دهند و قضاوتشان می‌کنند ” دیدید چقدر وزن اضافه کرده است؟” یا ” واقعا چاق شده است”. افراد سست چنین حرف‌هایی می‌زنند تا درباره‌ی خودشان احساس بهتری داشته باشند.

قضاوت‌های نادرست یکی از عوامل کاهش انگیزه لاغری است.

قضاوت‌های نادرست یکی از عوامل کاهش انگیزه لاغری است.

ایده‌آل‌ها باعث می‌شوند خودمان را دوست نداشته باشیم

همیشه از دوران جوانی به دنبال زیبایی هستیم. ستاره‌های سینما با برنامه غذایی دیوانه‌وار تلاش می‌کنند لاغر شوند و عکس‌های طراحی شده‌شان روی مجلات، استاندارد غیرممکنی از زیبایی برای ما می‌سازد.

از بالا تا پایین بی‌نقص هستند. بعد به دلیل مثال غیرممکنی که رسانه‌ها برای ما ساختند خودمان را در آرزوی رسیدن به این استاندارد دست نیافتنی نگه می‌داریم. این ایده‌آل‌ها انگیزه لاغری را نابود می‌کنند.

تاثیر کلام در حفظ انگیزه برای لاغری مهم است

از نظر ارائه‌دهندگان سلامت، چاقی سبب اثرات منفی بر وضعیت سلامت افراد جامعه می‌شود. افراد زیادی هستند که بارها رژیم‌هاى مختلف را امتحان کرده ولى دوباره شروع به پرخورى کرده‌اند. در نتیجه به وزن قبلى و حتى بیشتر از آن بازگشته‌اند.

در مطالعه‌ای به بررسی یکی از عواملی که می‌تواند برای افراد چاق ایجاد انگیزه کند، پرداخته شد. در این مطالعه اصطلاحات مرتبط با چاقی و اثر آنها بر انگیزه‌ی افراد برای کاهش وزن بررسی شد.

در این مطالعه 1064 نفر بزرگسال شرکت کردند. افراد به طور آنلاین مورد سنجش قرار گرفتند و به بررسی اصطلاحات مربوطه پرداخته شد.

شرکت کنندگان اصطلاحات مربوط به وزن را به انواع مطلوب و مناسب، سرزنش کننده، برچسب نامناسب و مشوق برای کاهش وزن رتبه‌بندی کردند.

با خودتان مهربان باشید و با جملات مثبت به خود یادآوری کنید که باید صبور باشید تا به هدف برسید.

با خودتان مهربان باشید و با جملات مثبت به خود یادآوری کنید که باید صبور باشید تا به هدف برسید.

همچنین شرکت‌کنندگان نوع رفتار خود با پزشکانی که از اصطلاحات زننده به کار برده بودند را بیان کردند. از بین اصطلاحات به کار رفته کلمات وزن و اضافه وزن در بین شرکت‌کنندگان مطلوب‌تر بودند.

کلمات اضافه وزن و وزن نامناسب برای کاهش وزن آنها، ایجاد انگیزه می‌کرد و همچنین کلمات چاقی و بیماری از کمترین مطلوبیت بین شرکت‌کنندگان برخوردار بود به طوری که برای آنها به عنوان برچسب نامناسب و سرزنش‌کننده تلقی می‌شد.

قابل ذکر است که رتبه‌ی شرکت‌کنندگان با تمام متغییرهای اجتماعی و جمعیتی و وزن بدن سازگار بود.

با توجه به پژوهش‌های به‌ دست آمده در این مطالعه، ایجاد انگیزه در روند درمانی افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی بسیار مهم است. همچنین به کارگیری اصطلاحات مناسب برای مراجعین نقش مهمی در ایجاد انگیزه دارد و ممکن است آنها را تشویق به ادامه یا انصراف رژیم کند.

رژیم‌های غذایی سخت و محدودکننده محکوم به شکست هستند

یکی دیگر از مهمترین عوامل ایجاد ناامیدی از لاغری، پیروی از رژیم‌های کاهش وزنی است که یک یا دو وعده غذایی را حذف یا چند گروه غذایی بسیار مهم را ممنوع و تاکید بر مصرف یک یا چند ماده غذایی خاص دارند.

اثر این نوع برنامه‌های غذایی، سوءتغذیه بدن و شکستن رژیم غذایی است. بنابراین به جای لاغری سریع با این نوع رژیم‌های غذایی به یک برنامه غذایی متعادل پایبند باشید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

چگونه انگیزه لاغری را تقویت کنیم؟

عجیب نیست که بعضی از افراد از خود و ظاهرشان متنفرند، اما این ذهنیت کاملا نابه‌جاست. ما می‌توانیم طرز فکرمان را درباره‌ی خودمان تغییر دهیم.

در ادامه درباره‌ی مراحلی صحبت می‌کنیم که به کمک آنها تنفر از بدن‌تان را کنار خواهید گذاشت و عشقی که لیاقتش را دارید به دست می‌آورید. این عشق به شما کمک می‌کند تا انگیزه برای لاغری را در خود تقویت کنید.

در ادامه خواهید دید چگونه رژیم خود را حفظ کنیم و به هدف نهایی که کاهش وزن مناسب است برسیم:

صدای درون خود را ساکت کنید!

کنترل صدای درون ابزار کلیدی برای کاهش وزن است. در حقیقت این کار کلید انجام کارهایی مثل اعتماد به نفس و شادی بدون در نظر گرفتن سایزتان در زندگی و دوست داشتن خودتان است. این طرز فکر منفی سبب می‌شود احساس بدی پیدا کنید.

در نتیجه خودتان را زندانی می‌کنید. این کار هیچ هدف خاصی جز بدتر کردن حال‌تان ندارد. بنابراین تمام افکار بد را داخل بادکنک هلیومی بگذارید و به آسمان بفرستید. اگر می‌خواهید خود را از صدای درون‌تان رها کنید حتما کتاب «روح تسخیر‌ناپذیر از مایکل سینگر» را بخوانید.

برای افزایش انگیزه لاغری کافیست صدای درون خود را ساکت کنید.

برای افزایش انگیزه لاغری کافیست صدای درون خود را ساکت کنید.

۲۰ نکته درباره خودتان که دوست‌شان دارید را بنویسید

مواردی که درباره‌ی بدن و شخصیت‌تان دوست دارید را لیست کنید. پاهای قوی دارید؟ چشمان‌تان قشنگ است؟ پوست نرم و صافی دارید؟ به عنوان یک فرد چه نقاط قوتی دارید؟ همه‌ی اینها را بنویسید و این لیست را در موبایل همراه خود داشته باشید.

هر زمان لازم بود به این لیست مراجعه کنید؛ برای مثال هنگامی که افکار منفی به سراغ‌تان می‌آیند.

اگر در تهیه‌ی این لیست به مشکل خوردید ببینید نظر بقیه‌ی افرادی که برایتان مهم هستند درباره‌ی شما چیست؟ همسرتان به شما می‌گوید که زیبا هستید. او دروغ نمی‌گوید. به زیبایی خاص خود ایمان بیاورید.

از بدن‌تان بابت همه کارهایی که برایتان انجام داده ، تشکر کنید

آیا می‌دانید هر سال باید ۸٫۴۰۹٫۶۰۰ بار نفس بکشید تا زنده بمانید و برای انجامش حتی لازم نیست از بدن‌تان درخواست کنید؟ قلب هم هر سال حدود ۴۲٫۰۴۸٫۰۰۰ بار یعنی به طور میانگین روزی ۱۱۵٫۰۰۰ بار می‌تپد.

اینها تنها بخش بسیار کوچکی از کارهایی است که بدن‌تان هر روز، هر دقیقه و هر ثانیه برای شما انجام می‌دهد. پس از بدن‌تان بابت همه‌ی کارهایی که می‌کند، تشکر کنید.

یکی از راه‌های افزایش انگیزه برای لاغری این است که از بدن‌تان بابت همه‌ی کارهایی که می‌کند، تشکر کنید.

یکی از راه‌های افزایش انگیزه برای لاغری این است که از بدن‌تان بابت همه‌ی کارهایی که می‌کند، تشکر کنید.

بابت رفتاری که قبلا با بدن‌تان داشتید خودتان را ببخشید

پرخوری کرده‌اید، رژیم گرفته‌اید، به بدن‌تان گرسنگی داده‌اید، بیش از حد ورزش کرده‌اید یا اصلا ورزش نکرده‌اید؟ همه اینها مربوط به گذشته است و می‌‌توانید آن را تغییر دهید.

از همین امروز خودتان را ببخشید و با بدن‌تان بهتر رفتار کنید. اگر خودتان را ببخشید انگیزه‌ی لاغری را هم به خودتان هدیه داده‌اید.

از زندگی لذت ببرید

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که تا وقتی به وزن ایده‌آل‌شان برسند، خودشان را از خیلی چیزها مانند مهمانی، تفریح، پیدا کردن شغل دلخواه و خیلی چیزهای دیگر محروم می‌کنند؟ چرا چنین تصمیمات مهمی را بر اساس وزن‌تان می‌گیرید؟

انگیزه برای لاغر شدن نیاز به این دارد که به خود زیاد سخت نگیرید و کم کم به سمت کاهش وزن ایده‌آل‌تان حرکت کنید.

شما لیاقتش را دارید طوری زندگی کنید که همین الان دوست دارید. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید. اگر به زندگی‌تان لذت اضافه کنید دیگر غذا تنها منبع خوشی شما نمی‌شود.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید: مهربان باش، آشنایی با هر شخص جدیدی مثلِ نبردی است که چیزی درباره‌ی آن نمی‌دانید. بنابراین وقتی خودتان را با کسی که لاغرتر، شادتر و پول‌دارتر است، مقایسه می‌کنید مسلما نمی‌دانید آن شخص هر روز با چه چیزهایی درگیر است.

مقایسه کردن می‌تواند باعث شود حس بدی نسبت به خود پیدا کنید. هدف از این مقایسه چیست؟ شما خاص خودتان هستید. روی استعدادهای خاص خود تمرکز کنید و خود را با کسی مقایسه نکنید.

اگر انگیزه رژیم ندارید، کافیست خودتان را با کسی مقایسه نکنید.

اگر انگیزه رژیم ندارید، کافیست خودتان را با کسی مقایسه نکنید.

از خود بپرسید، چرا می‌خواهید وزن کم کنید

علت کاهش وزن خود را تعیین کنید و روی کاغذ بنویسید. آنها را هر روز بخوانید و زمانی که از برنامه‌های کاهش وزن دور می‌شوید به خودتان یادآوری کنید. با این روش انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خواهید داشت.

هر چقدر هم انگیزه درونی‌تان بیشتر باشد، موفق‌ترید. شاید دلیل کاهش وزنتان جلوگیری از دیابت، رقابت با هم سن و سال‌ها و یا اندازه شدن شلوار جین مورد علاقه‌تان باشد، اما اکثر مردم به دلیل توصیه‌های پزشک اقدام به کاهش وزن می‌کنند.

انتظارات واقعی داشته باشید

وقتی اهداف دست نیافتنی داشته باشید، زود ناامید می‌شوید و بالعکس با اهداف دست یافتنی به موفقیت می‌رسید و به تلاشتان ادامه می‌دهید.

کسانی که انتظار دارند در زمان کوتاه وزن زیادی کم کنند خیلی زود از رژیم خسته شده و آن را کنار می‌گذارند اما حتی ۵ تا ۱۰ درصد کاهش وزن تاثیر زیادی در سلامت شما دارد.

در حقیقت همین ۵ الی ۱۰ درصد کاهش وزن باعث کنترل قند خون، کاهش خطر بیماری‌های قلبی، چربی خون، درد مفاصل و ابتلا به سرطان می‌شود.

روی مسیر هدف تمرکز کنید

برای افزایش انگیزه لاغری روی راهی که برای کاهش وزن طی می‌کنید تمرکز کنید و از آن لذت ببرید. بسیاری از مردم هنگام کاهش وزن فقط روی نتیجه و تعیین هدف تمرکز می‌کنند.

در حالی که تمرکز روی نتیجه‌ی نهایی انگیزه را از شما می‌گیرد. چرا که احساس می‌کنید با هدف فاصله‌ی زیادی دارید. باید در عوض به مسیر هدف و یا فعالیت‌هایی که باید برای رسیدن به هدف انجام می‌دهید، تمرکز کنید. اهداف هوشمندانه داشته باشید.

اهداف هوشمندانه قابل دسترسی، قابل اندازه‌گیری، واقعی و بر پایه‌ی زمان هستند. مثلا به خود بگویید هفته‌ی آینده ۴ روز به مدت نیم ساعت پیاده‌روی خواهم کرد.

این هفته هر روز یک وعده سبزیجات می‌خورم. این هفته فقط یک بار نوشابه می‌خورم. به این ترتیب برنامه متناسب با سبک زندگیتان را انتخاب کنید.

برنامه‌ای برای کاهش وزن پیدا کنید که بتوانید به آن پایبند باشید و انجام دادن آن در طولانی مدت غیرممکن نشود. رژیم‌های سختی که بعضی از غذاها را کاملا حذف می‌کنند انتخاب نکنید.

کسانی که ذهنیت “همه یا هیچ” دارند هیچ‌وقت نمی‌توانند وزن کم کنند. به جای رژیم‌های سخت برنامه‌ی مختص خودتان را بنویسید. عادت‌های رژیمی کاهش مصرف کالری، مقدار غذا، تعداد میان وعده‌ها، دسر، غذاهای سرخ شده، مصرف میوه‌ها و سبزیجات به کاهش وزن کمک می‌کنند.

یادداشت روزانه‌ کاهش وزن داشته باشید

برای بالا بردن انگیزه رژیم گرفتن می‌توانید پیشرفت‌های روزانه و ماهانه خود را بنویسید. بررسی کاهش وزن و موفقیت توسط هر فرد نقش مهمی دارد.

برای نوشتن یادداشت روزانه غذایی باید هر چیزیرا که می‌خورید، بنویسید. از غذاهای اصلی تا میان وعده‌ها و شیرینی‌هایی که مصرف می‌کنید.

حتی می‌توانید احساستان را در دفترچه یادداشت روزانه غذایی بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند پرخوری را کنار بگذارید. یادداشت روزانه را هم می‌توانید با قلم روی کاغذ بنویسید و هم از اپلیکیشن استفاده کنید.

برای بالا بردن انگیزه رژیم احساستان را در دفترچه یادداشت روزانه غذایی بنویسید.

برای بالا بردن انگیزه رژیم احساستان را در دفترچه یادداشت روزانه غذایی بنویسید.

موفقیت‌های خود را جشن بگیرید

موفقیت‌هایتان برای کاهش وزن را جشن بگیرید و به خودتان انگیزه بدهید. حتی تغییر یک سری عادت‌ها را هم می‌توانید، جشن بگیرید. به عنوان مثال اگر به هدف ۴ روز ورزش در هفته رسیدید به خودتان پاداش بدهید. با دوستانتان به مهمانی بروید. وقتی به خودتان پاداش می‌دهید، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید.

البته نوع پاداشی که به خودتان می‌دهید بسیار مهم است. به عنوان مثال با غذا به خودتان پاداش ندهید و یا پاداش‌هایی انتخاب نکنید که گران باشند و هیچ‌وقت نتوانید بخرید.

پاداش‌هایی مثل مانیکور کردن ناخن‌ها، رفتن به سینما، خرید یک لباس جدید و یا وعده‌ی رفتن به کلاس آشپزی را به خودتان بدهید.

یک پشتیبان اجتماعی پیدا کنید

برای افزایش انگیزه لاغری به حمایت نیاز دارید. به خانواده و دوستا‌ن‌تان درباره اهداف کاهش وزن خود بگویید تا بتوانند شما را در این مسیر حمایت کنند.

خیلی‌ها برای کاهش وزن یک همراه پیدا می‌کنند تا برای انجام کارهایی مثل ورزش کردن همراه یکدیگر باشند. همسرتان نیز می‌تواند در این زمینه کمک بزرگی به شما کند.

علاوه بر همه‌ی اینها گروه‌های لاغری کمک زیادی به کاهش وزن شما می‌کنند. رژیم گروهی دکتر کرمانی از جمله رژیم‌هایی است که به شدت انگیزه لاغری را در شما افزایش می‌دهد و موجب می‌شود تا در کنار افرادی مثل خودتان بتوانید به سرعت وزن کم کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های رژیم گروهی عبارتند از:

  • همراهی پشتیبان و کارشناس تغذیه در طول کاهش وزن
  • وجود رکورددار کاهش وزن در گروه به منظور افزایش انگیزه
  • 60 روز همراهی با بزرگترین و حرفه‌ای ترین گروه لاغری در ایران
  • برنامه غذایی متنوع و همراه با سفره خانواده

برای لاغری به خود تعهد بدهید

ثابت شده کسانی که در جمع تعهد می‌دهند بیشتر به هدف می‌رسند. وقتی به دیگران درباره‌ی اهداف کاهش وزن بگویید بیشتر احساس مسئولیت می‌کنید.

هر چه تعداد آنهایی که هدفتان را می‌دانند بیشتر باشند، احساس مسئولیت پذیری بیشتری می‌کنید.

مثبت فکر کنید و مثبت حرف بزنید

هرچقدر اعتماد و باورتان بیشتر باشد، بهتر می توانید وزن کم کنید. درباره کاهش وزن و قدم‌هایی که باید بردارید مثبت حرف بزنید. کسانی که خیال‌بافی می کنند کمتر به اهداف خود می رسند.

با خیال‌بافی در ذهن‌تان تصور می‌کنید به هدف رسیده‌اید، بنابراین کمتر وارد عمل می‌شوید. به جای خیال‌بافی تصور کنید به کاهش وزن رسیده‌اید. با این تصورات احتمال اینکه کالری کمتری مصرف و زمان بیشتری ورزش کنید بالاتر است.

هرچقدر اعتماد و باورتان بیشتر باشد، بهتر می توانید وزن کم کنید.

هرچقدر اعتماد و باورتان بیشتر باشد، بهتر می توانید وزن کم کنید.

برای چالش‌ها و مشکلات برنامه‌ریزی کنید

در این مسیر استرس و فشار زیادی ممکن است به شما وارد شود. بنابراین باید راهی برای مقابله با این فشارها و انگیزه گرفتن پیدا کنید. تعطیلات، تولدها و جشن‌های زیادی هستند که باید در آنها شرکت کنید.

حتی در محیط کار و یا در جمع خانواده نیز ممکن است با این فشارها مواجه شوید. باید راهی برای حل این مشکلات پیدا کنید. خیلی‌ از افراد دنبال آرامش هستند و به همین دلیل ممکن است خیلی زود انگیزه‌ی خود را از دست بدهند و به هدف نرسند.

کسانی که توانایی مدیریت استرس و مبارزه با مشکلات را دارند بیشتر می‌توانند وزن کم کنند. برای مقابله با استرس، ورزش، تمرین تنفس، حمام، بیرون رفتن و تنفس در هوای تازه از یک دوست کمک بگیرید.

اندام‌تان را دوست داشته باشید و تحسین کنید

خودتان را دوست داشته باشید تا انگیزه لاغری برای شما مهم شود! کسانی که اندام‌شان را دوست ندارند، نمی‌توانند وزن کم کنند. کسانی که تصویر خوبی از ظاهرشان دارند برای کاهش وزن تمام تلاش‌شان را می‌کنند.

فعالیت‌هایی مثل ورزش کردن را امتحان کنید، توانایی‌های جسمی‌تان را تحسین کنید، برای خودتان کاری مثل ماساژ یا مانیکور انجام دهید، اطراف‌تان را با آدم‌های مثبت پر کنید، خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، لباس‌هایی که دوست دارید و اندازه هستند بپوشید، به آینه نگاه کنید و از خودتان با صدای بلند تعریف کنید.

در آخر ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید تا برای رسیدن به اندام مناسب قدم بردارید.

مهم‌ترین بخش کاهش وزن فعالیت‌ جسمی است. فعالیت‌های جسمانی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند بلکه تندرستی بدن را نیز تقویت می‌کنند. ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید.

انواع ورزش‌ها را امتحان و درباره‌ی آنها تحقیق نمایید. ورزش در خانه را ترجیح می‌دهید یا بیرون؟ هنگام ورزش موسیقی گوش دهید. کسانی که هنگام ورزش موسیقی گوش می‌دهند مدت زمان بیشتری را به ورزش اختصاص می‌دهند.

یک الگو پیدا کنید

وقتی الگو داشته باشید انگیزه‌ی بیشتری برای کاهش وزن خواهید داشت. بنابراین باید مدل مناسبی را انتخاب کنید. چسباندن عکس یک مدل به در یخچال نمی‌تواند همیشه به شما انگیزه بدهد.

الگویی انتخاب کنید که بتوانید با او ارتباط بگیرید. مثل دوستی که وزن کم کرده است. علاوه بر انتخاب الگو خواندن داستان کسانی که با موفقیت وزن کم کردند نیز می‌تواند مفید باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم گفتگو با رکوردداران دکتر کرمانی را ببنید.

از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید

از افراد متخصص و حرفه‌ای برای کاهش وزن کمک بگیرید. کسانی که به دانش و توانایی‌های خود اعتماد دارند بیشتر می‌توانند وزن کم کنند. به عنوان مثال یک متخصص تغذیه پیدا کنید که درباره غذاها و ورزش‌ها چیزهای زیادی به شما بیاموزد.

پس اگر می‌خواهید انگیزه بیشتری برای کاهش وزن به دست بیاورید با یک متخصص تغذیه و یا یک روانشناس مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

اگر می‌خواهید انگیزه بیشتری برای کاهش وزن به دست آورید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

اگر می‌خواهید انگیزه بیشتری برای کاهش وزن به دست آورید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

همراه با دوستان‌تان ورزش کنید

همراه شدن با دوستان، برای ورزش کردن از بهترین راه‌های انگیزه دادن به خودتان است.چون اگر ادامه ندهید غیر از خودتان بقیه را نیز ناامید کرده‌اید.

ورزش کردن با دوستان می‌تواند باعث رقابتی سالم شود وهر دو را وادار به تلاش بیشتری کند. دوست خوب می‌تواند در زمان‌هایی که اصلا حال ورزش کردن را ندارید تشویقتان کند تا دوباره انگیزه‌تان را تقویت کنید.

از ابزار بصری استفاده کنید

می توانید در یک دفترچه یا روی تخته، میزان پیشرفت‌تان در کاهش وزن را مرتب یادداشت کنید یا روی نمودار بکشید. این کار کمک می‌کند ببینید از کجا شروع کرده‌اید و تلاش‌های‌تان چه نتایجی داشته است.

حتی می‌توانید از عکس‌های قدیمی و جدیدتان نیز استفاده کنید. همیشه به خودتان یادآوری کنید که چرا می‌خواهید وزن کم کنید. در این مسیر، ابزار بصری خوب می‌تواند به شما کمک کند.

درباره اهداف کاهش وزن‌تان صحبت کنید

درباره اهداف کاهش وزن با دوستان، خانواده و یا پزشک خود صحبت کنید. این کار کمک می‌کند آنها هم از اهداف شما با خبر شوند و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به انجامش پیدا کنید.

وقتی بدانید که دیگران حواسشان به پیشرفت شماست، بیشتر تلاش می‌کنید. وقتی دنبال انگیزه هستید حمایت از طرف دیگران فوق العاده کمک کننده است.

راه حلی برای آنچه باعث توقف کاهش وزن‌تان شده پیدا کنید

بنشینید و لیستی از چیزهایی که مانع کاهش وزن و رسیدن به هدفتان می‌شود بنویسید. غصه خوردن را کنار بگذارید و به دنبال راه حل باشید. مثلا اگه مشکل‌تان کمبود زمان است دنبال راه‌هایی باشید که در خانه و یا در زمان‌های استراحت در اداره، ورزش کنید.

اینترنت می‌تواند راه‌حل‌های خوبی را به شما پیشنهاد بدهد؛ چون به جز شما ممکن است افرادی دیگری نیز این مشکل را جستجو کرده باشند.

معجزه زندگی خودت باش
کلید اصلی رسیدن به موفقیت تقویت اراده و بالا بردن انگیزه‌س. کافیه اراده کنی تا به هر چیزی که می‌خوای برسی.
تقویت این اراده‌ رو به تیم حرفه‌ای دکتر کرمانی بسپار
برای دریافت مشاوره کلیک کن
call-to-action

تنوع اضافه کنید تا انگیزه‌تان پایدار بماند

یکنواختی خسته‌کننده است و به شما انگیزه‌ای برای ادامه دادن نمی‌دهد. نه فقط در این زمینه بلکه در ورزش هم باید تنوع داشته باشید. چون این کار تاثیرگذاری ورزش را بیشتر می‌کند.

اگر از کاری که انجام می‌دهید خسته شده‌اید، یک کار جدید را امتحان کنید تا کمی هیجان وارد زندگی‌تان شود و بتوانید تلاش‌تان را بیشتر کنید.

سوالات متداول انگیزه لاغری

چرا انگیزه لاغری ندارم؟

ایده‌آل‌گرایی افراطی و تحت تاثیر نظر و قضاوت دیگران قرار گرفتن از جمله مهمترین عوامل ناامیدی و عدم انگیزه برای کاهش وزن است.

چه روشی را برای افزایش انگیزه لاغری پیشنهاد می‌کنید؟

برای کاهش وزن خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، انتظارات معقولی از خود داشته باشید زیرا یک شبه نمی‌توان ره صد ساله را طی کرد و هر روز پیشرفت خود را در کاهش وزن یادداشت کنید و به خود جایزه بدهید!

آنچه از مقاله انگیزه لاغری آموختیم:

همان‌طور که ملاحظه کردید بخش مهمی از راه‌های افزایش انگیزه لاغری و انگیزه رژیم گرفتن به احساسات و افکار خود ما برمی‌گردد و اگر بتوانیم با خودمان درست صحبت کنیم و با خودمان مهربان‌تر باشیم، می‌توانیم بدون حس تنفر نسبت به بدن‌مان، موجب افزایش انگیزه لاغری شویم. پس در درجه اول باید از نظر روحی تغییر کنیم تا جسم‌مان هم تغییر را پذیرا شود! کافیست به راه‌حل‌های گفته شده در مقاله عمل کنید تا هیچ وقت انگیزه لاغری را از دست ندهید. مطمئنا در طول مسیر کاهش وزن شماهم به راه‌حل‌های دیگری برای حفظ انگیزه لاغری برخورده‌اید. می‌توانید این راه حل‌ها را در قسمت نظرات با ما و افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
زهرا 1402/08/18

سلام وقت بخیر میخواستم کمکم کنید چطور ب رژیم پایبند باشم آخه دیگه خسته شدمه همیشه ب خودم میگم کی به اندام مورد علاقه ام میرسم صبح ک از خواب بیدار میشم اراده میکنم دوساعت بعدش وسوسه میگیرم شروع میکنم ب پرخوری کردن

کارشناس به اندام 1402/08/19

سلام زهرا جان یک شبه اتفاقی نمیوفته باید صبور باشید وقت بزارید برای خودت هدفهای کوچک تعیین کنید مثلا تا سه هفته دیگه یک کیلو کم کنم مطمئن باش که میشه

-lilian 1402/08/14

سلام من دخترم و ۱۳ سالمه .تا ۱۶ روز دیگه مدرسه مارو اردو میبره اوپارک.من چون خیلی اضافه وزن دارم اصلا اعتماد بنفس ندارم.قدم۱۵۰ و وزنم ۷۲ .توی ۱۶ روز میشه وزن کم کرد؟

کارشناس به اندام 1402/08/15

سلام عزیزم کاهش چشمگیری که نه اما میشه رژیم وسبک درست خوردن واستارت زد حتما ازهمین امروز شروع کن برای رژیم روی لینک بزنید وثبت نام خودتون وانجام بدین منتظرتون هستیم

پروانه 1402/05/21

سلام وقتی مطالب وخوندم خیلی آروم شدم سپاسگزارم ❤

کارشناس به اندام 1402/05/22

سلام ودرود برشما الهی شکر عزیزم

نفس 1401/02/29

سلام من اعتماد به نفسم کم هست برای لاغری زیاد تلاش کردم ولی این مطالب بهم کمک کرد ممنون

Mino 1400/12/18

عالی بود مرسییی

فاطمه 1400/12/11

خیلی عالیه ولی من انگیزم صفر چکار کنم تا بتونم انگیزه ی لاغر شدن تو خودم تقویت کنم

فریبا 1400/03/14

عالی

منیژه 1400/01/06

خیلی مطالباش مفید بود دستتون درد نکنه بابت مشاوره هاتون

پریا 1399/11/08

عالییه 👌👌👌👌👌

بیتا 1399/09/28

عالی بود

فاطمه نظری 1399/09/22

من همیشه بیشترین سعیمو میکنم بیشترین مشکلم پرخوری و نداشتن اراده و انگیزه ک نمیتونم کنترل کنم همه این راه هارو هم رفتم ولی بازم اراده ای ندارم هرچند زیاد چاق نیستم فقط ۱۰ کیاو اضافه وزن دارم ولی روی اعتماد بنفسم شدیدا تاثیرداره

الهه 1399/09/19

ممنونم واقعا مفید وعالی بود

مريم 1399/09/15

خيلي عالي بود

ناشناس 1399/08/26

خیلی خوب بود ممنون 😆

کارشناس به اندام 1398/12/15

دوست عزیز ما به اسم خودمون چیزی منتشر نکردیم. مقاله های ما یا ترجمه هستند و یا تولیدی. در هر صورت چه ترجمه باشن و چه تولیدی، نوعی تولید محتوای جدید محسوب می شن

خرید اینترنتی 1398/09/18

واقعا باید دلشو داشته باشی و اراده ی قوی را دنبال نمود تا بتوانید بیشتری اثر را در وزن خود داشته باشی باسپاس

مهسا 1398/05/23

خیلی خیلی خیلی ممنون