این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

فهرست مطالب (کلیک کنید) بررسیایده بد شماره 1: متمرکز شدن روی یک شماره در ترازوایده بد شماره 2: تصمیم مبهم برای بهتر شدن در چیزیایده بد شماره 3: ازدواج کردنایده بد شماره4: تصمیم برای حذف کربوهیدرات ها یا چربیایده بد شماره 5: همه چیز را سازمان دهی کنیدایده بد شماره 6: عضویت در یک باشگاه […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 20 دقیقه

تعداد بازدید 1894

تاریخ انتشار

بررسی

آیا برای سال جدید تصمیمی گرفته اید؟ به زمانی از سال رسیده ایم که بیشتر افراد می خواهند با خود عهد هایی جدید ببندند تا عادات بد را در سال جدید کنار بگذارند. معمولا افراد با آغاز سال جدید برای ترفیع خود و کسب درجات متفاوتی از موفقیت این کار را انجام می دهند.
اما قبل از هرگونه تصمیمی توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا ناخواسته ذهن، بدن و روح خود را آماده ی شکست نکنید.

ایده بد شماره 1: متمرکز شدن روی یک شماره در ترازو

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

خود را اسیر بازی اعداد نکنید. گذاشتن تمام تمرکز بر یک عدد روی ترازو می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. اگر زود به عددی که می خواهید نرسید دلسرد می شوید چون می بینید با اینکه ورزش می کنید و رژیم گرفته اید وزنتان کم نمی شود، غافل از اینکه با ورزش کردن چربی ها را تبدیل به ماهیچه کرده اید اما تمام حواستان روی آن شماره است و موفقیت اصلی را نمیبینید. اشلی یاندل متخصص تناسب اندام می گوید: به جای تلاش برای رسیدن به آن شماره جادویی روی ترازو، تمرکز خود را روی کم کردن سایز و یا شکل گرفتن بدن بگذارید.

ایده بد شماره 2: تصمیم مبهم برای بهتر شدن در چیزی

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

بهتر شدن در همه چیز تصمیمی است که در شکل نظریه عالی است اما می تواند فرد را برای شکست آماده کند. بتسی سوبیچ، متخصص رشد و توسعه شخصی می گوید: من به کسانی که تصمیم می گیرند در مورد دام ” تر ” هشدار می دهم ” سالمتر شدن، بهتر شدن، سخت تر کار کردن ” این موارد همه پتانسیل شکست را دارند چون ممکن است هرگز عملی نشوند.
شما نمی دانید چه زمانی کار لازم برای رسیدن به نقطه عطف را انجام داده اید. در عوض می توانید تصمیماتی بگیرید که رسیدن به آنها برایتان به وضوح آشکار است و در خود توانش را میبینید، برای مثال می توانید بگویید امسال می خواهم دوست بهتری باشم و برای دوستان خود تبریک تولدی با دست خط خود بفرستید یا آنها را غافلگیر کنید.

ایده بد شماره 3: ازدواج کردن

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

کسی که دوستش دارید و البته دوستتان دارد قصد دارد ازدواج را عملی کند، تا پایان سال به او اولتیماتوم می دهید یا می گویید تا پایان سال این کار را می کنم تا مطمئن شوید اما این کار می تواند تاثیری برعکس داشته باشد. بتسی سوبیچ می گوید: شاید با این کار فکر کنید در مورد تصمیمتان قاطع و قوی هستید اما این کار بیشتر از خوبی می تواند آسیب رسان باشد. اولتیماتوم به طور کلی افراد را به حالت دفاعی می برد، تصمیماتی که افراد زیر فشار این محدوده زمانی می گیرند شاید با تصمیمات عاقلانه فاصله داشته باشد. شاید تصمیم بهتر این است که همراه نامزدتان تلاش کنید تا در سال جدید به تحقق ازدواجتان نهایت کمک را بکنید.

ایده بد شماره4: تصمیم برای حذف کربوهیدرات ها یا چربی

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

برخی از رژیم های غذایی رایج بین مردم در این روزها به فرد می گویند کربوهیدرات ها و چربی ها را از برنامه غذایی خود حذف کن. اما نباید با این شدت کار کرد. ما برای ساخت عضله و بدنی سالم به کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم نیاز داریم. با حذف کربوهیدرات بدن خود را از دریافت انرژی برای انجام کارها محروم کردید.
به جای اینکه همه کربوهیدرات ها را با هم حذف کنید، موارد سالم آن را استفاده کنید مانند نان های سبوس دار و موارد دیگری که شامل فیبر نیز می شوند. همین کار را با چربی ها نیز انجام دهید. چربی ها را از برنامه غذایی خود بیرون نکنید، به جای این کار چربی های سالم را استفاده کنید مانند روغن زیتون یا آجیل ها که احساس رضایت و سیری به شما می دهند.

ایده بد شماره 5: همه چیز را سازمان دهی کنید

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

به نظر ایده خوبی می آید مرتب کردن امور و سازمان یافته شدن صفتی مثبت است. اما این هدف مبهم و در عین حال بزرگ است. اقدام به سازمان دادن به کل زندگی کاملا جاه طلبانه است. زندگی خود را به صورت زنجیره ای در نظر بگیرید، به این فکر کنید که چگونه می توانید به جای تلاش برای تغییرات کلی تصمیماتی کوچک اما تاثیر گذار بگیرید. مثلا تصمیم بگیرید هفته ای یکبار کابینت ها یا میز کارتان را تمیز کنید. نکته مهم در تصمیم گیری این است که همه تصمیمات را با هم نگیرید تا همه را هم با هم رها نکنید.

ایده بد شماره 6: عضویت در یک باشگاه ( اگر از باشگاه رفتن بدتان می آید )

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

برخی فکر میکنند تنها باشگاه است که می تواند الهام بخش آنها برای ورزش کردن باشد، حتی اگر از باشگاه رفتن متنفر باشند، برای همین برای سال جدید تصمیم می گیرند به در یک باشگاه ثبت نام کنند. شیلش باب متخصص تغذیه می گوید: یک برنامه ورزشی بدون رفتن به باشگاه نیز می تواند تاثیر گذار و سنگین باشد و نباید خود را مجبور به کاری که دوست ندارید بکنید. حرکات فیزیکی را امتحان کنید که به شما احساس قدرت و اعتماد بنفس بدهد. مثلا می توانید به دوچرخه سواری، پیاده روی در زمین های ناهوار و اسکیت بروید، می توانید برقصید یا به کلاس شنا بروید.

ایده بد شماره 7: قرار دادن یک محدوده زمانی برای کاهش وزن

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

گذاشتن تاریخ برای شروع یک تصمیم شاید زیاد مبهم نباشد، اما گذاشتن تاریخ برای پایان کاری مانند کاهش وزن می تواند باعث ایجاد استرس و فشار روی فرد شود و اگر در تاریخ مشخص به هدف خود نرسید باعث نا امیدی می شود. به جای این کار تمرکز خود را روی رفتارها و عادات پایدار قرار دهید تا کمکتان کند وزن کم کنید.
نمونه هایی از این نوع تصمیمات به این شکل است که تصمیم بگیرید در هفته چهار تا پنج روز ورزش کنید یا مثلا تصمیم بگیرید در برنامه خود بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید. با تحقق بخشیدن به اهداف کوچک به خود کمک کنید تا در هدف بزرگی که دارید موفق بشوید.

ایده بد شماره 8: اهداف ورزشی غیر واقع گرایانه

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

وقتی زمان قرار دادن یک هدف ورزشی برای خود می رسد، وضعیت فیزیکی حال حاضر خود را در نظر بگیرید. برای مثال اگر به سختی می توانید یک کیلومتر راه بروید، به این فکر نکنید که در یک ماراتون بدوید! آرام آرام پیش بروید و کم کم راه خود را به سمت اهداف بزرگتر باز کنید. اگر بدون آمادگی به سراغ یک برنامه ورزشی سنگین بروید نه تنها خود را برای شکست آماده کرده اید بلکه احتمال دارد دچار یک آسیب دیدگی جدی نیز بشوید.

ایده بد شماره 9: روی کار آوردن تصمیمات قدیمی

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

ممکن است لیستی از تصمیمات انجام نشده از سال پیش داشته باشید. برای بازیافت برخی از این تصمیمات در سال جدید باید احتیاط کنید. قبل از هر کاری از خود بپرسید که آیا این بار واقعا میخواهد انجام شود یا دوباره خودم را برای یک شکست آماده می کنم؟ اگر این هدف چندین سال شت سر هم است که در لیست اهدافتان مانده پرسیدن این سوال از خود اهمیت بیشتری پیدا می کند. شاید بهتر باشد به خود استراحت دهید و روی چیزی دیگر تمرکز بگذارید. اگر واقعا دوست دارید که آن هدف امسال تحقق بیابد پس خود را از نظر انگیزه و ذهن آماده کنید و واقعا به دنبالش بروید.

ایده بد شماره 10: تصمیم برای انجام روزانه مدیتیشن

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

اضافه کردن مدیتیشن به زندگی می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر این تمرین برایتان جدید است، عمل به آن برای مدتی طولانی به صورت روزانه می تواند تاثیری معکوس داشته باشد. وقتی تصمیمی میگیرید که باید روزانه به آن عمل کرد خیلی زود مشغله های روزانه از مسیر خارجتان می کنند. یک روز را از دست می دهید و احساس می کنید عقب ماندید و شکست خوردید. این اهداف معمولا به صورت ناخودآگاه باعث تقویت احساس نا امیدی در خودمان و عدم پیشرفت می شود. سعی کنید اهدافی واقع بینانه برای خود در نظر بگیرید. در این مورد می توانید برای چند روز در هفته پنج دقیقه مدیتیشن را برای خود در نظر بگیرید. همین که این کار برایتان تبدیل به عادت شد می توانید مدت زمان و روزهای آن را بیشتر کنید.

ایده بد شماره 11: خوردن غذاهای خاص

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

رژیم گریپ فروت، رژیم غذاهای خام، رژِم تک غذایی، تمام اینها روش هایی نا سالم است که فقط شکست را در پی دارد. این روش ها نه تنها باعث می شود خسته شوید، بلکه مقدار زیادی مواد مغذی که می توانید از دیگر غذاها بدست بیاورید را هم از دست می دهید. کایلا پیوهاوس مربی خصوصی، متخصص تغذیه و صاحب کمپانی میس فیت توصیه می کند: به غذا مانند سوخت نگاه کنید، به جای استفاده مقدار زیادی از غذاهای رژیم جادویی بیاموزید که غذاها چگونه می توانند در رسیدن به هدفتان کمکتان کنند. تصمیم بگیرید به برنامه ای کامل که شامل تمام گروه های غذایی می شود عمل کنید و وعده های خود را رنگارنگ کنید. به جای استفاده از یک نوع غذا مواد غذایی را با هم ترکیب کنید از غذاهای فرآوری شده و قندهای اضافی بپرهیزید.

ایده بد شماره 12: تصمیمات منفی

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

دیگر قهوه نمی خورم، تلوزیون نگاه نمی کنم، دسر نمی خورم گاهی مشکل در جمله بندی است. تصمیمات منفی گاهی رسیدن به هدف را مشکل تر می کنند. وقتی کلماتتان و اهدافتان منفی باشد تمام توجه و انرژی تان را متمرکز فعالیتی می کنید که می خواهید از آن اجتناب کنید، که هیچ جهت و انگیزه ای ندارد. به جای این کار تصمیمات مثبت بگیرید، برای مثال، آنقدر توانایی بدست بیاورم که بتوانم 5 کیلومتر بدوم، هر روز را با یک لیوان آب شروع کنم، چنین تصمیماتی توجهتان را به سمت پیشرفت و جلو رفتن جلب می کند.

ایده بد شماره 13: تلاش برای شغل جدید

این تصمیمات برای شروع سال شاید ایده خوبی نباشد!

تصمیمات مطلق و فاقد تمرکز ممکن است با شکست مواجه شوند. اخذ یک شغل جدید می تواند هدفی عالی باشد، اما این هدف تا درجاتی خارج از کنترل شماست. مطمئن هستید که قبول می شوید و از پس هر مصاحبه ای بر می آیید، اما این تضمین نمی کند که حتما استخدام می شوید. نباید از نوسان بازار کار نیز غافل شد. هر چقدر هم برای یافتن کار جدید به خود فشار بیاورید بدون برنامه و در نظر گرفتن نقاط عطف کاری از پیش نمی برید. برای خود اهدافی تعیین کنید که توانایی مدیریتشان را داشته باشید و سعی کنید اهدافتان واقع گرایانه باشد.

چگونه تصمیمات را عملی کنیم

ساخت اهدافی که بدن، ذهن و روح را بهبود می بخشد باعث توانمدی می شود. کلید کار این است که هدف در دسترس تا شکست نخوریم و با بدست نیاوردنش خود را ملامت نکنیم. تغییرات موفق کوچک در طول زمان می توانند تغییرات مثبت بزرگی را رقم بزنند و انجام تغییری بزرگ که توان پیشبرد آن را نداریم تنها باعث عقب افتادن می شود. به مواردی فکر کنید که می خواهید نه آنهایی که نمی خواهید. آیا به اتخاذ تصمیماتی برای سال جدید اعتقاد دارید؟ چه مواردی در لیست امسالتان است؟ چه نقشه ای برای بدست آوردنشان دارید؟ با گذاشتن نظر خود ما و دیگران را نیز در آن شریک کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*