علت قاعدگی نامنظم چیست | بهترین راه درمان قاعدگی نامنظم

علت قاعدگی نامنظم چیست و در چه زمانی رخ می‌دهد؟ در طول یک چرخه قاعدگی طبیعی، یک تخمک از یکی از تخمدان‌های شما در طول تخمک گذاری آزاد می‌شود. اگر تخمک توسط اسپرم بارور نشود، تغییر سطوح هورمونی سیگنالی را به بدن شما می‌فرستد تا خون و بافت‌هایی را که رحم شما را پوشانده‌اند بریزد. […]

علت قاعدگی نامنظم بسیار مرتبط با تغذیه ناسالم و اضافه وزن است.
4.4 از 5

زمان مطالعه 25 دقیقه

تعداد بازدید 30629

تاریخ انتشار

علت قاعدگی نامنظم چیست و در چه زمانی رخ می‌دهد؟ در طول یک چرخه قاعدگی طبیعی، یک تخمک از یکی از تخمدان‌های شما در طول تخمک گذاری آزاد می‌شود.

اگر تخمک توسط اسپرم بارور نشود، تغییر سطوح هورمونی سیگنالی را به بدن شما می‌فرستد تا خون و بافت‌هایی را که رحم شما را پوشانده‌اند بریزد. این خونریزی معمولاً حدود پنج روز طول می کشد. سپس، چرخه ماهانه خود را تکرار می‌کند. طول طبیعی چرخه قاعدگی زنان 28 روز است.

با این حال تعداد روزهای بین دو دوره قاعدگی در افراد مختلف تفاوت دارد. بسیاری از زنان در طول زندگی خود دچار قاعدگی نامنظم می‌شوند. شاید شما در اواسط تا اواخر دهه 20 زندگی خود هستید و ناگهان – پس از بیش از یک دهه قاعدگی منظم – چرخه شما به طور ناگهانی مانند ساعت حرکت نمی‌کند.

اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

شما باردار نیستید و به یائسگی نزدیک نمی‌شوید، پس قضیه چیست؟ پریودی نامنظم زمانی اتفاق می‌افتد که طول چرخه بیش از 35 روز و یا مدت زمان آن متغیر باشد. در این مقاله به این سوال می‌پردازیم که قاعدگی نامنظم نشانه چیست و روش‌های درمان قاعدگی نامنظم را بررسی خواهیم کرد. با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه شوید.

پریودی یا دوره قاعدگی چیست؟

پریود یا قاعدگی بخشی از چرخه قاعدگی است که در آن آندومتر، پوشش داخلی رحم، ریخته می‌شود. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد خون از رحم و واژن آزاد می‌شود. دوره پریودی معمولا از سنین بلوغ (10 تا 16 سالگی) شروع می‌شود و تا زمان یائسگی، 45 سالگی تا 55 سالگی، ادامه پیدا می‌کند.

پریودی نامنظم می‌تواند به خاطر روش‌های جلوگیری از بارداری، عدم تعادل هورمون‌ها، تغییرات هورمونی در زمان یائسگی و تمرینات استقامتی ایجاد شود. در ادامه به این سوال می‌پردزایم: علت پریودی نامنظم چیست؟

چرخه قاعدگی در زنان متغیر است اما به صورت معمول بین 28 تا 35 روز بین هر بار قاعدگی، فاصله وجود دارد.

چرخه قاعدگی در زنان متغیر است اما به صورت معمول بین 28 تا 35 روز بین هر بار قاعدگی، فاصله وجود دارد.

علت قاعدگی نامنظم چیست؟

خانم‌ها ماهی یکبار در معرض حداقل پنج روز خونریزی از رحم قرار می‌گیرند که با گرفتگی، تغییر خلق و خو، آکنه، درد سینه، ورم و لیستی بلند بالا از مشکلات همراه است. ازطرف دیگر بعضی از خانم‌ها در زمان‌های غیر از قاعدگی نیز خونریزی دارند. به این نوع خونریزی معمولا خونریزی نامنظم گفته می‌شود که می‌تواند هشداردهنده باشد و معمولا تفاسیر زیادی دارد.

در ادامه به علت نامنظم شدن پریود بعد از چهل سالگی در خانم‌ها و دختران جوان در دهه بیست و سی می‌پردازیم:

اضافه وزن زیاد

اضافه وزن یا چاقی می‌تواند منجر به مشکلاتی در دوره قاعدگی شود زیرا بر هورمون‌های شما به خصوص هورمون انسولین تأثیر می‌گذارد و می‌تواند موجب شود قاعدگی سنگین‌تر یا سبک‌تر از حد معمول باشد.

زنان چاق یا دارای اضافه وزن به انسولین مقاوم می‌شوند که می‌تواند منجر به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شود که یکی از برجسته‌ترین مشکلات در زنان جوان است.

نکته دیگر آنکه چاقی ممکن است به دلیل افزایش التهاب پوشش داخلی رحم منجر به جریان خون سنگین در طول دوره قاعدگی شود. چاقی همچنین احتمال سقط جنین، ناهنجاری‌های هنگام تولد و زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. نه تنها چاقی، بلکه کمبود وزن نیز می‌تواند بر چرخه قاعدگی شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل داشتن وزن متناسب و تغذیه سالم برای سلامت رحم و دوره قاعدگی بسیار اهمیت دارد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

 پیشگیری از بارداری

بسیاری از روش‌های پیشگیری از بارداری می‌تواند باعث بروز قاعدگی نامنظم شوند. تا زمانی که قرص استفاده شود، خونریزی نامنظم یکی از عوارض جانبی شایع آن است. کسی که قرص استفاده می‌کند ممکن است در چند ماه ابتدایی و تا زمانی که بدنش عادت کند دچار خونریزی‌های غیرمنظم ماهانه شود.

دیگر روش‌های ضد بارداری مانند ایمپلنت یا مینی پیل نیز می‌توانند در قاعدگی تغییر ایجاد کنند. بر اساس تحقیقات، ۲۰ درصد خانم‌هایی که از ایمپلنت استفاده می‌کنند، اصلا خونریزی ندارند و تقریبا ۵۰ درصد آنها دچار خونریزی‌های نامنظم و طولانی مدت می‌شوند.

زمانی که می‌خواهید یکی از روش‌های ضدبارداری را برای خود انتخاب کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید چه حسی درباره الگوی قاعدگیتان دارید. آیا ترجیح می‌دهید خونریزی خفیفی داشته باشید یا اصلا نمی‌خواهید خونریزی باشید؟

اصلا چقدر برایتان مهم است که الگوی قاعدگی منظم و پیوسته‌ای داشته باشید؟ برای جواب دادن به این سوال‌ها می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید که کدام روش برایتان مناسب‌تر است.

یک علت قاعدگی نامنظم می‌تواند مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باشد.

یک علت قاعدگی نامنظم می‌تواند مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باشد.

بارداری

در بعضی موارد بارداری می‌تواند باعث ایجاد پریودی نامنظم و یا لکه بینی شود. اگر پریودتان نامنظم شده و اخیرا رابطه جنسی داشتید بهتر است آزمایش بارداری بدهید تا از باردار بودن یا نبودن خود مطمئن شوید.

اگر باردار هستید و درد تیز و شدید در ناحیه لگن و شکم دارید که بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا علت درد مشخص شود و برای درمان آن اقدام کنید.

شیردهی

دلیل پریود نامنظم چیست؟ در زمان شیردهی نیز خانم‌ها ممکن است این مشکل را تجربه کنند. پرولاکتین هورمون تولیدکننده‌ی شیر در زنان شیرده است. پرولاکتین، هورمون‌های تولید مثل بدن را سرکوب می‌کند. به همین دلیل ممکن است در طول شیردهی پریود نشوید و یا خونریزی خیلی کمی داشته باشید. اما مدتی بعد از تمام شدن شیردهی باید چرخه قاعدگی شما دوباره منظم شود.

یائسگی

قبل از ورود به دوره یائسگی کمتر ممکن است که پریودی نامنظم را تجربه کنید. نامنظمی پریود به علت یائسگی از چهل سالگی شروع می‌شود. احتمالا نشانه‌های یائسگی را به مدت 4 تا 8 سال خواهید داشت. شروع این دوران با قاعدگی نامنظم همراه است. نوسان سطح استروژن در این مدت باعث طولانی یا کوتاه شدن دوره‌های قاعدگی می‌شود.

در یک بازه زمانی چندساله پیش از یائسگی، عمده زنان دچار قاعدگی نامنظم می شوند.

در یک بازه زمانی چندساله پیش از یائسگی، عمده زنان دچار قاعدگی نامنظم می شوند.

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک

شایع‌ترین علت قاعدگی نامنظم در خانم‌ها ابتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است. اگر به این سندروم دچار باشید، ممکن است بعضی ماه‌ها نوبت پریودی خود را از دست بدهید و یا خونریزی شدید داشته باشید.

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک باعث ناباروری، افزایش موهای زائد صورت و بدن، طاسی سر و افزایش وزن نیز می‌شود.

مشکلات تیروئیدی

تحقیقی در سال 2015 نشان داد 44 درصد از زنانی که قاعدگی نامنظم را تجربه می‌کنند، دچار اختلالات تیروئیدی هستند. کم‌کاری تیروئید می‌تواند باعث طولانی‌تر و شدیدتر شدن پریودی و انقباضات شود. اگر تیروئید کم‌کار داشته باشید ممکن است مواردی دیگر مانند خستگی، حساسیت به سرما و افزایش وزن را تجربه کنید.

از آنطرف پرکاری تیروئید می‌تواند باعث کوتاه‌تر و کم شدت‌ شدن دوره‌ی پریودی شود. در صورت داشتن تیروئید پرکار ممکن است کاهش وزن، استرس و اضطراب و ضربان قلب شدید را تجربه کنید. متورم شدن گردن نیز یکی از علائم رایج اختلالا تیروئیدی است.

ورزش شدید

ثابت شده است که ورزش شدید و زیاد با عملکرد هورمون‌های مسئول قاعدگی تداخل دارد. زنان ورزشکار و زنانی که تمرینات فشرده و فعالیت‌های بدنی بالایی دارند، معمولا دچار قاعدگی نامنظم می‌شوند. کاهش تمرینات و افزایش مصرف کالری می‌تواند به منظم کردن چرخه‌ی قاعدگی کمک کند.

استرس

دلیل پریودی نامنظم چیست؟ تحقیقات نشان داده‌اند استرس و اضطراب با نظمِ چرخه قاعدگی تداخل دارد. استرس می‌تواند با ایجاد تداخل موقت در بخشی از مغز که هورمون‌های تنظیم کننده‌ی قاعدگی را کنترل می‌کند، در عادت ماهیانه‌ی شما اختلال ایجاد کند. پس از کاهش استرس، قاعدگی شما باید به حالت عادی بازگردد.

تداخلات دارویی

برخی از داروها می‌توانند در چرخه قاعدگی شما اختلال ایجاد کنند؛ از جمله:

  • داروهای جایگزین هورمون؛
  • رقیق کننده‌های خون؛
  • داروهای تیروئید؛
  • داروهای صرع؛
  • داروهای ضدافسردگی؛
  • داروهای شیمی- درمانی؛
  • آسپرین و ایبوپروفن؛

کاهش وزن زیاد و اختلالات خوردن

کاهش وزن بیش از اندازه و سریع نیز می‌تواند یکی از دلایل قطع شدن پریود باشد. عدم دریافت کالری کافی و نخوردن مواد مغذی مورد نیاز بدن در تولید هورمون‌های تخمک‌ گذاری اختلال ایجاد می‌کند.

اگر شاخص توده بدنی یا BMI کمتر از 18.5 داشته باشید، دچار کمبود وزن هستید. کمبود وزن همراه پریود نامنظم و قطع شده باعث می‌شود دچار سردرد، خستگی و ریزش مو شوید. اگر کمبود وزن دارید و یا بدون رژیم، کاهش وزن زیادی داشته‌اید به پزشک مراجعه کنید.

عفونت‌های منتقله از راه جنسی

کلامیدیا یکی از شایع‌ترین عفونت‌هاییست که از راه جنسی منتقل می‌شود. از نشانه‌های این بیماری می‌توان به خونریزی بین دوره‌های قاعدگی و یا در طول و بعد از رابطه جنسی اشاره کرد.

اگر فکر می‌کنید در خطر ابتلا به کلامیدیا یا هرگونه عفونت منتقله از راه جنسی دیگری هستید خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید تا آزمایشات لازم برایتان تجویز شود. بیشتر این عفونت‌ها را می‌توان با یک دوره مصرف آنتی‌بیوتیک درمان کرد و به چرخه منظم قاعدگی برگشت.

تغییر بافت پوششی دهانه رحم

این مشکل کمتر شناخته شده، زمانی اتفاق می‌افتد که دهانه رحم دچار تغییرات بدون خطری شود. در این شرایط، سلول‌هایی که معمولا درون کانال دهانه رحم بوده‌اند در بیرون از دهانه رحم پیدا می‌شوند. چنین اتفاقی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیافتد.

خانم‌های جوان، باردار و خانم‌هایی که قرص مصرف می‌کنند بیشتر در خطر ابتلا هستند. البته این مورد برای بیشتر خانم‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد و خود به خود از بین می‌رود. در موارد دیگر یک پرستار می‌تواند با روشی بدون نیاز به جراحی این سلول‌ها را جدا کند.

دیگر مشکلات سلامت

دیگر مشکلات سلامت که می‌توانند علت قاعدگی نامنظم باشند عبارتند از: خشکی واژن یا پلیپ آندومتر، رشد سلول‌های غیرسرطانی که معمولا در رحم و دهانه‌ی رحم پیدا می‌شوند. زخم واژینالی که به دلیل رابطه جنسی ایجاد شده نیز می‌تواند یکی از دلایل خونریزی باشد.

گاهی علت قاعدگی نامنظم، مواردی مانند خشکی واژن یا رشد سلول‌های غیرسرطانی در این ناحیه است.

گاهی علت قاعدگی نامنظم، مواردی مانند خشکی واژن یا رشد سلول‌های غیرسرطانی در این ناحیه است.

سرطان دهانه رحم

همانطور که بالاتر هم گفتیم در بیشتر موارد خونریزی‌های غیرمنظم چیزی نیستند که نگرانش شوید. با این حال اگر پریودی نامنظم دارید بهتر است چک کنید تا مطمئن شوید مشکل، جدی‌تر نباشد.

علت قاعدگی نامنظم می‌تواند از نشانه‌های سرطان دهانه رحم نیز باشد. دیگر نشانه‌های سرطان دهانه رحم عبارتند از تخلیه غیر طبیعی واژن، ناراحتی و درد در طول رابطه جنسی، درد پایین کمر و خونریزی نامنظم بعد از رابطه جنسی. البته این عارضه ممکن است بدون علائم باشد؛ به همین دلیل است که خانم‌ها باید به صورت منظم آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند.

چه زمانی باید نگران قاعدگی نامنظم شوید؟

علت قاعدگی نامنظم در افراد متفاوت است. بسیاری از این علت‌ها نیاز به درمان پزشکی دارند. در صورت مشاهده‌ی موارد زیر به پزشک مراجعه کنید.

  • بیش از سه ماه است که پریود نمی‌شوید و باردار هم نیستید؛
  • ناگهان پریودهایتان نامنظم شده است؛
  • دوره قاعدگی‌تان بیش از هفت روز طول می‌کشد؛
  • هر دو ساعت بیش از یک پد یا تامپون نیاز دارید؛
  • در دوران قاعدگی دچار درد شدیدی می‌شوید،
  • دوره‌های قاعدگیتان کمتر از 21 روز و بیشتر از 35 روز از هم فاصله دارند،
  • بین دوره‌ها لکه بینی دارید؛
  • علائم دیگر مانند ترشحات غیرمعمول یا تب را تجربه می‌کنید؛

توجه: چقدر خونریزی در دوره قاعدگی طبیعی است؟ خونریزی شدید قاعدگی به معنای از دست دادن بیش از 80 میلی لیتر خون در هر سیکل است یا زمانی که دوره های قاعدگی بیش از هفت روز طول بکشد، خونریزی شدید است.

پزشک زمان ویزیت در مورد سوابق پزشکی شما سوال خواهد کرد، پس بهتر است از قبل جواب سوالات زیر را مشخص کنید:

  • هرگونه استرس یا مسائل عاطفی؛
  • هرگونه تغییر وزن؛
  • سابقه و روابط جنسی؛
  • میزان ورزش؛

همچنین ممکن است از آزمایشات پزشکی برای تشخیص علت خونریزی نامنظم شما استفاده شود؛ از جمله:

  • معاینه‌ی لگن؛
  • آزمایش خون؛
  • سونوگرافی شکم؛
  • سونوگرافی لگن و واژن؛
  • سی تی اسکن؛
  • ام آر آی؛

تناسب اندام و کاهش اضافه وزن یکی از مهمترین راه‌های درمان پریودی نامنظم در دختران جوان و زنان است و عدم درمان به موقع آن منجر به مشکلات بارداری در آینده خواهد شد.

شنیدی می‌گن چاقی مادر تمام بیماری‌هاست؟
جالبه بدونی دلیل 90 درصد از بیماری‌ها ختم می‌شه به اضافه وزن. معضلی که از فشار خون و دیابت گرفته تا مشکلات زنان و بارداری رو تحت شعاع قرار می‌ده.برای رسیدن به سلامتی فقط یه راه مونده
متن دکمه: همین حالا اقدام کن
call-to-action

درمان قاعدگی نامنظم چیست؟

درمان قاعدگی‌های نامنظم در دوران بلوغ و حوالی یائسگی معمولا نیاز نیست. اما اگر دوره‌های نامنظم در سال‌های باروری اتفاق بیافتد به درمان نیاز است. نوع درمان بستگی به علت قاعدگی نامنظم دارد.

ممکن است علت، یک بیماری زمینه‌ای باشد و پزشک برای درمان آن دارو تجویز کند. به صور کلی روش‌های درمانی زیر برای پریودی نامنظم توصیه می‌شود:

  • داروی پیشگیری از بارداری خوراکی؛
  • آی یو دی هورمونی؛
  • داروی تیروئید؛
  • متفورمین؛
  • کاهش وزن یا افزایش وزن؛
  • ورزش؛
  • مکمل‌های ویتامین D؛

بعضی از تکنیک‌های کاهش استرس نیز کمک کننده هستند. مانند:

  • یوگا؛
  • مراقبه؛
  • تنفس عمیق؛
  • کاهش فشار کاری؛
یک دلیل قاعدگی نامنظم می‌تواند استرس باشد. با انجام مدیتیشن و یوگا می‌توانید استرس خود را کاهش دهید.

یک دلیل قاعدگی نامنظم می‌تواند استرس باشد. با انجام مدیتیشن و یوگا می‌توانید استرس خود را کاهش دهید.

چگونه دوره قاعدگی خود را پیگیری کنیم؟

پیگیری دوره قاعدگی ایده خوبیست، حتی اگر قاعدگی منظمی داشته باشد. می‌توانید پریود خود را در یک تقویم یا دفترچه یادداشت کنید. نرم‌افزارهای زیادی نیز هستند که کمک می‌کنند نظم دوره قاعدگی خود را چک کنید.

برای شروع ردیابی دوره قاعدگی ابتدا در تقویم، اولین روز قاعدگی را مشخص کنید. بعد روز پایان را نیز علامت بزنید. این کار را برای چند دوره تکرار کنید. در عرض چند ماه خواهید دید که قاعدگی شما منظم است یا هرماه تفاوت دارد. در این تقویم موارد زیر را نیز یادداشت کنید:

  • علائم PMS مانند سردرد، گرفتگی عضلات، نفخ شکم، حساسیت پستان و خلق و خوی؛
  • چه موقع خونریزی شروع می‌شود و چه مقدار زودتر یا دیرتر از حد انتظار به پایان می‌رسد؛
  • خونریزی شما چقدر سنگین بوده است؛ از چند پد یا تامپون استفاده کرده‌اید؛
  • علائم دوران قاعدگی، مانند گرفتگی عضلات، کمردرد و سایر علائم و میزان شدت آنها؛
  • پریودتان چه مدت طول کشیده؛ طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از آخرین دوره قاعدگیتان بوده است.

آنچه از مقاله علت قاعدگی نامنظم آموختیم:

در این مقاله بررسی کردیم  قاعدگی نامنظم نشانه چیست. علت قاعدگی نامنظم می‌تواند متفاوت باشد. همه‌ی این دلایل جدی نیستند، اما برای آن دسته از مواردی که جدی هستند باید به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید اکثر خانم‌ها پریودی نامنظم را تجربه خواهند کرد و نیازی به نگرانی نیست. داشتن یک رژیم لاغری متعادل، ورزش منظم و پرهیز از استرس می‌تواند به پیشگیری و درمان قاعدگی نامنظم کمک کند.

منابع:

healthshots.com

4.4 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/09/23

سلام من الان سه هفته است که پرود شدم تموم نمیشه چکار کنم ۵۰ سالم است ورزش شدید هم میکنم در هفته ۳ روز ورزش میکنم نمیدونم دلیلش چی است لطفا راهنمایی کنید

کارشناس به اندام 1402/09/24

سلام عزیزم ورزشتون روسبکترانجام بدین وقتی به این شکل طول کشیده به متخصص مراجعه کنید

- 1402/08/11

سلام من 17 سالمه و از سن 13 سالگی پریود شدم اما تو این چند سال اصلا پریودیم منظم نشد و چهار پنچ ماه یبار پریود میشم دلیلش چیه چیکار کنم نمی تونم دکترم برم دارویی نیست ک خودم مصرف کنم

کارشناس به اندام 1402/08/12

سلام به هیچ وجه خودسر دارو نخورید کیست تخمدان اختلالات تیروئید و...میتونه ازدلایلش باشه باید مراجعه کنید

Rasta 1402/08/04

سلام من ۱۸ سالمه تا زمانی که مدرسه میرفتم شبا ساعت ۱۱ می‌خوابیدم و صبح ۷ بیدار بودم اما از تیر ماه تا الان شبا دیر می‌خوابم و صبح ها هم دیر بلند میشم برای دیر صبحانه خوردن معدن بهم ریخته و شکم آوردم چهار ماهه پریود نشدم دلیلش می‌تونه خواب نا منظم باشه؟

کارشناس به اندام 1402/08/05

سلام عزیزم بزرگ شدن شکم اختلالات هورمون خواب بی کیفیت استرس زیاد و...میتونه موثر باشه

-ناشناس 1402/07/17

سلام ببخشید من دو ماه هست که عادت ماهانه ام نا منظم شده. و چهار الی پنج روز بعد از عادت ماهانه میشم میشه بگید دلیلش چیه؟؟

کارشناس به اندام 1402/07/18

سلام عزیزم کیست ها استرس زیاد فعالیت سنگین اختلال و تغییرات هورمونی مثل تیروئید کمبود ویتامین در اثر رژیم های غذایی هم میتونه روی بی نظمی قاعدگی موثر باشه

-N 1402/07/04

سلام خسته نباشید ببخشید من یک چند وقتی هستش که پریود نامنظم دارم و هر هفته یک بار پریود میشم و هر دفعه شدت خونریزی کم هستش و داروی اسپرونولاکتون برای ریزش مو و جوش صورتم مصرف میکنم و مکمل زینک میتونه علتش این دارو ها باشه و بی نظمی قاعدگی تا چه حدی خطرناک هستش

کارشناس به اندام 1402/07/05

سلام سلامت باشید بخاطر اسپیرونولاکتونه باپزشکتون‌مشورت کنید احتمالا قطعش میکنن

-الیسا 1402/06/05

من 7 برج 4 پریود شدم بعد 13 برج 5 دوباره پریود سبک شدم که خیلی حجم کم داشت مدت 4 روز طول کشید ولی الان که از اول برج 6 پریود شدم خیلی حجم زیاد دارد اما این اولین بار است که اینطور تنظیمات پریودی دارم

کارشناس به اندام 1402/06/06

عزیزم شرایط بدنی همیشه یکسان نیست اگر ادامه دار بود با متخصص مشورت کنید

-هدا 1402/05/25

سلام من ۱۷ سالمه من ۶ تیر پریود شدم ولی الان که ۲۶ مرداد هنوز پریود نشدم شکمم درد میکنه و هر سال این ماه همینطوری هست آیا این روند طبیعی؟

کارشناس به اندام 1402/05/26

سلام عزیزم گاهی به دلایلی مانند استرس شرایط محیطی و... چنین اتفاقی میوفته یکبار درسال مشکلی نیست

-پریا 1402/05/18

سلام من 23سالمه 6پریود شدم تا 11 م الان امروز ک 18دوروزه دوباره پریودم مشکلم چیه

کارشناس به اندام 1402/05/19

سلام عزیزم استرس زیاد فعالیت سنگین ضعیف شدن بدن و... بهتره به متخصص زنان مراجعه کنید

-دنیا 1402/04/31

دوماه میشه قاعدگی نامنظم هست بعد این ماه قاعدگی ام ,چهار روز بود تمیز شودم بعد از دو روز بازم قاعدگی شود رفتم دکتر بهم قرص شنبه داد الان پنج تا موند بازم قاعدگی شود اصلانم لکه بین هست زیاد هم نیست دکترم بهم امکان هست از خارج رحم باردار هستی دیگه نمیدانم چکار کنم

کارشناس به اندام 1402/05/01

عزیزم باید تحت نظر متخصص باشید وبعد دوره دارویی مجدد مراجعه کنید

-مهین اسدی 1402/01/16

سلام من دوازده سال ازدواج کردم بچه دار نمیشم هر جای که میرم دکتر میگ سالمی اما قائدگی نامنظم دارم باید چه کار کنم لطفا کنید کمکم کنید

کارشناس به اندام 1402/01/17

سلام عزیزم برای بررسی و درمان باید تحت نظر متخصص باشید

زهرا هستم 1402/01/05

من ۲۱سالمه هست من از وقت که ازدواج کردم پریودم نا منظم هست حامله نشدم آلات ۲ ماه میشه پریود نشدم حامله نیست چیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/01/06

عزیزم برای بررسی علت این مورد باید با متخصص زنان مشورت کنید

ار 1401/12/14

سلام من ۱۲ سالمه و ۴ ماه که پریود میشم دوره هام ۲۰ روزه بود و الان سه تقریبا چهار هفته عقب افتاده طبیعی ؟ یا باید به دکتر مراجعه کنم

کارشناس به اندام 1401/12/15

سلام بله عزیزم میتونه کاملااین روند طبیعی باشه اگر ادامه بود بهتره با متخصص زنان مشورت کنید

لیل 1401/12/09

سلام من تازه ازدواج کردم ۳۵ سالمه الان ۷ ماه ک پریودم نامنظم شده،بعضی ماه ها لکه بینی دارم ،بعضی ماه ها دوبار پریود میشم

کارشناس به اندام 1401/12/11

سلام عزیزم تعییرات هورمونی بعد ازدواج روبدن اثر داره برای بررسی علتش بهتره بامتخصص زنان مشورت کنید

رها 1401/07/12

سلام من هرماه تقریبا دو یاسه روز پریودیم عقب میفتد این علتش چی هست آیا نامنظم اس

کارشناس به اندام 1401/07/20

سلام رها جان .دوسه روز تاخیر مشکلی نداره ولی بهتره برای احتیاط به متخصص زنان مراجعه کنید

م 1401/05/29

ایا کم خوابی و شب نخوابیدن باعث بر هم زدن پریودی می شود؟

کارشناس به اندام 1401/05/31

سلام وقت بخیر .بله عزیزم خواب نامنظم میتونه باعث اختلال هورمونی هم بشه .

Mm 1400/09/24

سلام من ۱۶ سالمه بعد کرونا دوبار پریود شدم و خیلی کوتاه مدت بود الان نزدیک ۳ الی ۴ ماهه پریود نشدم علتش چیه خیلی من و نگران کرده هیچ علائمی هم ندارم در صپرتی که من همیشه علائم داشتم قبل پریودی مثل درد و ... میشع بگید باید چیکار کنم خیلی نگرانم

کارشناس به اندام 1400/09/25

سلام دوست عزیز شاید دچار اختلال در هورمون‌های تخمدان شده باشید بهتره به پزشک زنان مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم رو انجام بدید

الهام 1400/07/19

سلام من 12روزقبل ازپریودی درد شدید شکم کمردردی شبیه زایمان دارم دوسه روز آروم میشم بعدپریودمیشم وقتی پریود میشم دردم آروم میشه علت چیست؟

کارشناس به اندام 1400/08/11

سلام دوست عزیز ممکنه کیست تخمدان داشته باشید یا در هورمونهای تخمدان اختلال بوجود اومده باشه به پزشک زنان مراجعه کنید و آزمایشهای لازم رو انجام بدید

M 1400/07/12

سلام من ی خانم 21 ساله هستم پریودم نامنظم هست ازدواج کردم ولی این نامنظمی برا قبل از ازدواجم هست دلیلش میتونه چی باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🏻

کارشناس به اندام 1400/08/01

سلام دوست عزیز احتمالا مشکل شما اختلالات هورمونی هست یا ممکنه مشکل کیست تخمدان داشته باشید برای اینکه به طور دقیق متوجه مشکلتون بشید به پزشک مراجعه کنید و ازمایشهای لازم رو انجام بدید

Sssss 1400/07/09

سلا من اغلب با فاصله کم حدود 22 روز پریود میشم و لکه بینی هم دارم .اختلال خواب هم پیدا میکنم .درد هم دارم ولی چندان زیاد نیس با یه قرص تا غروب روز اول اروم میشم . احتمال هست ک مشکلی باشه؟

کارشناس به اندام 1400/07/27

سلام دوست عزیز ممکنه اختلال در هورمونهای تخمدان یا کیست داشته باشید به یک پزشک زنان مراجعه کنید و آزمایشهای لازم رو انجام بدید

مبینا 1400/07/08

سلام من 21ساله هستم متاهلم قبلا پریودام منظم بود ولی 35روز شد خونریزی دارم علتش چیه؟

کارشناس به اندام 1400/07/28

سلام دوست عزیز ممکنه اختلالات تخمدان باشه یا علت دیگه ای داشته باشه حتما به پزشک زنان مراجعه کنید و آزمایشهای لازم رو انجام بدید