ارتباط شغل های شیفتی با مشکلات خواب و سلامت سوخت و ساز

ارتباط شغل های شیفتی با مشکلات خواب و سلامت سوخت و ساز تحقیقات جدید نشان داده کسانی که شغلشان شیفتی است نسبت به کسانی که ساعت کار مشخص و ثابتی دارند بیشتر دچار مشکلات خواب و متابولیکی می شوند. اختلالات متابولیک یکی از عوامل اصلی چاقی و دیابت است. دکتر مارجوری گیونس، سرپرست این تحقیقات […]

5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 2446

تاریخ انتشار

ارتباط شغل های شیفتی با مشکلات خواب و سلامت سوخت و ساز

ارتباط شغل های شیفتی با مشکلات خواب و سلامت سوخت و ساز_سلامتی و تندرستی

تحقیقات جدید نشان داده کسانی که شغلشان شیفتی است نسبت به کسانی که ساعت کار مشخص و ثابتی دارند بیشتر دچار مشکلات خواب و متابولیکی می شوند. اختلالات متابولیک یکی از عوامل اصلی چاقی و دیابت است.
دکتر مارجوری گیونس، سرپرست این تحقیقات می گوید: ارتباط بین شغل شیفتی و مشکلات سلامت چیزی جدید نیست. در سال 2014 تحقیقی نشان داد افرادی که شیفت های گردشی دارند بیشتر در خطر دیابت نوع 2 قرار دارند.
و حالا تحقیقات جدیدتر نشان می دهد افرادی که به مدت 5 سال شغلشان به این شکل پیش رفته است بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ و میر قلبی عروقی می باشند.
دکتر گینوس و گروهش پس از بررسی اطلاعت مربوط به تحقیقات گذشته تصمیم گرفتند به شکل دقیق تری نحوه ی تاثیر شغل های شیفتی روی خواب، وزن، و خطر دیابت را مورد مطالعه قرار دهند.
تمام شرکت کنندگان در این تحقیق مورد بررسی و ارزیابی به شکل فیزیکی و مصاحبه قرار گرفتند. تیم 1593 شرکت کننده را مورد معاینه فیزیکی و تجزیه و تحلیل قرار داد. با انجام محاسبات BMI این افراد گرفته شد و مشخص شد که آنها اضافه وزن دارند یا چاق هستند. اطلاعات 1400 نفر که دیابت نوع 2 داشتند ارزیابی شد. و این اطلاعات با کسانی که شرکت کرده بودند مقایسه شد.

خواب کافی می تواند مشکلات متابولیک در کسانی که شیفتی کار می کنند را کاهش دهد

در مقایسه ای که بین دارندگان شغل شیفتی با شغل هایی که ساعات کاری ثابتی داشتند انجام شد محققان دریافتند گروه اول ( شغل های شیفتی ) بیشتر مشکلات خواب را تجربه می کنند. محققان از بدست آمدن این نتیجه تعجب نکردند چون در شغل های شیفتی تعادلی وجود ندارد و یک فرد مجبور است چند روز صبح و چند روز شب کار کند که همین چرخه ی خواب او را بهم می زند.
این افراد بیشتر شغل هایی مانند کار در بیمارستان، صنایع تولید و حمل و نقل را داشتند. افزایش مشکل خواب افزایش خطر چاقی و دیابت را به همراه دارد، پس چنین افرادی باید سعی کنند حداقل ساعات بیشتری را به خواب اختصاص دهند.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*