فیتنس چیست | آیا ورزش فیتنس برای لاغری مفید است؟

فیتنس چیست و تا چه اندازه در چربی‌سوزی موثر است؟ تاکید فراوان متخصصان تغذیه به اصلاح الگوهای غذایی و تغییر سبک زندگی امروزی سبب شده که بسیاری از مردم تلاش کنند تا اندام متناسبی داشته باشند. ورزش فیتنس یا رسیدن به تناسب اندام طیف وسیعی از توانایی‌ها را در برمی‌گیرد و داشتن سطح بالایی از […]

یکی از فواید فیتنس برای لاغری و کاهش وزن است؛ به شرط آنکه زیر نظر مربی مربوطه انجام شود.
5 از 5

زمان مطالعه 31 دقیقه

تعداد بازدید 4112

تاریخ انتشار

فیتنس چیست و تا چه اندازه در چربی‌سوزی موثر است؟ تاکید فراوان متخصصان تغذیه به اصلاح الگوهای غذایی و تغییر سبک زندگی امروزی سبب شده که بسیاری از مردم تلاش کنند تا اندام متناسبی داشته باشند. ورزش فیتنس یا رسیدن به تناسب اندام طیف وسیعی از توانایی‌ها را در برمی‌گیرد و داشتن سطح بالایی از آن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

گذشته از آن، علاوه بر بالا بردن عملکرد و کارایی شما به طور روزانه به بالا بردن قدرت تمرکز، خواب کافی، خلق‌وخو و حتی کاهش وزن بسیار کمک می‌کند.

به بیان ساده‌تر، بدن ما کم تحرکی را نمی‌پذیرد؛ به همین خاطر، هر چقدر تناسب اندام و آمادگی جسمانی بالاتری داشته باشید، بدن شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

در مقاله امروز مجله سلامتی دکتر کرمانی به بررسی ورزش فیتنس برای لاغری و مزایای آن برای خانم‌ها و آقایان و همچنین فرق فیتنس با بندسازی می‌پردازیم. اگر دوست دارید در مورد این ورزش بیشتر بدانید و برای سلامتی خود گام موثری بردارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

فیتنس چیست؟

فیتنس (Fitness) یا زیبایی اندام به توانایی انجام فعالیت‌های بدنی و داشتن آمادگی جسمانی کامل گفته می‌شود. این ورزش یکی از شاخه‌های ورزشی است که در کنار کاهش توده‌های چربی، برای رساندن وزن و اندام شما به ایده آل‌ترین شکل ممکن تلاش می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید هر ورزش و تمرینی مستلزم کسب مهارت است که ورزش فیتنس نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو، اگر به دنبال رسیدن به تناسب اندام مناسب خود هستید، لازم است که در انجام تمرینات ورزش فیتنس تلاش و ممارست زیادی داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

فردی که می‌خواهد در عرض چند ماه به استایل و خوش اندامی برسد، بایستی یک مولفه کلیدی را همواره در نظر داشته باشد:

اول اینکه وضعیت جسمانی و سن افراد در تمرینات بسیار حائز اهمیت است. یعنی ممکن است شما بعد از گذشت 2 الی 3 ماه شاهد تغییرات مثبتی در بدن خود باشید، اما یکی دیگر از اعضای خانواده‌تان به دلیل دارا بودن اضافه وزن و افت متابولیسم بعد از 6 ماه تغییرات وزنی را احساس کند.

اگر خواهان رسیدن به یک اندام زیبا و در عین حال مناسب هستید، در انجام تمرین‌ها صبوری و ممارست را فراموش نکنید.

فیتنس ورزشی است برای کاهش توده‌های چربی و بهبود تعادل بدن.

فیتنس ورزشی است برای کاهش توده‌های چربی و بهبود تعادل بدن.

فیتنس شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟

دکتر اسمیت رایان مربی آمریکایی ورزش فیتنس می‌گوید:” در دنیای واقعی فیتنس به این معناست که شما بتوانید شاهد حداکثر عملکرد و کارایی در بدن خود باشید. به عنوان مثال از پله‌های ساختمان بدون نفس نفس زدن مفرط بالا بروید. بتوانید همزمان با کودکانتان بدوید و بازی کنید و کمترین مشکل را داشته باشید”.

این ورزش طیف وسیعی از توانمندی را در برمی‌گیرد و شامل بخش‌های زیر است:

اصلاح فرم و شکل بدن

توزیع متناسب ماهیچه و چربی‌های بدن با توجه به قد و وزن افراد

قدرت عضلانی

توانایی و قدرت عضلانی برای انجام کارهای سنگین و حتی کارهای روزمره

استقامت عضلانی

تکرار کارها بدون گرفتگی و انقباضات عضلانی و حتی کم‌ترین میزان خستگی

قدرت

اعمال کردن حداکثر نیرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان مثال در ورزش‌هایی همچون دویدن، پریدن، پرتاب کردن وسایل

سرعت

حرکت سریع اندام‌ها برای گرفتن و یا پرتاب کردن وسایل

چابکی

تغییر سریع موقعیت و جهت بدن در شرایط مختلف

انعطاف پذیری

انعطاف کافی در اندام‌ها به خصوص در حرکات کششی و بالا بردن دامنه حرکتی افراد

تعادل و هماهنگی

ایستادن به مدت طولانی و حفظ تعادل و هماهنگی در اندام‌ها

توجه: روش اصولی کاهش وزن سالم و استاندارد، تغییر سبک زندگی ناسالم به سالم و فعال است. برای اثرگذاری بیشتر و بهتر می‌توانید ورزش و تغذیه سالم را با هم همراه کنید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

 تفاوت بدنسازی و فیتنس چیست؟

اگر سابقه رفتن به باشگاه را داشته باشید، حتما افرادی را دیده‌اید که خواهان افزایش حجم عضلات و ماهیچه‌های خود هستند، حال آنکه بعضی دیگر صرفا می‌خواهند با ورزش کردن قدرت، سرعت و چابکی بیشتری به دست آورند:

  • بدنسازی یا پرورش اندام به انجام تمرینات سخت قدرتی و استقامتی برای افزایش حجم توده عضلانی گفته می‌شود که فرد بر اساس تمایل خود، حداکثر عضله سازی را در کنار یک رژیم غذایی مناسب داشته باشد و در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسد.

اما فیتنس به این معناست که شما در کنار یک رژیم غذایی اصولی میزان توده‌های چربی را در بدن خود به حداقل برسانید و یک اندام جمع و جور داشته باشید.

  • به بیان ساده‌تر، تفاوت اصلی فیتنس و بدنسازی در این است که شما در بدنسازی با استفاده از وزنه‌های سنگین برای افزایش و بزرگ کردن ماهیچه‌ها و عضلات خود تلاش می‌کنید، اما در ورزش فیتنس، با استفاده از تمرینات عضلات بدن خود را می‌کشید و سایز بدن‌تان را کم‌تر می‌کنید.
  • در رژیم غذایی بدنسازان حجم و مصرف غذاها بیشتر می‌شود، اما در تناسب اندام شما معمولا در رژیم غذایی خود از غذاهایی استفاده می‌کنید که کالری بسیار محدودی دارند.
در بدنسازی هدف ساخت عضله و حجم‌دهی است اما در فیتنس بدن کاهش سایز خواهد داشت.

در بدنسازی هدف ساخت عضله و حجم‌دهی است اما در فیتنس بدن کاهش سایز خواهد داشت.

 اگر در انتخاب رشته مناسب خود تردید دارید، بایستی این نکته را به خاطر داشته باشید که هر فردی اندام متفاوتی دارد و به صورت کلی نمی‌توان درباره افراد نظر خاصی داد.

به همین خاطر، قبل از تصمیم خود با یک مربی متخصص مشورت کنید تا به شما در انتخاب نوع رشته کمک کند. پس از آن، از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید و رژیم غذایی دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

اهداف فیتنس چیست؟

گفتن اهداف فیتنس آسان است؛ اما عمل کردن به آن‌ها کار ساده‌ای نیست. روی این اهداف تمرکز کنید تا زندگی خود را متحول سازید:

حفظ سلامت بدن در طولانی مدت

وقتی می‌خواهید برای اولین بار در باشگاه ثبت نام کنید، ممکن است این کار برایتان سخت‌ترین کار دنیا باشد. اما بعد از مدتی به روال تمرینات عادت می‌کنید. ب

سیاری از افراد موفق و با انگیزه در اوایل دهه 50 زندگیشان با درد و مریضی از دنیا رفته‌اند، چرا که هرگز مراقب سلامتی خودشان نبوده‌اند. اگر خواهان یک سبک زندگی سالم و در نهایت لذت بردن از زندگی خود تا پایان عمر هستید، باید رسیدن به تناسب اندام و مراقبت از خودتان را در اولویت قرار دهید.

پیگیری و پیروی از یک برنامه غذایی سالم

انتخاب یک برنامه غذایی سالم و موثر در سلامتی شما نقش حیاتی را ایفا می‌کند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات فراوان به همراه مقادیر زیادی پروتئین و کربوهیدرات چیزیست که اکثر مردم از آن استقبال می‌کنند.

مصرف میزان مناسب مواد غذایی هم برای هر شخصی متفاوت است و مستلزم آن است که از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. تمام تلاشتان را به کار بگیرید و غذاهای ناسالم و سایر منابع غذایی که صرفا کالری بالا اما ارزش غذایی پایینی دارند را در سبد غذایی خود و خانواده‌تان محدود نمایید.

بهبود سلامت قلب و عروق

فیتنس و تناسب اندام یکی از موثرترین ورزش‌ها در سلامت قلب و عروق است. زیرا باعث کاهش فشار خون، کلسترول و ضربان قلب شده و قند را کنترل می‌نماید.

اگر ساعت‌ها کار کنید، اما مجبور شوید که تمام مبلغی که کار کرده‌اید را برای درمان و نسخه‌های دارو خرج کنید، کار کردن شما هیچ عایده‌ای جز ضرر نخواهد داشت. سلامتی و طول عمر نعمت‌هایی هستند که باید قدرشان را بدانید و در اولویت قرار دهید.

افزایش انعطاف پذیری و تعادل بدن

با افزایش سن، بسیاری از افراد انعطاف و تعادل بدنی خود را از دست می‌دهند. از طرفی، وقتی انعطاف پذیری شما کاهش می‌یابد، منسجم بودن بافت‌های مفصلی از بین می‌رود و فرد با گذشت زمان دچار آسیب‌های مفصلی، پارگی عضلات، شکستگی استخوان‌ها و … خواهد شد.

این علائم مواردی هستند که با افزایش سن در بدن ما نمود پیدا می‌کنند. بنابراین، هدف ورزش فیتنس این است که شما با انجام تمرینات توانایی بالایی در انعطاف پذیری و تعادل بدنی پیدا کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از دلایلی که شما ورزش فیتنس را انتخاب می‌کنید این است که احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. اما جدا از بحث تناسب اندام، ورزش کردن به طور طبیعی، مقاومت بدن شما را در برابر انواع بیماری‌ها بالا می‌برد.

همچنین، بررسی‌های پزشکی بسیاری نشان داده است که فعالیت بدنی سیستم ایمنی افراد را تقویت می‌کند.

مزایای فیتنس برای آقایان

تناسب اندام معمولا در مردان کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که آقایان معمولا در مقایسه با خانم‌ها زمان کمتری دارند و به دلیل کار، شغل و فعالیت اجتماعی ورزش کردن را نادیده می‌گیرند.

اما خوشبختانه در دنیای امروزی، کم کم موضوع فیتنس برای آقایان هم جای خود را باز کرده است و آن‌ها نیز به ورزش فیتنس و بدنسازی روی آورده‌اند.

از طرفی، اکثر آقایان در محیط کاری خود به دلیل ساعت‌های طولانی نشستن در پشت میز با گذشت زمان چاقی و اضافه وزن را تجربه می‌کنند. در ادامه مقاله به فوایدی که ورزش فیتنس برای آقایان دارد اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش خطر ابتلا به دیابت به دلیل کم تحرکی به خصوص در آقایان کارمند و کسانی که ساعت‌های طولانی زیادی را پشت میز سپری می‌کنند
  • کاهش کلسترول خون
  • بالا رفتن عملکرد و فعالیت‌های روزمره
  • کاهش خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و عصبانیت در شرایط پرتنش کاری
  • کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی
  • استخوان‌های قوی و قدرت بدنی
  • افزایش طول عمر
  • لاغری و کاهش وزن
  • بالا بردن متابولیسم و چربی سوزی
  • سلامت جنسی و تعادل هورمون تستوسترون در بدن (یکی از هورمون‌های استروئیدی بسیار مهم در بدن آقایان است که در سلامت جنسی، رشد استخوان‌ها، رشد موها و در نهایت سلامت کلی بدن آن‌ها نقش موثری ایفا می‌کند)
فیتنس علاوه بر لاغری موجب سرزندگی و کاهش ابتلا به افسردگی خواهد شد.

فیتنس علاوه بر لاغری موجب سرزندگی و کاهش ابتلا به افسردگی خواهد شد.

مزایای فیتنس برای خانم‌ها

توجه به الگوهای تغذیه‌ای و پیروی از سبک زندگی سالم در یک خانم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که خانم‌ها مادران آینده جامعه ما هستند و یک مادر سالم می‌تواند جنین و نوزاد سالمی را به دنیا بیاورد.

ورزش فیتنس یکی از ورزش‌های مفید و در عین حال پرکاربرد برای خانم‌ها است. زیرا اکثر خانم‌ها به دنبال رسیدن به یک اندام زیبا و فوق العاده هستند و از طرفی چاقی مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد که عبارتند از:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مفاصل که در خانم‌ها بسیار شایع‌تر از آقایان است
  • حفظ سلامت استخوان‌ها
  • بالا بردن هورمون سروتونین و کاهش افسردگی و اضطراب
  • کاهش فشار خون
  • تعادل هورمون‌های زنانه به خصوص استروژن
  • کاهش دادن تحلیل استخوان‌ها در دوران یائسگی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • کاهش فشار خون به خصوص در دوران یائسگی
  • بالا بردن سیستم ایمنی بدن

بهترین زمان برای انجام ورزش فیتنس

تمرینات صبحگاهی برای سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن ایده‌آل هستند. اما تمرینات تایم عصر نیز عملکرد و کارایی شما را بالا می‌برد. چرا که شما دو وعده غذایی (صبحانه و ناهار) را مصرف کرده‌اید و همین موضوع به افزایش انرژی و چربی سوزی شما کمک می‌کند.

از طرفی، تمرین کردن در وعده عصرانه موجب می‌شود که شما در پایان روز از کسالت و خستگی فعالیت روزانه رهایی یابید.

یک مطالعه تحقیقاتی در آمریکا نشان می‌دهد که ورزش کردن در بین ساعت‌های یک و یا چهار بعد از ظهر، به اندازه تمرینات صبحگاهی بازدهی دارد و باعث می‌شود که به اندازه صبح تمرکز داشته باشید.

از طرفی، یک مقاله پزشکی از سال 2018 نشان می‌دهد که بدن ما به طور طبیعی در اواخر بعد از ظهر حدود 10 درصد کالری بیشتر از صبح و اواخر شب می‌سوزاند. بنابراین، اگر صبح‌ها سرکار هستید و یا باید به بچه‌ها رسیدگی کنید، می‌توانید در وعده بعد از ظهر و عصر به خودتان برسید و حتی کالری بیشتری بسوزانید.

نمونه تمرینات ورزش فیتنس چیست؟

پشت پرده اندام زیبا و جمع و جور برخی از افراد طلسم و جادو یا دمنوش لاغری و قرص خاصی وجود ندارد. این افراد به سلامتی خود اهمیت داده‌اند و ماه‌های متوالی از یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی استفاده کرده‌اند. اگر آن‌ها توانسته‌اند این کار را انجام دهند، پس شما هم می‌توانید.

اما مسئله اینجاست که بهترین تمرینات ورزش فیتنس چه تمریناتی هستند؟! چهار مربی با تجربه ورزشِ فیتنس، تمرینات زیر را به عنوان بهترین تمرین‌های فیتنس معرفی کرده‌اند:

پیاده روی

پیاده روی یکی از ساده‌ترین تمرین‌های رسیدن به زیبایی اندام است که شما می‌توانید بدون هیچ وسیله‌ای به جز یک جفت کفش کتانی آن را انجام دهید. این ورزش، علاوه بر تقویت قلب و عروق به کالری‌سوزی شما نیز کمک می‌کند.

تمرینات اینتروال یا تناوبی  (Intervals)

در این تمرین فرقی نمی‌کند که یک ورزشکار حرفه‌ای باشید یا یک تازه کار، در هرصورت انجام این تمرین سطح تناسب اندام شما را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. کافیست سرعت خود را یک الی دو دقیقه بیشتر کنید و بعد از آن بین ست‌ها دو تا ده دقیقه استراحت در نظر بگیرید.

فیتنس برای لاغری مجموعه‌ای از انواع حرکات کششی‌ و پیاده‌روی است.

فیتنس برای لاغری مجموعه‌ای از انواع حرکات کششی‌ و پیاده‌روی است.

اسکوات (Squats)

اسکوات یکی از تمرینات قدرتی بسیار ضروری و مهم است. توجه داشته باشید که هر اندازه آمادگی عضلانی شما بالاتر باشد، ظرفیت بدن شما برای سوزاندن کالری‌ها بیشتر می‌شود.

اسکوات باعث تقویت عضلات چهارسر ران، همسترینگ و به طور کلی پایین تنه می‌شود و به تناسب اندام‌های تحتانی بدن کمک می‌کند.

لانگز (Lungs)

تمرین لانگز کمی پیشرفته‌تر از حرکت اسکوات است و به بهبود تعادل و هماهنگی اعضای بدن کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، یک قدم رو به جلو بردارید، کمرتان را صاف نگه دارید، زانوی جلوی خود را تا 90 درجه خم کنید، طوری که زانوی عقبی تنها چند سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد.

کرانچ شکم (Abdominal Crunches)

این تمرین به صاف و تخت کردن ناحیه شکمی شما بسیار کمک می‌کند؛ چیزی که اکثر ورزشکاران زیبای اندام خواهان آن هستند.

برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید، پاها را به صورت صاف روی زمین بگذارید، دستان خود را پشت سر خود قرار داده و به آرامی شانه‌هایتان را از زمین بلند کنید و تا نیمه بنشینید. حواستان باشد که پایین کمر نباید از زمین جدا شود؛ پس از گذشت چند ثانیه به حالت اولیه بازگردید.

با ممارست و انجام برخی از حرکات فیتنس می‌توان شکمی تخت و صاف ایجاد کرد.

با ممارست و انجام برخی از حرکات فیتنس می‌توان شکمی تخت و صاف ایجاد کرد.

تبدیل فیتنس به بخشی از زندگی روزمره

در ادامه نظرتان را به چهار ترفند جالب جلب می‌کنیم تا ببینید چگونه می‌شود از درگیری های روزانه برای رسیدن به اهداف فیتنس کمک گرفت:

 اهداف خود را بازنگری کنید و واقع گرایانه عمل کنید

اگر مادری خانه‌دار و یا معتاد به کارتان هستید، تصمیم گرفتن برای هر روز ساعت 5 صبح ورزش کردن نمی‌تواند هدفی واقع گرایانه باشد. ممکن است با قدرت شروع کنید، اما همین که به مشکل بربخورید احساس شکست می‌کنید و تسلیم می‌شوید. به جای این کار از شما می‌خواهیم اهداف‌تان را بازسازی کنید.

این را امتحان کنید: هدف‌تان این است که روز را به روشی مثبت شروع و به پایان برسانید. ممکن است یک پیاده‌روی صبحگاهی به همراه یک فنجان قهوه راحت‌تر باشد. نظرتان درباره چند حرکت کششی صبحگاهی چیست؟

شاید قبل از خواب، 10 دقیقه خوب خود را کش دهید. هدف این است که مثبت اندیشی و شکرگذاری را به زندگی‌تان بیاورید. اگر طرز فکرتان مثبت باشد به اهداف‌تان می‌رسید و از این فرآیند لذت خواهید برد.

 یک همراه مسئولیت‌پذیر داشته باشید

جای هیچ شکی نیست داشتن کسی که به شما انگیزه دهد و مسئولیت‌پذیر نگه‌تان دارد، شانس‌ شما را برای رسیدن به هدف را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد، پس دست بکار شوید و چنین شخصی را پیدا کنید.

همین که خواندن این مقاله را تمام کردید به یکی از دوستان‌تان که هدف‌اش با شما یکسان است پیام دهید. با هم قرار بگذارید که به یکدیگر کمک کنید. درباره چیزهایی که بدست آوردید و موانع‌تان با هم گفتگو کنید. چیزهایی مانند ” امروز این غذاها را خوردم ” و صحبت درباره نوع ورزشی که انجام دادید، موضوع های مناسب برای شروع هستند.

یک همراه خوب در فیتنس می‌تواند در شما انگیزه رقابت و ادامه دادن مسیر را افزایش دهد.

یک همراه خوب در فیتنس می‌تواند در شما انگیزه رقابت و ادامه دادن مسیر را افزایش دهد.

برنامه تغذیه خود را ساده کنید

آخرین باری که شنیدید یک نفر از خوردن کلم چاق شده باشد چه زمانی بود؟ هیچ وقت! درست است؟ بیش از حد درباره غذاها فکر نکنید. فقط کافیست در هنگام انتخاب غذا تصمیم درستی بگیرید.

همچنین اگر آخر هفته‌ها با خانواده یا دوستان خود به رستوران، کافه یا مهمانی می‌روید می‌توانید از غذاهای با پروتئین و سبزیجات بالا استفاده کنید که هم سیرکننده است و هم مغذی.

آنچه دوست دارید را انجام دهید و یک برنامه پشتیبان هم داشته باشید

روی فرم بودن باید لذت‌بخش باشد، نه چیزی که باعث عذاب‌تان شود. بهترین راه برای اینکه فیتنس را تبدیل به سبکی از زندگی کنید این است: کاری که دوست دارید را انجام دهید: بدوید، در طبیعت قدم بزنید، شنا، یوگا و خیلی کارهای دیگر.

حتی اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید در خانه این کار را انجام دهید و از برنامه‌های آموزشی آنلاین کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

حتی می‌توانید ورزش فیتنس را در خانه و زیر نظر مربی انجام دهید.

می‌توانید ورزش فیتنس را در خانه و زیر نظر مربی انجام دهید.

آنچه از مقاله فیتنس چیست آموختیم:

در این مقاله آموختیم که ورزش فیتنس چیست و چه تاثیری در کاهش وزن دارد. فرق فیتنس با بندسازی این است که این ورزش استقامت عضلانی، قدرت، سرعت، چابکی، اصلاح فرم بدن، انعطاف پذیری، تعادل و هماهنگی را مدنظر قرار می‌دهد و باعث کاهش سایز بدن می‌شود. اما در ورزش بدنسازی شما از تمرینات سنگین از جمله وزنه زدن برای افزایش حجم توده عضلانی و بزرگ کردن ماهیچه‌های خود استفاده می‌کنید. علاوه بر فواید فیتنس برای لاغری، فواید زیاد دیگری نیز دارد که می‌توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن، کاهش خطرات قلبی، فشار خون، افسردگی، کاهش وزن و.. اشاره کرد. از طرفی، این ورزش باعث می‌شود که ما به مرور زمان از یک الگوی تغذیه‌ای سالم در کنار تمرینات بهره بگیریم و با افزایش سن، آنچه کاشته‌ایم را برداشت خواهیم کرد.

منابع:

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/12/08

مطالب عالی و آموزنده بود

کارشناس به اندام 1402/12/09

لطف دارین عزیزم

-علی 1402/11/06

بسیار مقاله مفید و آگاهی دهنده فوق العاده ای بود من واقعا از مطالعه آن لذت بردم..ممنون

کارشناس به اندام 1402/11/07

ممنون ازهمراهی شما عزیزم