ماسک صورت خانگی که واقعا کار می کند

از ایام کهن تا به امروز برخی مواد خاص بوده اند که به زیبا کردن خانم ها کمک می کرده اند. اغلب آنها به صورت ماسک های خانگی به کار برده شده اند و تقریبا همه‌ی آنها دارای فواید فوق العاده ای برای صورت و پوست هستند. یکی از محبوب ترین آنها زعفران است. طعم […]

ماسک صورت خانگی که واقعا کار می کند - 7 - ماسک صورت خانگی - ورزش و سلامتی
5 از 5

زمان مطالعه 11 دقیقه

تعداد بازدید 11966

تاریخ انتشار

از ایام کهن تا به امروز برخی مواد خاص بوده اند که به زیبا کردن خانم ها کمک می کرده اند. اغلب آنها به صورت ماسک های خانگی به کار برده شده اند و تقریبا همه‌ی آنها دارای فواید فوق العاده ای برای صورت و پوست هستند. یکی از محبوب ترین آنها زعفران است. طعم عجیب و رنگ قرمز طلایی این ادویه از گل زعفران است. زعفران خواص درمانی فوق العاده ای دارد و در انواع روش های درمانی به کار برده می شود. استفاده از آن به صورت موضعی برای پوست می تواند به حل مشکلاتی مانند خشکی پوست، رنگ پریدگی و آکنه کمک کند.

ماسک زعفران

زعفران، این ادویه ارزشمند می تواند کمک شایانی به روشن شدن و درخشش پوست صورتتان کند. استفاده از ماست ( سرشار از زینک و ویتامین های B ) که اسید لاکتیک طبیعی است و ترکیب کردنش با عسل سرشار از آنزیم به زعفران این اجازه را می دهد تا خوب به پوست نفوذ کند و بیشتر تاثیر بگذارد.

ماست، عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

می توانید از روش ها اضافه کردن چند قطره لیمو، یک بند انگشت شکر و چند قطره روغن نارگیل نیز استفاده کنید.

ماسک صورت موز

تا وقتی موز هست چرا بوتاکس؟ بله درست خواندید، می توانید با موز ماسک صورت کاملا طبیعی برای خود درست کنید. ماسکی که پوستتان را مرطوب کند و پوست از نظر احساسی و ظاهری لطیف شود. یک موز متوسط رسیده را پوره کنید تا به شکل خمیری صاف درآید. سپس به آرامی آن را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد پوست را بشویید. دیگر ماسک معمول که می توانید استفاده کنید از ترکیب این مواد بدست می آید: یک چهارم فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذا خوری عسل، و یک عدد موز رسیده متوسط.

ماسک موز و خاک رس

این ماسک برای همه پوست ها مصرف می شود. اما برای پوست های چرب بهتر است. برای تهیه آن ۱ قاشق سوپ خوری خاک رس، ¼ یک عدد موز له شده، ۱ قاشق سوپ خوری آب گل پرتقال و ۱ قاشق چای خوری آب آناناس را باهم ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بزنید. سپس بشوئید.

ماسک صورت سرکه

ماسک صورت سرکه

استفاده سرکه به عنوان حجم دهنده ی پوست به زمان های بسیار قدیم بازمی گردد و تا به امروز نیز کاربرد دارد. بعد از اینکه صورت خود را شستید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید. به عنوان شستشو دهنده برای تمیز کردن و سفت کردن پوست استفاده کنید. حتی می توانید ماسک صورت خانگی نیز از سرکه استفاده کنید: یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب ترکیب کنید، سپس محلول را آرام روی صورت خود بمالید و اجازه دهید روی صورت خشک شود.

ماسک صورت شیر

ماسک صورت شیر

این هم یک راه دیگر برای رسیدن به پوست در خانه. ماسک را با ترکیب یک چهارم فنجان شیر خشک به همراه مقداری آب درست کنید. مقدار آب آنقدر باشد که از این ترکیب یک خمیر سفت بدست بیاید. صورت خود را کامل با این ترکیب بپوشانید، و اجازه دهید روی صورت کاملا خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

حالا روی پوست صورت خود احساس تازگی و طراوت می کنید.

ماسک بلغور جو دوسر

ماسک بلغور جو دوسر

اگر عجله دارید و می خواهید خیلی زود پوستتان از نظر ظاهر شکل بهتری بگیرد ماسک صورت بلغور جو دوسر را امتحان کنید. یک دوم فنجان آب داغ – نه جوش – و یک سوم فنجان بلغور جو دو سر را ترکیب کنید. بعد از اینکه آب و بلغور دو تا سه دقیقه ماندند. دو قاشق غذا خوری ماست ساده، دو قاشق غذا خوری عسل، و سفیده یک تخم مرغ کوچک را نیز در آنها ترکیب کنید، یک لایه نازک از این ترکیب را روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک صورت مایونز

ماسک صورت مایونز

تا وقتی می توانید با ماسک صورت مایونز ( مایونزی که با تخم مرغ کامل درست شده باشد ) پوست خود را درمان و ترمیم کنید. چرا پول پای کرم های گران قیمت بدهید؟ مایونز را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس با آب سرد خوب بشویید. پوست صورت احساس تمیزی و لطافت خواهد کرد.

ماسک صورت ماست

ماسک صورت خانگی ماست

برای رسیدن به پوست خود مجبور نیستید حتما به اسپا بروید. برای تمیز کردن پوست و سفت کردن منافذ آن روی پوست صورت ماست معمولی بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. برای ساخت ماسک صورتی که پوستتان را احیا کند: یک قاشق چای خوری ماست ساده را با آب یک چهارم از یک پرتقال و مقداری از پالپ هایش و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را روی صورت خود بمالید و قبل از شستن اجازه دهید حداقل 5 دقیقه روی پوست بماند.

ماسک صورت خردل

ماسک صورت خردل

اگر می خواهید پوست تان تسکین پیدا کند و ماسکی فرح بخش را تجربه کنید از خردل کمک بگیرید. قبل از اینکه کاملا روی پوست بمالید مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید پوستتان نسبت به آن تحریک نمی شود.

ماسک صورت لیمو

ماسک صورت لیمو

می خواهید ماسک صورتی استفاده کنید که هم لایه برداری کند هم پوستتان را مرطوب کند؟ آب یک عدد لیمو را با یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید.


ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
سیده فاطمه رضوی 1401/10/17

سلام خسته نباشید ،ممنونم از زحماتی که کشیدید وموفق باشید عالی بود .

کارشناس به اندام 1401/10/18

سلام سلامت وبرقرار باشید ممنون از نگاهتون عزیزم

سمیرا محمدی 1400/10/01

مرسی خیلی ممنون مطالبتون خیلی مفید بود

کارشناس به اندام 1400/10/02

سلام سمیرا خانم عزیز ممنون از همراهی و لطف شما

پارک تخفیف 1397/05/09

مرسی عالی بود مطالبتون