هفت ترفند خوابیدن درست در زمان هایی که غیر ممکن می شود

خوابتان نمی برد و میدانید مدت زمانی که فرصت دارید بخوابید کمتر و کمتر می شود. ساعت به جلو پیش میرود و این موضوع بیشتر اذیتتان میکند چون می دانید اگر نخوابید فردا خسته و بی حال خواهید بود. بیشتر اوغات وقتی شبها نمی توانم بخوابم میدانم که مقدار زیادی انرژی دارم اما دلم نمی […]

هفت ترفند خوابیدن درست در زمان هایی که غیر ممکن می شود - 1 - - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 9 دقیقه

تعداد بازدید 3213

تاریخ انتشار

خواب راحتخوابتان نمی برد و میدانید مدت زمانی که فرصت دارید بخوابید کمتر و کمتر می شود. ساعت به جلو پیش میرود و این موضوع بیشتر اذیتتان میکند چون می دانید اگر نخوابید فردا خسته و بی حال خواهید بود.
بیشتر اوغات وقتی شبها نمی توانم بخوابم میدانم که مقدار زیادی انرژی دارم اما دلم نمی خواهد از رخت خواب بیرون بیایم، به همین دلیل من شبها را تبدیل به زمان فعالیت کرده ام. نزدیک به رختخوابم مواردی را آماده کردم تا با کمک آنها بتوانم بخوابم.
همچنین نظر چندین نفر را در این مورد پرسیدم و تجربه ی بیشتری کسب کردم، امیدوارم این تجارب به شما نیز کمک کند.

بخوانید اما نه در موبایل و تبلت

خواندن کتاب واقعی به جای خواندن متن در گوشی یا تبلت بییشتر به خوابیدن سریعترتان کمک میکند، چون دیدن صفحه ی نمایش وقتی می خواهید بخوابید اصلا خوب نیست.
در واقع یک تحقیق که توسط آکادمی ملی علوم انجام گرفت نشان داد افرادی که کتاب می خوانند بهتر از کسانی که با وسائل دیجیتالی مشغول می شوند می خوابند، پس اگر نزدیک خود کتابی دارید یک بخش را انتخاب کنید و آن را مطالعه کنید.
آنه ماری چانگ، عصب شناس در بخش خواب و اختلالات شبانه روزی در بریگهام هاروارد و بیمارستان زنان در بوستون می گوید: از صفحه نمایش در وقت خواب بپرهیزید این نور روی خواب و هوشیاری تاثیرات منفی دارد، این اثر بد تنها محدود به زمانی که از این وسائل استفاده می کنید نمی شود بلکه تا فردا صبح نیز ادامه خواهد داشت.

به تمیز کردن فکر کنید

من بعضی مواقع که نمی توانم بخوابم به کارهای فردا فکر میکنم به اینکه باید چه چیزهایی را تمیز کنم و یا چه وظایفی دارم. شاید فکر کردن به این موارد بتواند هر کسی را به منطقه نیمه هوشیار ببرد و آماده ی خواب کند. این کار کمک میکند ذهنتان از مواردی که اجازه نمی دهد بخوابید دور شود.

فعالیت های آرامش دهنده به عضلات انجام دهید

گاهی ایده ی استراحت مطلق جواب نمی دهد. شاید مقداری تمرکز روی مدیتیشن کمکتان کند به آن اندازه که لازم است بتوانید بخوابید.
کسی که از او این توصیه را نشیدم می گفت من معمولا در رختخواب می مانم و همانجا مدیتیشن را انجام می دهم نتیجه ی این کار هم خوابی راحت است.
من توصیه می کنم نقاط مختلفی از بدن خود را منقبض و رهایشان کنید. از گردن و شانه ها شروع کنید و تا پا پایین بیایید. تمام این کارها را همانطور که دراز کشیده اید انجام دهید ذهن خود را آزاد کنید تا بهترین شرایط برای به خواب رفتن را فراهم آورده باشید.

از غذاهایی که به خواب بهتر کمک می کنند استفاده کنید

نمی تواید بخوابید؟ شاید زمان مناسبی است که یک میان وعده سریع میل کنید. غذاهایی مانند گردو، بادام، پنیر، کراکر، چوب شور و آب آلبالو به خواب بهتر کمک می کنند. هانطور که می دانید قهوه و نوشیدنی های گازدار هیچ کمکی به خوابیدن نمی کنند و مانع آن نیز می شوند. پس اگر میخواهید از چنین مواردی استفاده کنید بهتر است چند ساعت قبل از خواب این کار را انجام دهید.

جای خود را عوض کنید

دکتر هارنت والیا، متخصص اختلالات خواب از مرکز اختلالات خواب کلینیک کلیولند می گوید: اگر بیدار شدید و نتوانستید بخوابید بهتر است جای خود را عوض کنید.
برای به خواب رفتن دوباره در جای خود وقت نگذارید، چون اگر نتوانید بخوابید مطمئنا نگران خواهید شد و همین اجازه نمی دهد به خواب بروید، پس جای خود را عوض کنید.

بالش یا رو تختی خود را عوض کنید

وقتی به دنبال تکنیک های بهتر خوابیدن می گشتم فهمیدم بسیاری از مردم برای به خواب رفتن از تکنیک عوض کردن بالش یا روتختی استفاده می کنند.
برای بعضی خوابیدن در یک رخت خواب تازه برابر است با بهتر خوابیدن، شاید این تکنیک برای شما نیز جوابگو باشد امتحانش ضرری ندارد.

از تاثیر طبیعت استفاده کنید

یکی از شیوه هایی که بیشتر مواقع روی من کار می کند این است که همیشه در اتاق خوابم اسانس اسطوخودوس نگه می دارم. شاید این کار به نظر کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما عطر و بوی ان قطعا به خواب بهتر کمک می کند ( نکته: می توانید چند قطره از آن را روی بالش خود بچکانید تا بیشتر از تاثیر آن بهره بگیرید )
وقتی راه حل های طبیعی هست دیگر نیازی ندارید به سراغ داروها بروید. سفید شاه بلوط، قلمتس، امپاتیانس، و گیلاس و آلو نیز برای خواب مفید است که به صورت اسپری و مایع می توانید استفاده کنید.
حتی پخش صدای طبیعت نیز می تواند به خوابی بهتر کمک کند.

هر کاری می کنید، این کار را نکنید…

به خاطر داشته باشید، گاهی ممکن است نتوانید بخوابید چون استراحت کرده اید، پس خود را مجبور نکنید! کار دیگری که نباید انجام دهید این است که به ساعت نگاه کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*