چگونه پوست سالمی داشته باشیم؟

 اگر نمی‌خواهید وقت زیادی را صرف پوست خود کنید و پوست شادابی داشته باشید، بهتر است ۵ نکته اصلی را برای حفاظت از پوستتان رعایت کنید: ۱- از خودتان در مقابل آفتاب محافظت کنید مهمترین راه برای مراقبت از پوست، حفاظت از آن در مقابل اشعه خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای […]

چگونه پوست سالمی داشته باشیم؟
4.1 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 5028

تاریخ انتشار

چگونه پوست سالمی داشته باشیم؟

 اگر نمی‌خواهید وقت زیادی را صرف پوست خود کنید و پوست شادابی داشته باشید، بهتر است ۵ نکته اصلی را برای حفاظت از پوستتان رعایت کنید:

۱- از خودتان در مقابل آفتاب محافظت کنید

مهمترین راه برای مراقبت از پوست، حفاظت از آن در مقابل اشعه خورشید است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت زیاد باعث پیدایش چین و چروک، کک و مک و خشکی پوست می شود. عوارض خطرناکتری از جمله خطر ابتلا به سرطان پوست نیز با قرارگیری در معرض نور آفتاب قوت می گیرند. به همین منظور سعی کنید تا محافظت کاملی از پوست خود به عمل آورید.

رعایت این موارد می‌تواند به شما در محافظت از پوستتان کمک کند:
  • – تا می توانید در معرض نور خورشید از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر قرار نگیرید.
  • – لباسهایی بپوشید که پوستتان را بپوشانند.

۲- از استعمال دخانیات پرهیز کنید

سیگار کشیدن باعث می شود تا پوست شما چروکیده شود و شما پیرتر به نظر برسید. استعمال دخانیات مویرگهای واقع در لایه های بالایی پوست را نازک می کنند و با این عمل باعث می شوند جریان خون در سطح پوست کاهش پیدا کرده و پوست خالی از اکسیژن و موادغذایی همچون ویتامین آ گردد. همچنین سیگار کشیدن به کلاژن و الاستین که وظیفه صاف نگه داشتن پوست شما را دارند، ضربه میزند. مضاف بر اینکه حرکات فیزیکی استعمال دخانیات، از جمله جمع کردن لب ها هنگام پک زدن به سیگار و یا کوچک کردن چشم ها به منظور جلوگیری از ورود دود، باعث افزایش چین و چروک های شما می شوند.
پس اگر سیگار می کشید، بهتر است همین حالا به فکر ترک کردن آن باشید تا پوستتان به سلامت خود بازگردد.

۳- با پوستتان به ملایمت رفتار کنید

  • زمان استحمام خود را کاهش دهید. آب داغ و حمام طولانی مدت باعث می شود تا پوست شما چربی خود را از دست دهد. بهتر است سریع تر استحمام کنید و از آب گرم به جای آب داغ استفاده کنید.
  • از صابون های قوی که چربی پوست شما را به صورت کامل پاک می کنند، دوری کنید
  • با دقت اصلاح کنید. قبل از اصلاح حتما پوست خود را با لوسیون و یا کف لیز کنید. برای بهترین اصلاح از تیغ تیز و تمیز بهره بگیرید و در جهت رشد مو اصلاح کنید، نه خلاف آن.
  • آهسته خشک کنید. پس از شستشو و استحمام به آرامی پوست خود را با حوله خشک کنید و مقداری رطوبت را برای پوستتان باقی بگذارید.
  • از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای پوستتان مرطوب کننده ای مناسب انتخاب کنید و نگذارید پوستتان احساس خشکی کند.

۴- غذای سالم بخورید

تغذیه سالم موجب می شود تا پوستتان جوان تر به نظر برسد. سعی کنید تا میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید. محققان می گویند با مصرف مواد غذایی سرشار ویتامین ث و عاری از چربی و کربوهیدرات، می توانید پوستی جوانتر از سن خود داشته باشید.

۵- استرس را به کنترل خود در بیاورید

استرس های ناگهانی و غیرقابل کنترل سبب می شوند تا پوست شما دچار پیدایش آکنه شود. پس بهتر است از همین الان برنامه ای برای مدیریت بحران خود داشته باشید تا هم سلامت روانی شما تامین گردد و هم پوستتان جوان بماند.

 

4.1 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*