مصــاحبه اختصاصی

با آقای عباس بصیری

جدیدترین رکوردار وب سایت دکتر کرمانی

آقای عباس بصيري، 28 ساله ، با قد 167 سانتی متر، ساکن استان هرمزگان جدید ترین رکورددار سایت دکتر کرمانی با رکورد کاهش وزن 30 کیلوگرمی افزایش وزنم از ١٩سالگي شروع و در ٢١سالگي كم كم برايم مشكل ساز شد.از ٢١سالگي از اضافه وزنم ناراحت بودم ولي بيشترين نفرتي كه از افزايش وزنم پيدا كردم ٢سال پيش بود كه هر راهي را براي كاهش وزن انتخاب كردم. پا درد و كمر درد شديدي كه بخاطر اضافه وزنم پيدا كردم، تمسخر اطرافیام به خاطر چاقی ام و لباس هايي كه دوست داشتم بپوشم و نمي توانستم، باعث شد برای کاهش وزن تصمیم جدی بگیرم. بزرگ ترین تغییری که برای کاهش وزن دادم، رعايت دقيق برنامه غذايي و پياده روي منظم(صبح و شب) بود. کاهش وزن از چیزی که فکر می کردم بسیار راحت تر بود.7 ماه طول کشید تا به وزن فعلی ام برسم. طبيعتاً خوشحال شدم و اميد و انرژي نسبت به ادامه ي دوره رژيمم بيشتر شد. از طريق يكي از مشتري هام با سایت دکتر کرمانی آشنا شدم که با استفاده از رژیم دکتر، وزن زیادی کم کرده بودم و در نتیجه و من همان روز برای رژیم دکترکرمانی ثبت نام کردم.

وزن اولیه: 101 کیلوگرم

وزن پایانی: 71 کیلوگرم

میزان کاهش وزن: 30 کیلوگرم

شروع برنامه و تنوع غذایی رژیم دکتر کرمانی عالی بود، چون همه چيز براي رژيم گرفتن مهيا بود. خيلي هم آسان تر از آن چيزي بود كه فكرش را مي كردم.

نزديك يك ماه است کاهش وزنی که داشتم را نگه داشته ام، صبح ها پياده روي مي روم و مواظب كالري غذاهايي كه مي خورم هستم. حالا که لاغر شده ام، ديگر از پا درد و كمر دردهاي ناشي از اضافه وزنم راحت شده ام و به جای تمسخر اطرافيانم، به خاطر اراده ام مورد تشويق قرار مي گيرم. راحت تر مي توانم كارهاي روزانه ام را انجام بدهم و بيشتر از قبل انرژي دارم و كمتر خسته مي شوم. غذای سالم مورد علاقه ای که زیاد می خورم، تخم مرغ است(روش و دستور پخت آن سري است و به هيچ عنوان قابل مطرح نيست?). آخرین غذای سالمی که می خورم، كباب(مرغ و ماهي). اگر بخواهم یک وعده غذای دلخواه هم به خودم بدهم، ماهي،نان،سبزيجات و ليمو است. اینکه شیوه غذای خوردنم را تغییر بدهم كار زیاد سختي نبود. همه ي غذاهايي كه خانواده پخت مي كردند در برنامه ي غذايي روزمنو، موجود بود و انتخاب مي كردم. در خوردن، هيچ محدوديتي نه خودم ايجاد مي كردم و نه اصلا ايجاد شد. سلامتي، ثابت نگه داشتن وزن ايده آلي كه الان دارم و پوشيدن لباس هايي كه دوستشان دارم و می توانم بپوشم انگیزه می دهد تا این سبک زندگی را ادامه دهم. هر كاري را با تكرار می شود به یک عادت تبديل کرد. پياده روي كه صبح هاي زود انجام می دادم، باعث مي شد انرژي روزانه ام بيشتر شود و بخاطر همين آن را ادامه دادم. قبل از رژیم دکتر کرمانی، از چندين مدل قرص هاي لاغري استفاده كرده بودم ولي متاسفانه اگر يك كيلو كم مي كردم بعد از قطع دارو، ٣ كيلو اضافه مي كردم! يكي دو مرتبه هم حضورا نزد یک دکتر تغذیه رفتم و برای رژيم اقدام كردم ولي به علت برنامه غذايي خشك و يكنواختي كه به من می دادند، خسته و كلافه شدم و آن را رها کردم و از هیچکدام نتیجه ای نگرفتم. اما رژیم دکتر کرمانی با تجربه های قبلی متفاوت بود. برنامه غذايي متنوعي كه در اين رژيم بود و روزانه مي توانستم به جای محدود كردن خودم، آن ها را انتخاب كنم و نتيجه خوبي كه هنگام وزن كشي مي گرفتم، به من نیرو و انگیزه می داد. ورزش مورد علاقه ای که بیشتر اوقات انجام می دهم پياده روي است، چون از ورزش های دیگر برایم راحت تر است. شبکه های اجتماعی به اندام با پست هايي كه در فضاي مجازي منتشر می کردند و پيگيري مشاورهاي خوب و منوي غذايي دلخواهي كه روزانه می توانستم به آن مراجعه كنيم، رژيم گرفتن را برایم راحت تر کرده بود.

کاهش وزن باعث شد اعتماد به نفسم خیلی بیشتر شود. نگران این نسیتم وزنم برگردد چون در اين رژيم، بر خلاف رژيم هاي قبلي كه داشتم بجاي اينكه روي عدد(وزنم)تمركزكنم، راه و روش صحيح غذا خوردن را آموختم. بهترین مشوقم در طول رژیم مادرم بودند. در مواقع ناامیدی وزن ايده آلي كه مد نظرم بود و تحسین افرادی که قبلا به خاطر اضافه وزن مسخره ام می کردند به من قوت قلب می داد که این مسیر را ادامه دهم. هدفم برای امسال این است که با پياده روي و راه و روشي كه از دوره هاي دكتر كرماني آموخته ام، وزنم راثابت نگه دارم. وقتی گرسنه ام می شد، از هويج و كاهو استفاده مي كردم و در مهماني هم به هيچ عنوان وسوسه نمي شدم چون فقط دوست داشتم زودتر به وزن ايده آل ام برسم. سه توصیه ام درباره غذا خوردن این است که یادتان باشد هر غذايي، ارزش خوردن ندارد. حواستان به كالري هاي غذاهايي كه مي خورید، باشد تا وقتي گرسنه نیستید، به سراغ غذا خوردن نروید. از همين امروز برای رژيم گرفتن اقدام کنید. رژيم گرفتن اصلاً كار سختي نيست، فقط کمی اراده مي خواهد. اگر امروز مراقب سلامتيتان نباشید و به خودتان زحمت کاهش وزن ندهید، بايد در آينده چندين برابر از اين زمان را در بيمارستان بخاطر بيماري هاي ناشی از چاقی بگذرانید. سلامتي معجزه اي است كه بايد قدر آن را بدانید. رمز موفقيت من آشنايي با مجموعه يا بهتر است بگويم معجزه ي دكتر كرماني و به اندام است كه بجاي ماهي گرفتن، به ما ماهيگيري آموخت و همچنین مادر عزيزم كه مشوق و همراهم در اين دوره بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*