راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی

اگر میخواهید وزن کم کنید برای شروع بهتر است به چیزی که مینوشید دقت کنید. تحقیقات نشان داده نوشیدنی از مواردی است که کالری زیادی وارد برنامه روزانه میکند. تقریبا روزانه 222 کالری که در هفته به بیش از 1500 کالری میرسد! برای اینکه بدون از دست دادن مزه کالری دریافتی خود را کاهش دهید […]

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 28 - - عادات غذایی
5 از 5

زمان مطالعه 19 دقیقه

تعداد بازدید 9259

تاریخ انتشار

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 30 - - عادات غذایی

اگر میخواهید وزن کم کنید برای شروع بهتر است به چیزی که مینوشید دقت کنید. تحقیقات نشان داده نوشیدنی از مواردی است که کالری زیادی وارد برنامه روزانه میکند. تقریبا روزانه 222 کالری که در هفته به بیش از 1500 کالری میرسد! برای اینکه بدون از دست دادن مزه کالری دریافتی خود را کاهش دهید باید خلاق بشوید. خوشبختانه ما این کار را برای شما انجام دادیم. با چند متخصص درباره تغییر در آب آشامیدنی صحبت کردیم تا تجربیاتشان را در اختیارمان بگذارند. این دستورات را روی آب آشامیدنی خود امتحان کنید تا از کشیده شدن به سمت نوشیدنی های سرشار از قند و پر کالری در امان بمانید. با این کار به آب آشامیدنی خود عطر و طعم دلنشینی اضافه میکنید و تامین آب بدن کاری لذت بخش میشود. این دستورات را مطالعه کنید تا ببینید کدام یک را دوست دارید.

مقدمه ای بر آب طعم دار

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 32 - - عادات غذایی

سلیقه در انتخاب طعم چیزیست شخصی به همین دلیل سعی شده انواع مختلفی از این دستورات در این مقاله ارائه شود. یک قانون را فراموش نکنید، از هر محصولی که خواستید در آب آشامیدنی خود استفاده کنید از قبل خوب بشوییدش. همچنین آب آشامیدنی طعم دار خود را باید در یخچال نگهداری کنید تا از فاسد شدنش جلوگیری شود. برخی شاید بخواهند پوست محصولی که استفاده میکنند را بکنند ( مانند مرکبات )، میشود این کار را کرد اما وجود پوست این محصولات میتواند باعث افزایش طعم و مزه ی آب شود. اما اگر پوست برای مدت زیادی در آب بماند میتواند باعث تلخی شود.

ترخون – خیار

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 34 - - عادات غذایی

خیار از اجزای اصلی اضافه کردن طعم به آب است. مردم اغلب سبزیجات خوش طعم و برگدار ( مانند ترخون ) را نادیده میگیرند. خیار و ترخون هر دو برای طعم دار کردن آب بسیار ایده آل هستندو طعم خوب و لطیفی به آب میدهند. برای تهیه ی چنین آبی، نصف یک خیار را نازک نازک برش بزنید. یک مشت ترخون تازه را در یک ضرف قرار دهید و با کاردک و یا قاشقی چوبی به آرامی روی آن فشار بیاورید تا عطر و طعم خود را نشان دهد، سپس برش های خیار را اضافه کنید. ترکیب خود را در سه لیتر آب قرار دهید و قبل از استفاده بگذارید در یخچال تا خنک شود. خیار حاوی مقادیر بالایی آب است، و ترخون در بین سبزیجات یکی از پر آنتی اکسیدان ترین ها است، که همه ی اینها با هم این آب طعم دار را دلپذیر و سالم میکند.

هندوانه – خیار – آب لیمو

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 36 - - عادات غذایی

هندوانه و خیار هر دو طعمی با طراوت را به آب اضافه میکنند که این ویژگی آنها را تبدیل به عناصری کامل برای این کار کرده. هندوانه باعث میشود آب طعمی شیرین، رنگی صورتی و مقدار زیادی آنتی اکسیدان بگیرد. این آب طعم دار به شما احساس تازگی میدهد و خستگی را از تنتان بیرون می آورد. ثابت شده است که آب هندوانه باعث ریکاوری عضلات بعد از تمرین ورزشی میشود، و خیار منبعی خوب از ویتامین K است که به کاهش التهاب کمک میکند. موادی که استفاده میکنید را با دولیتر آب مخلوط کنید. یک فنجان هندوانه بدون دانه را پوست بکنید و به چند مکعب تقسیم کنید. یک عدد خیار بزرگ حلقه حلقه شده و یک عدد لیمو حلقه شده. خیار و هندوانه را به آب اضافه کنید و با هر لیوان آب یک حلقه لیمو سرو کنید. البته اگر همان موقع قصد استفاده ندارید لیمو را حلقه نکنید.

گریپ فروت – ریحان

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 38 - - عادات غذایی

ترکیب ریحان شیرین و گریپ فروت اسیدی اسانسی فوق العاده میشود. برای درست کردن این آب طعم دار، از یک کاردک مخصوص نرم کردن و یا یک قاشق چوبی برای نرم کردن چهار شاخه ریحان استفاده کنید. ریحان را در یک پارچ قرار دهید و به پارچ آب اضافه کنید و اجازه دهید ترکیب 2 ساعت بماند. سپس یک گریپ فروت را به قطعات زخیم تقسیم کنید و انتهای آن را ببرید تا از تلخی جلوگیری شود. قطعات گریپ فروت و مقداری یخ را به پارچ اضافه کنید و دوباره بگذارید دو ساعت بماند و سپس سرو کنید. اگر لازم بود مقدار یخ را بیشتر کنید.

نعنا – توت فرنگی – خیار – سیب

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 40 - - عادات غذایی

به دنبال آب طعم داری هستید که عطشتان را خاموش کند؟ میتوانید از این دستور استفاده کنید. نعنا باعث افزایش جریان خون و کاهش التهاب میشود. توت فرنگی معمولا برای طعم خوبش و مقدار بالای ویتامینی که دارد استفاده میشود. خیار نیز طبیعتی سرد کننده دارد. برای آماده کردن این دستور، یک خیار و 10 عدد توت فرنگی را حلقه حلقه کنید. نعنای تازه را در یک ظرف قرار دهید و با کاردک مخصوص نرم کردن یا پشت یک قاشق چوبی آن را نرم کنید تا عطرو طعمش آزاد شود. یک سیب را نیز حلقه حلقه کنید و به همراه نعنا، توت فرنگی و خیار با یک پارچ آب ترکیب کنید. یک ساعت ترکیب را در یخچال نگه دارید و سپس با یخ سرو کنید.

لیمو – رزماری

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 42 - - عادات غذایی

لیمو در این ترکیب نقش به تعادل رساندن طعم رزماری معطر را دارد. برای درست کردن این ترکیب، از کاردک مخصوص نرم کردن و یا پشت یک قاشق چوبی برای نرم کردن سه شاخه رزماری استفاده کنید، بعد از آن رزماری را در انتهای یک پارچ قرار دهید و روی آن آب بریزید و بگذارید رزماری حدود دو ساعت در آب بخوابد. سپس یک لیمو را به قطعات نازک حلقه حلقه کنید و دو سر آن را نیز ببرید و دور بیاندازید. قطعات لیمو را به همراه مقداری یخ به ترکیب آب اضافه کنید و بگذارید دو ساعت دیگر در یخچال بماند. حالا میتوانید استفاده کنید.

فلفل شیرین

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 44 - - عادات غذایی

در این دستور از فلفل شیرین برای طعم دادن به آب استفاده شده چون طعمی تازه و غیر منتظره دارد. البته فلفل شیرین تنها برای قدرتی که در طعم دهندگی دارد استفاده نشده، فلفل شیرین داری مقدار زیادی آب و ویتامین C نیز هست. ویتامینی که خواص بسیاری دارد و مانند یک آنتی اکسیدان عمل میکند و سلول های بدن را از صدمه ی رادیکال های آزاد محافظت میکند. برای درست کردن این ترکیب دو فنجان فلفل را بشویید و دانه های آن را جدا کنید ( فلفل قرمز، زرد و سبز ) فلفل را در انتهای یک پارچ قرار دهید و روی آن آب بریزید، سپس قبل از استفاده برای چند ساعت آن را داخل یخچال قرار دهید. اگر لازم دیدید یخ اضافه کنید.

آناناس – لیمو

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 46 - - عادات غذایی

آناناس و لیمو طعمی شیرین و اسیدی به آب میدهند که طعمی است تازه و صدها برابر بهتر از آب خالی. آناناس دارای خاصیت ضد التهابی است که به عنوان بروملین شناخته میشود. البته تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود دیگر مزایای این آنزیم چیست. همچنین محقاقان دریافتند آناناس برای التیام درد و التهاب نیز مفید است. شاید برای دریافت چینین مزایایی نیاز به مکمل باشد اما آناناس تمام اینها را در خود دارد. برای درست کردن این ترکیب سه لیتر آب را با یک فنجان آناناس مکعب شده ترکیب کنید و یک لیمو حلقه حلقه شده نیز به آن اضافه کنید. مدتی پارچ را در یخچال نگه دارید سپس استفاده کنید.

خربزه / طالبی – هندوانه

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 48 - - عادات غذایی

خربزه / طالبی منبعی عالی از ویتامین C است. ویتامین C چیزی بیشتر از یک آنتی اکسیدان است، این ویتامین به سیستم ایمنی بدن کمک میکند تا بهتر کار کند و بدن را از بیماری ها در امان نگه دارد. همچنین جذب آهن را از غذاهایی که حاوی آهن هستند بهبود میبخشد. برای درست کردن این ترکیب، یک چهارم فنجان نبات، یک چهارم فنجان طالبی/خربزه به صورت مکعب، و یک چهارم فنجان هندوانه به صورت مکعب را داخل یک پارچ قرار دهید. در پارچ حدود دو تا سه لیتر آب بریزید. ترکیب را برای چند ساعت داخل یخچال نگهداری کنید و سپس استفاده کنید. اگر لازم دیدید میتوانید از یخ نیز استفاده کنید.

توت فرنگی – کیوی

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 50 - - عادات غذایی

طعم و مزه ی تند و منحصر بفرد کیوی در کنار شیرینی توت فرنگی ترکیبی خاص را ایجاد میکند. آب طعم دار کیوی و توت فرنگی به دلیل رنگ سبزو قرمز قطعات میوه به شکل ویژه ای زیبا نیز هست. همچنین با نوشیدن این آب دوز قابل توجهی ویتامین C با آن خاصیت آنتی اکسیدانی اش را دریافت میکنید که به جوانی پوستتان نیز کمک میکند. برای آماده کردن این ترکیب، یک پیمانه توت فرنگی شسته شده و حلقه حلقه شده به همراه شش کیوی شسته شده، پوست کنده و مکعبی شده نیاز دارید. توت ها،کیوی و چند شاخه نعنا را داخل یک پارچ قرار دهید و حدود دو یا سه لیتر آب به آن اضافه کنید. حدود دو ساعت پارچ را در یخچال نگه دارید تا میوه ها خوب با آب ترکیب شوند. سپس میتوانید با یخ سرو کنید.

خیار – نعنا

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 52 - - عادات غذایی

این ترکیب طعمی کلاسیک به همراه مزایای فراوان برای سلامتی دارد. نعنا حاوی اسید رزمارینیک اسید است، یک ماده با آنتی اکسیدان، ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد التهاب. و خیار نیز سرشار از ویتامین C و ویتامین K است. برای درست کردن آب طعم دار خیار و نعنا، یک خیار را بشویید، خشک کنید و به قطعات نازک حلقه حلقه کنید. پوست خیار را نکنید چون بیشترین خواص در پوست سبزیجات است. برگهای یک شاخه نعنا را بشویید و خشک کنید، سپس با کاردک مخصوص یا پشت یک قاشق چوبی نرمش کنید. خیار و نعنا را به یک پارچ حاوی 2 لیتر آب اضافه کنید. یک الی دو ساعت پارچ را در یخچال نگهدارید تا مزه پخش شود سپس استفاده کنید.

مخلوط مرکبات

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 54 - - عادات غذایی

پرتقال، لیمو شیرین، لیمو اینها یعنی طعمی خوب. مرکبات همچنین خواص بسیاری برای سلامتی نیز دارند، تمام موادی که در این ترکیب به کار رفته است منابعی خوب از ویتامین C هستند. در این ترکیب بیشتر هدف طعم دار کردن است اما در کنار آن مقداری از مواد مفید را نیز میتوانید جذب کنید. برای آماده سازی این ترکیب، یک پرتقال، یک لیمو شیرین، و یک لیمو ترش را خوب بشویید و خشک کنید، تمام مواد را به صورت حلقه حلقه های نازک برش دهید و سر و ته همه را جدا کنید. حلقه ها را به 3 لیتر آب اضافه کنید و قبل از استفاده بگذارید ترکیب یک الی دو ساعت در یخچال بماند.

شما چه فکر میکنید؟

راه هایی برای تازه کردن آب آشامیدنی - 56 - - عادات غذایی

نظر شما درباره ایده های طعم دادن به آب چیست؟ آیا برای استفاده از این دستورات برنامه ای دارید؟ آیا نسخه مخصوص خودتان را در خانه دارید؟ ترکیبات مورد علاقه ی شما کدام است؟ افکار و ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*