کنترل هوس‌ های غذایی؛ چگونه ولع غذایی را کنترل کنیم؟

تا به حال حس کرده‌‍اید که هوس های غذایی‌تان از کنترل خارج شده است؟ گاهی اوقات هرچقدر هم قدرت اراده‌تان قوی باشد باز هم نمی‌توانید در برابر هوس‌ها مقاومت کنید و این اصلا خوب نیست. ممکن است وسوسه به خوردن غذا بر ما غلبه کند و چرخه جدیدی از پرخوری و سرزنش خود شروع شود. […]

هوسهای غذایی
4.2 از 5

زمان مطالعه 32 دقیقه

تعداد بازدید 12523

تاریخ انتشار

تا به حال حس کرده‌‍اید که هوس های غذایی‌تان از کنترل خارج شده است؟ گاهی اوقات هرچقدر هم قدرت اراده‌تان قوی باشد باز هم نمی‌توانید در برابر هوس‌ها مقاومت کنید و این اصلا خوب نیست. ممکن است وسوسه به خوردن غذا بر ما غلبه کند و چرخه جدیدی از پرخوری و سرزنش خود شروع شود. به همین دلیل قصد کرده‌ایم در این مقاله درباره علت‌ هوس های غذایی و کنترل هوس های غذایی صحبت کنیم.

هوسهای غذایی

فهرست مطالب (کلیک کنید)

علت هوس های غذایی چیست؟

هوس غذایی گاهی به خاطر کمبود مواد مغذی در بدن رخ می‌دهند و گاهی نیز بر اساس یک عادت پیش می‌آیند. از آن طرف گاهی نیز علت هوس های غذایی می‌تواند این باشد که بدن در حال پردازش چیزی در سطح احساسی یا انرژیک است.

1- علت هوس های غذایی؛ صبحانه نمی‌خورید

شاید صبح که بیدار می‌شوید احساس گرسنگی نداشته باشید. اما خوردن صبحانه و دریافت مقداری کالری کاری می‌کند در ادامه هوس‌های ناسالم غذایی به سراغ‌تان نیاید. در یک تحقیق مشخص شد دختران دارای اضافه وزنی که صبحانه‌ای حاوی ۳۵۰ کالری که حداقل ۱۳ گرم آن پروتئین بود، می‌خوردند؛ کمتر از کسانی که صبحانه را نادیده می‌گرفتند دچار هوس خوردن غذاهای شیرین و اغوا کننده می‌شدند. پروتئین باعث تحریک آزاد سازی هورمون دوپامین می‌شود. ماده‌ای شیمیایی که در قسمت پاداش مغز قرار دارد و به کنترل هوس خوردن کمک می‌کند. نصف فنجان پنیر محلی، دو تخم مرغ آب پز یا یک فنجان بلغور جو دوسر پخته شده با دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی می‌تواند چاره ساز باشد.

2- علت هوس های غذایی؛ چیزی نمی‌خورید

اگر میل به خوردن چیپس را فقط چیپس برآورده می‌کند، مقدار مشخصی از آن را جدا و آرام آرام میل کنید و لذت ببرید. گاهی اوقات باید برای خودتان تفریح هم داشته باشید. غذایی را که هوس کردید، با غذایی سالم جایگزین نمی‌کنید. وقتی دلتان می‌خواهد غذایی را بخورید نباید طوری رفتار کنید که این غذا یا هیچ.

می‌توانید شعله این میل را بخوابانید، کافیست این وعده ی کوچک و پرکاری را با یک وعده ی بزرگ و سالم جایگزین کنید. این کار جواب می‌دهد، چون هم توانسته‌اید بیشتر غذا بخورید و هم غذایی سالم و کم کالری میل کردید. فرض کنید به رستوران رفته‌اید و به جای اینکه خودتان را با سیب زمینی سرخ کرده پر کنید، یک تکه مرغ سوخاری و سالاد بخورید. هرچقدر بیشتر سالاد بخورید سریع‌تر میل‌تان فروکش می‌کند.

هوسهای غذایی

3- علت هوس های غذایی؛ قدرت اراده خود را امتحان می‌کنید

استفاده از قدرت اراده همیشه هم کار نمی‌کند. اگر تسلیم شوید باعث می‌شود احساس شکست کنید. هوس های غذایی لحظه‌ای هستند و زیاد دوام ندارند، فقط کافیست در این مدت خود را مشغول کنید.

4- علت هوس های غذایی؛ اسباب وسوسه را اطراف خود نگه می‌دارید

نمی‌توانید هر روز با کلوچه‌هایی که در آشپزخانه و جلوی چشمتان است مبارزه ذهنی را ادامه دهید. از دل برود هر آنکه از دیده رود، اینجاست که خوب جواب می‌دهد. فرض کنید ساعت ۱۰ شب است و دلتان هوس کلوچه کرده. مطمئناً نمی‌روید بیرون تا یک کلوچه بخرید! از طرفی دیگر اگر چیزی مانند کلوچه همیشه جلوی چشمتان باشد و به صورتتان زل بزند، دست آخر می‌روید و کلوچه می‌خورید. اگر خانواده‌تان عادت دارد همیشه چنین غذاهایی را بخرد و داشته باشد حداقل می‌توانید آن‌ها را دور از چشم خود نگه دارید.

5- علت هوس های غذایی؛ رژیم‌تان سخت است

در تلاشید وزن کم کنید. با خود می‌گویید خوردن شیرینی و همبرگر گناه است و باعث چاقی می‌شود. معمولا کسانی که رژیم‌های سخت می‌گیرند روی بعضی غذاها (معمولا نان، برنج و شیرینی) خیلی سختگیری می‌کنند و این سختگیری بیشتر از کسانی است که فقط می‌خواهند وزنشان ثابت بماند.

اما این افراد خود را از غذاهایی محروم می‌کنند که تمام مدت دوست داشتند. حسرت نخوردن چنین غذاهایی کم کم جمع و ناگهان با یک انفجار منجر به پرخوری می‌شود. در طول رژیم به خود هر روز فرصت نفس کشیدن هم بدهید. چه بخواهید وزن کم کنید و چه نخواهید قدرت هوس غذایی را نمی‌توان دست کم گرفت.

هوسهای غذایی

6- علت هوس های غذایی؛ از فضای مجازی استفاده می‌کنید

دوستتان یا شخصی که آن را دنبال می‌کنید عکسی از یک غذای خوشمزه گذاشته است. دیدن عکس غذاها لذت بخش است اما شاید مجبورتان کند بلند شوید و به اولین رستوران سر راه‌تان بروید. تحقیقات جدید نشان داده دیدن عکس غذاهای پرکالری باعث افزایش فعالیت در بخش پاداش دهی مغز می‌شود.

اگر نمی‌توانید در برابر چنین عکس‌هایی مقاومت کنید، حداقل عکس‌هایی ببینید که غذایی سالم را به نمایش گذاشته‌اند یا می‌توانید در فضای مجازی کسانی را دنبال کنید که عادت به خوردن غذایی سالم دارند. ( حتی می‌توانید Health را در اینستاگرام و پینترست دنبال کنید). شاید دل‌تان خواست غذایی جدید و سالم را امشب امتحان کنید.

راهکارهایی برای کنترل هوس های غذایی

افراد وقتی دچار استرس هستند بیشتر به خوردن غذاهای شیرین و تنقلات تمایل دارند. این نوع غذاها در واقع سطح هورمون کورتیزول در جریان خون را کاهش می‌دهند که باعث کاهش استرس ( حداقل به صورت موقت ) می‌شود. راه حل چیست؟ به خود یاد آور شوید که در گیرودار یک هوس غذایی قرار دارید. گاهی همین کار ساده باعث می‌شود فرد از آن حالت خارج شود و به دام پرخوری نیفتد اما اگر باز هم هوس غذایی متوقف نشد جای نگرانی نیست. راه کارهای زیادی وجود دارد تا هوس غذاییتان را کنترل کنید و به سمت غذاهای بی‌ارزش نروید. در ادامه راهکارهایی برای کنترل هوس های غذایی هنگام استرس به شما آموزش می‌دهیم.

1- کنترل هوس های غذایی؛ چیزی بنوشید که دارچین داشته باشد

با یک فنجان آب جوش، دارچین و یک قاشق چای خوری می‌توانید به سادگی جلوی هوس‌تان به غذاهای شیرین هنگام استرس را بگیرید. دارچین نشان داده می‌تواند سطح انسولین را در حالت کنترل شده نگه دارد. می‌توانید از دارچین در قهوه یا چای صبحگاهی خود نیز استفاده کنید.

هوسهای غذایی

2- کنترل هوس های غذایی؛ 15 دقیقه پیاده روی کنید

وقتی به خاطر استرس، کسلی، ناراحتی و یا دیگر موارد تمایل به خوردن پیدا می‌کنید، بیرون بروید و شروع به پیاده روی یا دویدن کنید. ورزش در بدن اندورفین آزاد می‌کند که می‌تواند باعث آرامش شود. هوای تازه نیز یک کاهش دهنده استرس طبیعی است. در واقع ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌تواند جلوی هوس خوردن غذاهای شیرین را بگیرد.

3- کنترل هوس های غذایی؛ یک نارنگی پوست بگیرید

پوست کندن مرکبات در واقع یک نوع مدیتیشن است. باید هر کاری که می‌کنید را کنار بگذارید و دو دست را درگیر پوست کندن میوه کنید. حتی بوی مرکبات که هنگام پوست کندنشان بیشتر پخش می‌شود می‌تواند باعث آرامش شود. برای بدست آوردن آرامشی مطلوب نارنگی را آرام و به صورت مارپیچ پوست بگیرید. در همین حال نفس عمیق بکشید و عطر آن را وارد ریه‌های خود کنید. وقتی پوست کندن تمام شد، میوه را آرام آرام بخورید و هرقسمتی را که وارد دهان کردید خوب بچشید.

4- کنترل هوس های غذایی؛ بلند مدت فکر کنید

پژوهش‌ها نشان دادند لذتی که از تنقلات می‌برید تنها ۳ دقیقه طول می‌کشد. سپردن این عدد در ذهن بسیار کمک کننده خواهد بود. با خودتان بگویید چه چیزی می‌تواند بیشتر از ۳ دقیقه مرا خوشحال کند؟ مسلما آن چیز شیرینی نیست. به غذایی فکر کنید که بتواند برای مدتی طولانی‌تر حال‌تان را خوب نگه دارد.

کنترل هوس‌ های غذایی؛ چگونه ولع غذایی را کنترل کنیم؟ - 15 - هوس های غذایی - عادات غذایی

5- کنترل هوس های غذایی؛ فقط یک چشیدن کوچک داشته باشید

ممکن است متوجه شوید همان یک مقدار چشیدن مزه، همه چیزی بوده که احتیاج داشتید. بررسی‌ها نشان دادند خوردن کمتر از ۱۴ گرم شکلات یا چیپس می‌تواند به اندازه وعده‌ای ۱۰ برابر بزرگ‌تر هوس افراد را راضی کند.

6- کنترل هوس های غذایی؛ حواس خود را پرت کنید

با مشغول کردن خود به فعالیتی لذت بخش، دست‌ها و ذهن‌تان را مشغول کنید. برای مثال به یکی از دوستان پیام بفرستید، ایمیل‌های خود را چک کنید و یا چند دقیقه به بازی با گوشی همراه‌تان مشغول شوید.

7- کنترل هوس های غذایی؛ در برابر میان وعده‌ها استراتژیک عمل کنید

اگر از افرادی هستید که در واکنش به استرس غذا می‌خورند، مطمئن شوید همیشه در کنار خود میان وعده‌هایی کوچک دارید. مواردی مانند هویج‌های کوچک، سیب یا کرفس. همچنین می‌توانید مقداری پروتئین را در شکل کره بادام زمینی به این میان وعده‌ها اضافه کنید تا برایتان راضی کننده باشند. اگر دوست دارید غذایی شیرین بخورید، شیرینی را با پروتئین ترکیب و میل کنید. با این کار خود را راضی نگه داشته‌اید و به افزایش مدت زمان سیری نیز کمک کردید.

8- کنترل هوس های غذایی؛ چای بنوشید و ۵ دقیقه به خود فرصت دهید تا آرامش بگیرید

وقتی استرس به سراغ‌تان می‌آید از چند دقیقه مدیتیشن به همراه چای بابونه لذت ببرید. آهسته کردن و تنظیم تنفس استرس را از بین می‌برد. چای بابونه نیز نشان داده می‌تواند باعث کاهش اضطراب در بزرگسالان شود.

هوسهای غذایی

9- کنترل هوس های غذایی؛ وعده‌های غذایی را جا نیندازید

تغذیه خوب برای مدیریت استرس بسیار مهم است. افرادی که به اندازه کافی منیزیم استفاده نمی‌کنند ممکن است هوس غذاهای شیرین را تجربه کنند. وقتی وعده‌ها را جا می‌اندازید دریافت تمام مواد مغذی مورد نیازتان دشوار می‌شود. جا انداختن وعده‌ها می‌تواند باعث سقوط قند خون شود که در نتیجه باعث افزایش اشتها و بالا رفتن تعداد پرخوری‌های استرسی می‌شود.

اگر برنامه‌ای بهم ریخته و شلوغ دارید، برای خود میان وعده‌هایی کنار بگذارید که بتوان به سادگی از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال بادام و کشمش، ماست، میوه تازه، پنیرهای ۲۸ گرمی در بسته بندی‌های کوچک به همراه غلات کامل. تمام این موارد را می‌توانید از قبل آماده کنید تا وقتی که سر و کله استرس پیدا شد، از آن‌ها استفاده کنید.

10- کنترل هوس های غذایی؛ یک جایگزین سالم پیدا کنید

این روزها برای هر چیزی می‌توانید یک جایگزین سالم پیدا کنید. اگر دلتان هوس شکلات کرده می‌توانید شکلات تلخ یا مقداری چیپس خرما را جایگزینش کنید. اگر چیزی ترد می‌خواهید می‌توانید به جای چیپس از خیار و کرفس استفاده کنید. خلاق باشید و برای هوس های غذایی که دارید جایگزین‌های سالم و جذاب پیدا کنید.

11- کنترل هوس های غذایی؛ از اینکه هرچیزی را بیش از حد پیچیده کنید دست بردارید

گاهی وقتی سعی می‌کنیم سالم غذا بخوریم، فکر می‌کنیم باید تمام دستور پخت‌های جدید را امتحان کنیم یا آنچه از این به بعد می‌خواهیم بخوریم باید متفاوت با گذشته باشد. معمولا برای خرد کردن سبزیجات و درست کردن یک وعده غذایی باید وقت بگذاریم. اما این کار نباید پیچیده شود.

وقتی دچار استرس و خستگی هستید و اصلا نمی‌خواهید آشپزی کنید، ایرادی ندارد فقط کافیست یک غذای فوق العاده ساده درست کنید. مثلا مقداری سبزیجات را به همراه برنج بپزید و میل کنید. فقط دقت داشته باشید غذایی که برای خود آماده می‌کنید علاوه بر سادگی مواد مغذی نیز به همراه داشته باشد. اصلا لازم نیست کارها را برای خود بیش از حد پیچیده کنید.

با محرومیت غذایی لاغر بشو نیستی!
محرومیت غذایی و نخوردن باعث لاغر شدن نمی‌شه. بدتر توی تله‌ هوس غذایی می‌افتی.
رژیم خوب رژیمیه که توش همه چی بخوری و لاغر بشی.
همین الان ثبت نام کنید
call-to-action

12- کنترل هوس‌های غذایی؛ بنویسید یا درباره‌اش صحبت کنید

گاهی احساسات و هیجانات خود را محبوس می‌کنیم و همین باعث می‌شود دچار استرس و ناراحتی شویم و احساس تنهایی کنیم. اجازه ندهید چیزی درونتان حبس شود. درباره احساسات، سرخوردگی‌ها و آنچه بابتش شکرگذار هستید، بنویسید و صحبت کنید. اگر ترجیح می‌دهید با کسی صحبت کنید، پس با یک دوست، اعضای خانواده یا مشاور صحبت کنید تا مقداری از این احساسات انباشته شده کم شود. همه ما باید بیشتر احساساتمان را بشناسیم و به آن‌ها اهمیت دهیم، تا بتوانیم بدون اینکه خود را با غذا مشغول کنیم از سدشان بگذریم. دیگر بهانه نیاورید که برای سالم غذا خوردن خیلی خسته یا زیر فشار استرس هستید.

تمرین تنفسی فوق‌العاده برای شکست هوس‌های غذایی

چهار زانو روی زمین بنشینید و ستون فقرات خود را صاف کنید. اگر جایی هستید که نمی‌توانید روی زمین بنشینید، روی یک صندلی صاف بنشینید و کف پاها را کاملا روی زمین قرار دهید. دست راست را بالا و به سمت صورت بیاورید و سوراخ بینی سمت راست را ببندید. تا جایی که می‌توانید نفستان را نگه دارید. از سوراخ بینی سمت چپ، هوا را بیرون بدهید. بیرون دادن نفس از بینی را به همان اندازه که نفستان را حبس کردید ادامه دهید. در تمام این مدت بگذارید دیافراگم استراحت کنند.

مطمئن شوید در حالی که هوا را به داخل می‌کشید و از سوراخ بینی سمت چپ خارج می‌کنید نفس‌هایتان بلند، آرام و عمیق باشد. مواظب باشید در حال دم و بازدم به خود فشار نیاورید. اگر بریده بریده نفس می‌کشید، سعی کنید مدت زمان نگه داشتن نفس را کاهش دهید تا زمانی که بتوانید به نرمی، عمل دم و بازدم را انجام دهید. اگر حس کردید مدت زمان نگه داشتن تنفس‌تان از بیرون دادنش بیشتر است یا برعکس، این نیز با تمرین بهبود می‌یابد.

با هر مرتبه سه دقیقه شروع کنید. به مرور می‌توانید تا ۳۱ دقیقه در روز نیز پیش بروید. اگر به شدت تحت تاثیر هوس‌ های غذایی هستید، سعی کنید این تمرین را ۹۰ روز به صورت مرتب انجام دهید تا الگوی تسلیم شدن در برابر پرخوری در هم شکسته شود.

هوس های غذایی که رژیمتان را خراب می‌کنند

1- بستنی

معمولا افرادی که زیاد هوس غذا می‌کنند، کسانی هستند که BMI بالایی دارند. جای تعجب ندارد، چون غذاهای چرب بییشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ترکیب خنکی، خامه و شیرینی، بستنی را تبدیل به غذایی می‌کند که مقاومت در برابرش سخت است اما خوردن آن هم حسابی برای‌تان خرج بر می دارد. یک وعده معمولی بستنی وانیلی حدود ۲۳۰ کالری دارد. پیشنهاد بهتر این است که نصف فنجان بستنی کم چرب بخورید که کالری بسیار کمتری دارد.

هوسهای غذایی

2- چیپس سیب زمینی

ترکیب شوری و تردی، جذابیتی فوق العاده به چیپس سیب زمینی می‌دهد. یک پاکت چیپس سیب زمینی دارای حداقل ۱۵۰ کالری است. خوردن یک بسته ی بزرگ 225 گرمی حدود ۱۲۳۰ کالری برای شما به دنبال دارد.

چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده از غذاهایی هستند که زیاد هوس‌شان به سراغ افراد می‌آید اما تمام کردن کل یک بسته در یک چشم بهم زدن می‌تواند نشانه کمبود چربی‌های سالم در بدن باشد. یکی از موارد مهم امگا ۳ است. بدن ما این اسید چرب را به صورت طبیعی تولید نمی‌کند؛ بنابراین برای دریافت مقدار مورد نیاز روزانه باید غذاهایی مانند سالمون و دیگر ماهی‌های چرب استفاده کنیم. ممکن هم هست که در کل چربی‌های سالم بدنتان کم شده باشد که در این صورت باید به سراغ غذاهای بهبود دهنده چربی‌های سالم نظیر آجیل‌ها و روغن زیتون بروید.

3- شکلات

بیشتر زنان عادت به خوردن شکلات دارند و این کار را به طور منظم انجام می‌دهند. این درست است که خوردن شکلات روی خلق و خو بسیار تاثیر گذار است. اما فراموش نکنید همین شکلات می‌تواند صدها کالری به میزان کالری مصرفی روزانه اضافه کند. اگر دائما خود را در حال شکلات خوردن یافتید، ممکن است دچار افسردگی باشید و با این کار سعی در خود درمانی داشته باشید. ۲۸ گرم شکلات تلخ سطح سروتونین و دوپامین که به نام مواد شیمیایی احساس خوب نیز شهرت دارند را تقویت می‌کند. علاوه بر این شکلات حاوی منیزیم و تئوبرومین، دو ترکیبی که نشان داده‌اند می‌توانند سطح هورمون‌های استرس را کاهش و آرامش بخشی به عضلات را بهبود دهند است. از شکلات‌های تلخ که درصد کاکائو بالایی دارند، استفاده کنید. با این کار، هم کالری کمتری استفاده کردید و هم اینکه این نوع کاکائو برای قلب‌تان نیز مفید است.

4- پاپ کورن

گاهی اوقات نشستن و فیلم دیدن، باعث می‌شود هوس کنید پاپ کورن بخورید. حافظه تاثیر زیادی در هوس‌های غذایی دارد. قبلا در حال دیدن فیلم از خوردن پاپ کورن لذت برده‌اید و حالا نیز پیشنهاد خوردن دوباره را رد نمی‌کنید. پاپ کورن ساده یک میان وعده سالم است. اما معمولا پاپ کورن‌هایی که در بسته بندی به فروش می‌رسد با روغن نارگیل درست می‌شوند و سس کره‌ای به آن‌ها اضافه می‌شود. در نتیجه پاپ کورن سالم تبدیل به هیولایی با ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری می‌شود. بهتر است پاپ کورن را ساده استفاده کنید.

هوس‌های غذایی

5- انواع دونات‌

اگر رژیم هستید، دونات برای شما مانند میوه ممنوعه است. همین ممنوع بودن دلیل کافی برای هوس کردن را فراهم می‌کند. تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای دلخواه در یک هفته و سپس کنار گذاشتن آن‌ها در هفته بعد، الگویی یو یو شکل به وجود می‌آورد و ممکن است هوس کردن را شدت ببخشد. اگر واقعا هوس خوردن غذایی را دارید، مقداری از آن خوردن بهتر از کنار گذاشتن کاملش است. مشکل دونات‌ها این است که مواد مغذی بسیار کم و کالری بسیار بالایی دارند. به جای دونات نان سبوس دار با کره بادام زمینی را امتحان کنید.

6- گوشت قرمز

آیا احساس می‌کنید یک وعده بدون داشتن گوشت غذا به حساب نمی‌آید. خبر خوب این است که برای رسیدن به وزن سالم مجبور نیستید گوشت را کنار بگذارید. فقط گوشت درست را انتخاب کنید. یک استیک معمولی حدود ۷۰۰ کالری دارد (اگر چربی آن را کم نکنید، ممکن است بیشتر هم باشد.) از گوشت چرخ کرده کم چرب استفاده کنید.

7- پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است و مزایایی هم برای سلامتی دارد. یک برش معمولی حاوی حدود ۱۲ گرم پروتئین و ۲٫۵ گرم فیبر است. اما هر برش پیتزا، حدود ۲۸۰ کالری دارد. (اگر مواد زیاد شود، می‌تواند بیشتر هم باشد) پیتزا را خودتان در خانه درست کنید. از گوشت و پنیر پیتزای کم چرب، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و دیگر سبزیجات استفاده کنید.

8- ماکارونی

ماکارونی در بیشتر کشورهای جهان جزو ۵ غذای برتر است. مشکل اینجاست که بیشتر مردم از نوعی ماکارانی استفاده می‌کنند که با آرد تصفیه شده تهیه می‌شود. ماکارونی ساده تنها یک پنجم ماکارانی سبوس دار فیبر دارد. این یعنی ماکارانی سبوس دار می‌تواند انرژی پایدارتری به شما بدهد. سس ماکارانی هم از جمله موارد رژیم کش است. بعضی سس‌ها حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری دارند. ماکارانی سبوس دار با سسی که پایه آن سبزیجات است، استفاده کنید.

هوسهای غذایی

9- آجیل‌ها

در مهمانی‌ها، خوردن یک مشت آجیل کار ساده‌ای است اما همین آجیل مخلوط بو داده شده، می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری انرژی داشته باشد. از آجیل‌هایی که پوست دارند، استفاده کنید. این آجیل‌ها سرعت خوردن را کم می‌کنند.

10- قهوه

هوس خوردن قهوه چیزی فراتر از یک هوس ساده است، چون قهوه خاصیتی اعتیاد آور دارد. بعضی افراد بدون خوردن قهوه، حس می‌کنند نمی‌توانند کاملا هوشیار شوند. خوشبختانه قهوه کالری خاصی ندارد البته تا زمانی که به آن شکر و خامه اضافه نکرده باشید. در قهوه خود از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کنید.

علت هوس های غذایی خود را بشناسید. هر موقع هوس خوردن غذایی کردید از راهکارهای گفته شده در مقاله برای کنترل هوس های غذاییتان استفاده کنید. اگر رژیمی هستید و برنامه غذاییتان شما را از خوردن غذاهای زیادی منع می‌کند، بهتر است به فکر تغییر رژیم و دریافت برنامه غذایی باشید که در آن خوردن همه‌ی غذاها مجاز باشد.

4.2 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
هستی 1401/01/23

سلام دکتر کرمانی رژیمهاش عالی هستش

هستی 1401/01/23

سلام دکتر کرمانی عالی

سهیلا 1400/06/10

واقعا ممنونم خیلی مطالب مفیدی بود

حسن 1400/05/20

سلام بسیار مفید وبا تجربه بالا کسب اطلاعات شده است .

اعظم موسی عرب 1400/05/18

بسیار آموزنده بود خییلی ممنون

سوگند 1400/04/26

سلام من یک دختر ۱۳ ساله هستم میخواستم بدونم چه چیزایی میتونم برای صبحانه و میان وعده بخورم ؟

کارشناس به اندام 1400/05/09

سلام دوست عزیز میخوای لاغرتر بشی یا چاقتر یا وزنت ثابت بمونه؟

بهار 1400/04/26

من واقعا ناراحتم وقتی میخواستن منو ثبت نام کنند هزار بار زنگ میزدند ولی الان دیگه رها کردند منو همش رژیم من تکراری هست واقعا راضی نیستم اونهمه پول دادم تازه چاقتر شدم😭😭😭😭😭😔😔😔😔🤚🤚🤚😔

کارشناس به اندام 1400/05/05

سلام دوست عزیز شما از رژیم دکتر کرمانی استفاده کردید؟ بخش پشتیبانی رژیم: به شماره ۰۲۵۳۲۱۴۳ زنگ بزن

ariana 1400/04/23

عالی بود