مصــاحبه اختصاصی

با محمدرضا قربانی  

جدیدترین رکوردار وب سایت دکتر کرمانی

محمدرضا قربانی هستم ۴۵ساله از استان مرکزی اراک وزن اولیه ام 121 کیلو و در حال حاضر 25 کیلوگرم کاهش وزن داشتم. الان ۹۵ کیلو و در تثبیت هستم ولی دوست دارم به وزن 90 کیلوگرم برسم. همسر و فرزندم  وزن متعادلی دارند. از بچگی تپل بودم و همیشه در جمع بازی بچه ها مسخره می شدم و چاقالو صدام می کردن و از ازدواج به بعد افزایش وزنم وحشتناک شد. تابستان ۹۶ بود که هنگام بالا رفتن از پله ها و یا نماز خواندن زانوهام به صدا درمیان و کمر درد دارم ضمنا دیسک کمر خفیف گرفتم و همه پزشکان گفتند باید وزنم پایین بیاد. هدفم از کاهش وزن ادامه زندگی با سلامتی و سبک وزنی بود. تغییر در نحوه و مقدار غذا خوردن و حذف فست فود و هله هوله های بی خاصیت و از همه مهمتر اراده عالی که از خودم دیدم ۴ کیلوگرم در اولین وزن کشی داشتم و این باور نکردنی بود پس از  شش ماه به وزن فعلی ام رسیده ام. کاهش وزن اگر هدفمند باشد از هرکاری ساده تر است چون میخواهید به هدف برسید وگرنه حتی یک روزش هم سخت است. حدود یکماه است که وزنم ثابت مانده، واقعیتش دیگر طبق برنامه ای که شش ماه با آن زندگی کردم دارم سپری می کنم. حالا که وزن کم کرده ام خیلی سبک شدم از پوشیدن لباس های با سایز کوچک تر لذت می برم و حداقل روزی سه چهار نفر از من دلیل لاغری را می خواهند.

وزن اولیه: 138 کیلوگرم

وزن پایانی: 60 کیلوگرم

میزان کاهش وزن: 78 کیلوگرم

حالا که وزن کم کرده ام خیلی سبک شدم از پوشیدن لباس های با سایز کوچک تر لذت می برم و حداقل روزی سه چهار نفر از من دلیل لاغری را می خواهند.خواستم به هدف برسم و رسیدم و این جز لطف خدا و دانش دکتر و زحمت تیم خوب شان نبود. تا ابد دعا گوی شما هستم.

بعد از کاهش وزن به ورزش بیشتر و از بین رفتن چربی کبدم رسیدم که دکترم خیلی تشویقم می کرد و از اهداف اصلی من بود. واقعیتش در دوران رژیم من از ماکارونی لذت می بردم چون خیلی سیر می شدم و بعد جوجه کباب که دستور خاصی نداشتن آخرین غذاهای سالمی که در لیست موردعلاقه های من قرار دارند دیزی کم چرب یا کلم پلو  هستند. اگر بخواهم به خودم یک وعده دلخواه بدهم برنج و قیمه بادمجان هستند که زیاد مصرف می کنم. من در دوران رژیمم از منوی دلخواه استفاده کردم و کنار خانواده بودم و از آنها جدا نشدم. محدودیت های غذایی که در این دوران برای خودم ایجاد کردم اوایل کمی سخت بود ولی کم کم عادت کردم و الان از بیشتر خوردن عذاب می کشم، و این یک موهبت برای من به حساب می آید. در دوران رژیمم از هیچ دارویی استفاده نکردم. اینکه هر لباسی دلم بخواهد بتوانم از بازار بخرم و دست وپا درد نداشته باشم و همه تعجب می کنن از لاغری من و دیگر کبد چرب ندارم از انگیزه های من برای کاهش وزن بودند. در دوران رژیم هفته ای سه جلسه سالن میرم و فوتسال و والیبال بازی می کنم البته سه ماه عضو فیتامین بودم و برنامه هاش را دارم و پاره وقت انجام می دهم. در بین اطرافیان هم بودند افرادی که از دلسوزی یا حسادت من را برای ادامه رژیم غذایی دلسرد می کردند ولی هدف مانع بود تاکید می کنم کبد چرب و دیسک کمر هدف مهمی بود برای من که باید بهبود می یافت. قبلا هم برای لاغر شدن تلاش کرده ام اما چون استاد و برنامه منظمی نداشتم نتوانستم موفق شوم. دلیل تفاوتی که رژیم دکتر کرمانی با دیگر رژیم ها داشت برنامه عالی و مشاوره های هر لحظه با کارشناسان بود. ورزش مورد علاقه من که بیشتر اوقات انجام میدهم فوتسال است که چربی سوزی خوبی هم دارد. ورزش های هوازی مورد علاقه من پیاده روی و دوچرخه سواری هستند. بیشتر در باشگاه ورزش می کنم.

برنامه به اندام دکتر کرمانی با برنامه غذایی که فرد را ملزم به رعایت مقدار و تعداد دفعات خوردن می کند در رسیدن به کاهش وزن موثر است. البته من سخنرانی دکتر را با دقت گوش کردم و لازم است بگویم کسانی که می خواهند شروع کنند حتما کتاب را بخوانند و سی دی سخنرانی دکتر خصوصا بخش سوالات متداول را ببینند. خیلی نگران برگشت وزنم هستم و برای همین برنامه تثبیت گرفتم در طول برنامه هیچ وقت وسوسه نشدم رژیمم را بشکنم. هدفم برای امسال فقط تثبیت وزن و شاید کاهش بیشتر با فضل خدا و علم دکتر عزیز است. وقتی نا امید می شدم مطالب کتاب و سایت و کانال ها را مطالعه می کردم و از برنامه ها و پیام ها استفاده می کردم ولی زیاد اتفاق نیافتاد تا آخر برنامه کنترل حس گرسنگی را داشتم و در این مواقع از جایگزینی ها استفاده کردم. بهترین مشوقین من در طول رژیمم بعضی دوستان و خانواده ام بودند. کاهش وزن تاثیر زیادی روی روابط اجتماعی ام نداشت و هدف من از کاهش وزن بیشتر سلامتی خودم بود. کانال تلگرام دکتر کرمانی و باشگاه مجازی فیتامین عالی هستن هنوزم دارم استفاده می کنم از علاقمندیهای من هستند. سایت دکتر کرمانی را با معرفی دوستم که قبلا استفاده کرده بود شناختم. شروع برنامه خوب بود فقط تا ده پانزده روز اصلا مهم نبود و عالی می گذشت و یک ماه بعدش خیلی سختی کشیدم از نخوردن مثل قبل. از بین لیست های غذایی برنامه، لیست دلخواه و منوی روزانه را استفاده کردم چون نمی خواستم خانواده با رژیم من سختی بکشن و من کنارشون باشم. تماس تلفنی خیلی بی نظیری در مجموعه دکتر کرمانی وجود دارد و من بیشتر از این طریق با مشاورین در تماس بودم. توصیه اصلی من برای کسانی که در رژیم هستند این است که به اندازه و به موقع غذا بخورند. و اگر به طول عمر و تنی سالم و بدون درد نیاز دارید کم تر بخورید. یک لحظه خوردن لذت بخش است ولی برای هضم و سوختن انرژی آن ساعت ها کار سخت لازم است. من الان عادت کردم نهارم را ساعت دوازده و نیم در محل کار بخورم ولی قبلا ساعت چهار در منزل می خوردم. خواستم به هدف برسم و رسیدم و این جز لطف خدا و دانش دکتر و زحمت تیم خوب شان نبود. تا ابد دعا گوی شما هستم. در طول این شش ماه خواهرم با تشویق من و طبق همین برنامه وزن کم کرد و به هدف رسید ولی افراد دیگری هم با دیدن من ثبت نام کردند ولی نتوانستند حتی یک ماه دوام بیاورند. احساس زندگی بدون چاقی آنقدر لذت بخش است که حاضر نیستم با هیچ چیزی عوضش کنم.