مصــاحبه اختصاصی

با ابوذر علیپور

جدیدترین رکوردار وب سایت دکتر کرمانی

ابوذر علی پور 35 ساله از استان خوزستان موفق شده است به کمک رژیم دکتر کرمانی، 30 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهد. اکنون ۷۴ کیلو و نهصد گرم هستم و با تشخیص کارشناس تغذیه نیازی بیشتری به کاهش وزن ندارم. اعضای خانواده و بیشتر اقوام بنده چاق و دارای اضافه وزن هستند. چاقی من هم از دوران کودکی شروع شد و در این اواخر وزنم به بیشترین حد خود یعنی 104.900 کیلوگرم رسید. تقریبا همیشه از اضافه وزن خودم ناراضی بودم و حس بدی داشتم. چند بار رژیم غذایی بدون مراجعه به کارشناس تغذیه داشتم و دو مورد هم به کارشناس تغذیه مراجعه کردم اما نتیجه خوبی نگرفتم و در همه ی موارد بعد از چند کیلوگرم کاهش وزن، دوباره به وزن اولیه و حتی بیشتر بازگشت داشتم. صادقانه بگویم که بعضی همکاران و دوستان به من پیشنهاد می کردند به کارشناس تغذیه مراجعه کنم و من اوایل از رفتن خودداری کردم اما بعدا که نتیجه گرفتم به همان همکاران و دوستان گفتم ای کاش زودتر می رفتم! بزرگ ترین تغییر در کاهش وزن، تغییر فکر هر شخص است. در کاهش وزن، بیشتر مسائل روانی دخالت دارد و هر شخص باید به نظر من از لحاظ روانی به تمرکز خوبی برسد. در اولین کاهش وزن، بیشتر از حد نرمال کاهش داشتم و در بار دوم از سه رقمی به وزن دو رقمی رسیدم که خیلی به اعتماد به نفسم کمک کرد. حدود یک سال و دو ماه دوره کاهش وزن من طول کشید. از نظر بیشتر افراد که درست هم هست، بعد از مرحله ی کاهش وزن مرحله ی تثبیت کردن وزن است. در این مرحله، کارشناس تغذیه دستورات دیگر غذایی به من داد که با استفاده از آنها حدود 10 ماه است که وزن من ثابت شده و هدفم برای امسال فرم دادن به بدن بعد از کاهش وزن است. کاهش وزن واقعا از چیزی که فکر می کردم راحت تر بود، البته نمی گویم خیلی راحت و آسان اما از چیزی که فکر می کردم آسان تر بود. بعد از کاهش وزن برای انجام کارها انرژی خیلی بیشتری دارم، کارهای روزمره را با علاقه بیشتری انجام می دهم و اعتماد به نفسم فوق العاده بالا رفته است. کاهش وزن خوب و علمی مدل جدید و الگوی خوبی برای کارهای دیگر می شود. لذت کاهش وزن، تناسب اندام و بدست آوردن سلامتی اصلا قابل مقایسه با سختی های رژیم نیست و خیلی لذت بخش است. بخشی از صحبت های ابوذر علیپور پس از رسیدن به تناسب اندام و رسیدن به قهرمانی

وزن اولیه: 104.900 کیلوگرم

وزن پایانی: 74.900 کیلوگرم

میزان کاهش وزن: 30 کیلوگرم

قبل از رژیم، همه نوع غذایی با حجم بالا استفاده می کردم و غذای خاصی که علاقه زیادی به آن داشته باشم نبود. در دوره رژیم بیشتر غذاهای قبل را استفاده می کردم اما با مقداری که توسط کارشناس تغذیه مشخص شده بود.

قبل از رژیم، همه نوع غذایی با حجم بالا استفاده می کردم و غذای خاصی که علاقه زیادی به آن داشته باشم نبود. در دوره رژیم بیشتر غذاهای قبل را استفاده می کردم اما با مقداری که توسط کارشناس تغذیه مشخص شده بود. در حال حاضر غذای خاصی که به آن علاقه خاصی داشته باشم و دستور مخصوصی نیاز داشته باشد ندارم و بیشتر غذاهایی که مصرف می کنم معمولی و روزمره هستند. اگر اراده کافی باشد تغییر الگوی غذایی و هماهنگ شدن با خانواده آسان خواهد شد، البته رفته رفته با به دست آوردن تجربه آسان تر هم خواهد شد. محدودیت های غذایی ایجاد شده نه تنها رضایتم از زندگی را کم نکرد بلکه بر عکس لذت بیشتری هم می بردم. بعد از مدتی پیاده روی و دو و اثر آن بر کاهش وزن بیشتر، در حال حاضر ترک این کار سخت شده و نمی توانم ورزش را ترک کنم. در محل کار، در حال مسافرت و حتی سیزده بدر هم به ورزش دو می پردازم. جمله ای در پایان نامه ام نوشته ام که «به توصیه های دلسوزانه و احمقانه ی دیگران گوش ندهید». من هم همین شیوه را در برابر افرادی داشتم که برای رژیم گرفتن من مخالفت می کردند. جالب است که از بین همه افرادی که منفی بافی می کردند یا به شکل غیر علمی حرف می زدند فقط یک همکار بود که گفت: فقط به دستورات دکتر گوش کن و به این حرف ها هم کاری نداشته باش. در طول رژیم دکتر کرمانی هیچ نوع داروی لاغری و مکمل استفاده نکردم. رژیم هایی که قبلا امتحان کردم بدون مراجعه به دکتر بود که نتیجه خوبی نداشت و به دلیل نبود اعتماد به نفس و عدم اراده نتوانستم در آنها موفق شوم. از عواملی که سبب شد این رژیم با تجربه های قبلی تفاوت داشته باشد این بود که که کارشناس تغذیه هر رژیم را برای دو هفته تجویز می کرد و من برای چک کردن خود و یا تغییر در برنامه هر دو هفته یک بار مراجعه می کردم و همین مساله سبب پیشرفت من شد. باید بگویم هدفم از گفتن این حرف ها، اصلا و ابدا تبلیغ برای کارشناس تغذیه نیست و این را صادقانه می گویم. ورزش مورد علاقه ام، دو، پیاده روی و فوتبال است چون دو و پیاده روی بدون هزینه یا کم هزینه هستند و در خیلی از مکان ها می شود آنها را انجام داد. ورزش هوازی مورد علاقه ام هم دو است و بیشتر در پارک و محل کار یا فضاهای شبیه به این ورزش می کنم‌. وقتی رژیم را شروع کردم در میان اطرافیان آنهایی که مسن تر بودند می گفتند حیفی و از جمله های منفی استفاده می کردند. کسانی هم بودند که روزهای اول می گفتند تو نمی توانی. بعضی افراد فکر می کنند نمی توانند رژیم بگیرنداما این کاملا غلط است. در حال حاضر نگران برگشت وزنم نیستم. برای کسی که قصد کاهش وزن دارد وسوسه شکستن رژیم همیشه وجود دارد اما باید به این وسوسه ها غلبه کنیم. وقتی ناامید می شدم همیشه در ذهنم مرور می کردم اگر رژیم و کاهش وزن آسان بود این همه چاق نداشتیم. حتی فلان رئیس جمهور و بازیگر و ...دارای اضافه وزن و در آرزوی تناسب اندام هستند و به همین روش به خودم برای ادامه دادن مسیر روحیه می دادم. زمانی که در مهمانی ها احساس گرسنگی می کردم، همیشه به بعد از آن مهمانی و جشن فکر می کردم که بعد از خارج شدن از رژیم و غذا خوردن زیاد حس بدی داشتم و همین فکر کردن به عواقب آن سبب می شد از پرخوری جلوگیری کنم.

سه توصیه اصلی ام برای خوب غذا خوردن این است که: • غذای بدون کالری بخورید. • به اندازه بخورید. • میان وعده ها را درست و به اندازه میل کنید. بهترین مشوقین من در طول رژیم خانواده ام بودند و اگر بخواهم رمز موفقیتم را بگویم توکل به خدا، ورزش آهسته و پیوسته، مراجعه منظم تعیین شده توسط دکتر و تشویق اطرافیان بود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*