مصــاحبه اختصاصی

با سید محمد میر شریفی

جدیدترین رکوردار وب سایت دکتر کرمانی

سید محمد میرشریفی هستم 29 ساله از تهران. از دوران کودکی به اضافه وزن دچار بودم تا زمانی که در 26 سالگی وزنم به 145 کیلوگرم رسید. افزایش وزن باعث مشکلات تنفسی و ناراحتی های مفصلی شده بود. بیماری های مختلف، نگاه سنگین اطرافیان و توصیه های خانواده برای لاغر شدن، باعث شد از شرایط سختی که برام پیش اومده بود، اقدام به رژیم کنم. در خانواده من چاقی همیشه وجود داشت البته نه خیلی شدید. پدرم اضافه وزن داشت و در خانواده پدری و مادریم نیز افراد چاق وجود داشتند ولی من چاق ترین فرد فامیل بودم! از حدود 6، 7 سالگی فهمیدم که نسبت به بچه های هم سن خودم چاق ترم. حس خوبی نبود ولی با توجه به سن کمی که داشتم، اهمیت زیادی نمی دادم. تا اینکه در دوران مدرسه کم کم این قضیه برایم اذیت کننده شد. از همون بچگی مشکل خرید لباس داشتم. تو فعالیت های جمعی که همه بچه ها بودند شرکت نمی کردم و نسبت به بچه های دیگه منزوی تر بودم. از حدود 10، 12 سالگی دچار آسم شده بودم و با افزایش سنم همچنان این مشکلات ادامه داشت تا اینکه حدود یک سال و نیم پیش، وزنم به اوج خودش یعنی حدود 145 کیلوگرم رسید. مشکلات تنفسی و ناراحتی های مفاصل بسیار شدیدتر شده بود. در خیابان، سنگینی نگاه دیگران را حس می کردم انگار موجود عجیبی از کنارشان رد می شد و این واقعا برایم آزار دهنده بود. خانواده می گفتند که باید وزنت را کم کنی ولی این کار برای من غیر ممکن بود. در جوابشان می گفتم نمی شود و نمی توانم! تا اینکه خودم از شرایط پیش آمده خسته شدم و با پیشنهاد اطرافیان به دفتر دکتر کرمانی در خیابان پیروزی مراجعه کردم. پس از آن با برنامه ها و رژیم دکتر آشنا شدم و تصمیم جدی برای کاهش وزن گرفتم با اینکه همچنان دید خوبی به این کار نداشتم. می گفتم مگر می شود با این همه اضافه وزن لاغر شد؟! حتی در روز همایش با تردید به صحبت های دکتر کرمانی گوش می کردم اما با ورود مهمان ها و دیدن دوستانی که حدود 45 کیلو وزن کم کرده بودند نظرم تغییر کرد و کاملا دگرگون شدم. بعد از آن به صورت حضوری در دوره کاهش وزن شرکت کردم ولی همیشه از مطالب سایت نیز استفاده می کردم. دیدن افرادی که از رژیم دکتر کرمانی نتیجه می گرفتند و مصاحبه وعکس هایشان در سایت قرار می گرفت برایم قوت قلب بود و باعث می شد هدفم را خیلی بهتر دنبال کنم. برنامه من به صورت حضوری بود و طبق برنامه به دفتر دکتر کرمانی مراجعه می کردم. البته پیش می آمد که گاهی تماس تلفنی با کارشناس داشته باشم که سرکار خانم شهابی با حوصله کامل مشکل من را رفع می کردند.

وزن اولیه: 145 کیلوگرم

وزن پایانی: 92 کیلوگرم

میزان کاهش وزن: 53 کیلوگرم

در خیابان، سنگینی نگاه دیگران را حس می کردم انگار موجود عجیبی از کنارشان رد می شد و این واقعا برایم آزار دهنده بود.

برنامه غذایی رژیم را خیلی مصمم شروع کردم. روزهای اول کمی برایم سخت بود چون روش زندگیم کاملا عوض شده بود ولی با اولین وزن کشی که حدود 3.5 کیلو وزن کم کرده بودم تمام خستگی و سختی روزهای اول را فراموش کردم. تنوع برنامه غذایی دکتر کرمانی واقعا عالی بود. رژیم برای من تکراری و خسته کننده نبود و حتی تنوع غذایی من نسبت به قبل رژیم بیشتر شده بود. من از لیست دلخواه استفاده می کردم و واقعا راضی بودم چون محدودیتی در انتخاب غذا نداشتم و به هیچ عنوان از داروی خاصی در طول رژیم استفاده نکردم. در طول مدت رژیم، ورزش نیز بسیار تاثیر گذار بود. چون هم باعث کم کردن وزن می شد و هم انگیزه ایجاد می کرد که با خوردن، زحمت ورزش کردنم را از بین نبرم.

جای تو بیـن
رکورد‌ دارهای
مـا خالیـــه
همین الان ثبت نام کن
kermany
وقتی گرسنگی فشار می آورد، با توجه به اینکه هدفم برایم مهم بود این حس را کنترل می کردم و البته خوردن سبزیجات و غذاهای آزاد بسیار کمک کننده بود. در مهمانی ها هم مثل هر روز مقدار غذای مشخصی را استفاده می کردم، البته خانواده هم شرایط را درک می کردند و زیاد برای خوردن غذا اصرار نمی کردند. اعضای خانواده ام خیلی حمایتم کردند و من از همه شان تشکر می کنم. هر بار که دوستان و آشنایان، من را  می دیدند از لاغر شدنم تعریف می کردند و همین موضوع برایم خیلی تاثیر گذار بود و اراده من را قوی تر می کرد. بهترین خاطره من در دوران رژیم، همین تشویق اطرافیان و انگیزه بخشی آنها بود. حالا بعد از 53 کیلو کاهش وزن، واقعا احساس خوبی دارم. راحت زندگی می کنم و با راه رفتن به نفس نفس نمی افتم. وقتی در خیابان راه می روم دیگر نگاه مردم آزارم نمی دهد. در خرید لباس حق انتخاب دارم، اعتماد به نفسم خیلی بالا رفته و از همه مهم تر می دانم که سلامتی من دیگر مثل گذشته در خطر نیست. همیشه مقالات سایت دکتر کرمانی را مطالعه می کنم و برایم اهمیت زیادی دارند. شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی روزانه مطالب مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهید که واقعا مثبت و کاربردی هستند.

توصیه ی من به همه ی دوستان این است که: به افرادی که از چاقی خسته شده اند و قصد کاهش وزن دارند می گویم خواستن توانستن است. چرا باید از زندگی رنج ببریم و لباس های زشت و نامناسب بپوشیم؟! چرا باید مورد تمسخر قرار بگیریم؟! ما می توانیم وزن کم کنیم و این کار را با اراده قوی انجام می دهیم. تنها شرط لازم برای این کار، یک تصمیم گیری مهم است. از خودتان بپرسید آیا از شرایط خود راضی هستم یا اینکه می خواهم زندگی بهتری داشته باشم؟!

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
بهنام 1399/01/08
خوب کم کردی . منم ۹۵ بودم شدم ۷۵ توی حدود ۶۰ روز و البته سبک کاهش وزن خودم و خدا رو شکر از چاقی راحت شدم.