پف وتیرگی دور چشم ها

پف دور چشم: در اثر احتباس آب قبل از سیکل قاعدگی و یا تجمع مایعات به دلیل نیروی ثقل در موقع خواب پف ایجاد می شود. بسیاری از مردم از پف زیر چشم، کیسه های زیرچشم و گودی و کبودی زیر چشم شکایت دارند، زیرا آرایش و زیبایی چهره را ناقص میکند و باعث می […]

پف وتیرگی دور چشم ها - 2 - تیرگی دور چشم - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 11 دقیقه

تعداد بازدید 6218

تاریخ انتشار

پف وتیرگی دور چشم ها - 4 - تیرگی دور چشم - ورزش و سلامتی

پف دور چشم:

در اثر احتباس آب قبل از سیکل قاعدگی و یا تجمع مایعات به دلیل نیروی ثقل در موقع خواب پف ایجاد می شود.

بسیاری از مردم از پف زیر چشم، کیسه های زیرچشم و گودی و کبودی زیر چشم شکایت دارند، زیرا آرایش و زیبایی چهره را ناقص میکند و باعث می شود انسان از آنچه واقعاً است مسن تر به نظر برسد. بافتهای زیرچشم در دوران جوانی سفت، محکم و مسطح است و با بالا رفتن سن و به واسطه بعضی عوامل دیگر ماهیچه های این قسمت از صورت شل و آویخته و چربی در آن جمع می شود.استرس یا فشار عصبی باعث بروز گودی، کیسه زیر چشم، پیری پوست، چین و چروک اطراف چشم و پیری زودرس پوست می شود.

راههای پیشگیری از پف چشم:

۱) بهتر است موقع خواب زیر سر بلند باشد.
۲) استفاده از کمپرس سرد از پف چشم پیشگیری می کند. می توان دو قاشق غذاخوری را شب در یخچال قرار داد و صبحها روی پلکها مالید.با این کار پف زیر چشم کاهش می یابد.
۳) ورزش و زودتر بیدار شدن از رختخواب برای این افراد مفید است. از داروهای دیورتیک استفاده نکنید.
۴)دو عدد چای کیسه ای گیاهی یا چای سبز را مدتی در آب گرم بگذارید سپس آنها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این کار را هفته ای ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.
۵)یک عدد خیار را ورقه ورقه کنید و روی چشم ها بگذارید.
۶)دو ورقه کوچک از یک سیب زمینی خام را جدا کنید و هر یک را روی چشم و زیر آن بگذارید سپس بعد از ۲۰ دقیقه آنها را بردارید.
۷)مالیدن کرم سرد شده روی مژه ها و ابروها باعث می شود هنگام حمام کردن، کف داخل چشم هایتان نرود زیرا کف صابون گاهی باعث پف زیر چشم می شود.
برای درمان چشم های خسته، دو تکه پنبه را در آب یخ فرو کنید سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. هر تکه پنبه را روی یک چشم قرار دهید، دراز بکشید و پاها را بالا بگیرید.
۹)دو تکه پنبه را در شیر سرد فرو کنید و آنها را روی چشم هایتان قرار دهید. پس از چند دقیقه پنبه های آغشته به شیر، خستگی و پف را از چشم هایتان دور می کند.

توجه: برای اینکه ظاهری خوب داشته باشید، خوب استراحت کنید، آب کافی بنوشید، سیگار نکشید و از مواد حساسیت زا که باعث گرفتگی بینیتان می شود مانند موی حیوانات، گرده گل، گردوغبار و بعضی مواد غذایی مثل شکلات بپرهیزید. مصرف نک را کاهش دهید و از خوردن غذاهایی که نمک زیاد دارند پرهیز کنید.

 

تیرگی و کبودی دور چشم:

تیرگی و کبودی دور چشم یک اختلال ایدیوپاتیک است به این معنی که علت بیشتر آنها ناشناخته است البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند اما از شایعترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژیها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل، گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و به آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده ختم می شود. بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری کرد.
دومین علت شایع کبودی دور چشم اختلالات خواب است. خیلی ها عقیده دارند که یک خواب ۳ تا ۴ ساعته طی شبانه روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این طور نیست. کبودی دور چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتماً ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید. بیماری های هورمونی، عاطفی، روحی و روانی و تغذیه نیز نقش موثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزنهای ناگهانی به علت رژیمهای نامتعارف را نیز از جمله علل مهم افتادگی چین و چروک صورت و تیرگی دور چشم دانست.

درمان تیرگی دور چشم:

۱) اولین و بهترین درمان، حل مشکلات یاد شده است. استفاده از ماسکهای شبانه علاوه بر فراهم آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می شود. زمانی این تاثیرات دوچندان می شود که در ماسک خود از مواد آنتی اکسیدان یا ضد پیری نیز کمک گرفته شود.
۲) صبح که از خواب بیدار می شوید صورتتان را با آب خنک بشویید. این عمل باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود و افزایش خونرسانی درمان اصلی کبودی زیر چشم است.
۳) استفاده از پدهای گرم و سرد به صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.
۴) افرادیکه تیرگی و چروک دور چشم دارند باید هر شب آرایش چشم ها را با پاک کننده مناسب، پاک کنند و صبح و شب از کرم دور چشم مناسب استفاده کنند. مواد آرایشی را به سطح داخلی خط مژه نمالند. از محصولات غیرحساسیت زا و غیر معطر استفاده کنند. ریمل را به ریشه مژه نکشند.
۵) برای درمان کبودی دور چشم، انواع کرم ها و لوسیونهای دور چشم وجود دارد که در بخش مربوط به کرم ها انواع آنها بطور کامل بیان شده اند و جهت اطلاع بیشتر به این بخش مراجعه کنید.

عوارض و مشکلاتی که پوست اطراف چشم پیدا می کند:

چین و چروک، افتادگی پلکها، کبودی، پف زیرچشم و شل شدن پوست اطراف چشم از جمله مشکلاتی است که با بالا رفتن سن نمایان شده و نیاز به مراقبت از چشم بیشتر احساس می گردد. پوست اطراف چشم در سنین پایین تر نیز نیاز به توجه و رسیدگی داشته تا عوارض فوق به تاخیر افتد.

چرا از کرم دور چشم استفاده نماییم:

پوست دور چشم از حساس ترین قسمتهای پوست بدن است و نیاز بیشتری به مراقبت های خاص دارد. حساسیت پوست دور چشم به قدری است که در برابر عوامل محیطی نسبت به دیگر قسمتهای بدن سریعاً تاثیر پذیرفته و حالت خود را از دست می دهد. طراوت و شادابی پوست اطراف چشم تاثیر فراوانی در ظاهر صورت، چشم ها و زیبایی افراد دارد. متخصصین پوست معتقدند استفاده از کرم دور چشم برای خانم های بالای ۳۰ سال ضروری است.

نحوه استفاده کرم دور چشم:

پلک بالا را از داخل به خارج و پلک پایین را از خارج به داخل بمالید. از حرکات نامنظم و مالشی و جلو و عقب و چپ و راست استفاده نکنید این عمل ممکن است باعث بدتر شدن چروکها شود.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
ایدا 1401/11/05

سلام خسته نباشید زیر یکی از چشمام پف کرده سمت گوشه چشمم بیشتر پف داره تا اون ور چشمم علت میتونه نگاه کردن به گوشی و گریه زیاد باشه؟ و راه درمانش چی هست

کارشناس به اندام 1401/11/06

سلام سلامت باشید عزیزم علتش هرچیزی میتونه باشه نخوابیدن گریه استرس تغذیه بد عوارض دارو استفاده زیاد ازگوشی وتبلت وسیستم اول باید ریشه یابی بشه ازگوشی کمتر استفاده کنیدماسک دورچشم استفاده کنید

پارمیدا 1401/11/04

سلام خوب هستین ببخشید زیر چشم من کمی پف داره بیشتر سمت گوشه چشمم پف هست یعنی اگه از جلوی اینه نگا کنیم بیشتر سمت گوشه چشمم پف داره تا اونور چشمم برای درمان از این روش های گفته شده میشه این پف رو ازبین برد؟

کارشناس به اندام 1401/11/06

سلام وسپاس ازشما بله عزیزم امتحان کنید بعد از مشکلات این چنینی هم نیاز به کارهای کلینیکی ومتخصص پوست داره

نازنین 1401/10/28

ببخشید برای گودی زیر چشم باید چیکار کنیم؟

کارشناس به اندام 1401/10/29

نازنین جان تغذیه خوب وسالم ازبین بردن استرس خواب خوب وکافی محدود کردن نوشیدنی وخوراکی های کافئینی استفاده از ماسک وکرم های دورچشم ماساژهای اصولی که میتونین سرچ کنید خیلی کمک کننده هستن درکل سبک زندگی باید اصلاح بشه