چرا کارهای روزانه به عنوان ورزش حساب میشوند

برای انجام کارهای روزانه نیاز به سوخت داریم و این سوخت را از سوزاندن کالری ها بدست می آوریم، به این کارها فعالیت گرمازا غیر ورزشی نیز میگوییم. برای راه رفتن، بالا رفتن از پله و حتی پیامک زدن باید انرژی سوزاند پس با کمی تخیل میتوان این کارها را تبدیل به فعالیت های ورزش […]

چرا کارهای روزانه به عنوان ورزش حساب میشوند - 2 - - ورزش و سلامتی
5 از 5

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 4759

تاریخ انتشار

چرا کارهای روزانه به عنوان ورزش حساب میشوند - 4 - - ورزش و سلامتیبرای انجام کارهای روزانه نیاز به سوخت داریم و این سوخت را از سوزاندن کالری ها بدست می آوریم، به این کارها فعالیت گرمازا غیر ورزشی نیز میگوییم. برای راه رفتن، بالا رفتن از پله و حتی پیامک زدن باید انرژی سوزاند پس با کمی تخیل میتوان این کارها را تبدیل به فعالیت های ورزش تبدیل کرد و دیگر نیاز به رفتن به باشگاه نداشت.
بهترین قسمت اینجاست که با توجه به آخرین تحقیقات، این فعالیت ها به مدیریت وزن کمک میکنند و در واقع به عنوان فعالیت ورزشی به حساب می آیند. شاید هنگام خرید یا انجام کارهای خانه به حد عرق ریختن نرسیم اما هر دقیقه جدا بودن از مبل یک قدم به سمت سلامتی به حساب می آید.
در ادامه خواهید فهمید چگونه کالری بیشتری هنگام انجام فعالیت های روزانه بسوزانیم.

برنامه فعالیت شما

برای مدت زیادی، محققان بر این باور بودند که فعالیت را میتوان به عنوان ورزش حساب کرد که در آن حداقل 10 دقیقه بی وقفه در حال حرکت باشیم. اما نتایج تحقیقات جدید باعث شد دانشمندان در مورد اعتقاد خود تجدید نظر کنند.
محققان فعالیت های فیزیکی در افراد بالغ بین 18 تا 64 سال را زیر نظر گرفتند و به این نتیجه رسیدند فعالیت های شدید بلند مدت و کوتاه مدت هر دو در کاهش BMI و پیشگیری از خطر اضافه وزن و چاقی موثر هستند. ( در این تحقیق منظور از بلند مدت 10 دقیقه یا بیشتر است و کوتاه مدت کمتر از 10 دقیقه، شدت نیز توسط شتاب سنج در هر دقیقه حساب شد ).
این یافته ها ما را تشویق میکند تا از هر موقعیتی برای بالا بردن سطح فعالیت خود استفاده کنیم. از کلاس درس گرفته تا هنگام لباس شستن، تنها کافیست مقداری سرعت، انرژی و شدت را بالا ببریم. کارهای روزانه میتوانند تبدیل به راهی مخفیانه برای سوزاندن بیشتر کالری شوند.

هنگام خرید

خرید چه از فروشگاه مواد غذایی باشد چه برای لباس به معنای راه رفتن است و راه رفتن کالری میسوزاند 0 در مورد سوزاندن 120 تا 150 کالری در ساعت حرف میزنیم ) آماده اید تا کالری سوزی را تقویت کنیم؟ تا جایی که میتوانید دور از ورودی فروشگاه پارک کنید و برای خود مسافتی برای راه رفتن ایجاد کنید، همچنین از پله برقی و آسانسور نیز استفاده نکنید.
بالا رفتن از پله ها حتی از سریع راه رفتن هم بیشتر کالری میسوزاند. میتواندی دو پله، دو پله بالا بروید تا کالری سوزی را بیشتر کنید.

هنگام تمیز کردن خانه

جارو برقی کشیدن، جارو زدن یا تی کشیدن خانه راهی مناسب برای سوزاندن 150 کالری در ساعت است. پس برای خود آهنگ بگذارید، مقداری حرکت مانند رقص به کار خود اضافه کنید و این گرد و خاک ها را با مقداری انرژی بیشتر تمیز کنید. سبد لباس های کثیف را جلوی خود بگیرید و حرکت کنید و میان تنه را با هر قدم به یک طرف بچرخانید هر چه سریعتر بهتر.

هنگام پخت غذا

30 دقیقه خرد کردن سبزیجات و شستن ظرف ها حدود 75 کالری میسوزاند. اما اضافه کردن مقداری انقباض به عضلات ران و باسن از این کارها یک ورزش حسابی میسازد. کمی کار با دستها را سریع تر انجام دهید و در طول کارهای آشپزخانه کمی ورجه وورجه کنید.

وقتی نشستید

نشستن روی صندلی در کلاس، در جلسه یا هر جای دیگر به خودی خود کالری آنچنانی نمیسوزاند. پس با بالا آوردن شانه ها تا گوش آن عضلات را به کار بگیرید. در حرکت بعد عضلات هسته ی بدن ( شکم، پهلو، ران و پایین کمر ) را منقبض کنید.

وقتی سوار اتوبوس یا مترو هستید

یک ایستگاه زودتر پیاده شدن راه ساده ایست برای بیشتر راه رفتن. کمی سرعت پیاده روی را زیاد کنید حتی میتوانید مقداری روی جدول ها راه بروید چون برای این کار باید تعادل خود را حفظ کنید و مجبورید از عضلات هسته بدن استفاده کنید.

هنگام شستن ماشین

شستن ماشین میتواند در نیم ساعت 135 کالری بسوزاند، برای رساندن خود به سقف ماشین کمی بدن خود را بکشید، و برای شستن تایر ها چند بار اسکات انجام دهید، همچنین وقتی خودتان ماشین را میشورید در پول هم صرفه جویی کردید. فقط به خاطر داشته باشید آب را هدر ندهید.

وقتی سفارش میدهید

اگر جایی میروید و سفارشی میدهید سریع نروید و جایی برای نشستن پیدا کنید، کمی بایستید و سعی کنید این کار را روی یک پا انجام دهید با این کار عضلات زیادی را برای حفظ تعادل به کار میگیرید. مطمئناً مواردی که گفته شد تنها راه بیشتر تحرک داشتن نبود پس کمی ذهن خود را باز کنید میتوانید هر کدام از فعالیت های روزانه خود را تبدیل به ورزشی کالری سوز کنید.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-محمد 1402/05/07

سلام خسته نباشید، آیا یه شغل پر تحرک که فعالیت بسیاری داره(مانند نصب وابینت) میتونه جایگزین ورزش بشه؟ حالا در کنار این تحرک یک رژیم سالم و دور از قند و چربی میتونه به کاهش وزن کمک بکنه؟

کارشناس به اندام 1402/05/08

سلام سلامت باشید عزیزم کالریسوزی داره اما به حفظ وتقویت عضلات وداشتن تناسب اندام کمک نمیکنه