چگونه پوست کودک خود را در برابر آفتاب محافظت کنیم؟

هوای گرم بهترین فرصت برای کودک است که بیرون برود و زیر نور خورشید مشغول بازی شود. اما بسیار مهم است که از محافظت پوست کودک خود در برابر اشعه های آفتاب اطمینان حاصل کنید. دکتر آنجالی ماهتو در این مقاله مهم ترین توصیه های پوستی در برابر نور آفتاب را با ما درمیان می […]

چگونه پوست کودک خود را در برابر آفتاب محافظت کنیم؟ پوست و مو
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 3383

تاریخ انتشار

چگونه پوست کودک خود را در برابر آفتاب محافظت کنیم؟ پوست و مو

هوای گرم بهترین فرصت برای کودک است که بیرون برود و زیر نور خورشید مشغول بازی شود. اما بسیار مهم است که از محافظت پوست کودک خود در برابر اشعه های آفتاب اطمینان حاصل کنید. دکتر آنجالی ماهتو در این مقاله مهم ترین توصیه های پوستی در برابر نور آفتاب را با ما درمیان می گذارد:

پوست کودکان و فرابنفش ( UV )

پوست های جوان بیشتر در معرض آسیب پذیری در برابر اشعه فرابنفش قرار دارند. کودکان کمتر از 6 ماه، مقدار کمی ملانین دارند. ملانین رنگدانه ای در پوستشان است و همچنین پوست کودکان در این سن برای استفاده از ضد آفتاب بسیار حساس است. بسیار مهم است که کودکان را زیر نور مستقیم خورشید رها نکنیم. بعد از گذشتن از 6 ماهگی می توانید به پوست کودک ضد آفتاب بزنید.

در ضد آفتاب به دنبال چه باشیم؟

توصیه می شود به دنبال کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف باشید که با حداقل SPF 30 در برابر نور های UVA و UVB از پوست محافظت کنند. به خاطر داشته باشید 30 دقیقه قبل از اینکه بیرون بروید کرم بزنید و بعد از شنا کردن یا عرق کردن دوباره، از کرم استفاده کنید.

محافظت نوزادان و کودکان در برابر نور خورشید

بین ساعت های 11 صبح تا 3 بعد از ظهر به دنبال سایه باشید، چون خورشید در این ساعات گرم ترین حالت ممکن را دارد. قبل از ساعت 10 صبح یا بعد از 4 بعد از ظهر پیاده روی کنید.

  • لباسی سبک تن فرزند خود بکنید که دست ها و پاهایش را بپوشاند.
  • با یک کلاه مناسب سر، گردن و گوش های کودکتان را محافظت کنید.
  • برای نوزادان و کودکانی که سن پایینی دارند، کالسکه های دارای پوشش نیز می توانند به عنوان لایه محافظتی اضافه عمل کند.

چگونه پوست کودک خود را در برابر آفتاب محافظت کنیم؟ پوست و مو

اگر کودکمان آفتاب سوخته شد چکار کنیم؟

دکتر آنجالی ماهتو توضیح می دهد اگر یک کودک کمتر از 12 ماه دچار آفتاب سوختگی شد باید هرچه سریع تر به دنبال درمانش باشید، چون ممکن است مشکل تبدیل به وضعیتی شدیدتر شود. برای کودکان بالای 12 ماه این موارد توصیه می شود:

1 – سریع عمل کنید و از آفتاب خارج شوید.
نواحی تحت تاثیر قرار گرفته را پوشش دهید و کودک خود را در سایه نگه دارید تا آفتاب سوختگی التیام بیابد. به کودک لباس پنبه ای رها بپوشانید تا پوست آفتاب سوخته بتواند نفس بکشد.

2- مرتب از داروهای التیام دهنده درد بدون نیاز به نسخه استفاده کنید.
تا پوست شروع به آرام شدن کند.

3- پوست را خنک کنید.
یک کمپرس خنک را روی پوست بمالید. حتی می توانید یک حوله مرطوب شده با آب خنک را نیز به مدت 15 دقیقه روی محل آفتاب سوختگی قرار دهید. یا می توانید کودک را به یک دوش آب سرد ببرید. دمای آب را زیر ولرم نگه دارید. مطمئن شوید هنگام دوش گرفتن آب آرام پایین بیایید و با تمام قدرت باز نباشد. اگر پوست تاول زد کودک را حتما برای دوش گرفتن به حمام ببرید، اما هنگام خشک کردن حوله را مخصوصا روی جاهایی که تاول زده نکشید بلکه خیلی آرام فقط رطوبت را با حوله بگیرید.

4- از مرطوب کننده استفاده کنید.
بعد از یک حمام یا دوش از یک کرم یا لوسیون بی عطر استفاده کنید تا پوست آرام شود. تداوم مالیدن این کرم ها ضروری است تا جلوی شدت ظاهر پوسته پوسته محل آفتاب سوختگی را بگیرد. آلوئه ورا نه تنها تاثیر التیام بخش روی پوست دارد بلکه به عنوان یک ضد التهاب نیز عمل می کند. مواظب باشید کرم هایی که حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین هستند را استفاده نکنید. این موارد گرما را در پوست نگه می دارند و یا باعث تحریک پوستی موضعی می شوند.

5- بدن را هیدراته نگه دارید. آفتاب سوختگی می تواند از دست دادن مایعات در سراسر بدن را افزایش دهد. به کودک خود مقدار زیادی آب بدهید تا از کم آب شدن بدنش پیشگیری شود و ریکاوری زودتر اتفاق بیفتد.

6- تاول ها را به حال خود بگذارید. به کودک خود بیاموزید که تاول ها را باز نکند، چون این کار باعث عفونت و زخم می شود. تاول را که به حال خود بگذارید ظرف یکی دو روز خودش التیام پیدا می کند.

نویسنده: بکی فلچر

منابع:

http://www.britishskinfoundation.org.uk/

netdoctor

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*